Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Debat: travere
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 12:02
Nu vil jeg gerne høre jeres mening om travere som rideheste ;-)
Jeg synes nemlig tit man høre kommentarer som: de dur ikke til noget kun til skoven, hvis du vil have dig en ordentlig hest skal IKKE købe en traver og de vil aldrig kunne gå dressur eller springe :-o

Personligt har jeg ikke noget imod travere, de kan vel være ligeså dejlige som alle andre hest ;-)

Og i min søgen efter hest er jeg da også blevet tilbudt en traver som jeg da vil tage ud og kigge på...

Men kom med jeres mening ;-)

*Roser dør men blomster altid op og bliver smukke igen
men hvis et venskab dør
blomstrer det sjældent op og bliver så smukt som det engang var*
*Så hold for guds skyld fat i de gode venskaber*

:-D Qnuz Nanina :-D

**Hest købes**
0
0
Svar på denne tråd

(: Overskrift.. :)
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 12:04
:-P Davss :-P
er blank på det område.. ved ikke så meget om travere end de er meget billigere end andre heste... har dog hørt at de er bedst til travløb :P og hyggeheste altså ikke dressur eller springheste men det er kun hvad jeg har hørt

Vriinsk Miini
Heh..
8-)

0
0
Svar på denne tråd

Fine...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 12:05

De er dejlige {>

Og heste bør altid behandles som det individ de er, og ikke bare smides ud pga. racen. En hest bør altid bedømmes på dens kvaliteter og ikke på dens races kvaliteter. ;)

:D Mvh. Theis :D
~ Princess Of The Universe
0
0
Svar på denne tråd

Theis..
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 12:13
Det er lige netop det jeg mener..

Nu er der jo også mange der har fordomme overfor fjordboller (jeg er ikke en af dem).. Jeg har redet på den mest umulige fjordhest og den dejligste fjordhest, og de er jo samme race :-P men vidt forskellige ;-)

*Roser dør men blomster altid op og bliver smukke igen
men hvis et venskab dør
blomstrer det sjældent op og bliver så smukt som det engang var*
*Så hold for guds skyld fat i de gode venskaber*

:-D Qnuz Nanina :-D

**Hest købes**
0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 12:14
travere er normalt gode til spring pga. de har en god bagpart
;D Knus Bettina & Maja ;D
Roser er sorte, violer er grå.
Jeg er farveblind kan du nok forstå.
- Medlem af SSKMSS -
0
0
Svar på denne tråd

tja.....
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 12:24
Jeg synes skam travere er ret gode rideheste... Ja, de kommer nok ikke op og blander sig i de store konkurrencer... men dejlige er de... De fleste af dem jeg kender der har traver de vinder alt det de starter i springning.... de fleste starter så højst op til LB/LA....

Men jeg har som sent som i går været ude og ride en af mine venners tarvere.. han er faktisk ikke så tosset..
Han hedder Don og er 8 år... han mangler stadig meget grundridning.. og sådan.. michael købte ham fra dem der havde ham der skulle bruge ham til løb.. men han var for langsom... Så der har selvføligt været meget arbejde i ham...

Her er vi så.. :

Og prøvede også at springe lidt på ham.. det skal lige siges at dette er en af de rigtige første gange don prøver at springe.... Så det klare han skam rigtig godt...

Mia
0
0
Svar på denne tråd

bvadder!!!
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 13:10
travheste er dejlige!!!!! og nogle kan godt gå dressur og spring!! d r meget fra individ t individ som theis os siger! men d r ofte de måske ik har en så god gang! og r dårligr i galoppen! d r også meget dårligt hvis de har gået travløb, fordi de nemt kan have skader og vil være dårligere i gallopen!!

Fexi&Damal

Vinder af "Bedste par"
0
0
Svar på denne tråd

hmmm....
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 13:58
en Traver er avlet til travløb! og en travhest på en dressurbane kan tit se specielt ud, da de har en meget speciel trav og endnu mere speciel galop! de har også en speciel bygning! jeg er ikke så begejstret for en travhest til dressur eller spring brug!

*~*Celebration F. Damgaard*~*
*~*vinder af den nyindstiftede Elvin Rasmussens vandre pokal*~* *~*for bedste danskavlede 4 års springhingst 2004*~*

*~*Bedste dressur rytter 2004*~*

*~*Pas godt på dine venner*~*
*~*for uden dem er du intet*~*

*~*Stutteri F. Damgaard, Holstenere i topklasse*~*
0
0
Svar på denne tråd

tjaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 14:18
Jeg har selv redet traver, og den kunne da springe så det batter... den har da både sprunget 160 højt og bredt... bare ikk med mig ;) men jeg sprang da 120 på den. travere er vildt gode springere - men til tider ret hidsige :P

Knussar

Tjaa, det var jo så hvad jeg lige havde på hjerte... :D
Bill og Ben er bare de cooleste ponyer i mit univers! ;)
0
0
Svar på denne tråd

hehehehehe.....
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 14:32
der er jo stor forskel på hvordan den kommer over et spring på, der er meget at sige der! teknik, baskyle og det! ikke henvendt til dig Mia!

*~*vinder af den nyindstiftede Elvin Rasmussens vandre pokal*~* *~*for bedste danskavlede 4 års springhingst 2004*~*

0
0
Svar på denne tråd

Tone...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 15:00
tone ja det vil jeg give dig ret i.. de fleste har en lidt anden teknik end vi normalt ser.. men så længe de kommer over og de ikke har nogle problemer med det.. så kan jeg ikke se det er et problem....
Men hvis du kigger på mine billeder så er det altså første rigtige gang don han springer.. Hvordan ville en normal ridehest ikke se ud når den springer første gang...

Mia
0
0
Svar på denne tråd

travere.
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 16:34
En traver er en hest, som andre heste. Og den skal ikke dømmes ud fra dens race.
En traver er jo normalt, bygget/avlet til travbanen.
Men det betyder jo ikke at den ikke kunne have evner inden for dressuren eller springingen.
-
Travere som er vandt til at løbe på en travbane/har været travhest det meste af dens liv, har jo nok sværer ved at lære dressur eller spring. det er det samme som en galophest, den jo vandt til at galoppen skal den bare løbe og løbe, og travere skal bare trave og trave. Jeg passer en hest som har været tidligere har været galophest i 9 år. Han går pæn dressur nu. Min veninde havde en traver, som gik LB dressur. Så min mening er at Travere er lige så værdige som andre heste.

Marketeer Magic.

" jesus, it never ends, it works it's way inside. ,,
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 19:32
Traver er som regel ret smidige og springer ok, men som Tone siger (og de fleste vel har oplevet), har de tit en meget aparte gang. Den er de jo ikke født med, men de får den af løb.

Et eksempel på at travere er gode springheste, er at en af Thomas Velins gode heste har/havde en mor, som var traver.

Som jeg synes at det ret tydeligt fremgår af Mia Jørgensens billede, springer travheste tit ret hektisk, og ofte kaster de sig bare hovedkuls over.
Men med den rigtige ridning kan alle heste forandres, selvom det nok er svært med travere.

Personligt ville jeg aldrig bruge en traver til ridebrug, da jeg synes at det ville være synd at jeg skulle okse rundt med hest, der bare traver rundt som den har lært det.

Ida, Pepper og Mirac

0
0
Svar på denne tråd

Mia......
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 20:29
ja det var heller ikke ment til dig, ved det ser "sjovt" ud når en hest springer første gang! men mener det mere generelt!

ja en ko kan også hop 1 meter og en bambi kan hoppe 2 meter! såå...

0
0
Svar på denne tråd

Travheste
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 21:16
kan bruges til meget. Som ida skriver er Thomas Velins heste ud af en traver og hvis man tar den berømte JAPPELOUP DE LUZE så er han ½ travhest, og har vundet både OL og verdens mesterskab.

Jeg rider nu på en hest som ligeledes er ½ trav hest

Jeg havde mange fordomme om travheste før jeg selv satte mig i sadlen på en. Man kan kun ind i mellem mærke at han traver og galopere som en travhest.

rider piger søges til kat. 3 ponyer

BILLEDSKØN WELSH MOUNTAIN HINGST SÆLGES

Rå eller lettere redet kat. 2 pony
0
0
Svar på denne tråd

tone og hugohug
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 23:13
Tone... ja ja.. det har jeg forstået... at det ikke var jeg siger bare som det er....

Hugohug : Tja vil ikke helt give dig ret i det du skriver... Ja det kan se lidt sjovt ud når de springer, og ja det tager nogle gange lidt sjove trin lige før... men der er mange af dem der har styr på det bare på derea egne måder....
Synes i hvertfald ikke at de bare gøre det hektisk.. Det kan normale ride heste da lige så godt

Og synes ikke det er syndt at bruge en traver som ridehest... og kald du det bar okser.. for det kommer da meget an på hvordan man rider dem....

Og nu kan jeg se du nævner at mit billeder er et godt eksempel.. ved ikke om du har læst det hele igennem... Som sagt er det første rigtig gang Don springer... Hvordan tror du ikke en ridehest ville se ud så.... ???

Mia
0
0
Svar på denne tråd

Mia....
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 08:21
`Der er mange af dem der har styr på det på deres egne måder, de tager bare lidt sjove trin før og efter`

Du har selv svaret.

Det er fint hvis det er første gang Don springer, men hvis jeg ærligt skal svare, så tror jeg ikke at det havde set sådan ud med en hest, der ikke havde gået travløb. Men det betyder jo ikke, at den ikke vil kaste sig over, når den får noget mere ro på sig.

Det var ikke et angreb på dig, så du behøver ikke at angribe mig på den måde. Jeg har aldrig gjort forsøget på en travhest, men jeg synes at der er mange der tæsker rundt med deres travheste, i håb om at DET vil få dem til at få mere ro på sig. NOT!

Men hvis hesten er blevet redet hele sit liv, eller man i så fald kan få den til at fungere som ridehest efter sin trav-karriere, er det helt fint for mig. Jeg ser bare ingen grund til at man absolut VIL ride en travhest, hvis det bare ikke kan fungere. Jeg siger ikke at det ikke fungerer med din travhest.

Capri ride bla. rundt på en travhest, men den ligner IKKE en travhest, hverken når den går, eller når den står. Den er også blevet omskolet rigtigt.

Ida, Pepper og Mirac

0
0
Svar på denne tråd

hugohug
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 11:03
Jeg angriber skam ikke nogen... du har dine holdninger og jeg har mine og agumentere bare for dem....
Sådan er det...

Og vil stadig ikke give dig ret... vi har hver vores meninger om det og sådan er det....

Mia
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider