|
|
| Hvorfor særregler for ponyryttere i spring? |
|
|
Hvorfor er det kun ponyryttere der skal have sikkerhedsvest på?!
Forstå mig ret: Jeg synes det er en genial regel. Hvis heste rytterne ellers også skulle!
Jeg har før fået at vide at det er fordi der skal flere ulykker med pony ryttere end heste ryttere, men det er jo ikke en holdbar grund!
Der kan stadig ske ulykker for heste rytterne.
Jeg har kendt/kender en masse der er kommet til skade til springstævner. 2/3 dele af dem er faktisk heste ryttere!
Jeg har også fået at vide at der er nogle der snakker om at de måske også vil lave et krav om sikkerheds vest til dressurstævner...
FOR PONYER!
Dét er virkelig latterligt!
(Det er i ridevennekredsen jeg har fået det at vide, der er bl.a. en der starter MB dressur, som er meget bekymret over at de snakker om det)
Jeg sidder nu og bliver meget sur, over al den forskelsbehandling. Jeg troede at heste verdenen, gik ud på at man havde det hyggeligt, og at der ikke skulle være forskelsbehandling?!
Men det er åbenbart en forkert opfattelse jeg har fået at heste verdenen!
Jeg har kendt nogle der så ned på ponyryttere, fordi at hvis DRF sagde at de skulle have sikkerhedsvest på. Og når DE så ikke skulle, så måtte de jo være bedre end ponyrytterne...
Hmm...
Stopper her, inden jeg bliver vred på DRF.
MVH Alis Gør hvad du vil - men opfør dig ordentligt Højbo´s Tinto ................. Min første pony Min spring pony Min nusse pony Min smukke pony Min hidsige pony Min skovturs pony ................. MIN DRØMMEPONY
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hey..... |
| Forfatter:  |
o0 Daafie&Lafaette 0o |
| Dato:  |
19-07-2004 13:34 |
|
Ja altså heste verdenen er jo desvære lavet om så alt skal handle om penge og sikkerhed...!
Sys også det er on fair.. Skal jeg ikke ride med sikkerheds vest bare fordi jeg er heste rytter? Jeg rider nu alligevel med sikkerheds vest i spring, men aldrig om jeg vil i dressur!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katrine.... |
|
|
Jeg ville aldrig springe uden sikkerheds vest til stævner!
Det er for farligt.
Men jeg synes det ikke er fair, at man SKAL, når andre ikke skal.
Pga. Højden på hesten vi rider på?
Det er da lidt ulogisk.
MVH Alis Gør hvad du vil - men opfør dig ordentligt Højbo´s Tinto ................. Min første pony Min spring pony Min nusse pony Min smukke pony Min hidsige pony Min skovturs pony ................. MIN DRØMMEPONY
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg rider........ |
-Liv & Ziwarco- |
19-07-2004 14:21 |
|
altid med sikkerheds vest til spring stævner og og når jeg træner terræng springning! ellers bruger jeg det ikk!tror det er fordi vi jo er under18 og de har et vist ansvar over for os! det er det samme som at rytter under 18 skal ha hjelm på! men ved det ikk med sikerhed!
God bless
"Selv den mindste dråbe laver ringe i vandet" A good friend will come bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying, "That was awesome.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja.... |
Theis |
19-07-2004 14:24 |
|
Det burde være op til en selv at vælge 
Jeg trækker i hvert fald aldrig i en sikkerhedsvest, så meget kan jeg da sige. Hvis min pony nogensinde skal starte springstævne så bliver det som hest 
Men at DRF har en lidt sær tankegang, er ingen nyhed. Jeg vil stadig mene det altid bør være op til enten den enkelte deltager eller stævnearrangøren, om man skal ride med eller uden 
Mvh. Theis ~ Princess Of The Universe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Theis... |
|
|
Er fuldstændig enig. Men hvis der absolut skal være en regel om at sikkerhedsveste er påkrævet så skal det gælde for ALLE!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alis... |
Theis |
19-07-2004 14:36 |
|
Skriv til DRF og klag? Hvis nok gør det, kan det være, der gider tænke lidt 
*Sætter mig hen og skriver en laaaang mail - Og håber på jeg når at gøre den færdig*
Mvh. Theis ~ Princess Of The Universe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fordi... |
Anne (Dajana) |
19-07-2004 14:40 |
|
... at ponyryttere altid er under 18 år, mens (og jo, jeg er godt klar over at en 11 årig også kan ride stor hest) medens at en hesteryttere tit er myndig og har ansvaret over for sig selv.
- tit siger man jo også på rideskoler at alle under 18 skal bære ridehjelm.
Men jeg kender ikke de præcise regler, men jeg gætter på at det er fordi man stadig ikke har det totale ansvar for sig selv hvis der skulle ske ulykker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja.... |
Mia Jørgensen |
19-07-2004 15:09 |
|
Det har jo ret til at lave regler som de vil... Ligesom der jo også er andre regler for optømning for pony rytter end for heste.... Og som sagt pony ryttere er heller ikke myndige... ved godt at junior rytter heller ikke helt er... men jeg synes reglen er fair nok... dog syntes jeg ikke at sikkerheds vester er så geniale altid.... har selv fået en fordi jeg skulle igang med tilridningen.. men ville aldrig springe med den.... ville nok bruge den de første gange jeg skal springe min egen... men heller ikke til stævner....
Mia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| er enig med de fleste.... |
TheGirl |
19-07-2004 22:06 |
|
Og det e rnu en god regel de har fået lavet der! Men... heste-ryttere burde også. Elle rhvis man sagde at ALLE under 18 år skulle bære sikkerhedsvest til springstævner. det ville være fair syntes jeg.
Mne hvis de begynder på det pjat med at man også skal i dressur, så er det sku for meget.
ja undskyld mig, men det er virkeliog latterligt! sELV OM AT JEG SÅ IKKE HAR HØRT OM DET. MEN DET VILLE DA VÆRE FOR DUMT AT GØRE! (ups.. caps lock)
|
|
|
|
| |