|
|
| horsemanship |
|
|
Hey!
Er jeg den eneste der kan lide horsemanship?
Jeg har lavet nogle spørgsmål, som i gerne må svare på!
1)Hvad syntes du om ute lehman?
2) kan du bedste lide at springe eller lave horsemanship?
3)har du prøvet horsemanship?
4) Hvad syntes i man opnår med naturel horsemanship?
5) Syntes du at chambon, glidetøjle og store bid der for heste til at gå bedre er godt og bruge?
Mine svar:
1) Jeg syntes hun er ret sej. Man kan se på film at hun er specielt knyttet til hendes heste. Hun kan få dem fra galop til parade på stranden uden hovedtøj! det er flot!
2) Det er sjovt at springe, men jeg syntes at man lære ens hest at kende med at lave horsemanship! Jeg springer som en sæk kartofler, så det er nok horsemanshipo jeg bedst kan lide!!
3)Ja! Har prøvet det mange gange, og hver gang syntes Jeg at man får en føelse af at man snakker med hesten! det lyder mærkeligt, men sådan er det!
4)Man opnår en kommunikation mellem hesten og rytteren. At man kan få hesten til at bakke bare ved at lyfte en pegefinger, er flot!
5) Naaarj... ikk sådan... Men det kan blive nødvendigt! men jeg syntes lige så godt at man bare kan bruge et naturligt bid, hvis bare tilliden mellem hest og rytteren er i orden er sådanne hjælpemidler slet ikke nødvendigt!!!
KnuzZZZzzZ!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar.... |
|
|
ved ikk hendes metoder virker ikk så godt på min hyp såå
begge dele men horsemanship er jo bare den måde man omgårs hesten såå elsker begge dele
ja bruger det hver dag da det er en istilling og måden at behandle hesten på men bruger os øvelserne
et godt vemskab og forståelse
5) Syntes du at chambon, glidetøjle og store bid der for heste til at gå bedre er godt og bruge?
hvis hesten før ondt i ryggen hvis den ikk går ned synes jeg det er okey for at hjælpe den ned men kun som hjæp ikk tvang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Haii søde! |
| Forfatter:  |
Klat Mølle Perle |
| Dato:  |
03-07-2004 22:32 |
|
Haiiiiii søde!
1, Hun er da for søøød!
2, Horsemanship
3, Et helt enormt og ubeskrivligt godt venskab og partnerskab med sin hest, GO 4 IT!
4, NEJ ALDRIG, det er KUN fordi personen er for dårlig til at ride og så benytter chambon så er det sq næsten lige meget om man rider dressur!
Vi må snart være sammen igenner!
KysS Klat Mulerne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
Theis |
03-07-2004 22:33 |
|
Aldrig mødt hende. Men hun er sikkert ganske flink 
Nu er HMS ikke bare nogen øvelser, men tankerne bag øvelserne Forståelsen for hesten Og kunne blive ved...
Jah, min indstillin er HMS, vil jeg mene.
Love, Language og Leadership
Nej
Mvh. Theis ~ Princess Of The Universe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg går KUN ind for horsemanship... men jeg.... |
*-->Heste-Mulle<--* |
03-07-2004 22:33 |
|
Rider ikke western...
Dålige medtoder... Monty roberts styre...
Hmm... det er svært at sige... en blanding.
Ja jeg øver HVER dag... du/i skal lige forstå at min lille pony dino.. da jeg fik ham kunne han ikke røres med efter bare 2 timers prof. horsemanship kunne jeg stå at strigle ham... han er blevet som en hund
At man kan lære at resbektere sin hest... der er mange af de rytter jeg kender der "Banker" Sin hest med pisk og spore hvis de evt. ikke vil ud i et hjørne... men har de nogen sinde tænkt over om der var en grund? Jeg mener de er vel også nogle gange bange for noget?
Hmmm... både ja, og nej... jeg kan ikke lide glidetøjler da jeg syntes de tvinger hesten for meget men en champon med god elastik er ok... jeg har nu aldrig brugt det... men jeg syntes bid som kandar og sådan er det rene dyrerplager... har nogle mennesker ikke allerede pint heste nok? evt. en bedrider jeg kender ham Slår bare hestene med en pisk i hovdet hvis de ikke høre efter... alså hvad sker der for folk?
center> Knuzz Moi Intet er umugligt for den der har viljen i hjertet  My horses is just wonder horses |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
- Hun er super! Har været på kursus hos hende med Gameboy, den gang han var lidt vild...;-)
- hmm, det er et mærkeligt spørgsmål.. Jeg dyrker kun horsemanship (træner) med Gameboy, det kan jeg godt lide.. Men jeg kan også godt lide at springe...
- Som skrevet ovenover...- Jeg har været på kursus med Ute, og kan varmt anbefale hende...
- Jeg startede med det fordi Gameboy var meget ustyrlig, og begyndte at være farlig.. Nu, efter kurset og masser af træning, har vi et super forhold, og han er meget mere nede på jorden, og opmærksom på mig...!
- hmm, jeg bruger personligt et tykt almindeligt hult bid... til de heste jeg bruger mest.. Har brugt glidetøjle på Trunte engang, og det hjalp meget.. Bruger nogle gange chambon på Gameboy når jeg longerer ham.. Rider ikk med nogle store bid, men hvis de forskellige ting bliver brugt ordenligt, er de vel gode, til de formål de er lavet til...
Hilsen SandraLeder efter Lillevangens Tabasco og Søkildens Skipper Se mere her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fiskemad |
|
|
1)Hvad syntes du om ute lehman? Aner ikke hvad det er!
2) kan du bedste lide at springe eller lave horsemanship? Elsker at springe - og kan godt lide at læse og sætte mig ind i hvad hms går ud på!! kan godt lide meningen ved at forstå hesten og bruge dens kropsprog..!!
3)har du prøvet horsemanship? Jah !? på en eller anden måde går jag da også ind for det ..
4) Hvad syntes i man opnår med naturel horsemanship? Jamen forståelse for hesten - patnerskab!
5) Syntes du at chambon, glidetøjle og store bid der for heste til at gå bedre er godt og bruge? Niks!
-- Cille --
Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa...... |
Sofia med super Freja |
03-07-2004 23:26 |
|
1)Hvad syntes du om ute lehman? Hvad er det?
2) kan du bedste lide at springe eller lave horsemanship? Springe men horsemanship er godt....
3)har du prøvet horsemanship? ja....
4) Hvad syntes i man opnår med naturel horsemanship? øhh hvad er det kender kun til horsemanship
5) Syntes du at chambon, glidetøjle og store bid der for heste til at gå bedre er godt og bruge? NEJ
Knuzzer ---o0(Miss søssi)0o--- ----o0(og Freja som er verdens bedste pony for mig)0o----
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sofia med super freja |
Klat Mølle Perle |
03-07-2004 23:33 |
|
i mit indlæg oven over kom jeg til at skrive jorsemanship i stedet for horsemanship...
Natural horsemansip er også horsemanship (hms).
Ute Lehmann er en person (ikke en ting!) hun er 2 grads instruktør her i danmark inden for parelli systemet, ham der er "opfundet" dette program hedder pat parelli og sammen med sin kone linda parelli "dukker" de op i mange lande og afholder kurser m.m.
kig på www.parelli.dk
Hilsen Clara, Cici og Klat Mølle Perle
Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Kender hende ikke
Man laver ikke HMS. Som Theis siger, det er en indstilling. Så jeg holder mig til springningen
Bruger altid HMS, da det jo er tankerne!
Bedre forhold mellem hest og ejer/rytter
Hvis det er nødvendigt. Jeg syntes det er dumt at bruge på en hest der laver fejl pga. rytterens ridning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "Heste-Mulle"... |
Hamlet |
04-07-2004 10:54 |
|
Du træner Horsemanship? Se, det er, flot, for der gør du en ting man ikke kan  Horsemanship, er IKKE øvelser, lege eller noget man kan træne. Horsemanship, er en INDSTILLING. Det er folk som dig, der giver Horsemanship det rygte det idag er mest kendt for - Nemlig, "De syv lege" og mm, hvor folk siger (Ligesom med din hest) "At så blev der lige trænet to timers Horsemanship med den" *SuuK* - Jeg KAN ikke forså, at det er såeh svært, at forstå?
Ja, undskyld mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine horeses |
mantuz & cheller |
04-07-2004 11:25 |
|
hvem er det ??
2) kan du bedste lide at springe eller lave
horsemanship?
altså jeg er helt vild med at springe men vi har ikke rigtig nogle spring som jeg kan springe over endyu
men jeg hygger mig rigtig når jeg laver horsemanship
JA og ere helt vild med det ( den er bog der hedder fra hest til rytter den er rigtig god der står der alt muligt hosemanship i
ved ikke hvad naturel bestuder
forstod ikke spåsmålet
love min litle pony Amandaprøv også lige Chanel min pony's profil her vis i søger part på en pony så kik her Hestehilsner Chanell & Amanda & mig selv ( Anita )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hamlet |
|
|
Jeg har været på kursus med Ute Lehmann, i netop "Seven Games" med Gameboy fordi jeg ikk havde lederrollen mere, og fordi han begyndte at være farlig...
Jeg ledte på nettet, og fandt så Ute's hjemmeside, læste, og bestilte plads på et weekendkursus... Da jeg kom hjem fra kurset TRÆNEDE jeg! Og det vil sige at jeg lavede de lege hvor han skal flytte sig fra mig, gå imellem smalle steder, komme til mig, og i det hele taget være opmærksom på mig...
Selvfølgelig er horsemanship en ændring af sin tankegang, og et nyt syn på hesten, og dens adfærd...
- MEN, i et tilfælde som med Gameboy, hjælper det ikk at jeg lærer at tænke på en anden måde, og arbejde på en lidt anderledes facon. Han har jo ikk lært noget nyt, og han stejler og bukker jo stadig lige meget når jeg går med ham, og han respekterer mig stadig lige lidt, og er stadig farlig for mig og andre...!
Så jeg vil helt sikkert gøre det samme igen, hvis jeg fik chancen for at gøre det om!!
De der optræder med heste som er skøre i hoved og lige fikser dem på 20min, det synes jeg også er åndsvagt, og det ville jeg aldrig udsætte min hest for.. Jeg tror ikk at de heste er blevet gode i hoved eller har lært at forstå noget, tror at det på senere tidspunkt vil vise sig at det gik for stærkt....
Hilsen SandraLeder efter Lillevangens Tabasco og Søkildens Skipper Se mere her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De syv lege... |
Hamlet |
04-07-2004 11:40 |
|
Er heller ikke Horsemanship. Så måske et lidt dårligt eksempel jeg kom med (??)  Det kan det jo umuligt være, når nu Horsemanship er en holdning  De syv lege er... Ja, jeg ved snart ikke hvad jeg skal kalde det. Men de kan være nyttige, men de kan også skade hesten, specielt, hvis personen der udfører dem ikke har den grundlæggende indstilling
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
miiig-fUu |
05-07-2004 13:12 |
|
1. Kender hende ikke
2. Det er forskelligt
3. Jah det har jeg da. Men du vil ikke vide hvordan det gik =}
4. Tillid, harmoni og venskab
5. Det kommer an på sitoationen. Ikke store bid for at få hesten til at gå bedre...
Knuzz fra Miiig
Babette er verdens bedste pony! Love you 4-ever!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|