Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hvordan var jeres dag?
Forfatter: 
Dato:  20-06-2004 21:47
Heiii

Ville lige høre om i har et godt "træningsprogram" når man skal have sin pony i form.. ? :-D
Det er bare super godt, da jeg red Blackie ordenligt idag efter han har haft en ordenlig omgang forfangenhed sådan lidt i perioder.. Så nu er han frisk og frejdi igen :-P super skønt men ku godt mærke på mine lårbasser når jeg ikke havde redet i et lille stykke tid, og Blackies form var heller ik helt god.. 8-)
Fik også lige synet af en fjordhest som løb rundt med løftet hale og lignede en araber..
Dejlig dag idag..

Hvad har i lavet.. ? og har i et godt træningsprogram til hvordan jeg får Blackie i tip top form..

♥ Blackie og Julie ♥
Julle_bulle1@hotmail.com
:-D Bare tilføj :-D
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2004 21:50
...nok skridte nogle LANGE ture her i starten, for det er vildt godt! Men start blidt op og øg så din træning efterhånden, men husk nu at det tager tid -rom blev ikke bygget på en dag (eller noget) :-P

>>MAJA<<

Med Mogavi -"Det røde lyn"

Be somebody -Not just anybody...
0
0
Svar på denne tråd

Jow jow
Forfatter: 
Dato:  20-06-2004 21:58
Nej jeg har intet træningspogram men det er heller ikke så vigtigt for mig ;-D

Jeg vil hellere fortælle om i går, da min hest har haft fri i dag pga. over god opførsel i går. For min træner siger altid at når hesten har gjordt noget godt, så skal den også vide det.! heh.

I går red vi. Jeg var lidt gal på en af mine veninder fordi hun sagde at i western kan man ikke samle hesten, og rider med for lange tøjler til at styrer hesten og kan ikke ride ordentligt! Så blev jeg gal. hehe. men jeg sagde bare at hvis hun troede det så ok. Og så gik jeg ned og sadlede op. og hun 15 min efter. Da hun kom ind, så gloede hun fadme langt efter mig! Min hest og mig i den perfekte jog (Trav) Rolig samlet og hovedet perfekt nede ved jorden og stadig ikke hængende på bidet eller i tøjlerne. I kan tro hun fik en lang næse. Det var en rigtig dejlig føelse! Så kan hun lærer at man ikke altid skal dømme efter t have prøvet western for sjov bare 1 gang! Nøj hvor var jeg glad. og Charmur arbejde perfekt som han plejer. Så jeg har det fantastisk godt. ;-D

Men i dag tror jeg jeg har fanget en sommer-forkøelse... ævv! :-(

Hilsen Diplen og den lille western mule.. Charmur :)

"Real love is from the inside"
"Pain is only a shadow of the real part of this world"
"What would happen if you for 1 day died, i think you would be suprised"
"Ville du selv ønske at stå i dit eget lort døgnet rudt? Tænk på din hest!"

Westernsadel sælges billigt. Se min præs!
0
0
Svar på denne tråd

Skridt...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2004 22:01

Masser af lange skridtture i frisk skridt ;) Det er noget af det bedste ;) Ellers søg på "træningsforummet" efter kl. 23.00, så kommer der helt sikkert en masse gode programmer op! :D

Min dag? Jeg har siddet hos min hund hele dagen, ved hans side og nusset og snakket med ham og læst. Han har været syg :( Men han har det lidt bedre nu :)

:D Mvh. Theis :D
~ Princess Of The Universe
0
0
Svar på denne tråd

trave laaaangt
Forfatter: 
Dato:  20-06-2004 22:11
Når din hest først er i god form, via lange skridtture og ridning i bakker, så giv den nogle lange travture. Rigtig lange dvs 1,5 time, kun med få pauser. -Men så skal den altså også lige være i ok form først, ellers falder den vist død om :-@

Ida, Pepper og Mirac

Hesten er ikke glad for dig, men for den måde du behandler den på
0
0
Svar på denne tråd

Blackie.. :D
Forfatter: 
Dato:  21-06-2004 10:12
Godt at Blackie er ved at blive sit gamle jeg! :D
Ang. træningsprogrammet, så skridt en maaasse gode lange ture, i et frisk tempo. Og når du selv mener, at han kan klare lidt mere, så trav nogle ture på ham... ;)

| ♣ Cecilie ♣ | (y)
- Vi holdt ikke op med at lege fordi vi blev gamle.
Vi blev gamle fordi vi holdt op med at lege -
Missemagt
. ;D .

0
0
Svar på denne tråd

træningsprogram!
Forfatter: 
Dato:  21-06-2004 10:38

Start om morgenen med at SKRIDTE en halv time i skoven.
bare stille og rolig ned og op af bakke. så kommer hesten i form kan du tro! gerne op og ned af bakker hvis du har mulighed for det, da det også styrker dens muskler.

om eftermiddagen/aftenen, rider du dressur. mange variende øvelser, så hesten ikke går i stå i arbejdet.

om aftenen når du er færdig med at ride, laver du strækøvelser, da hesten ligesom vi mennesker har behov for at strække kroppen, så den ikke bliver øm.

alt dette starter du selvfølgelig stille og roligt op med. husk: det er bedst at skynde sig langsomt.

når ponyen er kommet i bedre form, kan du tage og ride lange galopper i skoven, med temposkift.
så lærer den også at det er dig der bestemmer farten.
evt. hvis du er springrytter
held og lykke
!

:-D MVH. Karina og Nobody :-D

;-) Nobody og mig - et team som ikke er bange for nye udfordringer ;-)
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-06-2004 12:10
Heii

tak for jeres svar :-D Nu skal jeg lige først kunne ride ham alene på tur så jeg ikke behøves at være afhængige af andre folk..

Men 1000 tak.. ;-)

♥ Blackie og Julie ♥
Julle_bulle1@hotmail.com
:-D Bare tilføj :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider