Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Er Det Dyremishandling???
Forfatter: 
Dato:  14-06-2004 19:21

Mit spørgsmål...!!
Min veninde rider ude hos en dame der har en masse ponyer! De er rimelig små! Hun vejer de der 55 eller måske lidt mere, og ponyerne er under 1 meter!
Er det synd? Det sys jeg nemlig - og jeg fatter sgu ikke at hun sætter sig op på dem!
Mange af hestene er meget underafnæret og tynde, selv hvis du har en ponypude på ponyen kan du mærke dens rygsøjle..( Uhh )
Der er også et Pintoføl og det er bare Mega Mega tyndt! de får kun byg og lidt græs! de går ofte ude på de klammeste folde med selggarn og murbrokker!
Der er 2 store/høje heste der ude, de står i bitte små spiletov, nogle ´gange også om dagen!
Jeg er blevet til budt at tilride den ene pony der ude! Men jeg ved sgu ikke....!
Synes i det er Dyremishandling??
Mvh. Cille.

Knuz Cæcilie Tess, Picasso og Flika.
Jeg elsker ikke mine heste fordi man kan ride på dem.
Men fordi de er som de er!

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2004 19:33
hejsa, ud for det du har skrevet, så synes jeg det er dyremishandling, at sætte en på 55 kg op på noget som passer med en shetlandspony!.
det med fodret synes jeg er OK ,men så kan jeg ikke forstå at de er så tynde som du siger, men der er sikkert noget galt med deres foderplan, ellers ville de ikke være så tynde!.
det med sejlgarn og musbrokke ER SYND! tænk hvis de fik viklet deres søde små ben ind i det, og sad fast?! sådan noget sejlgarn er jo skarbt!... avav!!

BARE MIN MENING!
;-D HeStE-MyZ FrA KaRiNa & BiAnCa ;-D
:-)is kan smelte,
sne kan tø,
men minkærlighed til dig vil aldrig dø..
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-06-2004 19:37
Lille råd: Hvis du har fået tilbudt at ride en af dem synes jeg endelig at du skal tage imod det tilbud og pas rigtig godt på hesten!

Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus (Så ved i det)..
0
0
Svar på denne tråd

Det er sgu SYND!
Forfatter: 
Dato:  14-06-2004 20:02
Meld det til hestenes værn? Det ville jeg gøre!
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2004 20:15
Det med en shetlænder og 55 kg - det er der altså ikke noget i vejen med ;-) Shetlændere er små, men stærke... Måske er det så ikke lige det smarteste hvis de er tynde? Kan man se ribbenene på dem? Der florerer nok orm hos dem.
Det eneste jeg kan se du skal gøre, er at gøre ejeren opmærksom på dette, sige at hvis hun ikke begynder at fodre dem ordenligt (Eventuelt give dem ormekur) så må du melde hende, eller i hvert fald sige det til nogle andre, for dét er ikke rimeligt for ponyerne ;-)

- Hamlet
Hmm. Det er mig.

0
0
Svar på denne tråd

Tag...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2004 20:40
..kontakt til Hestenes Værn, hvis altså ikke selv du tør tage "kampen op", og sige til hende, at nu skal hun @!#$ passe de heste ordentligt!

Og ja, ligesom Hamlet siger, kunne de nok også trænge til en ormekur :-(

~ Mvh Alice
~ Jyde power :-P
0
0
Svar på denne tråd

DET ER...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2004 21:51
...DYREMISHANDLING!!!
kontakt hestens værn, for det der dur ik!!!

Til Hamlet:
shetlændere kan godt klare d engang i mellem... men sku ikke i længden.
det er dyremishandling :{-( :{-(
0
0
Svar på denne tråd

Dyremishandling?
Forfatter: 
Dato:  14-06-2004 21:56
Shetlændere kan sagtens bære 55 kg. Det har jeg ikke noget imod.

Hvis dyrene er underernærede, skal du måske snakke med ejerne først - prøv bare pænt at spørge, om det er meningen, de skal være så tynde.

Snak eventuelt med en voksen om det, før du melder dem. Det er altid lidt nemt at male fanden på væggen.

-+- Zip.
0
0
Svar på denne tråd

Øh--- hej
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 11:14
Jeg synes ikke det er mishandling hvis hun rider på en god og velernæret minipony.... men når de er så tynde som du beskriver. Så er det synd. Måske ikke direkte mishanlding. Men det er mishandling at dyrene ikke få noget ordentligt at spise.!!!! Jeg synes du skulle snakke med din veninde om hvoan du har det. og hører hende hvad hun selv mener, Lad være med at blive sur på hende. Måske er hun ikke så erfaren og ved ikke hvornår man skal sige stop.... Og hvis i får noget godt ud af den samtale kan i evt. snakke med ejeren...

Hilsen Diplen og den lille western mule.. Charmur :)

"Real love is from the inside"
"Pain is only a shadow of the real part of this world"
"What would happen if you for 1 day died, i think you would be suprised"
"Ville du selv ønske at stå i dit eget lort døgnet rudt? Tænk på din hest!"

Westernsadel sælges billigt. Se min præs!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider