hei..
har lige en lille trist historie...
Min Hoppe skulle jo altså have føl her i slutingen af Maj, Efter Thor fra Frøvik så et lille Islænder føl skulle det jo være! uhh og havde bare glædet mig så enormt meget! havde foreberedt det hele; vi havde købt nyt jord, lavet nyt hegn, købt grime m.m og havde sørget for at være hjemme her til sommer fordi jeg jo skulle have et lille føl og havdebare gjort det hele klar..
Så kom dagen så endelig hvor hun skulle fole, og var selvfølgelig bare over lykkelig! jeg havde været til fest aftenen før, så havde lige med det samme da jeg hørte folingen var gået igang fundet en kørelejlighed hjem..
da jeg kom hjem løb jeg vildt glad op på folden for regnede jo med der ville stå et lille føl deroppe, men ak.. Min far og dyrelægen kom ned og jeg kunne se det var helt galt.
Da jeg kom derop stor min hoppe helt udmattet og afkræftet og lænedde hovedet oå min mors skulder, og på jorden ved siden af lå hendes føl, i 2 dele.
Der lå blod og indvolde over alt og de fine sorte, veldannede hingste føl lå skåret midt over..
adr det var så grumt! Det fine lille føl der bare lå i to..
Dyrelægen var blvet nødt til at skære det over for at få det ud, for hvis ik det var kommet ud var min hoppe (Blesa) død. Føllet havde ligget forkert med bagbene og var blevet kvalt da det ikke kunne komme ud.
Det var så frygteligt.
og kunne jo ikke først og fremmest tænke på mine egne følelser og helbred, jeg måtte jo tage mig af min udmattede hoppe som jo også lige havde mistet et føl.
Der gik næsten en time før jeg virkelig opfattede hvad der var sket for det var jo bare helt uventet at det ville gå sådan.. For sådan tænker man jo aldrig Kan ske for en selv, det jo kun for naboen sådan noget sker. Men der fik jeg virkelig øjnene op for hvor tæt ulykker kan ligge på en selv!
Er der nogen der har oplevet det samme som jeg? eller noget lignende?
En forfærdelig oplevelse jeg aldrig glemmer..
Kram fra Lea