Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

GALLE!!!!!
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 16:55
hvad er galle? Er det noget alvorligt? er der nogen som kan fortælle mig en masse om det? Gerne over HN... vil bare vide en masse om det! på forhånd tak!

nu håber jeg at jeg har sat spørgsmålet i det rigtige fora!

haiii..... tjek lige det her:

det her!

M.V.H Cille!
0
0
Svar på denne tråd

hmm.... er der ingen?
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 17:22
som vil hjælpe mig? hvis du/i gider er i bare for vildt søde! TAKKEERRR......
haiii..... tjek lige det her:

det her!

M.V.H Cille!
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm kig her?
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 17:25
HeeY

Prøv at kigge på linket Måske det???

10000000 Knus fra Ann, JePpE og Mille<3 :D

{> De 3 skørE ToSseR som Elsker Ballade :P

http://ponyz-net.easy-site.dk
0
0
Svar på denne tråd

hm........
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 18:41
kan ikke hjælpe.. desværre... søg på det.. :-) altså på google eller yahoo.......

:-( Knuss fra pigen der græder sig i søvn :-(
-Mistede min elskede part kl. 3 om natten lørdag den 15 maj-
:{-( -miis U Nikki! tag nu et bukspring på evige græsmarker- :{-(

0
0
Svar på denne tråd

Altsåå..
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 18:52
Galle, har du også selv i dig.. Kineserne spiser slangegalle som en delikatesse.. Det er helt grønt.. Men vist kun i en slange..

Nu ved jeg ikke om du mener det som en sygdom, men galle, er i hvert fald en slags væske du har i en blære.. Sååh..

Rikke, som faktisk nok snart må få en hest..!
Læs Klaus Hempflings bog; At danse med heste
Den er skide god!
0
0
Svar på denne tråd

galle i ben?
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 20:30
er det galle i din hests ben? for galle i den forstand er egentlig bare en væskesamling. Den kan enten være hård eller blød.
er den hård kan du trykke en finger ind i gallen og når du flytter fingeren bliver aftrykket siddende et stykke tid. Denne type galle opstår oftes i forbindelse med foderskift eller små sår/muk i koden eller op ad benet. Det er ikke noget man skal være bekymret for, det kan skridtes væk og har ingen betydning for hesten overhovedet. Det er meget vigtigt at du skridter det væk eller næsten væk før du rider almindeligt. det skal være faldet mærkbart efter et kvarters skridt.
Blød galle findes oftest hos lidt ældre heste, mange heste der er redet lidt tidligt til, elelr som er i hård træning kan også have det. Jeg ved ikke hvorfor det bliver dannet, men jeg ved at det ligesom hård galle er ganske uden betydning hvis det kan skridtes væk eller næsten væk. Kan det ikek skridtes mærkbart bedre på kvarteret bør du være meget opmærksom på om hesten træder lige igennem, da det ofte så kan være noget der bare ligner galle men ikke er det. trykker man en finger ind i blød galle vil aftrykket forsvinde straks efter du flytter fingeren igen.

Håber det gav lidt afklaring, ellers så spørg endelig igen.
0
0
Svar på denne tråd

1000.....
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 20:39
tak, for hjælpen..... det er ikke noget alvorligt eller hvad?
hejsa....! nu håber jeg at jeg har lagt indlæget i det rigtige fora!

M.V.H Cille!
0
0
Svar på denne tråd

det kommer jo an på
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 20:56
om det er hård eller blød galle, om den er varm i benet eller ej. forsvinder det ved skridten et kvarter?

Det er ikek sådan lige at sige om det er alvorligt hvis man ikke har set det, hvilket jeg jo af gode grunde ikke har. men kig benet grundigt efter for sår og skrammer. har i skiftet foder for nyligt, det behøver ikek være noget vildt. min får det bare den får hø fra en ny balle, eller havre fra en ny sending. har den for nyligt stået med en skade, som i genoptræningsperioden kan have forvoldt det.

Der er mange spørgsmål der skal besvares før man kan sige noget fornuftigt om hvorvidt det er alvorligt.

Jeg kan kun anbefale dig at gå ud til din hest og tryk den på benet, mærk efter om den er varm i det om gallen er hård eller blød. tjek det for sår og muk. se efter om foderet er i orden. det må ikke støve. spørg eventuelt den der sidste har fodret om i har fået en ny sending ind.
Få en til at kigge efter om din pony træder ligemeget igennem på alle ire ben når den traver på både blød og hård bund.

Som udgangspunkt er det ikke alvorligt, men det kan det meget hurtigt blive. galle opstår ikek af sig selv, der er en grund til at det opstår. Denne grund er MEGET ofte at ledet er lettere overbelastet, fortsætter man med at ride på hesten, vil den få langt værre skader.

Så mit bedste råd må være enten at få en der ved noget om det til at kigge på det. det behøver ikke nødvendigvis være dyrlægen, bare en der har meget erfaring inden for hesteben.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider