| Næsebåndet stadig... |
|
|
Jae, som alle siger, så skal næsebåndet altså nogle centimeter længere op, uanset hvad din ridelærer siger! Det står der i alle ridebøger...
Men ellers en rigtig fin spring pony!
♥ -*Knuss Nina & Rozaline*- ♥ Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået så vidt i sin udvikling, at det må have undervisning i at parre sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| !!!!!!!!!! |
|
|
Nu synes jeg delme du går liidt for langt over stregen!! har jeg nogensinde sagt jeg var den bedste?? Og fare hen til springet.. go get it.. for fanden.. det gør han sku ikke!! Og især på det billede du viser har hun ryggen flot med og springer rigtig flot!! Jeg ved godt jeg kigger ned.. men det går mange landsryttere squ da også en gang i mellem!!!
Hun har et godt afsæt, og hun har en god teknik!! Så er jeg LIGEGALD med hva du siger!! Du kan da ikke sige det pis uden at have set os springe irl!!
Og det med at få en lille landspony!!! det har jeg jo nærmest allerede... heeh  ... hun springer i hvert tilfælde S klasser (enda højere) i løsspring og har en enkelt gang (hun er 4!!) sprunget M med rytter!!!
Tror foresten aldrig jeg har set MissAmi springe lang og fladt!! Og har trods alt haft hende siden hun blev født!!!
OG... jeg springer GODT!! Ved godt det måske lyder som om jeg er selvglad, men har fanme fået det af vide over en million gange!!!!
Ehm... ve du noed?Min HP - husk gæstebogen!Precious vinder af JHN´s følkonkurrence Magic Touch vinder af JHN´s vallak konkurrence Tai Chiquita, nr. 2 i Hoppekonkurrencen! Tai Tequila (tidligere låne pony) 2. pladsen i springkonkurrencen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så kommer der et andet spørgsmål op |
|
|
Hvorfor springe den så højt når den er 4. i et andet indlæg skriver du at den har sprunget 110 uden rytter og 80 med. hvis det er en III'er, hvilket jeg ikek lige har gennemskuet, så er 110 ganske rigtigt S, hvis der da var noget for III'er der hed sådan.... men 80 er kun LA.
Ligegyldigt hvad, er det MEGET højt at springe på en 4-års. Jeg går ud fra den fylder/er fyldt 4 iår? Hun må alligevel ikke gå mere end Lc, der for III'er er 60. Husk på at hun ikke er færdig med at vokse og ikke har fået den muskelmasse hun ender med endnu. De betyder at hun når hun lander, lander med hele sin vægt på senerne, hvilket i længden ikke er særligt hensigtsmæssigt.
Med hensyn til hendes teknik, synes jeg det ser udemærket ud. Det er som du selv påpeger ret svært at se på billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hm, meget for en 4 års.. |
|
|
hm, hvis den er 4 år er er det tidligt at springe så højt. Jeg har selv anskaffet mig en 4 års, og den har også meget spring kap. Den har hoppet et par enkelte spring på 110 m med tidigere rytter. Jeg vil dog ikke springe så højt. Der er jo en grund til at 4 års ikke må springe mere end Lc.
Hvis du skynder dig for meget med en hest, så holder den sgu ikke så længe.
og jeg vil væde med at din dressur ikke er 100% iorden, da hesten kun er 4 år, og skal først til at finde ud af det hele.
Først dressur så spring!
¤¤Vrinsk Og Knus fra Mille & Monique(♥)¤¤
En amerikansk statsborger kan overtage enhver ukendt, ubeboet ø, så længe der er fugleklatter på den ~ Lov fra USA
Søger part!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar:::: |
|
|
Jeg har sprunget 80 cm, på et enkelt spring ca. 2 gange på hende, bare for at hun skulle have lov at "snuse" til noget med lidt udfordring....
Hun kan gå ca. Lc - Lb niveau i dressur.. kan afsæt til galop fra skridt, trave med ryggen oppe og nakken nede, parade fra galop.. kan det væsentlige.. men hun fik først rytter på da hun fyldte 3.. bæeb gjordt rytter vant.. stod hele sommeren, også tog vi lidt fat på hende i efteråret, blev kun brugt ganske lidt i vinter, og er nu begyndt at ride hende op til en lille pige...
Ehm... ve du noed?Min HP - husk gæstebogen!My Precious vinder af JHN´s følkonkurrence Magic Touch vinder af JHN´s vallak konkurrence Tai Chiquita, nr. 2 i Hoppekonkurrencen! Tai Tequila (tidligere låne pony) 2. pladsen i springkonkurrencen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nå jo Shakira |
|
|
foresten, har en video fra MissAmi´s første og eneste springstævne, med mig på ryggen.. ved godt jeg er for gammel, men det var bare et elevstævne og der startede også (mod mig) en "pige" på 19 med sin kat.I
Hvis min far kan sætte den ind kan du jo selv se at JEG og PONYEN springer godt, kontrolleret, små og skarpe sving ja, men det er en lille pony, og et meeeget langsomt tempo vi springer i... da det var hendes første stævne nogensinde (har startet en begynder 1, med den "nye" rytter) skulle hun hae en rigtig god erfaring og hun havde det skideskægt uden af jorde afsted.. men tog det bare stille og roligt uden hverken rende uden om, tøve, stoppe eller kigge...
Ehm... ve du noed?Min HP - husk gæstebogen!My Precious vinder af JHN´s følkonkurrence Magic Touch vinder af JHN´s vallak konkurrence Tai Chiquita, nr. 2 i Hoppekonkurrencen! Tai Tequila (tidligere låne pony) 2. pladsen i springkonkurrencen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hallo <<?! |
| Forfatter:  |
Princess |
| Dato:  |
03-06-2004 19:34 |
|
Altså der er ikke S klasser for kat 3 ponyer?
Og ponyen må ikke engang starte M klasser(som du jo siger - *lol* )
Men seriøst, tror ikke på det du siger, og så skriver du jo også, at du har en video fra det første stævne(som også er det eneste stævne hun har startet)
øhm?
er fuldstændig enig med ¤Shakira¤!!!!
Mvh Anne - Lonnie & Prins - Smil og vær glad, for hver dag, som går - så skal du se hvor ondt i kæben du får!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej..... |
|
|
Shakira - Det er ikke M til stævner jeg taler om, men et enkelt spring til træning og 110 cm er S for an kat III!!
Har en video fra hendes første stævne...
Og JO.. mange landsryttere kigger ned over et enkelt eller to spring engang imellem... sådan er det bare..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Shakira |
|
|
selvfølgelig ved jeg at det er en fejl at kigge ned.. men har du aldrig kigget ned pga. hesten feks. sprang for tidligt eller for sent??
Alle laver selvfølgelig fejl.. men derfor jorder hesten nødvendigvis ikke frem mod springet.... Nope... som jeg også har fået af vide her på min rideskole "hun er delme en fiin pony" og "fuuck hvor springer den godt!!" Og det jeg er stolt af ved hende er pla. at hun plejer at bedømme afstande helt suverænt uden hjælp fra rytter, hun jorder hverken til eller fra springet, men springer roligt og kontrolleret med ryggen oppe!! ALT der skal til for at blive en kanon springpony!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foresten |
|
|
lige et par billeder af landsponyryttere der springer M til på (som sgat) landsplan der kigger ned
Fundet under salgsbasen
Fra Wiegaarden:
skal du have flere beviser??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor blev |
|
|
den hårde træner lige af her???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Shakira |
|
|
du siger jeg skal være rolig, er det ikke dig der kritisrer mig om min pony helt vildt!!! Det er altså kun en 4års så selvfølgelig er den ikke perfekt.. sprang foresten lidt med hende igen idag... sådan noget bette Ld - Lc værk... ingen jorden... (plejer der heller aldrig at være) så hun jorder altså hverken fra eller til springet som du tror!!!
Og det må jeg da vide!!!
Det med beviser.. du lød bare som om "ja det bliver jo dit ord mod mit, men jeg ved jo bare JEG har ret og JEG er bedst til ALT! agtigt.., så ville lige bevise det...
Den hårde træner.. selvfølgelig retter man det... når jeg kigger ned til træning bliver det da også rettet.. men ponyen satte af lidt tidligere end jeg havde regnet med, så nåede ikke at kigge op.. som jeg også har beskrevet.. hvis der er noget du ikke forstår så SPØRG, i stedet for at starte med anklager på at jeg er en dårlig rytter der ikke rider mine heste godt nok!!! Rider trods alt M - S klasser til træning og Lb - La til stævner dressur på en kat I pony!!!!!!!!!!!
Bevar livet, Bevar hesten!
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DEjlig hyp...! :) |
|
|
Overskrift,..!
Hmmm...! Hvornår har du startede 4 års på den..? Og hvor...? Hvorn gik det..?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Shakira |
|
|
Det var ikke bare at rette!! Det var kritik til det yderste!!!
Belinda: Har kun starter et stævne på den, men den har startet to.. red en Ld springning for kat II mener jeg (hun er en kat III) ellers var det for en kat I.. red til et elevstævne da jeg enlig er for gammel, men red mod en på en kat I der var 18... men hun sprang helt perfekt... og trods det va hendes dengang første stævne fik hun 1.pladsen
Weee
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Så mon i ikke har fået diskuteret færdigt nu. Jeg tror ikke i bliver enige, så hvorfor ikke standse nu? 
-Signe 
"Det man hører er man selv" P3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm...! |
|
|
Hvornår blir hyppen så 5...? Tanker lidt på, det jo jo noeD med at 4 års ikke må starte før 1 maj, er det ik sån...? Nu tænker jeg mere, at hvis klubben har ladet dig starte så er de jo galt på den...! (tro ik jeg skælder dig ud eller noeD, undrer mig bare over hvis en klub har gjort det, men okai, sån r det en gang i mellem..! ;p )
Når, men igen hvis jeg ik skrev det før, dejlig hyp...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Belinda |
|
|
Da det kun er et elevstævne må næsten alle starte alt. og klasserne går ikke over Lc... derfor fik vi lov at starte så hun kunne få lov at prøve med den rytter der har redet hende til, var den første der sad på hende, skridtede på hende, travede på hende, galoperede på hende, sprang på hende.... sys os det skulle være den første der startede stævne på hende..
Shakira - tror ikke rigtigt der er mere at kritisere end at jeg ikke har hovedet oppe på det ene billede og at jeg er for stor.. sååå
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okai...! |
|
|
Kan skam godt forstå dig, det er jo altid sjovere, og der er jo også noeD ære i det, sys jeg...! Heh...!
Var den anden til at springe min hyp (anden gang den blev sprunget med rytter) og min ridelære sprang ham den aller første gang..! Og selvom min ridelære tog ham først gang, sys jeg da helt klart at det er sjovt at være den der springer ham op, hvis man kan sige det...! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Belinda |
|
|
Ja lige præcis!! Har det på samme måde med MissAmi... hun er MIN, og det har bare altid været mig.... jeg er den person hun stoler allermest på.... hvorfor skulle det så ikke være mig der tog hende med til noget "nyt og farligt" som et springstævne 
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
..Er den her diskusion ikke kørt lige langt nok ud?
Shanie: Den der med de ryttere der kigger ned over springet holder ikke 
Man bliver jo ikke bedre af, at man gør det samme som dem.
Det er jo f.ex., ligesom at jeg køber den samme jakke som Thomas Velin - det bliver jeg jo heller ikke dygtigere af, vel?
Men fin pony - pas på du ikke slipper det hele over springet.
Og det med næstebåndet gider jeg slet ikke kommentere, for det er der vist nok der har gjort 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karen.... |
|
|
måske mener du ikke den holder... men når hun begynder med at man er en dårlig rytter pga. det sys jeg da lige jeg skulle finde nogle eksempler på ryttere der absolut ikke er dårlige og også kigger ned engang imellem.. det at jeg kigger ned på det ENE billede er jo også den eneste fejl.. og tro mig, når jeg gør det bliver jeg rettet, men selvfølgelig laver man fejl, især vist ponyen sætter for tidligt af!!!!
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Skakira |
|
|
er det mig eller dig der opfører sig som en 4 årig??
Ja nemlig, dig...
Fint for mig.. gider ikke diskuteret noget jeg ved jeg har ret i... så fint..
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|