|
|
| Flotteste fjordbolle... konkurence:) |
|
|
Hey  Hey
Nu vil jeg lave en konkurence om JHN´s dejligste fjordbolle aka fjordhest aka nordbagge  hehe
Der er 3 forskellige kategorer:
Bedste dressur-fjordbolle
Bedste spring-fjordbolle
dejligste fjirdbolle (uden rytter)
Nå, men de eneste regler er:
¤du må max have 3 billeder med per kategori
¤og det SKAL være fjordboller, dermed behøver de ikke at have stamtavle, men altså ikke fx ½fjordbolle ½ araber eller noed i den stil.. altså rimlig rene fjordboller  hehe
OBS: ¤HUSK¤ at skrive navn ved fjordbollerne  hehe
Du kan være med fra NU til søndag kl 18.00 eller noed:p hehe så laver jeg et nyt indlæg hvor der skal stemmes
nå men mine bud:
Simon:
Lion:

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤ M.V.H. Julles & Rubin ¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤MSN: Juliemanden@ofir.dk... Bare tilføj moi 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er nummer.... |
| Forfatter:  |
Mette N.K |
| Dato:  |
28-05-2004 14:39 |
|
Det er den sidste sys jeg
Kram Mette N.K
Dyreelskeren 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næh... |
Theis |
28-05-2004 14:48 |
|
Jeg har ingen fjordhest... Men dejlige det er de nu 
Mvh. Theis ~ Princess Of The Universe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min Fjordbolle :-D |
Fancy ~ Prins |
28-05-2004 15:00 |
|
*wee* Elsker ham Prins 
Nåmen, her er så fotorne  :

Han er da for dejlig?

Igen  Håber skam han vinder.. han er nemlig DEJLIG!
Også det sidste
Lidt om ham:
Navn: Prins 
Alder: 8 År 
Køn: Vallak 
Race: Gææt? 
Stg.: Æhh.. 
God til: Spriinge og, se dum ud, ej gaas 
Dårlig til: At gå til biddet  Ej..
Eeeelsker: MAAAAAAD!!!! 
Hader: Blive til grin 
Andet:
Meget sød, og godmodig lil' Nordbakke 
Han har INTET ondt i sig!! Han kan godt finde
på og bukke i skridt.. men kan ikke finde ud af det i trav  Jeg springer på ham, og rider ham næsten hver dag  Den dejligeste fjordbolle i verden - PRINS
Knuuus 
♥ Fancy ~ Prins ♥ Stol på dig selv - det bringer held 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hey..... |
|
|
Jeg vil også gerne være med med min fjordhest Matador Mix. Han er 6 år gammel og efter Cæsar Halsnæs & Mie Stanstorp. Mvh Pernille
Dressur:
Spring (dog uden rytter):
Matador's hoved:
Jeg vil ik snyde jer for min gamle fjordhest Musse (17 år):

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ralle.. |
Vibe |
28-05-2004 16:35 |
|
Vil osse være med;)
Her er vagn:
spring:
til sidst
kh Vibe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ar hvor |
|
|
er de gude skønne alle sammen!!  Virkelig smukke !!!
Har desværre ikke noget billed af Ronja liggende på denne her com!
-- Cille --
Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine billeder |
IIMalouII |
28-05-2004 18:44 |
|
Sille og jeg (en hest jeg passede - den tungere model  ) - dejlig hest.
Sille, Rinette (som lige fik sneget sig med) og Silles afkom Adonis:

..På en dårligt vejr-dag, men de er da søde alligevel. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Halifax.. |
Ida(Halifax) |
28-05-2004 21:41 |
|
Mvh. Ida & Halifax ♥ ~ Fjordpower! ~ Rollo, Stina (M&R) og Ida (Halifax)= De tre tosser på en tømmerflåde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Må da oz have.. |
|
|
Miss Sparrow Der findes lige så mange holdninger som mennesker Msn: teddy_nathalie@yahoo.dk. SSKMSS!Verdens største Johnny Depp fan Før Fjord-Teddy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejlige muler :o) |
|
|
Hvor er de skønne - allesammen! Får helt lyst til at anskaffe mig sådan en, men min næste hest skal vist være en med tölt i, så dén går ikke
Men jeg tænkte på en ting... Er det ikke sært at få dem til at gå i holdning? På samtlige ridebilleder, hvor fjordehestene går til biddet, kan man se, hvor kort og kompakt en hals de har og der er et minimum af ganaschefrihed. Måske med undtagelse af den Klumbi har sat ind - han ser ud til at have en hals, der er på længde med alle mulige andre ponyers.
Jeg ved, at halsen er et racepræg og absolut ikke noget dårligt kendetegn, men har de ikke besvær med at gå til biddet?
Forårshilsner fra SineVerden er smukkere set fra hesterygHaflinger - das goldene Pferd mit dem goldenen Herz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de er ikke |
|
|
svære at få til at søge frem og ned end så mange andre ponyracer med mere "kompakte" halse..
-- Cille --
Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har da ås' en?! |
Princess |
29-05-2004 14:57 |
|
Altså?!
Han er ikke min længere, men ser ham stadig..
Her er nogle billeder..
Har 2 billeder af ham, og stiller op i "den dejligste fjordbolle"

^Tarzan!! Meget tæt!

^^Jaaeh, han er ås en vandhund:)
Mvh Anne - Prins,Lonnie & Frække Frida Nyd hver enkelt dag - for den kommer ikke igen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridebilleder |
Ida(Halifax) |
29-05-2004 18:14 |
|
Mvh. Ida & Halifax ♥ ~ Fjordpower! ~ Rollo, Stina (M&R) og Ida (Halifax)= De tre tosser på en tømmerflåde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cille... |
|
|
Nej, givet vis ikke, men det svarer jo ikke på mit spørgsmål 
Jeg har selv haflinger og de har lange, muskuløse halse -> ikke svære at få til biddet.
Men har bare hørt, at fjordheste ikke er skabt til at gå i holdning pga. den meget lille ganaschefrihed og derfor skal man passe på med at presse dem, hvis de finder det ubehageligt. Det er fysisk ubehagelighed.
Forårshilsner fra SineVerden er smukkere set fra hesterygHaflinger - das goldene Pferd mit dem goldenen Herz
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sine... |
Ida(Halifax) |
30-05-2004 09:13 |
|
..Som du kan se, er min meget korthalset.
Jeg synes ikke det er problematisk at ride ham til biddet, selvom han helst går lidt over lod som det ses på billederne. Men det skal de vel egentligt også, når det kommer til stykket
Så nej, jeg synes ikke det er problematisk med halsen, han virker ikke som om det er ubehageligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ida......... |
|
|
Ikke for at kritisere din ridning overhovedet (håber ikke du tager dette ilde op  ), men suger din hest på biddet? Som du selv skriver, så går han noget over lod og det er ikke lige (for mig ihvertfald) til at se, om han ligger på biddet? Er han tung i munden?
Men ok - det er da dejligt, hvis det bare er et rygte, at fjordhesten er svær at ride i holdning  Jeg har ikke selv redet fjordhest siden... mange år siden (  ) og dengang var det bare ture i skoven, så...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synes ... |
|
|
Jeg synes absolut heller ikke at fjordheste er svære at få til biddet... Men nu kan jeg jo kun svare for dem jeg kender. De tre der er på min rideskole: Sisse (min egen) Halifax (Idas) og Ronja, En elevpony, de kan sagtens gå til biddet alle sammen.
Jeg tror mere det er rytteren det kommer an på, alle heste kan vel lære at gå ordenligt med trænning!?
De kan selvfølgelig ikke komme til at gå som mange store heste som har en lang hals, men de kan, de kan sagtens.
Miss Sparrow Der findes lige så mange holdninger som mennesker Msn: teddy_nathalie@yahoo.dk. SSKMSS!Verdens største Johnny Depp fan Før Fjord-Teddy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sine.. |
Ida(Halifax) |
31-05-2004 18:16 |
|
Jeg kan godt klare det
Nej, han lægger sig ikke på biddet, og er heller ikke tung i munden. Han er oftest rimeligt selvbærende, og han plejer at skumme en del når vi rider (selvom vi godt kan blive enige om, at han ikke suger ordentligt på de billeder).
Billederne udenfor er fra en opvarmning, han går altid lidt mere foran, inden han er varmet ordentligt op. Jeg tror egentligt lidt af forklaringen er der, normalt synes jeg han går dybere end på billederne.
Jo, han må gerne gå lidt dybere end han gør der på billederne, men jeg vil hellere have at han går lidt for højt, end at han går og putter sig
Men jeg tror ikke det er halsen, der er den skyldige 'synder' i at han går for meget over, det er vidst mere mig.
Skal vi ikke bare sige, at vi begge to var lidt anspændte inden det der stævne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ida :-) |
|
|
Ok, så svigter mine gamle øjne mig ikke helt endnu
Det er ellers en fin, fin hyp du har dig der - hvis jeg kunne få min den "gamle" til at gå samlet galop, så var jeg en glad ma.. - pige
Forårshilsner fra SineVerden er smukkere set fra hesterygHaflinger - das goldene Pferd mit dem goldenen Herz Nye billeder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|