Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hvad mener du?
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 18:19
Hej hej alle sammen

Jeg er lidt oppe og køre da jeg lige har haft en rimelig heftig diskution med en bekendt... Vi sad og snakkede om vores heste da hun pludselig udbrød, : "fjordheste er overhovedet ikke stævneheste". Jeg sagde med det samme at det kunne de da sagtens være, og at min da egner sig glimrende til stævner... hun fortalte så at fjordheste ihvertfald er alt for tunge til både spring og dressur, og at det eneste som dur er danske sports ponyer... okay jeg kan da godt se at de små varmbloder har det i sig, og jeg har skam heller ikke noget imod danske sports ponyer.. jeg ved ikke særlig meget om dem, og udtaler mig derfor ikke negativt om dem. Min egen fjordvallak er jeg meget glad for, og jeg syntes da han er en pæn lille hest. Nogen gange bliver jeg bare lidt for træt af at folk kommentere at jeg rider fjordhest. Dig tager mange ordene i sig igen efter at have set mig ride min, men forstår bare ikke at nogen har så mange fordomme over for denne skønne race. Hvad mener du?
0
0
Svar på denne tråd

heh.....
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 18:22
Fjordheste kan sagtens :)
de kan være fantastiske springere!!
Dressur kan dog godt se lidt kluntet ud! men er det en sporty fjordhest så er der jo intet!
Rider slev 1 stk meget lækker sød fjordkryds dog :D
Red engang en dejlig fjollebolle der hed/der Pefofan han er bare dejlig ;)
Han kan dog ik rigtig springe.
Men dressur ka han da godt gå lidt af :) nåede da at vinde en LC1 på ham :)
Mvh.
Sandra
Rid sjovt,
rid Ponygames
Prøv her:Ponygames site
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 18:24
Syntes fjordheste er en skøn race, nogen har måske den opfattelse af fjordhesten p.ga. der er mange der bruger dem til hygge bare og så står de bare og blir tykker og tykker. Det er bare syndt for der er mange sportfjordheste som bliver brugt hver dag og er god til stævner osv.

~|Dræber Guldfisken CBP|~
(y)[Hesten er ikke en du skal modarbejde, men din partner som du skal arbejde sammen med] (y)
~ Det modsatte af kærlighed er ikke had, men ligegyldighed. Når man hader elsker man stadig! ~
0
0
Svar på denne tråd

hejsa.........
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 18:32
hejsa jeg har slet ikke noget imod fjordheste jeg har selv haft part på en og den var fantaskisk jeg red fejl fri til klubstævneet i spring og den har fået mange rosetter med forskellige rytter på .og fjordheste er da gode de er lidt tunger. men de er heste stadig, og kan gå lig så godt, jeg har oplevet en fjordhest vandt en springklasse... fjordheste og en masse andre racer... de er er stadig heste... jeg har selv en dejlig d.s.p {> som jeg elsker.... du elsker din fjordhest så skid på dem der siger de ikke dur til noget det gør de helt bestemt.......
Knuzzer
---o0(Miss søssi)0o---
----o0(og Freja som er verdens bedste pony for mig)0o----
0
0
Svar på denne tråd

hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 18:33
jeg er så selv ikke særligt begejstret for fjordheste! men en blanding med en lettere race, såsom en araber kan ikke være så skidt! men en ren, deeet...! jeg syntes de er for tunge at se på, har endnu ikke set en der bare har en lille smule sving og bæring! (går bare og trisser som en høne) har heller ikke set nogen endnu der går høj dressur! red imod en til distriktsstævne her sidste week. hun var nød til at gi op! som springhest ser jeg desværre alt for tit at de for proppet en masse tingeltangel i kæften (pelham und so wieder) så for ma lidt et indtryk af at de er utroligt hårde i munden og meget stærke! har også redet en fjordhest, og haaaader det (undskyld) men den var virkelig belastende! de fatter seriøst minus, det er lige til at tude over! de er avlet til at være trækdyr!
men det er så bare min mening og holdning! håber ike nogle er blevet sure eller kede af det!

*~*Celebration F. Damgaard*~*
*~*vinder af den nyindstiftede Elvin Rasmussens vandre pokal*~* *~*for bedste danskavlede 4 års springhingst 2004*~*

*~*Bedste dressur rytter 2004*~*

*~*Pas godt på dine venner*~*
*~*for uden dem er du intet*~*

*~*Stutteri F. Damgaard, Holstenere i topklasse*~*
0
0
Svar på denne tråd

Aloha!
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 19:02
Elsker de små fjolleboller. Min ynglingpony ude på rideskolen er en fjordhest. Hun ser så sød ud, og hun har lige tilpas meget krudt, at jeg kan styre hende. Uhhh.. hun er så dejlig. Men hun var virklig dejlig før en eller anden person syntes det ville blive flot da de klippede hendes 15 centimeter lange stritman....

~ 8-) Anaconda 8-) ~
~ Håbet lyser altid forude ~
~ Man skal bare kunne se det ~
~ :-o Wicca ~ Guden og Gudinden ~ Jeg er en heks :-o ~
0
0
Svar på denne tråd

Dejlige Fjordboller..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 20:53
Nordbaggere kan godt gå ordenligt..

I kan fx gå ind på min præsentation og kigge på nogl billeder a mig og en nordbagger jeg red engang, han gik flot.. :)

Og De kan også godt springe.. Jeg var oppe på 105 cm på Rasmus som r en skøn nordbagger..

Knuzz Cecilie..
{> Vestegnes rideklub er den bedste på hele sjælland {>
0
0
Svar på denne tråd

fjordheste..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 21:46
er ligesom gode som alle andre heste.. Desværre er der alle de åndsvage fordomme overfor fjordhestene..
Men lad være med at høre på det.. For fjordheste kan hvis de vil...
Det er jo også forskel på fjordheste.. Der findes jo den gamle tunge "arbejdsfjordhest", men der er jo også den mere moderne "sportsfjordhest" som mange lige glemmer..

Som der stod i min signatur før jeg lavede den om: ALLE heste er de bedste bare på hver deres måde

**Roser dør, men blomster altid op og bliver smukke igen,
men hvis et venskab dør
blomstrer det sjældent op og bliver så smukt som det engang var**
*Så hold for guds skyld fat i de gode venskaber*

:-D Qnuz Nanna :-D

0
0
Svar på denne tråd

Fjordheste/ToneP:
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 21:55
Jeg kan godt lide dem. Men de er for små til mig, hvis det skulle handle om ejerskab. :P

Tone: Tror du ikke, du har haft fingrene i et specielt bøvet individ? For de 6-7 fjordheste jeg har været oppe på, har egentlig været ganske modtagelige overfor dressur ridning. Jeg har aldrig redet heste til store konkurrencer, men de var da ikke kun til hyggeplan.

--

Jeg tror på, at der findes øvelser som nogle heste er bedre egnede til end andre. Samtidig tror jeg også på, at man kan komme langt, hvis man er den rigtige rytter til den rigtige hest.

Fjordheste er ofte nogle søde og sjove ponyer, og så længe de kan hoppe og springe på folden, kan jeg ikke se, hvorfor de ikke skulle kunne gebærde sig bare nogenlunde på dressurbanen.

-+- Zip.
0
0
Svar på denne tråd

Gammeldags indstilling
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 22:32
Man er altså forkert på den, når man stadig påstår at fjordhesten er avlet til at være trækdyr.

Tag f.eks. fjordhesteforeningens logo:
"Fjordhesten i avl og SPORT".
Den avles ikke længere til at være trækdyr. Det er der ikke behov for mere. Folk må se at komme over det stadie, hvis det stod til mig.
Det er en typisk kommentar, som fjordhesteryttere får i hovedet "den er jo avlet til trækdyr, den kan slet ikke rides på".
- Gu kan den så ;D

Hvis man vil have et anderledes syn på fjordhesten, skulle man ta' og besøge Birken ved Skals, når der afholdes fjordhestenes DM 21-23. maj.
Der er altså både LA1-4 og LA kür klasser, så lidt må de da kunne nogen af dem :P

Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~
Rollo, Stina (M&R) og Ida (Halifax)=
De tre tosser på en tømmerflåde :P
0
0
Svar på denne tråd

Fjordheste..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 22:39

Heej..

Fjordheste ka' da sagtens gå dressur og springe ligesom alle andre racer..
Alle heste har jo en særlig ting, de er gode til!
Men jeg tror at grunden til, at nogle tænker på fjordhesten som en FED hygge hest er at det er en SUPER børne pony, og de små børn bruger dem jo ikk' til noget seriøst og de får lov til at stå og blive fede...

Men hvis du kigger under "bedækning tilbydes", ka' du da se nogle gode eksempler på sporty'e fjordheste..

På min profil ka' du se en dejlig lille fjordhingst, som jeg passer (det ska' lige siges at han er 100 gange kønnere nu, da han er blevet rigtig hingstet :-P)

Knus fra Antonia..
0
0
Svar på denne tråd

Det med trækdyr..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 23:38
Altså, den er jo oprindeligt avlet som arbejdshest.. Tag nu bare Norikeren.. Hvor meget bliver den REDET??
Den bliver spændt foran slæden om vinteren, og trækker grantræer og såen..

Fjordponyer KAN sagtens både gå dressur og spring, men man kan da godt sige at det ikke er det de er BEREGNET til.. Det er hovedsageligt arbejdsheste..

Men jeg sys da de er dejlige såen nogle.. Ingen tvivl om det! :D Men der er da andre heste der er, om man så må sige, bedre beregnet til det, men det tror jeg da også alle er klar over.. :D

Rikke, som faktisk nok snart må få en hest..!
Læs Klaus Hempflings bog; At danse med heste
Den er skide god!
0
0
Svar på denne tråd

Nu er det da nok
Forfatter: 
Dato:  20-05-2004 23:40
Undskyld... men nu er jeg altså lidt sur.... æhhh....
Jo Fjordheste er lige så gode som DV'er og Oldenborgere. Ja de er så.. jeg har ikke selv fjord... Men som mange glemmer, så er det altså sådan at npr man fx ser heste ride dressur i tv til shows, som jeg synes er trigtig pænt. Så er det altid de tunge racer der ser mest fantastiske, dejlige og smukkest ud. Engang så jeg faktisk en fjord der vandt en LA. det så bare vildt godt ud. hmmm ... Så jeg mener dn veninde tager fejl. Men det må hun da også selv om, hvis hun mener at fjordheste er for tunge så er Friesere, Andulusiere og Alle de andre store tunge racer heller ikke egnet eller hva?

Hilsen Diplen og den lille western mule.. Charmur :)

"Real love is from the inside"
Prøv min helt nye side:
Horse World
0
0
Svar på denne tråd

Duke...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2004 10:52
Det er altså generationer siden, at fjordhesten var trækdyr.
Som jeg skriver ovenover: kom nu over det stadie 8-)

Hesten har udviklet sig - den avles IKKE længere med henblik på arbejdsheste.

Og - i modsætning til dig ( :P ) har jeg også mine begrundelser iorden.
Du kan læse fjordhestens avlsmål her: http://www.fjordhest.dk/foreninger/hovedforening/avlsmaal.html
For en god ordens skyld, kommer stykket om egenskaber og anvendelse lige herind:
"En tillidsfuld, modig, harmonisk, kæk, robust, nøjsom hest med et venligt sind, som kan omgås af alle i fami-lien, ønskes.

En ideel fritidshest, velanvendelig som ridehest (dressur, spring) og en fremragende og udholdende terræn-, distance- og kørehest ønskes."

Hvor var det nu den der arbejdshest blev af ?:)

Det er den sætning jeg har fået i hovedet flest gange som fjordhesterytter. "Hvorfor rider du på den, den er altså et trækdyr eller en arbejdshest".
Og det er altså noget pjat :)

Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~
Rollo, Stina (M&R) og Ida (Halifax)=
De tre tosser på en tømmerflåde :P
0
0
Svar på denne tråd

DSP er jo ingen race!
Forfatter: 
Dato:  22-05-2004 16:35

Hvordan kan man sige en DSP er bedst? Det er jo ikke en race!

Tja... Fjordheste kan sagtens! Hvis rytteren kan...

Mvh. Theis
It´s a Miracle
~ The wonders of this world go on ~

0
0
Svar på denne tråd

Ølfax og Duke
Forfatter: 
Dato:  22-05-2004 16:39
Ølfax:
>>"Hvorfor rider du på den, den er altså et trækdyr eller en arbejdshest"<<

Det siger vist mere om de folk, der kommer med kommentaren, end om dig/hesten :P

Duke: Og hesten i det hele taget var slet ikke oprindeligt beregnet til at ride på - Det var den alt for lille til i starten. Så se at hop ned af den hest! For for 60 millioner år siden var den jo kun på str. med en ræv og slet ikke egnet til ridning....
Se hvor jeg vil hen af? Alt liv på jorden er i stadig udvikling ;)

Mvh. Theis
It´s a Miracle
~ The wonders of this world go on ~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider