Idag var jeg ude og springe på ponZen! Men hun havde lidt svært med at bedømme afstandene i gallop... hun kan sagtens i trav! Men så snart det er gallop bliver det nogen underlige spring for hun kommer dårligt ind på springet!
Så har nogen gode øvelser hvor man får hesten til at tage korrekte galoptrin hen til springet? Har selv prøvet med at ligge en bom op foran springet! Altså ik opspringnings bommen men en længere ude!
KnuZz MiiG
Bar had mig det gør mig mere berømt! ?Hvis livet er en gave, kan den så byttes?
Rid en masse gange over en bom i galop, selvfølgelig! Og så skal du få galop trinene til at passe med bommen. Din pony skal IK springe over bommen, men galopere normalt over den.. Ligesom der ik er nogen bom, hvis du forstår!
Den øvelse bruger jeg selv tit!!
♥ -*Knuss Nina & Flicka*- ♥
Kat.II pony tilsalg! Ponyen, til rytteren der VIL! Kan ses på præsentation!
Få en til at hjælpe dig.. Vedkommende skal kunne fortælle dig om du skal drive på eller korte ned i galoppen.. Og sørg for at springet står ordentligt.. Hvis i ligegyldigt hvad ikke kan få galopspringene til at passe så prøv at sætte i galop på et andet tidspunkt. eller flyt springet
Hilsenanso&polli Den Fanatiske Computerbetvinger Når du tror du har vundet over hesten, så har den i virkeligheden vundet over dig!
Altså jeg kan se afstandende selv.. Kan du ikke det? For så kan du jo selv bedømme afstanden og hvor meget du skal holde den tilbage.. Så det passer. Men sid stille de sidste 2 galoppring.. Det har jeg lært;)
Altså jeg kan se afstandende selv.. Kan du ikke det? For så kan du jo selv bedømme afstanden og hvor meget du skal holde den tilbage.. Så det passer. Men sid stille de sidste 2 galoppring.. Det har jeg lært
sagtens se afstandene men det hjælper jo ikk for hun drøner bare afsted! SåååH! Men jo prøver at holde hende igen når jeg ved jeg skal men det nytter ikk noget! Og når vi begynder at springe højere skal hun ikk bare drøner afsted så ender det galt! Nu er de jo ikk mere end 70-80 cm så der kan hun jo sagtens komme over selvom hun ikk blir redet helt korrekt til springet men når de blir højere kan hun jo ikk bare gå over!
i tilfælde af at du en dag får taget fejl, er det meget vigtigt at hesten selv kan også. Jeg ville anbefale dig at lægge en opspringsbom ud eventuelt to.
når han har fundet ud af det kan du ride noget atempo og sådan.
det er vigtigt at du i tilridningen bevarer den samme galop hele vejen hen. ikke noget med at begynde at ride stærkt frem de sidste tre galopspring eller begynde at pille i den fortil.
Hesten skal nok lære det, hvis du bare holder et godt grundtempo og sørger for at komme med når den sætter af.
læg en bom på jorden og bliv ved med at ligge og ride hen over den, og ellers prøv det der med den bom foran springet! har du ikke mulighed for undervisning?
*~*Celebration F. Damgaard*~* *~*vinder af den nyindstiftede Elvin Rasmussens vandre pokal*~* *~*for bedste danskavlede 4 års springhingst 2004*~*
*~*Bedste dressur rytter 2004*~*
*~*Pas godt på dine venner*~* *~*for uden dem er du intet*~*
*~*Stutteri F. Damgaard, Holstenere i topklasse*~*
Jeg troede egentlig at det var afstanden der var problemet, men det lyder ikke sådan. Til en hest der løber plejer det at være godt at springe på en cirkelvolte. Sæt to eller tre spring op på en cirkelvolte ca 15-20m i diameter og så skal du holde rundingen rundt og ride en rund volte, det er ret svært og plejer at få dem til at tænke.
tjah min lærte det på nul komma dut, ved at vi lagde opspringnings bomme ud, altså trav og galop bomme for an springet! og så sad den fast, os efter 5 måneder uden spring!