Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Betaling til opstalding og den slags
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 19:47
Som nogen sikkert ved skal jeg snart have en hest.. Kan slet ikke tænke på andet, glæder mig bare så meget ;-D
Men det er ikke det det her indlæg skal handle om...

Jeg har fået at vide at jeg selv skal betale opstalding, hvilket jeg faktisk synes er okay..
Mine veninder siger at de synes det er en dum ide fordi jeg sikkert bliver træt af selv at skulle betale, men jeg har det lidt sådan at hvis der er noget man vil have må sq også arbejde for det...
Tror I også at jeg vil blive træt af selv at skulle betale ?:-)

Er der andre herinde der selv skal betale opstalding eller ligende ?:-)

Tak til dem der gider bruge 5 min. på at svare mig :-D

*ALLE heste er de bedste, bare på hver deres måde*
:-DQnuz Nanna :-D

0
0
Svar på denne tråd

Svarer da!
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 19:55
Altså nu giver jeg næsten ikke hundrede kr. på min pony! Mine forældre betaler næsten ALT!

Meen.. Hvis du selv skal betale så skal du godt nok arbejde tit! Det er jo dyrt i smed dyrlæge og opstaldning! Så du skal regne med det bliver maaaaaange penge! Og du skal være heldig hvis du finder et 'børne arbejde' hvor du tjener nok penge!
;-D Linette & ♥Sascha♥ ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Betaler ik selv...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 20:08
Men ja, su skal ha et rigtig gody arbejde for at kunne betale for din hest! Det er jo dyrt!!

Mine forældre betaler alt for Flicka... Såe...

;-D ♥ -*Knuss Nina & Flicka*- ♥ ;-D

Kat.II pony tilsalg!
Ponyen, til rytteren der VIL!
Kan ses på præsentation!
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 20:10
Jamen tillykke med den kommende hest :D

Jeg synes bestemt ikke det lyder dumt. Det er ikke alle, der er født med en sølvske i munden 8-)
Jeg betaler selv 1000 kr. hver måned til opstaldningen, og det har jeg gjort siden august hvor jeg fik hest. Resten betaler mine forældre.
Mange synes det er mærkeligt, men jeg synes det er ganske fair, at mine forældre har andet at bruge deres penge på, end min hest, som de slet ikke bryder sig om (de kan ikke lide heste) :P

Jeg er stadig helt med på, at jeg selv skal arbejde for opstaldningen. Jeg er meget glad for at have fået hest, og ville ikke undvære det for en million {>
Så jeg arbejder glædeligt for at tjene de penge.

Lyt ikke til hvad dine veninder siger, men lyt til sig selv. De skal ikke bestemme det for dig. En hverdag kan sagtens hænge sammen med job, hest og skole (og internet ;D).

Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~
Rollo, Stina (M&R) og Ida (Halifax)=
De tre tosser på en tømmerflåde :P
0
0
Svar på denne tråd

Betaler
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 20:22
ikke så meget selv, den er nemlig dyr i drift min ;-D.
Det bliver til ca. 3300 kr. pr. mdr. (med halv smederegning, som den får hver 2.)

Kender da en, som står et billigere sted, og hun har hesten selv, og skal selv betale. Hendes forældre giver 400 pr. mdr., og det løber faktisk rundt. Nu er opstaldningen heller ikke særlig dyr, så det går.
0
0
Svar på denne tråd

Halløj...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 21:36
Jeg betaler alt selv.. Det handler ikke bare om hesten, men alle ting.. Ja, det er da hårdt.. Men, jeg er glad for, at være "selvbetalende"... Det er mig selv der råder over mine penge...
Jeg får så SU og har et godt job... :)

:-D Mvh Sisse :-D
Tænd hellere et lys, end at klage over mørket!

0
0
Svar på denne tråd

mest til linette
Forfatter: 
Dato:  03-05-2004 21:51
Jeg skal ikke selv betale smed og dyrlæge og det..
Jeg skal KUN betale opstalding og det sted hvor jeg skal have min hest stående koster det 800kr pr måned og det er inkl. foder..

Jeg har fået tilbudt et job hvor jeg kommer til at tjene 1500 om måneden så det skal nok komme til at løbe rundt...
Jeg skal også have en halvpart på min hest, ikke så meget p.g.a pengene men mere fordi at jeg allerede nu ved at jeg ikke fp
or tid til at ride hesten hver eneste dag..
Det kan godt være I synes at det lyder dumt at jeg køber en hest når jeg allerede nu ved at jeg ikke har tid til den hver eneste dag.. Men grunden er at jeg er træt af at have halvpart på andres heste, jeg vil have min egen som jeg kan ride og gøre med som jeg har lyst til.. Jeg er også træt af at man ikke kan tage ud til hesten når man lige har lyst og når bare har rigtig meget lyst til at ride, eller man er ked af det og man bare har brug for en der lytter..
De første par måneder skal der selvfølglig ikke være halvpart på for der skal jeg lære den at kende og omvendt..

Tak for jeres svar ;-D

*ALLE heste er de bedste, bare på hver deres måde*
:-DQnuz Nanna :-D

0
0
Svar på denne tråd

Tjaa..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2004 14:05
Ja når jeg skal have hest, skal jeg selv betale det den koster når jeg køber den.. Og så skal jeg måske give et tillæg til opstaldning.. Den kommer til at gå uden sko, og min far kan selv beskære og raspe hove..
Han er også dyrlæge, og jeg har en søster der også er ved at uddanne sig som dette..
Såå..

Men jeg sparer og sparer.. Og nu skal jeg snart konfirmeres.. Såå.. Lige for øjeblikket har jeg ommkring 10.000 på min bankkonto, så det kan man jo godt få en lille hest for..

Men jeg sys det lyder fair.. Jeg tjener lige 900 om måneden.. Men hvis jeg tager en dag mere på arbejdet, tjener jeg 1100.. Såå.. Det kan jeg jo bare hvis jeg kommer i penge nød.. Men jeg passer børn, og så får jeg 500 kr. af mine forældre, men jeg skal også selv betale alt jeg køber.. Altså tøj og såen.. Med mindre jeg får det i en gave..

Såå.. men skid på dine veninders mening.. Du skal gøre det hvis du ved du kan klare det..

Held og lykke!

Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,
- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,
men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet