Hvorfor er det lige mig der skal rammes af ulykke gang på gang på gang??
Min aller første hest var en galop hest, som havde været mishandlet af mange forskellige rytter, og var blevet sendt fra sted til sted. da jeg købte hende, var jeg var kun 12 år på det tidspunkt, og havde ingen erfaring overhovedet! Denne dejlige galop hest som hed Paperina, var så utrolig dejlig, men hun var ikke til at stole på overhovedet, men jeg elskede hende alligevel. Da jeg fik hende, kunne jeg ikke trave på hende, kun skridte, hvis jeg satte hende i trav gik hun fuldstændig amok, og ville bare have mig af (forståeligt nok, hesten er blevet banket i næsten hele sit liv), men jeg tog det med ro, alt gik fremad, jeg græd meget og var meget ulykkelig, men det gik bedre, Til sidst kunne jeg trave på hende, men ikke galopere. Men det respekterede jeg. Problemet var bare at hesten var ikke glad, hun sparkede, bed og kunne ikke tage på! hun var så tynd at du kunne tælle hver enkelt ribben, og vi fodrede og fodrede på hende, fik en dyrlæge ud osv. entet hjalp. Vi besluttede os så for at sende hende til de evige græsmarker, for hun havde det rigtigt dårligt, hun var også blevet farlig og være i nærheden af.
Jeg er glad for den beslutning jeg tog, for hun havde det virkelig dårligt!
efter det fik jeg halvpart på en hest, rigtigt dejlig hest, men kunne slet ikke sammen md ejeren, og jeg valgte så at stoppe!
Jeg var så på udkig efter ny hest og fandt en 3½ års vallak på de 153 i stg. HAn var så dejlig, ikke særlig køn. Fyldt med lus, var ikke blevet striglet i lang tid, så han havde indtørrede klatter osv, men han skulle bare være min!
Men da jeg fik ham blev jeg også beskyldt for at være dyremishandler (og jeg skal lige sige at min selvtillid var ikke i top efter det med paperina) jeg blev mobbet så meget at jeg valgte at flytte med willie!
Vi flyttede ham på allerupgaard, hvor jeg kunne få noget prof. hjælp, men hjælp blev det ikke så meget til!
Så begynder willie´s skades bog:
Først gik han gennem et hegn, blev syet med 10 sting, så stod han i godt og vel 15 dage, så begyndte jeg stiller og roligt at starte op. efter en uge blev han halt på højre forben så stod han i tre måneder. i de tre måneder havde han kolik, halsbetændelse og meget mere.
Så begyndte jeg genoptræning i 2 måneder og startede stiller og roligt op, og det begyndte og gå fremad, han var ikke halt mere, men lå næsten med et eller andet hver uge, syg, syg, syg.
så blev han endelig rask, men så blev han halt igen!!!!!!!!!
så blev han sent til højgård hvor han fik lagt blokader ind og kom i røgten, men de kunne ikke finde ud af hvad de var, men konstaterede at det enten var dårlig avl eller han var kommet for tidligt igang. så de sagde at han skulle have ro i tre måneder.
Så flyttede vi ham hjem, og efter en lille månedes tid var han ren. vi begyndte stiller og roligt at genoptræne osv.
han har nu været rengående i et helt år, indtil for 3 uger siden! halt på v bag.
Han blev så kørt til højgård igen, og hvad der i vejen.?? Han er halt på højre forben IGEN!!!!!!
Så nu skal han det hele igennem en gang til, og det ikke sikkert at han klare det denne gang? hvorfor er det altid mig der skal rammes af ulykke, hvad har jeg gjort????
puha skulle lige ud med det! skal ud til ham senere så jeg er der når han skal scannes og røgten, men hvorfor skal den dejlige hest være syg hele tiden? han er mit et og alt, jeg elsker den hest helt vildt.
Han var simpelhen så grim og ulækker, og nu han så smuk! alle sagde han aldrig ville blive til noget, men han går la1-la3 på distriks plan, og han er kun 155 i stg. hvorfor vil gud ikke give ham en chance for at blive til noget???
lige nogle dejlige billeder af vidunderet: