Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hvorfor er jeg altid ramt af ulykke?
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 10:44
Hvorfor er det lige mig der skal rammes af ulykke gang på gang på gang??

Min aller første hest var en galop hest, som havde været mishandlet af mange forskellige rytter, og var blevet sendt fra sted til sted. da jeg købte hende, var jeg var kun 12 år på det tidspunkt, og havde ingen erfaring overhovedet! Denne dejlige galop hest som hed Paperina, var så utrolig dejlig, men hun var ikke til at stole på overhovedet, men jeg elskede hende alligevel. Da jeg fik hende, kunne jeg ikke trave på hende, kun skridte, hvis jeg satte hende i trav gik hun fuldstændig amok, og ville bare have mig af (forståeligt nok, hesten er blevet banket i næsten hele sit liv), men jeg tog det med ro, alt gik fremad, jeg græd meget og var meget ulykkelig, men det gik bedre, Til sidst kunne jeg trave på hende, men ikke galopere. Men det respekterede jeg. Problemet var bare at hesten var ikke glad, hun sparkede, bed og kunne ikke tage på! hun var så tynd at du kunne tælle hver enkelt ribben, og vi fodrede og fodrede på hende, fik en dyrlæge ud osv. entet hjalp. Vi besluttede os så for at sende hende til de evige græsmarker, for hun havde det rigtigt dårligt, hun var også blevet farlig og være i nærheden af.
Jeg er glad for den beslutning jeg tog, for hun havde det virkelig dårligt!

efter det fik jeg halvpart på en hest, rigtigt dejlig hest, men kunne slet ikke sammen md ejeren, og jeg valgte så at stoppe!

Jeg var så på udkig efter ny hest og fandt en 3½ års vallak på de 153 i stg. HAn var så dejlig, ikke særlig køn. Fyldt med lus, var ikke blevet striglet i lang tid, så han havde indtørrede klatter osv, men han skulle bare være min!
Men da jeg fik ham blev jeg også beskyldt for at være dyremishandler (og jeg skal lige sige at min selvtillid var ikke i top efter det med paperina) jeg blev mobbet så meget at jeg valgte at flytte med willie!

Vi flyttede ham på allerupgaard, hvor jeg kunne få noget prof. hjælp, men hjælp blev det ikke så meget til!

Så begynder willie´s skades bog:

Først gik han gennem et hegn, blev syet med 10 sting, så stod han i godt og vel 15 dage, så begyndte jeg stiller og roligt at starte op. efter en uge blev han halt på højre forben så stod han i tre måneder. i de tre måneder havde han kolik, halsbetændelse og meget mere.
Så begyndte jeg genoptræning i 2 måneder og startede stiller og roligt op, og det begyndte og gå fremad, han var ikke halt mere, men lå næsten med et eller andet hver uge, syg, syg, syg.
så blev han endelig rask, men så blev han halt igen!!!!!!!!!
så blev han sent til højgård hvor han fik lagt blokader ind og kom i røgten, men de kunne ikke finde ud af hvad de var, men konstaterede at det enten var dårlig avl eller han var kommet for tidligt igang. så de sagde at han skulle have ro i tre måneder.

Så flyttede vi ham hjem, og efter en lille månedes tid var han ren. vi begyndte stiller og roligt at genoptræne osv.

han har nu været rengående i et helt år, indtil for 3 uger siden! halt på v bag.

Han blev så kørt til højgård igen, og hvad der i vejen.?? Han er halt på højre forben IGEN!!!!!!
Så nu skal han det hele igennem en gang til, og det ikke sikkert at han klare det denne gang? hvorfor er det altid mig der skal rammes af ulykke, hvad har jeg gjort????

puha skulle lige ud med det! skal ud til ham senere så jeg er der når han skal scannes og røgten, men hvorfor skal den dejlige hest være syg hele tiden? han er mit et og alt, jeg elsker den hest helt vildt.

Han var simpelhen så grim og ulækker, og nu han så smuk! alle sagde han aldrig ville blive til noget, men han går la1-la3 på distriks plan, og han er kun 155 i stg. hvorfor vil gud ikke give ham en chance for at blive til noget??? :-(

lige nogle dejlige billeder af vidunderet:

Hilsen Marlene&Willie

Jeg rider på en lille hest, og alle siger, denne hest kommer ikke langt pga størrelsen, men så vender jeg mig langsomt om og siger: "Det ikke størrelsen, men gørelsen" :-)
0
0
Svar på denne tråd

puhaaaa...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 11:14
sikke en omgang du har været igennem.... måske skal du bare redde alle heste der ikke har det for godt, og det er jo ikke altid det lykkes... har ondt af dig, for det er ikke sjovt sådan noget :-( og jeg synes det er flot af dig, og at du har et stort hjerte at du ofre dig til de heste som fortjener en chance til i livet, bliv ved med det, og det kommer til at tærer på dit hjerte, men tænk på de gode resultater du har fået frem i de to heste, måske er det ikke meget, men der er sket noget, og du har givet dem en del af dit hjerte... det er stort af dig:-)

men held og lykke

skriv til mig hvis du vil ud med mere, eller andet:-)

knus diana

Det er aldrig hesten der gør noget forkert men mennekset der sidder på ryggen eller på jorden :-)
0
0
Svar på denne tråd

hm.....
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 11:23
Åhh din stakkel :(
Folk med et hjerte som dig, der gør noget godt for de stkkels dyr, burde ikke opleve det...
Hvor er det dog ufatteligt og uretfærdigt, stkkels jer :(.. håber virkelig han klare den!
Han er for smuk og talentfuld til at komme væk :{-(
Fik at vide i går at min gamle part pony, heller ik klare den, hun har fået en dyb V formet flænge påbagbenet helenede ved sporen, hendes ben er lige så tykt en ballon, det bløder osv. Så kommer dyrlægen i gå og finder ud af de har givet hende forkert pincilin :( så nu ska hun ha' noget nyt i 1 uge, hjælper det ik skal hun i røgnten og så er det med stor sandsynlighed senen dene r gal med :(
Er os lidt ked over det :(
Men X virkjelig fingere for willie bliver halt fri!
-Sandra & Misha-
|Fremtiden kommer af sig selv, men ikke fremskridtet|
A little bird up ind the sky, dropped a shit right in my eye. Me not worry, me not cry, me just happy cows dont fly.
8-)
0
0
Svar på denne tråd

Mange gange tak...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 11:35
Mange mange tak for de rosende ord.
Lige det man trænger til når man er nede. :-(

Til -zazs-:

Det noget værere noget med den pony... Held og lykke med den. :-)

Hilsen Marlene&Willie

Jeg rider på en lille hest, og alle siger, denne hest kommer ikke langt pga størrelsen, men så vender jeg mig langsomt om og siger: "Det ikke størrelsen, men gørelsen" :-)
0
0
Svar på denne tråd

heh.....
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 11:46
der sku ha stået ..Måske ikke klare den..."
Men håber jeg da hun gø. og håber jeg os willie

-Sandra & Misha-
A little bird up ind the sky, dropped a shit right in my eye. Me not worry, me not cry, me just happy cows dont fly.
8-)
0
0
Svar på denne tråd

Øhm.. c".)
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 12:39
PuHa..!! Lyder som om du har været i gennem meget :-(
HmM,,,
Men hold modet oppe!
GOD BEDRING MED HAM :-)

>o< Hilsen Susan & Stella >o<

{> Love you Stella..!! {>

**Vinder af:**

Dressur~Pony:
Med 164 point!!

Sødest/hest/pony/føl

**Bedste Dressurpony** (Delt)
0
0
Svar på denne tråd

puha..,...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 12:56

stakkels dig, ja alle er jo ikke forskånet med ulykker, håber at du snart kan få ikke ulykkers tid.
:-DSønderhøjgård
Tasja og Smut er de dejligste hopper.
:-D
friends we are
friends we bee
friends forever you and my
0
0
Svar på denne tråd

Så vi kommet hjem igen!
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 16:55
Ja om jeg det en god eller dårlig nyhed er jo op til en selv.

Han fik taget røgten billeder derude, og de var rigtigt flotte der var slet ikke noget på dem. dejligt, så han har sikkert vredet rundt nede i hovledet.. Så han fik noget ledvæske noget sprøjtet ind i hovledet, og lige ned under knæet. Så skal han stå i en månede hvor han ikke må komme på fold, men trækkes ture med.

Ja det træls at han står halt igen, men heldigvis har det ike noget at gøre med de andre gange han har været halt, så jeg håber det væk efter en månede. Hvis ikke skal han have nogle behandlinger mere. men dyrlægen sagde selv at det ikke var så alvorligt...

så har er ret glad lige nu..
Hilsen Marlene&Willie

0
0
Svar på denne tråd

willie, Mizia
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 20:24
Super, kanon, overmega smuk hest ! :D Man kan slet ikke se den har set sådan ud ;)
Ja, det er træls når det sker sådan noget med at de halter :(
Mizia har jo spat og det er jeg også kanon mega meget ked af. Elsker jo os min musse for vildt :D
Men så må vi da håbe rigtig meget på denne kønne skabning bliver rengående... :D

KH.
*Skovgaards Miss Mizia*& *Sofie*
mister verden mizia, mister verden mig.
:-D miss_mizia@yahoo.dk :-D

0
0
Svar på denne tråd

til sofie.
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 20:49
ja det er så trælst at sådan nogle dejlige heste kan blive syge.. øv æv.

men det da godt at det går bedre med mizia. :-)

held og lykke med hende.. :-)

Hilsen Marlene&Willie

0
0
Svar på denne tråd

Willie&marlene
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 21:32
Jaaa...Det er forfærdeligt at det skal være sådan :(

Men ja, Mizia har det bedre og det er jeg skam også meget glad og taknemlig overfor.
Håber på Willie snart kommer sig ;)
Vilel være synd hvis sådan et vidunder skulle gå til spilde :D

0
0
Svar på denne tråd

hm.....
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 21:51
Det lyder godt med ham :)
det var da dejligt, håber han bliver helst rask.
Men ikke for at gøre dig mere bekymret kender jeg en hest der li er blev aflivet af samme.
Lyder i hvertfald sårn den fik os ledvæske og det havde noget med hoven at gøre. såh og den måtte os kun trækkes, men når dyrlægen siger det ikke er alvorligt er det nok ik ;)

-Sandra & Misha-
8-)
0
0
Svar på denne tråd

ZaZz........
Forfatter: 
Dato:  28-04-2004 21:55
åååårh nej !

håber jeg virkelig ikke...Hader når hyppere skal aflives. især sådan en smuk én som willie..

0
0
Svar på denne tråd

håber jeg heller ikke
Forfatter: 
Dato:  29-04-2004 11:04
jeg ved godt at der nogle der ikke kommer sig over den, men dyrlægen sagde direkte at den ikke var særlig slem, men alt kan ske.

jeg håber bare ikke det kommer så langt. :-(

Hilsen Marlene&Willie

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2004 11:19
Også ret uheldig :-(

Elliot den første jeg passede er slagtet nu. Drakkar er solgt og Fahrenheit er slagtet.

Lokka hoster og har været meget tæt på at blive kvalt..
:) Knus Anne(Lokka) :)

-----------

www.ThisPain.Webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

ejj anne...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2004 18:18
det lyder da ikke for godt. :-( men som de andre siger til mig :-) op med humøret og mist ikke modet... selvom det svært.. :-)

Hilsen Marlene&Willie

0
0
Svar på denne tråd

Hej søde
Forfatter: 
Dato:  29-04-2004 22:45
Hej Smukke

Ja det er noget værre noget med dejlige Willie. Håber VIRKELIG at han bliver rask, og vi kan starte mod hinanden igen :-) .

Tab ikke modet, jeg er sikker på at Willie bliver rask igen!.

:-) Hilsen Pernille&Baronen :-)
Det er ikke fordi ting er vanskelige,
vi ikke tør. Det er fordi, vi ikke tør,
ting som er vanskelige (i)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider