|
|
| Satanist..?? |
| Forfatter:  |
Sophie |
| Dato:  |
27-04-2004 17:09 |
|
Heii..
Altså.. Nu har jeg hørt mange svar på hva en satanist er.. Suk.. Alle er fuldstændige forskellige.. Suk.. Nogen der gider a forklare mig hva en satanist er..?? Hehe.. Og hva i mener om dem..?? - Hvis i altså ved hva de er for nogen.. Hehe..
Myz miiig..
Én gang til hest.. Altid til hest..
Love me.. Or.. Eh.. Hate me..!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hør liiii her... |
|
|
Nu må do ikk blie sur... Men tror du folks menninger, om hvad en satanist er, bliver ændret bare fordi de er forskellige...?
Hjælper det og oprette et nyt debat emne..? som ikke er sååå nyt igen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sorry..!! |
Sophie |
27-04-2004 17:26 |
|
Vidste det ikk.. Men sorry.. Ville bar gern lige hører folks meninger.. Men altså..
Øhm.. Sys du ikk selv det lyder lidt provokerende det du skriver..?? Som om jeg er totalt uklog eller sårn noget..?? Det sys jeg.. Men altså.. måske er jeg for nærtagende.. Sys bar godt du ku skrive det lidt.. Pænere.. Eller.. sødere.. Men bar min mening..
Myz miiig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Takker..!! |
Sophie |
27-04-2004 17:29 |
|
Takker.. Endelig en der vil forklare det.. Hehe.. Hentyder ikk til noget.. 
Men tak..!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Der var engang en satanist inde i Rundfunk, og hun sagde at Satan bare var et SYMBOL.. Ikke en skabning.. Jeg tror godt der kan være forskel på satanister.. Nogle er de der kult-grupper, andre er ganske ("") almindelige mennesker.. Lever i et normalt miljø og alt det.. Men ja, det kan godt være at de er lidt egoistiske.. De mener i hvert tilfælde det omvendte af Janteloven.. Mens vi andre bare ikke mener at det er sådan.. De tror på sig selv, i stedet for en gud.. Det er hvad jeg har hørt, og det kom fra en rigtig satanist..
Såå.. Tror der er delte meninger om det ang. at være satanist..
Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham, - et stort hestemenneske kan høre hesten hviske, men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anaconda |
|
|
forkert. jeg tilbeder ikke satan/djævelen. jeg tilbeder ikke nogen...!!!'
jeg mener ikke jeg er egoist og jeg siger altid min mening (lidt for meget nogle gange)
kristne synder hvis de føler had, liderlighed osv.
eller har haft sex før ægteskabet.
satanister (eller sådan en satanist som jeg er) tager ikke de følelser osv. som en synd men en naturlig del af mennesket. vi acceptere med andre ord vores dyriske sider. "satan" som kult grupper tilbeder er et dyr.. en ged.. derfor er satans tegn et cirkel med en stjerne indeni = et gedehoved inde i en cirkel.
kristne skal elske alle mennesker i verden (ifølge bibelen) hvor imod satanister kun elsker deres nærmeste og ikke gider spilde tid på folk der alligevel er ligeglade med en selv.
jeg gider ikke lige skrive mere nu men hvis i har nogle specifikke spørgsmål skal jeg nok prøve at finde et svar
MVH Alis-en satanist som Anton LaVey sagde: En satanist mener, at man skal elske dem, der fortjener éns kærlighed. Dem skal man elske stærkt og fuldstændigt. Men man skal ikke vende den anden kind til sin fjende. Hvis nogen slår dig på den ene kind, så slå ham på den anden og gør det hårdere, ellers har du snart ingen kinder tilbage. Medlem af De Skøres Klub Østerlund Ridelejr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak ska du ha.. |
Sophie |
27-04-2004 18:52 |
|
Takker..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmm |
|
|
nu er har jeg lige en mening... Da jeg har været satanist siden jeg var 11 år ca...
Er ik satanist mer heldigvis, men dengang jeg var det, der tilbad jeg satan, betegnede hamsom gud, skar i mig selv, gik i mørkt tøj osv... Men en satanist er en som tror på satan istedet på gud eller allah eller hvem der mer er!
Men det er forskelligt, mange siger de er satanister, men det er unge mennesker (de fleste) som ik kan finde ud af sig selv, ik kan se meningen med livet, har det dårligt! Så har de det måske dårligt og vil ik tro på gud for så vil han have hjulpet dem derfor vælger de at blive satanister... Men de tror måske ik på satan men vil heller ik tro på gud... Men vælger så at sige de er satanister..!
KnuZz MiiG
Bar had mig det gør mig mere berømt! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mig med Hagar OG Felix |
Fnuller |
27-04-2004 19:07 |
|
Hehe, så li din signatur - NikogJay-fan eller det modsatte? (Går ud fra det er taget fra et af deres numre?)
Knus Trine og Falima SS *Brug bløde ord, men hårde argumenter* FU*K JANTELOVEN!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mig med hagar OG felix =P |
|
|
var det ikke dig der var ved at lave en kult gruppe?
selvom man er satanist behøver man ikke være direkte psykopat og gøre alt det der pis som i gjorde.
jeg går mest i lyst tøj.. men okay jeg skærer i mig selv, men det er så af en anden grund. og det har jeg gjort i 4 år. jeg har kun været satanist i 2 år.
ja jeg har det dårligt. men det er vist meget naturligt når man er blevet voldtaget 9 gange, ingen af ens venner gider at støtte en, og ens forældre kører en psykisk ned.
jeg er dog først begyndt at have det dårligt i år. da jeg fandt ud af jeg er satanist havde jeg det super godt.
man behøver IKKE at tilbede en eller anden gud.
satan er ikke en dæmon
ikke en gud
men symbolet på en ny æra
Hil satan
MVH Alis-en satanist som Anton LaVey sagde: En satanist mener, at man skal elske dem, der fortjener éns kærlighed. Dem skal man elske stærkt og fuldstændigt. Men man skal ikke vende den anden kind til sin fjende. Hvis nogen slår dig på den ene kind, så slå ham på den anden og gør det hårdere, ellers har du snart ingen kinder tilbage. Medlem af De Skøres Klub Østerlund Ridelejr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| naaaaarj har ik |
|
|
været ved at lave en kult gruppe? Men altså jo havde en gruppe med nogen andre.... Men fandme trist med dit liv... Har prøvet noget lignende... Ogs derfor jeg blev satanist... da jeg så fik det bedre igen ville jeg gerne være kristen og det blev jeg men det var MEGA svært! specielt i starten! ku næsten ik sige ordet gud! jeg rystede så meget at jeg ik ku tale... var bange for jeg ville bli straffet... Men nu er jeg kristen og det går godt! Men forstår dig godt!
KnuZz MiiG
Bar had mig det gør mig mere berømt!  ?Hvis livet er en gave, kan den så byttes?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
jeg kan sagtens sige ordet "Gud".
min bedste veninde er meget kristen og vi har før snakket om livet/døden.
jeg har aldrig været kristen, for jeg kan simpelthen ikke følge bibelen.
jeg har det sådan med tro at hvis man f.eks. er satanist så skal man ikke konfirmeres.
og hvis man er kristen skal man ikke have sex før ægteskabet.. færdig.!
hvis man er satanist og bliver konfirmeret så er man ateist.
hvis man er kristen og har sex før ægteskabet er man ateist.
simpelt 
jeg har endelig fundet en tro (eller en gren af den) som jeg kan følge og den holder jeg fast ved.
det er synd det der skete dengang med jer. godt i har det bedre nu og det er fint du er blevet kristen.
klem..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SUK..!! |
Sophie |
27-04-2004 19:47 |
|
Sodsva´rt: Det ka godt være a det her er meget personligt.. Men.. Øhm.. Hva for dig til a skære i dig selv..?? Du behøver ikk a svare..
Har herre meget ondt a dig..!! Men ka nok ikk sætte mig ind i det.. da jeg ikk har prøvet noget i den stil.. Har det dårligt med mig selv.. men nu har jeg mødt min overmand..
Myz miiig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg har studeret alt om satanismen gennem 2-3 år, og ved derfor en masse om den slags  Jeg er MEGA meget interesseret i den tro
Sodsva'rt: Det er vist mig du hentyder til med kult-gruppen.?
Jah.. altså.. Der findes 3 slags satanister.
Den der tror på satan som "levende" gud i helvede.
Den der tror på satan som en sjæl der har indtaget en menneskekrop.
Den der tror på satan som en sjæl kun satanister har.
Satanister tilbeder ikke satan. De forguder ham.
De laver ritualer som fx. at "voldtage" en kvinde (For mændenes tilfælde) som ligger bundet fast på deres specielle bord, hvor på der ligger et sort tæppe med et tegn på som viser at der holdes sort messe.
Kvindernes ritual er sædvagentligvis at drikke deres eget menses blod x(
Satanister skal respektere tingene som de er, og hvis de ikke kan det, så skal de ikke nærme sig de ting de ikke kan respektere.
Kan remse alting op nu, men syntes at jeg har skrevet nok nu? Bare sig hvis du vil vide mere.
.:Poison Girl:.
Folk siger at de elsker blomster - og plukker dem
Folk siger de elsker træer - og fælder dem
Folk siger de elsker jorden - og ødelægger den
Derfor bliver jeg bange når folk siger de elsker mig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Girls.. |
Sophie |
27-04-2004 20:10 |
|
Til Poison Girl..: Drikker de deres eget ms. blod..?? Øhm.. Hva ska det gøre godt for..??
Sys det lyder spænenede.. Men blir aldrig satanist.. Dvs.. Ved jeg ikk.. Øhm..
Hvorn ved man at man er det..?? Hehe.. Det er vel noget man vælger.. Ikk noget man bar blir.. Eller hva..??
Myz miiig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Jeg tror faktisk også at jeg er ateist.. Jeg ska konfirmeres, men kan heller ikke li få ind i hovedet alt det der står i bibelen.. Såå.. Det der fik mig til at skære lidt i mig, var at jeg lige havde fået en slibesten,, Og så skulle jeg seføli prøve den, på en af mine knive.. Og så prøvede jeg lige på hånden, og så på den anden hånd, så to u det ene låt og et i det andet, så to i armen, og så et i underarmen.. Men jeg har aldrig været afhængig af det.. Men kender en der har været inde på psykiatrisk afdeling både for angstanfald, og fordi hun skar så meget i sig selv..
Det er slet ikke så svært at komme i gang.. For et eller andet sted så er det også sjovt.. At se blodet strømme lige så stille ned over armen.. Jeg bliver helt betaget af det.. Sys det er lidt flot at se på.. Men er holdt op nu, da en af mine lærere fandt ud af det.. Såå.. Men jeg har stadig lidt ar.. Men ikke noget af betydning..
Og Doff.. Jeg forventer at du holder HELT tæt med det her.. For hvis jeg finder ud af at du har fortalt det til nogen, så ved jeg ikke hva jeg gør.. Såå.. Tak.. Og desuden er det LANG tid siden jeg gjorde det..
Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham, - et stort hestemenneske kan høre hesten hviske, men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Duke.. |
Sophie |
27-04-2004 20:17 |
|
Til Duke..: Selvfølgelig..!! Friends.. Right..?? Du har oz fortalt mig det en gang.. Tror jeg.. Øhm..
Her den anden dag blev jeg utolig bange for mig selv.. Min mummi (mor) bager tit.. Hmm.. Så havde hun lawet nogen dejlige krydderboller.. Hmm.. Der stod jeg med brødkniven og sQ skære den der bolle over.. Og jeg kommer til a tænke på hvorn det mon vil være a skære en finger a.. Eller hånden.. I det hele taget bare skære i mig selv.. Blev rigtig bange for mig selv.. Skyndte mig a smide kniven og løb ind til computeren.. Suk.. Uha.. Noget værre noget.. Ka slet ikk få det billede ud a hovedet.. Suk.. Men det kommer nok..
Myz miiig..
Forventer det samme a dig, Duke..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja...... |
Theis |
27-04-2004 20:20 |
|
Hagar og Poison Girl har vist sagt, hvad der skulle siges...
Tror egentligt bare de fleste bliver satanist for syns skyld. Jeg tror ikke på så mange tilbeder Satan mere - Ligesom ikke særlig mange kristne tilbeder Gud...
Jeg er vist hverken satanist eller kristen Holder mig til HættemågeGuden... Fordi det er sådan en dejlig sang *lol* Hæææættemååååge... Du hvide skønhed, du blanke engel...
Mvh. Theis  I'm the invisible man It's criminal how I can See right through you Buller&Theis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det med at de drikker deres blod er deres måde at "bede" til gud på. Deres måde at vise at det er ham de vil tro på.
Jeg kan absolut ikke anbefale at blive satanist, da man bliver 'afhængig' af det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Satanist er ikk lige mig.. |
Sophie |
27-04-2004 20:36 |
|
Blir det heller aldrig..!! Tror og håber jeg det ikk..
Myz miiig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Poisen Girl |
|
|
dem du snakker om er de psykopatiske satanister der ikke har noget fornuftigt at tage sig til.
jeg synes IKKE det lyder som om du ved særlig meget om emnet: satanisme.
prøv at studere en nyere slags satanisme.
hvis du gjorde det ville du finde ud af at satanisme ikke er så slemt som du gør det til. det er folk som dig (ja undskyld) der giver satanisme et dårligt ry.
der findes satanister der ikke overholder dine "typer". satansime er nok en af de ting der er mest inviduell.
hmm.. jaa.. det var nok dig jeg hentydede til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tegn.. |
Sophie |
27-04-2004 20:49 |
|
Er der egentlig nogen tegn på a man er ved a "bli´e" satanist.. Hvis i forstår hva jeg mener..
Myz miiig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Sodsva'rt: *host host* Jeg ville mene at det lige netop er dig der er helt galt på den.
dem du snakker om er de psykopatiske satanister der ikke har noget fornuftigt at tage sig til.
Jeg snakker om de ÆGTE satanister - i et større omfang, nok mest voksne, da børn ikke kan leve op til satanistens krav alene.. Det var også derfor jeg prøvede at oprette en kult.
jeg synes IKKE det lyder som om du ved særlig meget om emnet: satanisme.
Som jeg selv har sagt; Jeg har studeret det i flere år, så jeg tror nok jeg ved hvad jeg snakker om. Jeg syntes nok mere at du lyder som en wannabe satanist fordi at du ikke gør en skid for at vise satan at du er en af hans.
prøv at studere en nyere slags satanisme.
Har jeg gjort. Har undersøgt både nyere og ældre, og den nyere satanisme er faktisk værre end den gamle, da man nu er begyndt at gå så omvendt kristendommen at man prøver at nedlægge de kristnekirker.
hvis du gjorde det ville du finde ud af at satanisme ikke er så slemt som du gør det til. det er folk som dig (ja undskyld) der giver satanisme et dårligt ry.
Det må du sq nok sige undskyld til. Desuden; Hvis en satanist ikke kan respektere noget, så holder de sig fra det, hvilket jeg absolut ikke kna se dig gøre her!
der findes satanister der ikke overholder dine "typer". satansime er nok en af de ting der er mest inviduell.
Den forstod jeg ikke helt?
hmm.. jaa.. det var nok dig jeg hentydede til.
Nemlig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Poisen Girl |
|
|
hvordan skal jeg forklare det så du kan forstå det?
jeg tror ikke på satan i den forstand. han er ikke en ånd/gud.
grunden til jeg ikke vil drikke mit menses blod (*adr*) er fordi jeg ikke har nogen jeg skulle bevise min tro overfor.
jeg tilbeder ingen og ser derfor ingen grund til at skulle bevise min tro.
jeg tilbeder heller ikke mig selv.
jeg ved godt at der er mange satanister som er sådan som du beskriver. men den form for satanisme minder mig for meget om kristendommen så den kan jeg slet ikke forholde mig til.
hvis man ikke må blande sig i det man ikke kan respektere så ville andre satanister ikke prøve på at nedlægge kirker.
de typer du har fremsat holder ikke.. der skal mange flere til før du er over hele verdens satanister.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah.... |
Fida |
27-04-2004 22:27 |
|
Nu har jeg siddet og kigget på et par sider med satanistisk indhold, da jeg mener det er en meget interessant "tro" for ikke at kalde det en livsfilosofi.
Og så vidt jeg forstår, er man herre over sig selv, og sine handlinger, og man har sine EGNE holdninger. Og at man ikke skal sammenligne satanismen med kristendommen.
Og så vigtigst at satan/djævelen IKKE er en gud ånd, det er bare navnet på troen, det ville være det samme som at tro at Ateismen havde en ånd/gud der hed Ate.
Og ja, jeg må indrømme at jeg synes sodsva´rt's svar lyder mest realistiske.
Og er du sindssyg hvor jeg glæder mig til at lære mere om satanismen!
Mvh. Anna/Fida 
- Don't know what in hell i'm trying to say -
Min hest, Embla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen... |
Anne Sofie |
27-04-2004 22:32 |
|
Det, at man ikke har regler om fx 6 før ægteskab og om at elske alle i verden, er det en tro? Jeg mener, jeg er ikke satanist (eller kristen, hindu, buddhist, muslim for den sags skyld), men jeg har alligevel ikke de regler. Hvad er det så, der er SPECIELT ved satanismen?
Hvis jeg har forstået det ret, kan man også være kristen uden alle disse regler. Det at være kristen må vel være at tro på Gud? Hæng mig ikke op på noget, jeg er bestemt ikke professor i religion 
Mvh Anne Sofie Man bliver ikke bedre af, at andre er dårligere MSN: as_nilausen@hotmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhm... |
-=// Ditte //=- |
28-04-2004 01:25 |
|
Satanister tilbeder ikke Djævlen/Satan =S
- Som sagt længere oppe er det bare et symbol.
If I could be like that, I would give anything !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Sodsva'rt:
Nu lyder du sq nok nærmere som en ateist.. Totalt intet troende.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Poisen Girl |
|
|
du kan have ret, men jeg følger jo også Anton LaVey og ikke f.eks. Aleister Crowley.
der er stor forskel på deres livssyn.
sakset fra denne side
--------------------------------------------------------
Aleister Crowley
Crowley kaldte sig dyret fra åbenbaringsbogen i biblen. Han var åndelig bevidst og var overbevist om et liv efter døden. Han skrev Lovens bog, som er en af hans mest populære, plus mange andre bøger om magi o.a. Han studerede den gamle tro fra faraonernes Ægypten, Babylons mystik og tro. Hinduismen o.l. var han også optaget af. Aleister Crowly dyrkede den hvide og sorte magi, særlig den sorte. Han studerede næsten glemte ægyptiske og babylonske ritualer. Som den magiker han var, udførte han mange magiske ritualer hvor nogle indeholdt erotik, sex, dyreofringer og sadomasochisme. Hans viden og forståelse var dyb.
Anton LaVey
Anton LaVey grundlagte Church of Satan i USA i 1966. Church of Satan ser verden ateistisk. De ser ritualerne, beskrevet i LaVeys satanisk ritualbog, som nogle psykodramaer.
Jesus
Jesus var en religiøs fritænker, som gik imod de stive skriftkloge og andre magthaver, der misbrugte deres magtposition. Jesus lavede ikke nogle sociale forskelle, om folk var jøder, samaritaner eller romer. Det var for ham ikke så vigtigt. Han spiste med alle, med rige og fattige. Han behandlede også kvinder ligeværdig. Det var for den tid en revolutionær tankegang. Han var en social reformer, som blev forgudet af nogle få og regnes af mange som Guds søn. Vi ser ham dog ikke som andet end en dygtig profet.
Han var åndelig orienteret, men også interesseret i de mere jordnære spørgsmål i livet. Han er vel nok den mest misfortolkede og historisk mest misbrugte person.
--------------------------------------------------------
det om Jesus er jeg dog ikke enig med dem i, men det er en meget interresant vinkel af Jesus de fremfører.
Det andet er jeg enig med dem i  lidt mere som jeg meget vel selv kunne have skrevet:
f.eks. dyrker de kristne kun den gode side af sig selv og fornægter den aggressive side i den menneskelige natur. At fornægte een side af vor natur giver nogle gange kun problemer for mennesker selv. Det skader os, at fornægte f.eks. vor dyriske side.
Nogle mennesker fordømmer alle andre, og de tror, at kun i deres kult, gruppe eller politisk forening, findes den eneste sandhed. En sådan holdning er utrolig negativ, det er svært at tale fornuftigt med sådanne personer. Hvordan kan man have en frugtbar dialog, hvis en person kun vil se på det negative hos andre, og mener at vide den eneste sandhed i verden. Mange krige og konflikter blev/bliver startet på grund af den slags intolerante mennesker.
Det er endnu værre at fornægte den sociale side i os selv som nogle ekstreme satanister gør. Sådan et syn på tilværelsen, at vi kun er egoister og kun er interesseret i vore egne interesser, fører til en ensom tilværelse uden mange dybere glæder. ToL mener at også naturen er social. I dyreverdenen findes mange eksempler på sociale dyr.
jeg ville bare lige skrive det så de kristne får en chance for at kunne følge med i mit livssyn.
lidt fra mig selv: heh..
det er simpelthen for overdrevet at skulle drikke sit eget blod. eller lave ofringer osv. men en dårlig historie sælger som bekendt altid bedre en 100 gode.
en kristen skal også lave ofringer. dog i form af dyr.
Anne sofie: gør hvad du vil, men opfør dig ordentligt.
DET er det specielle ved satanismen.. man skal gøre hvad man vil.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne Sofie: |
Fida |
28-04-2004 12:34 |
|
Det at være kristen er at tro på gud, og leve efter hans regler, hvis du bryder hans regler skal du straffes (så vidt jeg har forstået det), men man skal elske og ære alle levende væsener. tro på det er gud der skabte verden, og det er hans skyld alt fungerer i dag, i stedet for at tro på videnskaben.
Nu skal jeg heller ikke gøre mig for klog på emnet, men så meget ved jeg om at være kristen.
Mvh. Anna/Fida 
- Don't know what in hell i'm trying to say -
Min hest, Embla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Sodsva'rt:
Jeg har ligesom læst satansbibel, som LaVey jo har skrevet. Men alligevel må jeg dog sige at efter hvad jeg forstår levet du ikke op til satanismen om enten man tar' den fra LaVey's side, Crowley eller Aquino...
Sagt af Aquino;
Satanister og nazister har en hel del tilfældes, Begge parter giver folk en (perverteret og ond) udlægning af, hvad den rationelle´verden og kirken påstås ikke at give..
Sagt om LaVey:
Anton Szandor LaVey står som den store helt for de fleste popsatanister. Hans farlighed ligger især i at føre dem dybere ind i en mørkere, ondere satanisme.
Sagt om Crowley:
"det store dyr", som Aleister Crowley kaldes, er på mange måder fader til den nyere satanisme. Tre ting prægede mere end noget andet hans liv: Sex, narkotika og magi!
Hvad har du så måske lige at sige til dèt? Efter hvad jeg kan se ud fra det, lever du efter den satanisme LaVey skabte; den ældre, ondeste popsatanisme.. Du har tydelig sagt til mig at du lever efter den roligere, nyere satanisme og ikke mindst efter LaVeys regler.
Bah! Der er du vist 100% galt på den..
Sophie; Jeg tror faktisk du lærer meget af det indlæg du lavede her 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Poisen Girl |
|
|
HeHe.. det er jeg vist ikke.
Sagt om LaVey:
Anton Szandor LaVey står som den store helt for de fleste popsatanister. Hans farlighed ligger især i at føre dem dybere ind i en mørkere, ondere satanisme.
jeg VIDSTE bare du ville komme med det  jeg vil da også indrømme at jeg for 2 år siden ikke var så meget inde i satanisme som nu. jeg skriver lige noget til dig privat så du kan forstå jeg ikke er hellig.
Sagt om Crowley:
"det store dyr", som Aleister Crowley kaldes, er på mange måder fader til den nyere satanisme. Tre ting prægede mere end noget andet hans liv: Sex, narkotika og magi!
hmm.. sex og narkotika. det fylder også meget af mit liv. magi tror jeg dog ikke på.
og ja.. MANGE lærer vist meget af det indlæg her  især fordi vi har så forskelligt syn på det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| [Overskrift ] |
Laura- |
28-04-2004 13:47 |
|
Ehm... Synes nu at Poison Girl lader til at have mest ret.
~ Laura ~ Succes er at opnå det, du ønskede. Lykke er at kunne lide det, du opnåede. ~ Livet er som en dans. Falder du, så kommer du op igen, danser videre og prøver at lade være med at se tilbage på dit fald. ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Var virkelig ved at dø af grin da du skrev beskeden.. Ville ønske at jeg kunne sætte en så latterlig uægte besked ind her.
Svarer lige fra dit indlæg:
jeg VIDSTE bare du ville komme med det jeg vil da også indrømme at jeg for 2 år siden ikke var så meget inde i satanisme som nu. jeg skriver lige noget til dig privat så du kan forstå jeg ikke er hellig.
Hvordan kunne du vide at jeg ville komme med det? Jeg har været interesseret i satanismen hele mit liv, er bare først begyndt at studere det da jeg var 10. Dengang fattede jeg det hele på samme måde som dig. "Satanismen er da ikke slemmere end en hvilken som helst anden tro" Men jo. Det er den.
hmm.. sex og narkotika. det fylder også meget af mit liv. magi tror jeg dog ikke på.
Jeg tror nu stadig du er jomfru .. Narkotika kan man ikke skaffe når man er så lille som dig. Magi er en af de vigtigeste ting for satanismen.
Men okay. Som en satanist selv har skrevet, og som jeg også skrev til dig:
"- Det er rigtigt, at satanister er meget forskellige. Vi er ikke til at få under en hat, hvis du forstår mig. Ateister og Odin-dyrkere, satan-troende...det er os! Satanister er i det hele taget en blandet flok, som kristn eprøver at samle under en fællesnævner."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe.. du er nu lidt sjov.. |
|
|
Poisen Girl:
------
Var virkelig ved at dø af grin da du skrev beskeden.. Ville ønske at jeg kunne sætte en så latterlig uægte besked ind her.
hehe det må du om.. men jeg har nu gjort det. det er dit valg om du tror på mig.
-------
Hvordan kunne du vide at jeg ville komme med det? Jeg har været interesseret i satanismen hele mit liv, er bare først begyndt at studere det da jeg var 10. Dengang fattede jeg det hele på samme måde som dig. "Satanismen er da ikke slemmere end en hvilken som helst anden tro" Men jo. Det er den.
selvfølgelig er den slemmere  MEGET slemmere. man skal passe på med at møde en skæv satanist 
-------
Jeg tror nu stadig du er jomfru .. Narkotika kan man ikke skaffe når man er så lille som dig. Magi er en af de vigtigeste ting for satanismen.
hehe.. det er jeg ikke. for det første er jeg blevet voldtaget 9 gange og for det andet er jeg noglegange prostutieret (staves?)
narkotika kan man nemt skaffe hvis man har de rigtige venner og man gør lidt for det. det behøver ikke være i form af penge.
hmm.. ok.. jeg har bare ikke hørt noget om magi i satanisme. gider du skrive noget så jeg ved i hvilken sammenhæng magi bruges?
du kender mig ikke så lad være med at dømme mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
... Ånden i glasset fx.. Det bruger satanister til at forudsige andres død, til at få ånden til at dræbe nogle, få ånden til at straffe dem som har forladt kulten, få ånden til at besætte satanisterne med en djævel, (hvis man tror på den slags satanisme)..
..Planchetter bruger de nok mest.. De skriver, viser ved at gøre forskellige ting ved personen private ting. eller på andre måder forudsiger de meget..
Ellers minder det lidt om voodoo religionen (som jeg i øvrigt også er meget interesseret i)..
At du er voldtaget 9 gange.. Ja.. Det er en del af satanismen. Men der hedder intet "voldtaget" der bliver man brugt som ritual.
Men hva.. Skriv tilbage når du har fået et liv
Du burde i øvrigt læse bogen "Satans Røde Øjne." Så kan du måske se hvad jeg mener.. Jeg har læst den et utal af gange.. Elsker den bog <33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm.. jaa.. Poisen Girl |
|
|
du kan have ret  du har givet mig lidt at tænke over.
desuden er jeg ligeglad med at jeg er blevet voldtaget. det var bare for at du ikke skulle tro jeg er jomfru  det har jeg ikke været siden 2 klasse
og.. hehe.. jeg skal da nok se om jeg kan få fat i den bog. men jeg bor et dumt sted hvad angår satanisme.
forresten har jeg et liv. men jeg håber nu jeg snart får en plejefamilie. så kan det være jeg kan få et bedre liv
men må jeg så lige spørge..
er du SELV satanist?
kan du SELV leve op til den tro?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nej jeg er ikke satanist.. Kunne aldrig fuldfører det..
Såe..
Men jeg syntes da det er fint at du måske kan lærer noget..
Jeg bor et endnu dummere sted vil jeg tro.. På bornholm i en købstad som består af en kirke og en del bondegårde..
Jeg bor på en måde i en plejefamilie. Min mor har plejebørn. Du er da velkommen til at komme i pleje hos os :p Så kan jeg lærer at kende dig, før jeg dømmer dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Poisen Girl |
|
|
flot at du ved så meget om det, uden at du selv er satanist (seriøst)  til dig.
hehe jeg bor i en mikro by hvor man virkelig skal kende de rigtige for bare at få noget hash  hehe.. jeg kender ingen andre satanister IRL.
hehe jeg ville sikkert ikke have noget imod at bo ved jer 
bare der er heste i nærheden så er jeg glad
kan du forresten skaffe et link til en hjemmeside om satans kirke? jeg mener der er sådan en men jeg kan ikke finde den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Takker ...
Når der først er en ting jeg syntes er interessant går jeg virkelig op i det..
Vi har 8 heste gående ude på marken, vores nabo har trav heste og der ligger 2 rideskoler inden for 2 km.
Såe.. Heste er her nok af.
Desværre..
Men i bogen: "satanisme, Jesus er død - Satan lever" er der en masse litteratur om kirken.. Ellers søg på google om "The church of satan"..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *læser indlæg* |
|
|
... interessant!
Tak for læsningen Poison Girl og sodsva´rt - det var interessant nok.
Selv er jeg meget interesseret i kristendommen, så satanisme kan naturligvis også nemt få min opmærksomhed. Selvom jeg ikke ved ret meget om det, er det sjovt at læse om det, fra folk der gør.
-+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| interresant |
|
|
jeg søgte som du sagde. jeg fandt en meget interresant side. sakset fra deres "home"
Mange ved egentlig ikke hvad satanisme går ud på. Dels fordi at kirken fordømmer satanismen, og dels fordi satanisterne ikke går rundt og snakker om deres religion.
Det, hvad man så skaber sit indtryk ud fra, er blandt andet medierne. Men det er klart at de ikke skriver objektivt om satanismen. Ligesom kirken, er de med til at svine satanismen til. Når en flok unge, som er frustrerede over kirken og vil gøre oprør mod den, går ud og brænder kirker af, er det meget spændende for pressen.
I Norge har der været mange kirkeafbrændinger, for der er meget indre mission. Folk gør det simpelthen for at protestere. Men de der gør sådan noget er ikke satanister i følge LaVey. De er bare en flok små uvidende børn, der ikke forstår hvad det vil sige at være satanist. De, i vores øjne, eneste rigtige satanister er dem der følger ”Church of Satan”, som er grundlagt af Anton Szandor LaVey. Han beskriver for første gang satanismen som en religion.
Inden Satans kirke var grundlagt, var der kun en masse små heksegrupper og andre Satan-tilbedere. LaVey skaber en hel ny religion, som faktisk har en del medlemmer verden over. Det præcise antal af medlemmer vides ikke, da Satans kirke ikke vil oplyse det. LaVey siger, at man ikke skal tilbede en gud, hvis regler kun fører til selvbedrag og afholdenhed. Man skal simpelthen tilbede sig selv. LaVey ser ikke Satan som en person, eller det onde selv. Han ser på Satan som det naturlige, nysgerrige, kødelige og eventyrlystne i alle folk. Alt det som kristendommen fordømmer.
Lad os understrege. Satanisme har ikke noget med dyre- børneofringer at gøre. Den "rigtige" satanist elsker livet, og kunne ikke gøre det fortræd, hvis ikke det var i selvforsvar, eller for at skaffe føde. Hvis nogle folk så ofrer dyr, i et ritual eller noget lignende, så er det ikke satanisk ifølge LaVey, men kun et tegn på uvidenhed.
Desværre er der mange teenagere som misforstår, satanismen. De tror at det er satanisme, at gå rundt og male graffiti og brænde kirker af. Men det er så forkert som det kan blive. De teenagere er kun med til at ødelægge, det allerede dårlige ry, som satanismen har. De fleste satanister ser sig derfor hellere fri for, at de gør det i satans navn. Kirken kan kun nyde godt af det, da alle mennesker kan få at se, at alle satanister er nogle værre nogen.
ville lige dele det med jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hil Satan.. Hehe.. |
Sophie |
28-04-2004 15:46 |
|
Øhm.. Så det er ikk "farligt".. A være satanist.. Eller noget..?? Det har min præst bar sagt.. Hehe.. Han er en "djælveuddriver.." Hehe.. Sjovt.. Hehe.. Han er oz lidt mærkelig.. Hehe.. Meget mærkelig.. Hehe.. Men er det farligt..?? Hehe.. Eller ikk..?? Hehe.. For når man tænker på det der med a skære i sig selv.. Såhh.. Er det ikk noget for mig.. Men ka godt li det der.. Elsk dine venner og familie.. Og ikk gud og en hver mand.. Hehe.. Eller det med a man er sin egen herre.. Hehe.. Dejligt! Men altså.. Der er jo to meningen om satanister herinde.. Som jeg nu har læst mig til.. Hehe..
Myz miiig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sophie.. |
|
|
det er ikke "farligt" at være satanist.
hvis man kan styre det!!!
man skal ikke skære i sig selv bare fordi man er satanist. jeg gør det ikke fordi jeg er satanist men fordi jeg har det dårligt, generalt.
det er farligt når man begynder at lave ofringer osv. det skal man ikke (uhh ha da Poisen Girl hvor er jeg da bare dobbelt moralsk  )
det kommer altid an på hvad du ivl med satanismen om det er farligt. omend ikke for dig men for dine omgivelser
(taler af erfaring  )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Farligt..?! |
Sophie |
28-04-2004 15:58 |
|
Hvornår begynder det så med a være farligt..??
Og hvorn ka man styre sig..??
Det kan man vel aldrig vide..
Myz miiig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prøver at svare |
|
|
Hvornår begynder det så med a være farligt..??
når du ikke kan respektere andre mennesker, når du begynder at slagte (  ) ej lave ofringer med tilfældige folk, du begynder at lave fysisk skade på dig selv osv. så BEGYNDER det at blive farligt.
Og hvorn ka man styre sig..?? man skal bare tænke med fornuft og vide hvornår man skal sige stop.
men hvis man er afhængig af satanismen er det jo svært at tænke med fornuft.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Sodsva'rt: Syntes du begynder at lyde bedre nu 
Har lige fundet ud af at der i en af mine bøder står alrmuligt med hvordan Anton Szandor LaVey levede som barn, og efter det også.. Han har fx heddet Howard Stanton Lavey..  Og så har han kommet sammen med Marilyn Monroe, efter han så hende strippe på en bar..
Så har han en mormor som er sigøjner. og så har han været med i et cirkus.. Men som bogen selv siger: Han lyver nok liiiige lidt engang i mellem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sophie... |
Theis |
28-04-2004 20:34 |
|
Hvis din præst er Djævleuddriver, mener han højst sandsynligt med "farligt", at man kan blive besat af onde dæmoner. Så hvis man tror på den slags, kan det sikkert godt være farligt *Griner inde i mig selv... Djævleuddriver... Argh! Jeg er besat! *NoT**
Tja... På den måde sodsva´rt fremviser Satanisme på, lyder det som en dejlig religion Derfor er det også den je helst vil tro på. Den måde Poison Girl beskriver religionen på, lyder den forfærdelig. Men for mig lyder den også mest realistisk. Der er vel en grund til at det hedder "Satanisme"?
Jeg kan stadig ikke forstå hvorfor det er så vigtigt at "tilhøre" en religion... Som kristen må og skal man det ene, som satanist skal man noget andet... Hvis man fravælger religion, må man det hele Meget nemmere at holde styr på...
Mvh. Theis  I'm the invisible man It's criminal how I can See right through you Buller&Theis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Intet troende er det bedste
Giver dig helt ret Theis.. Men Satanismen er sq også spændende.. Men når man virkelig forstår det hele, bliver man let skræmt.
Jeg er også intet troende, men vil nok sige alligevel sige at jeg sommetider når jeg er mega trist går over og vil "lege" lidt med satanismen igen.. Fx har jeg skåret et pisse dybt omvendt kors i mit håndled (på oversiden) fordi jeg blev uvenner med min daværende bedste veninde.. Såret er stadig ikke helet selvom det er en måned siden jeg skar det.. Hvis jeg piller ved det begynder det at bløde helt vildt igen.. Nu fortryder jeg at jeg gjorde det.. :/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor..?? |
Sophie |
28-04-2004 22:12 |
|
Hvorfor skære i sig selv..?? Hjælper det..?? Hehe.. Dumt spørgsmål.. Men fatter det ikk helt..
Myz miiig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| sophie |
|
|
jeg synes det er vildt dejligt at se mit blod løbe ned af armen. jeg får mine frustrationer ud på den måde.. så det hjælper meget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det hjælper rigtig meget til at komme ud med sin vrede også..
Men det har jo intet med satanismen at gøre..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vrede..!! |
Sophie |
29-04-2004 13:45 |
|
Øhm.. Jeg er meget sur idag.. Hehe.. på min veninde.. Suk.. Mener i så.. A jeg ska skære i mig selv, og det hjælper eller hva..??
Myz miiig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg syntes ikke du skal gøre det.. Bare min mening.. Hvis du klan klare det uden ville det jo være perfekt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sophie |
|
|
LAD VÆRE!!!! 
det skaber afhængighed og er meget grimt. 
gør noget andet. hav et skænderi med din mor - husk at sige undskyld bagefter 
gå ud i skoven - eller et sted hvor du kan være alene - og skrig så meget du kan. 
det er MEGET bedre!!!
lad være med at skære i dig selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sophie... |
Theis |
29-04-2004 15:06 |
|
Den bedste måde at afreagere på: Find en halmballe frem og gennemtæsk den. Bagefter kan du knække sammen af grin, ved tanken om hvor latterlig du må have set ud. Og det hjælper 
Skærerier skaber afhængighed og er nærmest umuligt at slippe af med igen... Og man får en masse grimme ar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rolig! |
Sophie |
29-04-2004 17:43 |
|
Havde ikk planer om a gøre det..!! Tror aldrig jeg kunne finde på det.. Som jeg har skrevet før i det her indlæg.. Stod jeg engang med en brødkniv og tænkte på det.. Men blev MEGET bange for mig selv.. Osv..
Hvorfor skære i sig selv, når det ikk rigtig løser noget..??
Myz miiig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sophie |
|
|
man kommer af med sin vrede.
det problem løser det..
og husk lige at det at skære i sig selv, INTET har at gøre med satanisme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Why..?? |
Sophie |
29-04-2004 19:42 |
|
Hvorfor har det ikk det..??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sophie |
|
|
fordi det har noget at gøre med hvis man har det dårligt, er vred og bare har lyst til at gøre skade på sig selv. de 3-4 voksne satanster jeg har kendt har ikke skåret i sig selv. de var ellers med i den slags kult grupper som Poisen Girl beskriver.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kult..?? hehe.. |
Sophie |
29-04-2004 19:50 |
|
Kult grupper.. Øhm.. Hva lawer de..??
Sorry.. Er lidt nysgerrig.. Og ved ikk så meget om satanister..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
En kult grupper er hvor man laver de ritualer jeg skrev om på et tidspunkt, bare hvor man er en masse satanister samlet..
Folk siger at de elsker blomster - og plukker dem Folk siger de elsker træer - og fælder dem Folk siger de elsker jorden - og ødelægger den Derfor bliver jeg bange når folk siger de elsker mig!
Msn: amanda_sq@hotmail.com>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fandt lige noget meget informativt |
|
|
Jeg fandt i bogen "satanisme" af Jens Laigaard en beskrivelse af en aften i satan kirke
Der var 18 mennesker, måske flere, som bevægede sig ned af en mørk gang og ind i det rituelle rum, et kapel med sorte vægge og rødt loft. Døren smækkede i bag dem, og 2 hætteklædte vagter stod ret. Ingen kunne komme ind og ingen gå ud. Der var bælgmørkt, og en trykkende stilhed fyldte rummet. Pludselig spidsede folk ører ved lyden af en underlig orgelmusik, som blev fulgt af en larmende, disharmonisk blanding af forskellige instrumenter og lydeffekter, der rystede bevidstheden.
Så standsede musikken. Et sted blev der slået 3 gange på en gonggong. Der blev tændt sorte lys, og ders svage skær afslørede den sortklædte skikkelse af ypperstepræsten, Anton LaVey, som sotd og skulede ud over forsamlingen. Lidt til siden for ham stod en ligkiste på højkant. Den var formet med sort silke, og man kunne lige netop se at der sad en ugle i den. Uglens øjne glitrede. Var den udstoppet eller levende? Menighedens øjne gled tilbage til ypperstepræsten. På væggen bag ham kunne man skimte billedet af Baphomet, det samme symbol, som efter sigende blev anvendt af tempelherrene i det fjortende århundrede, et gedehoved i et omvendt pentagram omgivet af 5 hebraiske bogstaver.
Nedenunder, i det dystre mørke og stearinlysenes bløde skær, så man kroppen af en ung, nøgen vinde. Hun bevægede sig lidt; i modsætning til uglen var hun ikke død. Hun bar også Baphomets sigil, som dinglede i en kæde mellem hendes bryster. Ved siden af hende var der 2 nøgne kvindelige messetjenere, og foran hende stod en præstinde, klædt i sort fløjskåbe og med langt, gyldent hår, som flød ud over den endslåede hætte. Præstinden holdt et sværd foran sig i udstrakte arme.
Orglet spillede igen, en hymne til satan. Den nøgne pige, som lå på en platform af sten og udgjorde det levende alter i Satans Kirke, strakte sig så lang hun var. Fra nu af blev hun samlingspunkt for alt, hvad der foregik. Hen over hednes krop fremsagde de deres ord, disse præster og disciple i kulsorte kåber, og drak deres livseliksir i en kalk af sølv. Ritualet var i gang...
LaVey sagde med kraftig røst: >> i satans navn, jodens hersker, verdens konge, byder jeg mørkets kræfter at overdrage deres infernalske magt til mig!
Slå helvedes porte på vid gab og kom op af afrgunden for at hilse mig som jeres broder og ven!
Skænk mig de nydelser, jeg taler om!
Jeg har taget dit navn som en del af mig selv!
Jeg lver som dyrene på marken og glæder mig over livet i kødet! Jeg hjælper de retfærdige og forbander de rådne!
BVed alle helvedes guder byder jeg, at de ting jeg taler om, skal gå i opfyldelse!
Kom frem og lyd jeres navne ved at lademine ønsker blive til virkelighed!
Oh hør navnene!
Herefter læse LaVey en række navne op, og menigheden gentog hvert enkelt navn efter ham. Abbadon, Sekhmet, Kali, Nergal, Molok, Fenris og flere andre. navne på guder og dæmoner fra
alverdens gamle religioner.
Så tog LaVey sværdet fra præstinden og løftede det mod de 4 verdenshjørner. først mod syd, drænest mod øst, nord og vest, altså modsat uret og solens retning. Det skulle fremkalde de 4 kronprinser i helvede: Satan, Lucifer, Belial og Leviathan.
Hvad der herefter skulle ske, afhang af menighedens ønsker. måske var der en ung mand, som var forelsket i en pige og gerne vile sikre sig hendes kærlighed. måske var der en far som ønskede at hjælpe sin søn til at blive ansat i et stort firma.
måske var der en fraskilt kvinde som hadede sin tidligere mand og ønksede ham alle mulige ulykker.
hvis et medlem af menigheden var opfyldt af had til et andet menneske, udførte man "tilintetgørelses-ceromonien". først påkaldte LaVey mørkets kræfter og bad dem knuse ofret. herefter trådte medlemmet op til alteret og krængede alt sit had ud - jo bildere desto bedre. medlemmet kunne holde en tale, som i detaljer beskrev offerets lidelser og død- eller måske bruge den gode, gamle metode medaf stikke nåle i en dukke der skulle forestille offeret.
lige så intenst gik det til når et medlem udtrykte sit seksuelle begør eller sit ønske om at hjælpe en anden. først når medlemmet var helt udmattet, trådte LaVey frem og afsluttede ceromonien med ordene: >> Shemhamforash og >> Hil Satan! <<
Til sidst ringede LaVey 9 gange med en klokke, idet han drjede mod uret. han sagde: >>det er fuldbragt<< og lysene blev slukket. Bagefter samledes deltagerne i LaVeys arbejdsværelse hvor man sludrede hyggeligt over en kop kaffe,
Sådan forløb en typisk fredag aften i Satans kirke.
arhh.. skrivekrampe
LaVey har forresten opfundet flere andre ritualer og ceremonier; der er besrkivet i sin bog: Satanistiske ritualer.
Puhh.. det var hårdt  håber nogle kan bruge det.
det er under alle omstændigheder interresant
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Har læst det.. Det er en af de bøger jeg har liggende her i mit rod et sted på mit værelse
Folk siger at de elsker blomster - og plukker dem Folk siger de elsker træer - og fælder dem Folk siger de elsker jorden - og ødelægger den Derfor bliver jeg bange når folk siger de elsker mig!
Msn: amanda_sq@hotmail.com>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|