Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Er den for gammel???
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 20:39
Hejsa jeg skrev tidligere et indlæg hvor jeg spurgte om det var smart at ens første hest er en unghest..
Jeg har nu fundet ud af at jeg ikke synes at det ville være det smarteste for mig og har nu fundet en ældre hest jeg kunne tænke mig..
Hesten er 12 år og jeg vil mest komme til at bruge den til jagt og spring hvilket den også egner sig rigtig godt til..
Da jeg så fortalte det til en af mine veninder sagde hun at hun synes at det er dumt at jeg vil købe en hest på 12 især når jeg vil bruge den til jagt hvor de jo skal være i rigtig god form..
Jeg synes IKKE at det er for gammelt og jeg har hørt noget om at de rigtig gode springheste når toppunktet i "deres karriere" når de mellem 15 og 20 år..
Som sagt synes jeg BESTEMT IKKE at en hest er for gammel når den er 12 men kunne godt lige tænke mig at høre jeres mening ?:-)

*ALLE heste er de bedste, bare på hver deres måde*
:-DQnuz Nanna :-D

0
0
Svar på denne tråd

Nej da :P
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 20:45
Nej da! Sascha(min pony) Er 12 år.. Og hun er i den bedste alder! Hun er da i god form.. Hun springer LA-MB til stævner og MA træning! Jeg vil sige at det IKKE er for gammel.. En god alder efter min mening!
;-D Linette & ♥Sascha♥ ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Nej da er det ikke...!!!
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 20:48
synes bestemt ikke der er for gammelt. Specielt fordi det er din første hest. Og så er det godt med en rutineret hest, som også kan lære dig en hel del.

Så jeg synes ikke 12 år for gammelt. Og med hensyn til det med jagt kan en hest på 12 år, være i lige så god form, som en på 8 år.

Rigtige rytter rider spring

Den rigtig springhest hedder DRITHOLMSGÅRDS GARIBALDI

Tjek min præsentation med masser af billeder og skriv i min gæstebog ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Næh.....
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 20:49

Min ene e 19-20 år og frisk som en pighvar. Eller var det en havørn? :P

:-* Mvh. Theis :-*
I'm the invisible man
It's criminal how I can
See right through you

{> Buller&Theis {>
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 20:50
Jeg fik min hest som 14 årig, såå! - Da var hun i topform! Har redet en 25 års hest, som også stadig var fuld krudt og kondi.
Så synes heller ikke det er gammelt, er sikker på du vil få mange rigtig gode år på den, få den tjekket ved en dyrelæge om benene stadig er fine, lungerne, om der er nogle som helst tegn på at den kan få evt. gigt i tidlig alder m.m. Så kan du i hvert fald blive bekræftet i, at den stadig skal kunne yde sit bedste mange år fremover :) Med den rette pleje, så tror jeg i vil få lang tid sammen. Som jeg før har nævnt, synes jeg det er en god idé at anskaffe sig en lidt ældre først, så keep on (y)- har du evt. billeder af hesten? :)

- Dog har jeg hørt noget om, at heste("stor" heste) ikke holder(eller hvad skal man sige) lige så lang tid som ponyer ? Ved ikke om det bare er et gammelt rygte?

Kærligst Matilde (Lyfting&Funi)

"Start altid dagen med et smil ;-D - så er det overstået"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 20:51
Den hest jeg rider er gammel jagthest. Han stoppede som jagthest som 17 årig, men kan nu stadig godt gå en jagt hvis det skulle være8er 19 nu). En anden hest jeg kender er 13 år og var international springhest indtil fornylig, men hans ejer skulle flytte til australien og blev derfor givet til hende som har ham nu og er lige begyndt at gå jagter.
Jeg synes det lyder meget fornuftigt at kåbe en hest på 12 år. For den har erfaring og er formentligt fornuftig, men der er stadig gang i den. du kan lære meget af den, men behøver nok ikke at opdrage for meget på den. Og udover det er det en hest i den bedste alder.
-Signe
;-D

~No man is an Island~

min msn: migokay@ofir.dk
0
0
Svar på denne tråd

nej.. selvfølgelig ikk
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 20:54
Har selv lige købt --> Her D.21 April fyldte han 13.. ;-)

Han er klart i en god alder, med alt for meget krudt ... ;-)

-- Cille --

Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser 8-)
0
0
Svar på denne tråd

nej det er den ikk..................
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 21:06
nej en hest på 12 er ikke for gammel men den kan være svær af komme af med..... ;-)

Hilsen Lotte
;-) Rigtige rytter rider araber ;-) Den bedste springpony hedder Grafik ox ;-)

0
0
Svar på denne tråd

til matilde
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 21:37
Hejsa..
Jeg har ikke nogle billeder hjemme lige nu (de ligger hos min mor og jeg er hos min far)..
Hesten ser ikke slidt eller gammel ud, men jeg ved ikke helt sikkert om det skal være den endnu.. Jeg synes at det er svært at beslutte sig da der er rigtig mange gode heste til salg...

0
0
Svar på denne tråd

Hehe..!
Forfatter: 
Dato:  26-04-2004 22:45

Jeg synes ikk den er for gammel... Jeg rider stadig Trunte, også til stævner i spring.. Forleden sprang vi da 110cm... Hun fylder 19år, den 7/5...

Har ikk pt. noget godt billed af hende, det ska nok komme.. Men her er hun da..

Hilsen Sandra

Misund aldrig min tilsyneladende lykke! Du kender ikke mine hemmelige sorger..

0
0
Svar på denne tråd

Nanna:
Forfatter: 
Dato:  27-04-2004 10:27
Ja, det må være svært at finde den helt rigtige! - Har været så heldig, at min hest blev impoteret fra Island, da jeg var lille, og så har vi avlet på dem... Så jeg rider både på hende og hendes afkom, og da jeg blev konfirmeret, måtte jeg vælge en af vores heste og da jeg valgte sæ'fø'li' Lyfting, som var den ældste, hun var bare den rigtige for mig på det tidspunkt(stadig) ;)

Du må bare give dig god tid, og prøve mange forskellige heste, måske siger det bare lige klik en dag du er ude og prøve hest, og så er den der bare :) - Els kan du vil få dem på prøve? Men kan godt se det er svært, der findes mange fine heste!
Men synes du er i den rigtige aldersklasse (y)

Kærligst Matilde (Lyfting&Funi)

"Start altid dagen med et smil ;-D - så er det overstået"

0
0
Svar på denne tråd

det er hestens..
Forfatter: 
Dato:  27-04-2004 13:31

Bedste alder.

så køb den, og få nogle super gode år med den.

:-D MVH Karina og Nobody :-D
Det regnede den nat Nobody blev født. ikke fordi det var hans skyld, men fordi himlen lige havde mistet sin smukkeste stjerne.
8-) Dressur rytter.- og er stolt!
0
0
Svar på denne tråd

HmMmM....
Forfatter: 
Dato:  27-04-2004 13:38
Stella er 14

>o< Hilsen Susan & Stella >o<

{> Love you Stella..!! {>

**Vinder af:**

Dressur~Pony:
Med 164 point!!

Sødest/hest/pony/føl

**Bedste Dressurpony** (Delt)
0
0
Svar på denne tråd

God alder
Forfatter: 
Dato:  27-04-2004 14:05
Jeg vil mene at det netop er i 12-års alderen en hest er på toppen konkurrencemæssigt, da den har erfaring, og stadig ikke er "gammel".
0
0
Svar på denne tråd

Skal den sælges igen???
Forfatter: 
Dato:  27-04-2004 15:11
Ellers er det perfekt alder!
Første hest skal helst være en på 8 år og opefter (min mening). Om du så har passet nok så mange heste og er nok så øvet en landsstævne-rytter eller hvad ved jeg. :-o

Ponyer kan normalt (+ og -)gå på højt niveau til de runder de tyve. Derefter er det meget forskelligt, nogle år hurtigt ned af bakke og andre spadserer bare videre. Selvfølgelig gælder det ikke alle, de kan også være brugt ufornuftigt o.s.v ;-D Heste sædvanligvis lidt kortere.

Tit kan man sige, "jo større jo kortere brugstid."
Denne regel bygger selvfølgelig på, at stor og lille hest har haft det ens, og der er MANGE undtagelser.
Det er vist ryg/bentøj der ikke kan holde. De belaster jo lidt forkert når vi rider dem, og større dyr har jo mere at løfte på

Springheste toppe ganske rigtigt først i 10-14 års alderen for de flestes vedkommende.
Ved ikke om du kender For Pleasure, der er 18 og stadig springer internationalt? (eller har den trukket sig? ikke helt sikker. Sprang i hvert fald som 17årig)

Du skal bare være opmærksom på, at den taber meget i pris hvis den skal sælges igen. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

nej i hvert fald ikk!
Forfatter: 
Dato:  27-04-2004 15:31
en hest er i hvert fald ikk gammel når den er 12...min første hest var 15.....og det sys jeg da var gammelt, men heldigvis var han frisk, og jeg kom til at elske ham helt vildt.....
og nu er han desværre blevet aflivet :{-(
men nåede heldigvis at have ham i 2 gode år.....han blev 17, og blev aflivet fordi han fik seneskedebetændelse....

QnuzZer & MøzZer
Fra
Helle

Marco aflivet pga. seneskedebetændelse :{-(

PonyBoy, kørt ned og aflivet d. 17-02-04 :-(
0
0
Svar på denne tråd

Overhovedet ikke!
Forfatter: 
Dato:  27-04-2004 16:06
Nej! - 12 år er INGEN alder!
:-D Line og tosserne :-D

Nogen der har en gulerod?

Citat: Darling
0
0
Svar på denne tråd

glad for..
Forfatter: 
Dato:  27-04-2004 17:51
Alle jeres gode svar..

Til Mullerdyret: Hesten skal ikke sælges videre.. Jeg kan selvfølgelig ikke sige det med 100% sikkerhed da der jo kan ske så meget som f.eks. at jeg af en eller anden årsag ikke kan ride mere eller at forholdet mellem mig og hesten går helt i stykker..
Men jeg regner da ikke med at den skal sælges videre når jeg først har købt den ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Lokka...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2004 20:01
Er 13 år nu og dejlig frisk og meget mere livlig end tidliger!

Men hun ser ældre ud men pyt!

:) Knus Anne(Lokka) :)

-----------

www.ThisPain.Webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Chess´er..
Forfatter: 
Dato:  27-04-2004 21:03
Min hypz er kun 18 mens sys han er ved a være ret stiv.. Nok fordi han ox er rideskole hest.. SUK..!!

Myz miiig..

Én gang til hest.. Altid til hest..

Love me.. Or.. Eh.. Hate me..!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider