|
|
| Smede - Det værste mareridt |
| Forfatter:  |
Theis |
| Dato:  |
22-04-2004 22:24 |
|
Ohøj 
Jeg tænkte på (Uha! Når et indlæg starter sådan, er det aldrig et godt tegn!) Men altså, hvor mange herinde har egentlig en rigtig rigtig god smed?
Jeg har ind til videre brugt to smede. En rigtig flink en (Min smed ) Som bare altid brændte en af... Men når han så kom, fik han sq også beskåret hestens hove ordentligt. Og så... En rigtig dårlig smed. Som kom som aftalt, men var ret grov mod hestene - Han røg hurtigt ud igen (Jeg var vist heller ikke just en engel )
Men jeg har nu endelig fået fat i en ny smed. Han har været anbefalet herinde (Ikke på JHN, men HN) og skulle være rigtig god Håber virkelig han kommer som aftalt... Selvom han først kommer den 4. Maj... Længe til, når Bullers hove trænger. 
Men hvordan har jeres held med smede været? Er det et helvede hver gang, eller har I fundet perlen blandt de mange kulstykker, som bare er der hver gang og behandler hestene pænt? (Og som selvfølgelig også kan ordne hovene )
Mvh. Theis  I'm the invisible man It's criminal how I can See right through you Buller&Theis
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaah ham vi har |
|
|
er KANON god... Han hedder bruno og er en ægte fynbo *Gg* Men han er rigtig sød mod hesten men stadig væk bestemt... Han beskære kanont... Han er ogS den 2. bedste smed i danmark og 8. i de nordiske mesterskaber eller hva de hedder... Hans far har ordnet hove på min gamle pony da hans sød Bruno så begyndte så overtog han det meste...
KnuZz MiiG
Bar had mig det gør mig mere berømt! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
Katrine&Lafaette |
22-04-2004 22:38 |
|
Lige nu har jeg en rigtig god smed der hedder Hans Pyndt!  Han er også MEGA sjov og altid glad. Synger og sårn så hele rideskolen blir i stemning når han kommer hehe.
For ham havde jeg et heldvede.. Undskyl sproget !!!
Hør her:
Min gamle pony Silva skulle have beskåret hove og var blevet halt af at stå for længe uden at have beskåret hove fordi at der nu var gået 14 dage pga. han ikk kom.
Nå men han kom så og fik lagt nye sko på hende.
Pludselig havde min rolige hest åbentbart "Bidt ud efter ham"/ han blev sur, og han havde taget hammeren og tæsket den i øjet!!! Nå men den kunne jo klart nok ikk se ud af øjet og det blødte helt vildt. Da jeg så kom ud på rideskolen var der en noget mærkelig stemning. Jeg ville som sædvanligt ned og sige hej til hende og lukke hende på fold og der stod hun med det øje. Jeg blev simpelthen så forskrækket.
En oppe fra rideskolen fortalte så hvad der var sket. Jeg ringede til dyrelægen og han kom med det samme!
Smeden skulle betale de ca. 4.000 kr dyrlæge regning, + 2.000 i bøde og han egen skoning! Og han har ikk skoet nogle privat heste eller ponyer siden, og Hans Pyndt er nu kommet til.. Det skal lige siges at det var Helmer Sunesen der gjorde det..
Katrine & Lafaette 
Gåde: Hvorfor regnede det da mig og Lafaette blev født? Svar: Jo himlen mistede sine smukkeste stjerner
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ssssssssssss |
Ole Bent |
22-04-2004 23:01 |
|
Mine heste de har ikk nogen sko :p såh @!#$ det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min... |
|
|
... er bare super god, og dygtig til sit arbejde!
Han har bare et eller andet godt tag på min. Han har været hos ham 2 gange, og begge gange har Termo stået usædvanlig pænt og slet ikke bidt i tovene! Helt utroligt, hehe... (i mellemtiden har der været én anden smed hos ham 1 gang og der blev han ved med at stå og bide i tovene som han er bundet i, så det var kun én gang han kom!)
Har brugt ham siden 2000, og er yderst tilfreds, og så er han ovenikøbet også rimelig billig - Perfekt
Mvh. Bettina... desværre uden Macay  Men nu med Termo 
| If you can dream it, you can do it  Citat: Walt Disney
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min er rigtig god |
|
|
Han er rigtig sjov! Han siger f.eks.: "Må jeg så få den lille fus.. jaaa.. det var dygtigt"  Og hvis hesten så sætter foden ned siger han: "Nå, men så prøver lige igen, må jeg så få den lille fus"
Desuden er han også rigtig dygtig!
~Carina~-Dunja & Boy  ♥ Mine 2 små guldklumpe ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger Ian Vedel.. |
|
|
Han er knald dygtig, han ved virkelig hvad han gør!! Ham har jeg brugt i et lille år nu..
Knus Heidi *Efterlysning* Jeg leder efter alle oplysninger om NF hoppen Skovbrynets Luci!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jacob Freund |
|
|
Normalt brugt jeg Helge Algren, vi kender ham også privat og han er rigtig god og flink - men han kommer bare ALDRIG når man ringer, så det gider jeg virkelig ikke - for når jeg ringer, og hovsmeden siger "jeg kommer på tirsdag" - så forventer jeg altså også at han kommer !!!
Så nu bruger jeg en smed som hedder Jacob Freund, han er rigtig god og flink - og lidt sej, han er ik særlig høj  Men han er god, og kommer når jeg ringer - jeg ved at jeg skal ca. ringe en uge i forvejen, og han kommer på tirsdag engang.
Ikke for noget Theis, men hvis hesten trænger meget - så ringer man da efter en smed som kommer hurtigst muligt?
Jeg har da oplevet at min shetlænder trængte meget, og gad ikke vente - så jeg ringede til Horsens Beslagsmed og de er bestemt ikke billige - men de kommer hurtigere, og de er fine til det - specielt hvis du får de "gamle" i faget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næ..... |
Cecilie&Jason |
23-04-2004 09:46 |
|
Vi har nu lige skiftet til vores 5. nye.... Den først var altid fuld efter kl. 12, så han kom aldrig. Den næste, og næste og næste osv. kom heller aldrig som aftalt, trælst især hvis hestene trænger!
Hilsen Cecilie. ^!^-..at komme et stykke på vej er ikke det samme som at tage fejl af vejen..-^!^ MSN: prupony@hotmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
Dixie_tyz |
23-04-2004 10:36 |
|
...har jo ik nogen pru!
Såhh... slipper for "alt det der" heh! ..ej
Til Katrine&Lafaette: Det lyder da godt nok forfærdeligt med ham... den der smed... der gjorde...
- det der!
Stakkels pony og dig!
Sådan nogle mennesker sku ha en r*vfuld og samme behandling!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget forskelligt |
Heidi&Sabina |
23-04-2004 10:43 |
|
På Ærø har jeg haft rimelig mange blandede opleveler.
Første gang Bella skulle have sko på, ville hun ikke stå stille, og smeden tæskede hende med knytnæver i lysken/maven.
Lenas smed har engang taget så meget af hovene at hun blev halt. Han havde sådan en underlig indstillig med at: "Nu tager vi sgu et godt stykke af hoven, så varer det inden jeg skal komme igen!" I hvert fald røg der så meget så hesten var ømfodet bagefter, den ene gang i en måned. Desuden var han engang rigtig fuld da han kom hen for at sko. Han sløsede virkelig, men så gav hestenes ejer ham en opsang og han blev god igen - han var meget billig - 350 for forsko.
Til sidst er det jo PH smede, de er bare rigtig gode! Joachim fik skåret hove af ham, han var der altid til tiden og gjorde et godt arbejde. Han var bare også MEGET dyr!
Sabina har en god smed... men jeg ved ikke hvem det er endnu.
Hilsen Heidi ♥ ♥ Sabina - den lille, vilde hvide ♥ ♥ Jeg søger en hest at passe som min egen i Grenaa ...miss you Lena, Donamia, Joachim, Bella & Sisja...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhhmmm |
|
|
blev din hest rask ( den med øjet ) 
sikken en spasser/idiot/nar 
Jeg havde slæbt ham i retten
hilsen Malene
ps. hun er ikke hoved-sky nu, vel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... Kender det.... |
|
|
Min egen smed er bare p*sse dygtig! MEN han kan aldrig holde aftaler som vi har, så man må ringe til ham heletiden... Men når han så endelig kommer, så gør han squ osse sit arbejde ordentligt!!
♥ -*Knuss Nina & Flicka*- ♥ 
***2. plads i den store sommerkonku.*** ***Vinder af JHN's sejeste Pony*** ***Vinder som Årets Springrytter 2003*** ***Vinder af Årets Flotteste Spring Billede 2003***
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
|
|
Heej..
Jeg har Peter Ø. Andersen fra Næstved, han er rigtig dygtig, og god ved hestene. Han har virkelig styr på det, og så er han selv rytter. Det bedste er at jeg arbejder hos ham, så jeg arbejder altid regningerne af, så nul smedregning til mig
Knus Kathrine
* Am I A Real BITCH? - Babe In Totally Control Of Her Self! *
* Maglebjerg Ridecenter v/ Eliterytter Camilla Enemark *
Arto
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smede... |
|
|
Min smed er meget god.
Men nu er min hest heller ikke besværlig at sko.  Så jeg tror såmænd ikke, jeg ville have problemer med ret mange smede.
-+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min smed!!!! |
//Linette// :D |
23-04-2004 18:05 |
|
Ja ham jeg bruger kommer som aftalt.. Han er dygtig vil jeg sige! Han har vundet Danmarks mesterskabet i smed 4 gange i træk! Så han er sQ dygtig  Så det er jeg glad for!
 LInEtTe  Kan det siges mere enkelt?  ♥Sascha♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|