|
|
| Ridehjelme...hva' mener i???! |
| Forfatter:  |
Dixie_tyz |
| Dato:  |
03-03-2004 18:04 |
|
Heyza med jerza!
Der er noget jeg godt ku' tænke mig o høre jeres mening om...
Fordi - der er jo nogen ridehjelme der har de der "stive" øreklappper (eller hvad de nu hedder!)
- og så r der nogen der "bare" har sådan nogle remme i nylon i stedet for. (Sådan noget lignende) 
Så har jeg tænkt på om d egentlig er rigtigt!
Jeg har nemlig læst at de der "øreklapper" er der for at besktytte tindingen... Men helt ærligt - Hvor tit er det at man får et stød på tindingen? Ridehjelmen går jo alligevel 2-3 cm. ud fra hovedet...
Så jeg syntes da at den burde beskytte lige godt uden de dersens øreklapper!
Bare min mening!

Men hva mener i?
Og hvis i har lyst til at fortælle d, hva bruger i så selv?
Og så liiige en sidste ting:
Hvordan ka man være sikker på om ridehjelmen er sikkerhesgodkendt?
Hva er det nu at de der "mærker" er? Har nemlig hørt at der er flere slags...
Tak til dem der gad læse denne smøre... og - på forhånd tak for svar
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ostekiks |
Theis *Buller* |
03-03-2004 18:23 |
|
Ohøj 
Det står for det meste, der hvor man køber hjelmen, om den er sikkerhedsgodkendt. 
Jeg har altid fået at vide, at ridehjelme med øreklapper beskytter bedst... Og det tror jeg skam også på... Men det er lidt lige meget for mig, da jeg ikke rider med hjelm 
Theis  Her er en test for at finde ud af Om din mission her på jorden er slut: - Hvis du er i live, er den ikke! Buller&Theis 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kakao fugl... |
|
|
Der er tit sådan nogen små sedler i ridehjelme... Hvis man læser dem, så kan man nogen gange finde ud af hvor sikker sådan en hjelm er... Nu rider jeg selv med sådan en p*sse dyr hjelm...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| nææhh... |
|
|
Hej.
Jeg bruger ikke en med øre.
Har gjordt.
Min mor købte en ny til mig.
dem i foretningen sagde at den uden øre var sikrest.
og jeg syntes den er rigtig god. men den er rigtig dyr
Hilsen Julie hvis du er sød og kærlig mod hesten er den det mod dig derfor er horsmanship bedst 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ridehjelm |
Lise<3 |
03-03-2004 18:58 |
|
Jeg rider selv med begge dele, da jeg rider 1 sted i jylland og 1 sted på fyn, for så behøver jeg jo ikk transportere dem.
Jeg har både hørt at dem med klapper skulle være sikrest fordi de beskytter tindingen, men også at de andre skulle være sikrest, (kan ikke helt huske hvorfor)...
Personligt kan jeg bedst lide med klapper på, da jeg føler at den dækker mere, men det er nok fordi jeg ikke har redet så meget med den anden.
Knus LiseSom elsker heste men ikke må få sin egen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hmm hehe |
|
|
jeg har så hørt det modsatte af jer alle sammen
har hørt de ikke sælges mere i butikkerne da der er lavet undersøgelser om det kan skade ørende hvis du falder af med dem  fik ´vi at vide af ham i udstyrsbutikken da jeg også ville have sådan en da jeg begyndte at ride
-- Cille --
Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hovedørebeskyttelse ellr hva det nu hed! :S |
|
|
Jeg rider med en uden øreklapper... (eller hva det hedder) Jeg kan ikke li´ at ride med de andre! Synes de irritere.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Casco..... |
TonePetersen |
03-03-2004 19:26 |
|
min hjelm er en Casco uden klapper! den er bare mega god  Hvorfor er det du ikke rider med hjelm Theis? syntes de er trælse dem med klapper! jeg kan slet ikke mærke at jeg har på (min hjelm) den er så let og meget luftig! og så er den sikkerheds godkendt!
det er den Casco Youngster...

*~*Den, der mener han*~* *~*er færdigudlært,*~* *~*er ikke udlært*~* *~*-men færdig*~*
*~*Pas godt på dine venner*~* *~*for uden dem er du intet*~*
*~*Stutteri F. Damgaard, Holstenere i topklasse*~*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| timon og bumpa................ |
**Banditoz** |
03-03-2004 19:28 |
|
rider selv med en ude øre eller hva de hedder.. 
og jeg vil ikk ha sådn en med øre tingester......... da jeg sys det irrerterne at have på!!
 Krummer fra Os  The world best pony: Bandit -Jeg elsker hår elasik... Øhm nej det tror jeg ik-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
~Latent Lafaette~ |
03-03-2004 20:57 |
|
Jeg har en GPA Ridehjelm(Spring ridehjlem) og den er jeg meget glad for og den sider rigtig godt.. Jeg vil mene at det er en af de bedste!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| bla bla bla visse vasse? |
|
|
Hejsa.. Jeg rider med klapper ofr så føler jeg hjelmen sidder bedre fast!
♥Vrinsk Bonderøvene♥ - snart uden Beauty - Så fucking mega meget lama power -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjelmen... |
|
|
Min hjelm har øreklapper. Skal ud og have en ny snarest, og om den bliver med eller uden vil tiden vise.
Jeg føler ikke selv, jeg har et livsnødvendigt behov for øreklapperne. Men jeg har heller ikke noget imod dem.
-+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hahahahahaa |
yabadoo** |
03-03-2004 21:54 |
|
dem med ørene er VILDT GRIMME.. og desuden har jeg hørt at de sku skade mere end de gavner.. og de ikke er sikkerheds godkendte mere.. men hæng mig ikk op jeg hsr bare hørt det.. jeg sys bare de ligner de vildeste amatørhjelme.. ikk min stil !!.. men det er jo meget forskelligt hva man er til !
Knus Pernille H. G. Larsen med smukke Yabadoo Yabadoo kåret som JHN´s flotteste pony !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det hele |
Nemesis |
03-03-2004 22:46 |
|
Bare den er godkendt, er det ok. Min har ikke øreklapper.
Rider ALTID med ridehjelm!
-Nemesis
- If it ain't broke then break it, oh the damage done. -RW
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaeh... |
Alice (Annabella) |
04-03-2004 14:27 |
|
... Yabadoo :
Nå, nå.. Mærkeligt nok er min godkendt ?
Og min er vist ikke grimmere, end den du rider med på dine præs. billeder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ok*æ*!!! |
Dixie_tyz |
04-03-2004 21:02 |
|
T*k for alle jeres svar...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alice.... |
yabadoo** |
05-03-2004 16:06 |
|
Jeg sys dem med ører er herre grimme... min mening.. lær og lev med det fr såen har jeg det.. og det er da fint for dig du sys min er grim det kan jeg såen set ikk gører noget ved.. og er pænt liglad alligevel.. hehe
Og HALLOOO: prøv og kig igen.. der står jeg IKK vil hænges op på det da DET ER NOGET JEG HAR HØRT..
UPPSSS var 
Knus Pernille H. G. Larsen med smukke Yabadoo Yabadoo kåret som JHN´s flotteste pony !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|