Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

En glad hest=spørgsmål.
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 21:04
Ja undskyld dette er mit andet indlæg idag, men keder mig gevaldigt. :-(

Så til mit spørgsmål.

Hvor meget betyder det for jer at jeres heste er glade under ridning, og på tur osv?

Jeg har en utrolig glad hest, lige meget hvad jeg rider på ham, er han glad, han elsker at ride dressur og at springe, og ELSKER skovtur.
Jeg vant til at ride en hest der er samarbejdsvillig, og altid har ørerne fremme.
Men så skulle jeg ride min venindes hest, og hver gang jeg lagde min schenkler til lagde den ørene tilbage, og gik muggent frem. Jeg fik det så dårligt at jeg bare skridtede rundt på den, da man bare kunne se på den, at det her hadede den bare som pesten.
jeg snakkede så med min veninde om det, og det var hun vant til. Det skal lige siges at den bukker ikke, eller er dum, men den er sur, og ikke særlig samarbejdsvillig.

Så til mit spørgsmål til jer:

Hvor meget betyder det for dig at din hest er glad?

Hvad med under træningen, går du op i at hesten kan lide det du laver med den, eller rider du bare fordi du kan lide det?

har du nogle problemer at at din hest er sur under den daglige træning.

Hvis ja, hvordan tackler du så situationen?

Håber vi kan få en god og spændende debat ud af det. :-)

Hilsen marlene

Endelig nye billeder af willie på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak! :-)

Vinder af krikkepokalen 2003
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 21:12
Mine ponyer er ALTID glade, og hvis jeg en dag kan mærke på dem at de har en dårlig dag så rider vi bare en lang tur, så er de altid glade dagen efter!

Midnight ville nogle kalde lalleglad, men når jeg rider har hun altid ørene fremme og er meget selvgående.. når der så er en anden der skal sætte sig op på hende smider hun dem af og løber hen til mig med ørene fremme og det ser ud som om hun sider "er jeg ikke dygtig?" >o<

Zijana er også glad, men mere tilfreds, hun er nemlig ikke ved at besvime af glæde som midnight. hun gør bare alt for mig og ved at hun bliver behandlet 100% ordenligt med masser af kærlighed.

De bliver også striglet mindst et kvarter hver dag og de har altid frisk halm og en ren boks, og så har de hinanden som foldkammerater!

Marlene- måske var jeg lidt grov, men sådan er jeg
håber du kan bære over med mig.. Willie er skøn 8-)
Pony Power!!!

If it doesn´t kill me, it can only make me stronger :-o
Citat: Homer Simpsons
0
0
Svar på denne tråd

til johanne
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 21:16
Det dejligt at høre at dine ponyer er glade, man bliver helt varm inden i når ens heste er så glade, og bare nyder deres liv sammen med en. :-)

Det helt i orden. håber heller ikke jeg var for grov mod dig.. :-)

Hilsen marlene

Endelig nye billeder af willie på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak! :-)

Vinder af krikkepokalen 2003
0
0
Svar på denne tråd

yesser
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 21:21
Jeg tror faktisk midnight fik som føl noget doping som varer hele livet, for en dag jeg kom ned i stalden om morgenen lå hun ned i boxen og da jeg gik derin vrinskede hun af mig prustede lykkeligt og lagde sig helt ned i halmen med lukkede øjne. altså den pony! den er bar så lalled!
Pony Power!!!

If it doesn´t kill me, it can only make me stronger :-o
Citat: Homer Simpsons
0
0
Svar på denne tråd

Har ingen hest nu
Forfatter: 
Dato:  22-02-2004 23:14
Hej :-) Jeg har ingen hest nu, så jeg vil bare svare sådan generelt med udgangspunkt i Lena.
Ved du godt hende Natasja der skulle have passet Willie, faktisk gik i folkeskole med mig, vi var bare 'bedste veninder' i mange år :-)

Hvor meget betyder det for dig at din hest er glad? Alt! Det er det vigtigste overhovedet!

Hvad med under træningen, går du op i at hesten kan lide det du laver med den, eller rider du bare fordi du kan lide det? Jeg må erkende at dressur er fordi jeg kan lide det. Jeg finder somregel mest turheste, så de synes det er træls at komme ind i sandkassen igen. Men dressur er også nødvendigt, derfor gør jeg det.
Skovtur, det nyder vi begge og det gør jeg mest, så det passer fint :-)

har du nogle problemer at at din hest er sur under den daglige træning. Nej... ikke direkte sur... Lena kunne være lidt doven, man måtte have en pisk, til at kvikke hende op med. Men hun var ikke sur, bare lidt opgivende. Jeg har aldrig passet en sur hest (Jo, Rosa forresten. Men det var kun på striglepladsen)
Forresten kunne unghesten Sylvana også være lidt mobset på banen.

Hvis ja, hvordan tackler du så situationen? Jeg tænker først den der lange tjekliste igennem: sadel, tænder osv... Hvis jeg kan se det hele er i orden, prøver jeg at afveksle arbejdet lidt.
En overgang kørte jeg videre med Sylvana, efter hun var blevet sur på banen; det skulle jeg aldrig have gjort. Hun kørte virkelig sur i det, og det var ret svært at rette op på igen.

Så lige et råd til I andre: Hvis jeres dressur/spring-hest kører træt i træningen, så gør for guds skyld noget andet, som hesten vil! Ellers kan du smadre den for nogle år (Sådan en banetræt hest, har jeg passet! Jeg passede ham i 2½ år, og han kom aldrig over det)

Well, det var lidt fra mig - vil vende tilbage til mit latin :-O

-Nemesis - måske snart med Lisette?

- If it ain't broke then break it, oh the damage done.
-RW

0
0
Svar på denne tråd

Mine svar
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 10:43

-Det betyder rigtig meget. Plejer at kigge på hans mund, for jeg syntes man kan se når en hest smiler, og når han smiler så blir jeg glad :)

Hvad med under træningen, går du op i at hesten kan lide det du laver med den, eller rider du bare fordi du kan lide det?

-Jeg vil gerne have at han synes om det også, men det er jo ikke specielt mange heste/ponyer der synes det er sjovt at ride rundt i en ridehal med en rytter på ryggen? Hvis han går godt en dag så stopper jeg før og hvis vejret tillader det skridter jeg af udenfor, måske en lille tur i skoven hvilket han nyder!

har du nogle problemer at at din hest er sur under den daglige træning?

-Han er kun en unghest, så hvis han ikke gider træningen en dag laver han nogle små bukkespring (ikke meget !) og så kommer hans bagpart lidt for langt op når jeg så prikker til ham tihi.. Og så kan han finde på at sparke bagud efter de andre heste (Kun heste! :S) Hvis de rider for tæt..

-Jeg roser ham når bagparten ikke kommer med op og når han går fint, for han lytter meget til mig og det er godt synes jeg !

-ThaFisker-

Og Askebos Starfield

Husk: Det er ikke hestens fejl men rytterens!
0
0
Svar på denne tråd

swr betyderalt!
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 19:00
Det betyder alt om hun er glad!...- det er hun altid :) Hvis det skulle ske hun er sur er det fordi der er noget hun ikke kan hitte ud af, og så laver vi bare noget hun godt kan finde ud af§ :D

så er hun straks glad igen!

træls med din venindes hest :)
*Skovgaards Miss Mizia*& *Sofie*
mister verden mizia, mister verden mig.
:-D miss_mizia@yahoo.dk :-D

0
0
Svar på denne tråd

svar svar
Forfatter: 
Dato:  23-02-2004 21:02
-utrolig meget. Jeg gør lidt for at hun skal være det.
Hun står pt. stille har købte legetøj til boxen og haft godbidder med hver dag, nusset hendes og gennem striglet hende ofte osv.

- Jege r så heldig at min hyps er elle vild med at spring, der er ørende meget fremme.
men i dressur keder hun sig, men der er jo brug for det. hun bukker og stjler i dressur fordi hun møg keder sig, vi laver ret mange øvelser, men det keder hende desværre.

har du nogle problemer at at din hest er sur under den daglige træning.
-næhh hun er ik sur, men kan godt blive utilfreds når man prøver at lære hende nye øvelser. å kommer der gerne et prust og lidt stjl.

jeg klemmer ekstra med schenklerne, og siger vredt "NEJ!" når hun stjler, for det skal helst ik blive vane. Jeg rider ik med pisk såhhh. jeg spraker gerne lidt til hende når hun ter sig alt for meget.

-Zazs & Misha-
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider