Hej

Jeg har ingen hest nu, så jeg vil bare svare sådan generelt med udgangspunkt i Lena.
Ved du godt hende Natasja der skulle have passet Willie, faktisk gik i folkeskole med mig, vi var bare 'bedste veninder' i mange år
Hvor meget betyder det for dig at din hest er glad? Alt! Det er det vigtigste overhovedet!
Hvad med under træningen, går du op i at hesten kan lide det du laver med den, eller rider du bare fordi du kan lide det? Jeg må erkende at dressur er fordi jeg kan lide det. Jeg finder somregel mest turheste, så de synes det er træls at komme ind i sandkassen igen. Men dressur er også nødvendigt, derfor gør jeg det.
Skovtur, det nyder vi begge og det gør jeg mest, så det passer fint
har du nogle problemer at at din hest er sur under den daglige træning. Nej... ikke direkte sur... Lena kunne være lidt doven, man måtte have en pisk, til at kvikke hende op med. Men hun var ikke sur, bare lidt opgivende. Jeg har aldrig passet en sur hest (Jo, Rosa forresten. Men det var kun på striglepladsen)
Forresten kunne unghesten Sylvana også være lidt mobset på banen.
Hvis ja, hvordan tackler du så situationen? Jeg tænker først den der lange tjekliste igennem: sadel, tænder osv... Hvis jeg kan se det hele er i orden, prøver jeg at afveksle arbejdet lidt.
En overgang kørte jeg videre med Sylvana, efter hun var blevet sur på banen; det skulle jeg aldrig have gjort. Hun kørte virkelig sur i det, og det var ret svært at rette op på igen.
Så lige et råd til I andre: Hvis jeres dressur/spring-hest kører træt i træningen, så gør for guds skyld noget andet, som hesten vil! Ellers kan du smadre den for nogle år (Sådan en banetræt hest, har jeg passet! Jeg passede ham i 2½ år, og han kom aldrig over det)
Well, det var lidt fra mig - vil vende tilbage til mit latin