Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Stævne hjælp!!
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 11:01
Hey!
Hvordan hilser man på domerern?
Og hilser man i en springklasse?!
Var li i tvivl. Starter stævne d 28-29.
Kraam
0
0
Svar på denne tråd

lidt svært at for klare
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 11:08
men prøver..
du løfter den ene hånd og så også nikker du med hoved..!! 8-)
lidt svært at forklare men prøvet.. ;-)

håber du forstod det..!!

:-*Krummer fra Os :-*
The world best Pony: Bandit
-Jeg elsker hår elastikker... Øhm nej det tror jeg ik-
0
0
Svar på denne tråd

Dressur...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 11:12
Jeg ved ikke rigtigt med spring, men med dressur:

Man rider op af midten, og i paraden tager man tøjlerne over i venstre hånd, og så skal du tage højre hånd ned langs siden, og når du har øjenkontakt med dommeren nikker du, :)

Et godt råd: Når du har redet programmet igennem, og du er færdig med at "sige farvel" så i stedet for at vende rundt og ride væk, så rider du hele vejen op forbi dommeren, og så rider du ud!!!

~♥Gullerødder og knuz fra Anso&Felicia♥~
>o< {> Felicia er meget mere værd end alle verdens penge {> >o<
:P Er du til Hest eller du til fest? :P
♥Carex Felicia♥

0
0
Svar på denne tråd

Man skal.....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 11:40
Nogen gange skal man hilse på dommeren i springning... det kommer lidt an på hvilket stævne det er. Hvis det er et større stævne, f. eks. et distriktstævne, SKAL du hilse på dommeren... det er vigtigt. men hvis det er et stævne i din rideklub, behøver du ikke altid at hilse... men en ting er sikkert: det er altid lovligt at hilse. så bare hils, så er du sikker på at du ikke gør noget forkert :-)
Og jeg prøver også lige at forklare hvordan man hilser... :

Springning: Du standser din hest med front mod dommeren, tager begge tøjler i din venstre hånd, og lader din højre arm (den uden tøjlerne) "falde" ned, så den er ud for dit lår. den skal IKKE LIGGE PÅ DIT LÅR! Du skal have armen i luften ud for dit lår... strit ikke med fingrene ;)
Når du så har øjenkantakt med dommeren, hilser du ved at nikke med hovedet en gang. (du må gerne smile, så ser det chekket ud ;)..) Så når han nikker tilbage til dig, må du ride frem. og når du hårer en fløjte, må du begynde på springingen.

I dressur foregår det på samme måde, der står bare i dit program præcis hvornår du skal standse og hilse. men du hilser på samme måde.

Håber du forstod det, selvom det nok var lidt rodet... hehe!

Knuz Mia.
Du skal ikke tro du er noget!!!!!
-DU SKAL VIDE DET!

;-)
0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg gør!
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 12:07
Jeg nikker bare når det er dressur, og smiler! Og i spring spørger de om man er klar og så nikker jeg! Plejer ikke at stille mig op foran dommerhuset og nikke! ;)

;D :P Hilsner fra Catja & Boy :P ;D
:D (Y) "Boyzenpower" (Y) :D
0
0
Svar på denne tråd

spring
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 12:39
hvis det er rigtig hilser man sådan i spring:løfter hånden med pisken op og nikker med hovedet...
Jeg rider normalt bare op foran dommer tårnet og ta fat i ridehjelmen og hilser....!
Dressur er forklaret !
SKAL DU STARTE PÅ FYR ?? husbørsens cup ?..der kommer jeg..
Knus Pernille H. G. Larsen med smukke Yabadoo
{>
Yabadoo kåret som JHN´s flotteste pony !!
0
0
Svar på denne tråd

Parade
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 14:17
Hvis du skal starte dressur, så husk lige på at få hesten til at stå helt stille og lave en ordentlig parade inden du begynder at tage tøjlerne over i venstre hånd og hilse et cetera. Det ser grimt ud (og trækker ned), hvis man begynder at slippe tøjlerne og lade armen falde ned mens hesten stadig er et sted mellem trav og parade. Paraden skal være tydeligt markeret! Husk det også ved udridningen.
Og lav så kun et lille kort nik - det gælder ikke om at få presset hagen så langt ned i brysterne som muligt ;-) Det ser lidt åndssvagt ud.

Og lad så bare hånden/armen falde afslappet ned og lad være med at holde den en halv meter væk fra låret. Ellers kommer man nemt til at ligne en, der bukker dybt for Dronningen eller noget, hvis man holder armen meget strakt og væk fra sig ;-)

Men ellers er det vidst blevet beskrevet, hvordan man hilser.

Hilsen Krestine
0
0
Svar på denne tråd

jeg hved
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 14:31
alså du nikker med hovedet og løfter den ene hånd i dressur???? i spring kan du god lige hilse med armen inden du skal til at springe
0
0
Svar på denne tråd

Er det,
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 18:12
det samme, når man skal ud? Øh.. Siger farvel? (;
0
0
Svar på denne tråd

SiisseL&DynamiiT
Forfatter: 
Dato:  20-02-2004 18:55
Ja. I dressur hilser du på samme måde under indridning og udridning.

Hilsen Krestine
0
0
Svar på denne tråd

når jeg hilser i spring
Forfatter: 
Dato:  21-02-2004 08:46
så dropper jeg paraden, da de fleste af de heste jeg rider er så varme oven i hovedet at de knap kan skridte ind på banen. begynder vi på at skulle lave parade så går de på bagbenene.

Jeg løfter hånden med pisken i for at markere når jeg er klar. dog kan man til klasser med mange startende komme ud for at man knap kommer på banen før man har fået startsignal, og så er det bare at komme ud af start hullerne... der er jo 'kun' 45 sek fra man har fået det til man skal være igennem start.

Det er ret forskelligt hvilke dommere der forventer at man hilser. af dem jeg normalt rider for ser både karina, preben og per gerne at man hilser. resten er ligeglade.
i dist 1 hilser næsten ingen, mens det i dist 3 er uhørt ikke at hilse. så lur de andre af til stævnet hvis du ikek selv kender dommeren og klubben.

Line og Calano

Den hvide hest i parken er måske bare en zebra der har synkroniseret sig med hegnet.

-Subjektivitet er at aflæse et solur med en lommelygte
-Faber est suae ciscuae fortunae
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider