|
|
|
|
| videre |
| Forfatter:  |
dippie |
| Dato:  |
16-02-2004 22:09 |
|
Hun huskede tydeligt ord for ord. For hun havde læst brocuren igen og igen. Så gav hun ponyen et stort knus. Hun gik ind og hentede Jacks striglere, Hun børstede og børstede, hun stod der i en halv time, og da hun var færdig var hun ret tilfreds.
Pludselig hørte hun en vrinsken fra gårdspladsen. Hun satte Jack ind i hans boks og skynte sig ud for at se hvad der skete. Der holdte en stor hvid trailer. og ud af den kom en stor skimlet pony med en sort lædergrime om hovedet og en flot kæde i som træktov. Heidi stod længe og beundrede den skimlede pony, hvis muskler bulede overalt på dens krop. Hun sukkede. Så kom der en pige. En høj mørkhåert pige som tog ponyen og gik med den ind i stalden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så prøver jeg.. Men lover ikke noget.. |
Sweety.Stella.dk |
17-02-2004 13:53 |
|
Heidi gik hen til hende med den skimlede pony. "Hej" lød det fra Heidi. Den mørkhårede pige sagde bare hurtigt:" Hej" og gik videre..
Heidi blev lidt fornermet. Men HUN gav ikke op, så hun gik hen igen og spurgte:" Hvad hedder du? Jeg hedder Heidi!".. Først sagde hende den nye pige ikke noget, men så rømmede hun sig og sagde:"Hej Heidi, jeg hedder Christina, og det en min dejlige pony, Flash" Heide så bare på hende, og tænkte"Hun er vel flink nok?"
Cramm Fra Susan & Stella & lille René
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| videre... |
|
|
Næste morgen skulle Heidi ud og se til Jack.Hun ville begynde at træne extra meget for hun skulle på ridelejr. og der var kun en måned tilbage før de skulle afsted!
På vej ind i stalden hørte hun christina og nogle af de andre piger side og hviske. Hun gemte sig hurtigt og lyttede...
Christina sagde: Har i hørt at Heidi også tager med på ridelejren. På den lille brune klat pels????" de andre piger rystede grinende på hovedet. en af dem svarede: Tager hun ´med??? Jamen den er da så fed at den ikke engang kan løfte benene. Hun ødelægger garanteret undervisningen for alle os andre! " alle pigerne grinede igen.
Heidi kunne mærke en tåre løbe ned af kinden.. Hun havde troet at de var hendes veninder. ja hendes bedste veninde Susan sad der sågar og grinede med!
Hun listede grædende uden om dem og ind i stalden til Jack.
Hilsenanso&polli Den Fanatiske Computerbetvinger  JuleRensdyrsklubben SkiZoRensdyr:*Blitzen* Når du tror du har vundet over hesten, så har den i virkeligheden vundet over dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Laura- |
17-02-2004 14:26 |
|
Christina stoppede lige foran den tomme boks og studerede hver eneste hjørne. "Hmf... Det går vel an.." mumlede hun og trak ponyen ind i boksen. Hun tog så træktovet og gik ud fra boksen igen og lukkede boksdøren. Endnu en gang kiggede hun kritisk på boksen og gik så ned ad staldgangen, mens hun stoppede foran hver hest og kiggede vurderende. Da hun nåede hen til Jack stirrede hun på ponyen. "Guud, hvor er den lille... En rigtig nusse pony! Hvem gider dog ride på sådan en! Han har ikke engang særlig mange muskler. Ha! Han er i hvert fald ingen konkurrent for mig." lo hun og gik videre. Heidi stod tilbage med et vredt ansigts udtryk og et par tårer i øjnene. Hende Christina skulle ikke sige at Jack var en nusse pony. Han kunne være en strid banan, så han var altså ikke en nybegynder pony!
~ Kram Laura ~ ~Ja, kram hende! - Bare en skør tanke  ♥♥ Mamma Mia ♥ ♥Msn: LauraGH@tiscali.dk ---> Tilføj bare =)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hoov....! |
Laura- |
17-02-2004 14:28 |
|
Sendte den da jeg ik havde set Anso&Polli's indlæg... :s Men i må bare liige finde på noget
~ Kram Laura ~ ~Ja, kram hende! - Bare en skør tanke  ♥♥ Mamma Mia ♥ ♥Msn: LauraGH@tiscali.dk ---> Tilføj bare =)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Miin tuuur |
I B The Blondie |
17-02-2004 17:55 |
|
Heidi, Gav ikke så hurtigt op.
Så hun tog kampen op.. begyndte og ride Jach rundt på bakkerne og begynde og få undervisning.
Det blev bedre og Bedre med..! og da der var stævne på rideskolen i nærheden, tilmeldte Heidi Jack i en LB dressur og en LB spring..!
Nu skulle hun vise Christina.
Da hun kom hjem fra stalden, ringede hun til Susan, og sagde "hun var skuffet over hende..! og at hun hørte den måde de omtalte hendes pony. bare fordi hendes pony, ikke var stor, eller havde en god gang, elskede hun den..." susan undskyldte mange gange, og burgte " er vi stadig bedste venner" til det svarede Heidi " Nej.. for du bagtalte mig...! det gider jeg ikke finde mig i, Farvel" også lagde heidi på.
Malou
| Hvis du hører, at et bjerg har flyttet sig, tro det. Hvis du hører, at en mand har skiftet karakter, tro det ikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| laura... |
|
|
vi siger bare din er før min så passer det,!
Hilsenanso&polli Den Fanatiske Computerbetvinger  JuleRensdyrsklubben SkiZoRensdyr:*Blitzen* Når du tror du har vundet over hesten, så har den i virkeligheden vundet over dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Resumé |
¤Shakira¤ |
19-02-2004 12:03 |
|
Resume
Der var engang en pige som hed Heidi. Heidi var 10 år og havede en lille rød 3´er pony som hed Jack. Heidi elskede Jack overalt på jorden og hver dag efter skole cyklede hun hjem, skiftede tøj og kørte ud til Jack. "Så nu er der kun 21 dage til sommerferien og så skal vi på ridelejr" sagde hun til Jack. Heidi havede plaget sine forældre om hun ikke nok måtte komme på ridelejr siden hun var 8 og så her juleaften fik hun et ophold med Jack i julegave den ridelejr de skulle på hed maglelund ridelejr en rigtig dejlig oplevelse for både hest og rytter på ridelejr med os går hestene på store græsmarker hele døgnet og pigerne sover i telte på græsset ved siden af vi starter dagen med at spise morgenmad og derefter ride ned til maglesøen hvor vi svømmer med hestene i løbet af dagen bliver der lavet forskellige aktiviteter med hestene der bliver bla. holdt strigle, pudse, dressur og spring konkurrance i løbet af ugen og hver aften bliver der redet ponygams som på sidste dagen vil blive opvist for forældrene! der bliver sørget 110% for både hest og rytter. -- sådan havede der stået i den brucure de havede fået...
Hun huskede tydeligt ord for ord. For hun havde læst brocuren igen og igen. Så gav hun ponyen et stort knus. Hun gik ind og hentede Jacks striglere, Hun børstede og børstede, hun stod der i en halv time, og da hun var færdig var hun ret tilfreds.
Pludselig hørte hun en vrinsken fra gårdspladsen. Hun satte Jack ind i hans boks og skynte sig ud for at se hvad der skete. Der holdte en stor hvid trailer. og ud af den kom en stor skimlet pony med en sort lædergrime om hovedet og en flot kæde i som træktov. Heidi stod længe og beundrede den skimlede pony, hvis muskler bulede overalt på dens krop. Hun sukkede. Så kom der en pige. En høj mørkhåert pige som tog ponyen og gik med den ind i stalden.
Heidi gik hen til hende med den skimlede pony. "Hej" lød det fra Heidi. Den mørkhårede pige sagde bare hurtigt:" Hej" og gik videre..
Heidi blev lidt fornermet. Men HUN gav ikke op, så hun gik hen igen og spurgte:" Hvad hedder du? Jeg hedder Heidi!".. Først sagde hende den nye pige ikke noget, men så rømmede hun sig og sagde:"Hej Heidi, jeg hedder Christina, og det en min dejlige pony, Flash" Heide så bare på hende, og tænkte"Hun er vel flink nok?"
Christina stoppede lige foran den tomme boks og studerede hver eneste hjørne. "Hmf... Det går vel an.." mumlede hun og trak ponyen ind i boksen. Hun tog så træktovet og gik ud fra boksen igen og lukkede boksdøren. Endnu en gang kiggede hun kritisk på boksen og gik så ned ad staldgangen, mens hun stoppede foran hver hest og kiggede vurderende. Da hun nåede hen til Jack stirrede hun på ponyen. "Guud, hvor er den lille... En rigtig nusse pony! Hvem gider dog ride på sådan en! Han har ikke engang særlig mange muskler. Ha! Han er i hvert fald ingen konkurrent for mig." lo hun og gik videre. Heidi stod tilbage med et vredt ansigts udtryk og et par tårer i øjnene. Hende Christina skulle ikke sige at Jack var en nusse pony. Han kunne være en strid banan, så han var altså ikke en nybegynder pony!
Næste morgen skulle Heidi ud og se til Jack.Hun ville begynde at træne extra meget for hun skulle på ridelejr. og der var kun en måned tilbage før de skulle afsted!
På vej ind i stalden hørte hun christina og nogle af de andre piger side og hviske. Hun gemte sig hurtigt og lyttede...
Christina sagde: Har i hørt at Heidi også tager med på ridelejren. På den lille brune klat pels???" de andre piger rystede grinende på hovedet. en af dem svarede: Tager hun ´med??? Jamen den er da så fed at den ikke engang kan løfte benene. Hun ødelægger garanteret undervisningen for alle os andre! " alle pigerne grinede igen.
Heidi kunne mærke en tåre løbe ned af kinden.. Hun havde troet at de var hendes veninder. ja hendes bedste veninde Susan sad der sågar og grinede med!
Hun listede grædende uden om dem og ind i stalden til Jack.
Heidi, Gav ikke så hurtigt op.
Så hun tog kampen op.. begyndte og ride Jach rundt på bakkerne og begynde og få undervisning.
Det blev bedre og Bedre med..! og da der var stævne på rideskolen i nærheden, tilmeldte Heidi Jack i en LB dressur og en LB spring..!
Nu skulle hun vise Christina.
Da hun kom hjem fra stalden, ringede hun til Susan, og sagde "hun var skuffet over hende..! og at hun hørte den måde de omtalte hendes pony. bare fordi hendes pony, ikke var stor, eller havde en god gang, elskede hun den..." susan undskyldte mange gange, og burgte " er vi stadig bedste venner" til det svarede Heidi " Nej.. for du bagtalte mig...! det gider jeg ikke finde mig i, Farvel" også lagde heidi på.
Bagefter satte hun sig ned og græd susan og hende havede aftalt at de skulle ligge i telt sammen men nu blev det hele bare ødelagt! Men hun besluttede sig til at tage det hele som det kom og nu først koncentrere sig om stævnet som allerede var i næste weekend! og det var allerede onsdag! Næste dag i stalden red hun hurtigt på Jack også gik hun igang med at pudse hendes udstyr så det blev rigtig pænt.. Hun havede taget nogle rigtig flotte hvide eskadron gamascher med ud i stalden den dag som hun havede fået i julegave sammen med ridelejeren de var aldrig blevet brugt hun prøvet en gang for lige at se om de nu passede men nu skulle hun jo til stævne og der var det vist passendene at bruge dem for første gang hun fandt også nogle hvide bandager og underlag som hun bare havede haft liggendene i en kasse langt inde i skabet det ville hun også bruge.. inden hun gik hjem den torsdag gav hun Jack et æble og sagde jeg kommer igen imorgen og så gør jeg dig rigtig fin så vi er klar til lørdag og søndag!
---
Digt videre
♥Knuz Step, Pan og Shakira♥ 
Læs disse dyrs øjenes sprog her 
Dyremishandlere er nogle !#&7)/%½§?  citat moi 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og det blev torSDAG: |
|
|
Næste dag skyndte heidi sig ud i stalden efter skole som hun plejede.. Jack var stadig på fold så hun besluttede at skrive alt det ned hun skulle nå. Hun hvade rigtig travlt!:
Muge i Jacks boks
Tage alle heste ind fra fold da det var hendes dag
Ride dressurprogrammet efter en sidste gang.
Vaske og pille Jacks man og hale
STRIGLE!
Hun havde besluttet kun at ride programmet igennem en enkelt gang da Jack ellers skulle have fri idag. Hun ville ikke springe. Hun stolede på Jacks erfaring.
Og så gik hun ellers igang. Det var et hårdt arbejde og det tog 1½ time før hun kunne sætte sig op på jack og skridte ham varm. Hun bøjede ham godt ogred ham fremad. Der gik heller ikke lang tid før han søgt frem og ned i holdning. De så bare super gode ud, og Jack gik som en drøm.. Christina havde stået og luret på ekvipagens træning. Hun blev meget forbavset. Hun havde ikke regnet med at den pony kunne gå SÅDAN. Med et var hun i tvivl om hun kunne slå dem til stævnet. Hun havde nemlig meldt sig og Flash til de samme klasser, og selvom at Flash var i storform så gik Jack som selv ik en hest på 1,95 m ville have kunnet gå!
Heidi var også overrasket over jacks talent den dag. og hun bad til at det ville vare ved til stævnet.. Hun klappede jack og skridtede ham af.. Så begydte hun på den store vask.. HUn pudsede og polerede så alle hans hans hove skinnede blanke og hans pels ligeså.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet
|