Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hvordan gør du?!
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 17:03
Hej alle JH'ænder! ;D

Dejligt at have vinterferie(for os som har det ;)) Hehe...Har også været ude og ride, Boy var bare rigtig sød! *dejligt* :D I love Boy hehe.... ;D

Nå men til spørgsmålene!

1)Jeg tænkte lige på hvordan du rider din hest/pony til bidet, eller hvordan du får den til at bøje sig?!

2)Og så tænkte jeg på hvordan i springer? Altså skal i læne jer meget frem, løfte hænderne, ride rigtig godt til, eller hvordan skal i ride over?! (hvis i forstår? 8-))

3)Og så lige det sidste bruger i sporer og pisk når i rider dressur og springer?

Jeg stiller ham til begge sider og klemmer med benene(er i gang med at øve mig på det ;)) Og så laver jeg en masse volter så han bliver bøjet af!

I spring skal jeg lave halveparader og give efter hele tiden, da hun har en periode hvor hun er meget vild(hun er i forårs-humør ;))! Så skal jeg give efter over springet så hun bedre kan!

Jeg rider med dressurpisk, i dressur( :P)
Jeg rider også med en lille springpisk, i spring! Bruger ikke sporer...!

Det var det! Nok nogle lidt mærkelige spørgsmål, men kom lige til at tænke på det! :)

;D :-P Hilsner fra Catja & Boy :-P ;D
I love :D (y) Boysi (y) :D
0
0
Svar på denne tråd

Svar her!!!
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 17:09
Jeg har fået lavet 2 indlæg, men svar i dette! Sorry! Det var ikke meningen at der skulle være 2 :( Tilgiv miiiiiggg! ;) hehe...

;D :-P Hilsner fra Catja & Boy :-P ;D
I love :D (y) Boysi (y) :D
0
0
Svar på denne tråd

Svarer lige...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 17:45
VIl da gerne svare :) Du er heldig at have vinterferie *SNYYYDDD*

1)Jeg tænkte lige på hvordan du rider din hest/pony til bidet, eller hvordan du får den til at bøje sig?! Feks. i et hjørne klemmer jeg med benene og stiller hende til hun kigger indvendig og NULLER i udvendige tøjler...

2)Og så tænkte jeg på hvordan i springer? Altså skal i læne jer meget frem, løfte hænderne, ride rigtig godt til, eller hvordan skal i ride over?! (hvis i forstår? ) Sidde godt tilbage, klemme lige før springet (Inden springet er hun meget hidsig) os fordi at hun kan ikk altid lige lide farven på springet;) Og så ellers løsne hende godt og lad hende bruge ryggen....

3)Og så lige det sidste bruger i sporer og pisk når i rider dressur og springer?
Dressur rider jeg med sporer og spring begge dele (Springpisk og sporer)
D var d ;D
//-->>>*** ;D Team Lykkebo ;D ***<<<--//
Pony kat. 2 sælges!
:P Magic, du er min øjesten så dejlig og blød, at du næsten ku undvære hovedet så dejlig er du :P
~^ Medlem af HERR og DSP ^~
0
0
Svar på denne tråd

Svar svar svar....
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 18:11
1) Jeg støtter op på udvendige tøjle, samt trykker med indvendige ben, og tager små tag i indvendige tøjle samt laver mange volter i opvarmningen..

2) Jeg skal bare støtte op på tøjlen, men lige her mens de har lidt forårs-kuller, så ska jeg holde lidt tilbage... Og så skal jeg holde benene meget ved hvis hun er bange for noget, eller springer hun ikke. Over springet ska jeg selvfølgelig give efter, men ikke for meget, eller styrter hun afsted efter springet. Og jeg selv stiller mig op, og læner mig frem....

Lige et billede af mig og Flicka, så kan i lige se hvordan jeg springer ;-) :

3) Jeg rider altid med spore. Pisk har jeg altid med til spring, men bruger den aldrig...

;-D ♥ -*KnuZ Nina & Flicka*- ♥ ;-D

Tjek Stald Holmgaard's hjemmeside!

***Vinder som Årets Springrytter 2003***

0
0
Svar på denne tråd

sv: Hvordan gør du?!
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 18:22
1)Jeg tænkte lige på hvordan du rider din hest/pony til bidet, eller hvordan du får den til at bøje sig?!
-hvis han er sød behøver jeg kun at støtt på udvendige og lege med biddet indvendig.. altså tag blødt i indvendige og støtte og lege lidt i ud´vendige
hvis han derimod er hård er jeg nødt til at tage lidt mere igennem på ham men bevare det rolige tag :-)

2)Og så tænkte jeg på hvordan i springer? Altså skal i læne jer meget frem, løfte hænderne, ride rigtig godt til, eller hvordan skal i ride over?! (hvis i forstår? )
-springer ikke andet end naturforhindringer i skoven :-P

bruger sporer på Felix da han derved bedre lytter til mine vejledning ;-D
men bruger derfor også mine ben mere ømt end hvis man ikké har sporer på 8-)

;-D VrinSk fra Nikki, Robin og Felix ;-D
:-D -ponyerne der ELSKER sne- :-D
~Den der kommer først til brugsen får først handlet ind!~
0
0
Svar på denne tråd

hakuna matata.
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 18:44

- jeg støtter op på udvendige og nuller i indvendige og klemmer med indvendige ben. og når hesten slapper af. slapper jeg også af (sidder stiller emd hænderne.

2)Og så tænkte jeg på hvordan i springer? Altså skal i læne jer meget frem, løfte hænderne, ride rigtig godt til, eller hvordan skal i ride over?! (hvis i forstår? )
- springe ikke.

- bruger ingen af delene. men til stævner bruger jeg jo sporer. (krav)

træd ikke på græsset.
- ryg det.

my poems.
0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 18:45
1)Jeg nulrer med bidet når han går oppe med hovedet og så gir jeg efter når han søger ned.. Så laver jeg øvelser og bøje ham til begge sider og selvfølgelige bruge ben og sæde godt.

2)hmm læner mig frem, støtter på tøjlerne og følger hestens bevægelse,,,;
pic:

3) bruger dressurpisk til dressur, nogen gange springpisk til spring,.. ikke sporer
Hilsenanso&polli
:-D Den Fanatiske Computerbetvinger :-D
JuleRensdyrsklubben
SkiZoRensdyr:*Blitzen*

Når du tror du har vundet over hesten, så har den i virkeligheden vundet over dig!
0
0
Svar på denne tråd

hesten til biddet:
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 19:19
Hm, det er svært at forklare hvordan man rider hesten til biddet :) Jeg bruger først og fremmest mine ben, og så laver jeg halve parader, og så bøjer jeg hende af, Så plejer det kan komme lidt hen af vejen :)

~♥Gullerødder og knuz fra Anso&Felicia♥~
>o< {> Felicia er meget mere værd end alle verdens penge {> >o<
:P Er du til Hest eller du til fest? :P
♥Carex Felicia♥

0
0
Svar på denne tråd

**svar*
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 20:30
hvis han er sød ska jeg bare pille lidt i biddet hvis han er dum ska jeg tag igennem 1 gang og så tag lidt igen..
også laver jeg halve pareder lidt svært at forklare..

jeg ska læne mig frem og ride til..!
kan ikk rigtig forklare det..!! 8-)
men i får da lige et billede..

rider med både med spore og pisk..

fortsat go dag ;-)

:-*Krummer fra Os :-*
The world best Pony: Bandit
-Jeg elsker hår elastikker... Øhm nej det tror jeg ik-
0
0
Svar på denne tråd

svare også
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 21:58
Hmm, klemmer med indvendige ben, trækker skulderen en smule tilbage og evt støtter mere op på indvendige tøjle (for at at bøje ham til indvendig)

Hmm, han er meget hidsig når vi springer, så an masse små halve parader, klemmer til ham lige før springet og giver efter i tøjlen ( har stadig kontakt da han ellers tonser der ud af ) har godt fadt med indven´dige ben i vendinger og sidder ned og rider godt frem i små veninger..

ingen af delene til noget af det ;-)

-- Cille --

Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar......
Forfatter: 
Dato:  16-02-2004 23:24
Her er mine svar:

Det er lidt forskelligt... Nok mest til bidet for tiden... :-D

I starten driver jeg på ham, men når vi har været over første spring eller når han ser det holder jeg ham lidt tilbage... Hen over springet læner jeg mig lidt frem og stræker armene frem og ned....

Jeg ridder med spore til balance øvelser, dressur og ponylege... men ikke til spring, der bruger jeg ikke noget...

Bruger kun spore da man enten skal have spore eller pisk til stævner(altså for at øve at heve det på...)

;-D Mvh Marie-Louise - Man har ret til at være lidt dum :-D
0
0
Svar på denne tråd

jeg har vist en speciel pony hvar ;-)
Forfatter: 
Dato:  17-02-2004 07:32
jeg rider 2 ponyer men gider kun lige fortælle om Philip :-D

tager i højre tøjle og laver nogle nogle ryk med venstre (jeg saver ikke)

klemmer med benene og laver let sæde i galop i springet bøjer jeg mig forover giver meget tøjlefrihed og læner mig godt tilbage efter springet. hvis jeg har sporer på så skal jeg passe på mine ben for spore på og tage benene tilbage er = buk buk buk buk buk buk buk buk på ham.

3)Og så lige det sidste bruger i sporer og pisk når i rider dressur og springer? dressur begge dele og spring kun pisk.

(y) VERDENS BEDSTE STED: STALD GRAVEN (y)
:-D : Philip: wekend/ferie passe ponyen... :-D
{> Hatting Claus: min dejlige part {>
:-o Rigtige ryttere rider med hjelm :-o
;-D VERDENS BEDSTE RIDELEJR: ØSTERLUND RIDELEJR ;-D
linket til deres hjemmeside er her
0
0
Svar på denne tråd

svært at sige...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2004 18:05
hey hey...

sys ik d ka' forklares ordentligt på skrift, men har du ik en rideinstruktør?? eller nogen andre der ka undervise dig?? d plejer d a være d bedste!

KRaM!
Det værste der kan ske for en ung hest er,
når dens ejer har større ambitioner end evner
Tænk på hesten!
(y)
0
0
Svar på denne tråd

til: hyphop-tine
Forfatter: 
Dato:  17-02-2004 18:10
øhh og så på dansk tak(?)

(y) VERDENS BEDSTE STED: STALD GRAVEN (y)
:-D : Philip: wekend/ferie passe ponyen... :-D
{> Hatting Claus: min dejlige part {>
:-o Rigtige ryttere rider med hjelm :-o
;-D VERDENS BEDSTE RIDELEJR: ØSTERLUND RIDELEJR ;-D
linket til deres hjemmeside er her
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider