| giver sodsvarte ret!! |
| Forfatter:  |
TheGirl |
| Dato:  |
10-02-2004 19:29 |
|
Du bliver jo nok nød til at give ham et lille slag på mulen, men KUN lige når han gøre det...
Hvis han har gjordt det i et godt stykke tid, og du har sagt "NEJ" hver gang, og han så gjorde det igen og igen, så har han jo nok fundet ud at at han bare kan gøre det når kan har løst...
Men kan ikk forstå hvorfor han gør det.. Der må da være en logisk forklaring..
Har han altid gjordt det??
Eller er næsten lige begyndt??
|
|
|
| Ostekiks |
Theis *Buller* |
10-02-2004 20:22 |
|
Ohøj 
Jeg forstår godt hvorfor du ikke vil lappe hesten en Straf hjælper ingensteder... (Og ja... Der er tydelig forskel på at straffe og være konsekvens)
Gå du ud i en hesteflok og kig lidt efter, og så vil du hurtigt opdage at det kun er de heste med lavest rang, der bider og sparker Dem med større rang behøver det ikke 
Theis har også haft nappeproblemet... Han er vænnet af med det, uden nogen form for vold. Dog kan han godt vende tilbage til det, hvis min far lige har kælet ham Min far forstår virkelig at bringe det værste frem i heste... *SuK*
- Forsat god dag 
Mvh. TosseTheis  Har du nogensinde tænkt på At sælen er en giftig slange? HættemågeGuden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TheGirl |
Ávanti.... |
10-02-2004 20:49 |
|
Han har gjordt det siden vi købte ham!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
TheGirl |
10-02-2004 21:15 |
|
Han har jo nok altid fået lov til det af den gamle ejer...
Tror det går væk med tiden, når han finder ud at at det ikke nytter noget.
Men hvis du ikke vil lappe ham en lille en over mulen, så går det nok... Prøv at tage fat i grime ellers, så finder han nok ud af at han skal lade vær...
det kan godt løses uden vold... Det er jeg sikker på...
|
|
|
|
|
| hmmm.... |
TonePetersen |
10-02-2004 21:24 |
|
giv den et dips, med fingeren over mulen, og kig den hårdt i øjnene!
DV har mistet en af sine smukkeste stjerner!
Hvorfor lige dig Cawi?? heldigvis sov du stille ind! Bare 5 år og hele verden for sine hove!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det skal nok gå.. :) |
MiSs_NoaH |
11-02-2004 09:47 |
|
Halløjsa..
Ja, det er jo noed være noed, med sårn nogle heste der napper af og til. 
Vi har selv en elevpony på rideskolen der gør det samme.
Har/Giver du ham mange godbider fra hånden? For hvis han er vant til , at man næsten hver gang rækker hånden frem, at der så er noed spiseligti hånden, så vil han jo blive ved med at tro det, om du så har noed eller ej!
Jeg sys bestemt ikke du skal lappe ham en, hvordan gør heste ude i naturen? Læs nogle fagbøger - eller næsten endnu bedre, luk din pony/hest ud på marken sammen med en masse andre, og stu´der om han også bider der. Hvis han gør det, hvorfor gør han det så? For at forsvare sig? Eller for at andgribe? Eller bare for at drille? .. Så har du ihvertfald lidt at forholde dig til, hvordan han gør mod andre. 
Men.. Hvis han gør det for at drille, så vend ham ryggen hver gang han gør det! For hvis du sir " nej " hver gang, så får han jo på en måde kontakt. Prøv nogle dage, at hver gang du går hen til ham, og hvis han så bider efter dig, så kig ham bestemt i øjnene, og gå din vej, kom tilbage igen efter fem minutter, og prøv det samme! Det kunne også være en løsning. 
Jeg håber du får held med det, for det er garanteret en enormt sød pony/ hest du har 
Held & lykke.
Kærligst:
MiSs_NoaH..
Halløj..!  .. Ville li si at QRiZz Bar R for cooL..! Og rigtig Sød.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine forældre og naboen.. |
Ávanti.... |
11-02-2004 10:24 |
|
´giver min hest gulerodder og brød af hånden.
Men mine forældre gør det ikke mere men naboen gør det stadigvæk 
Jeg kan ikke få mig selv til at sige " Gider du godt lade være med at give mín hest brød" Jeg er lidt af en pivskid. 
TAk FOR JERES SVAR!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet
| |