Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Debat: Dressur
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 19:18
Hej alle..........

Har lige et lille spørgsmål........:
Sys i det er syndt hvis en hest altid rider dressur og kun rider EN tur om sommeren i skridt i skoven og hyggerider ved at prøve at få hesten til bidet uden sadel...?

Hva sys i? Jeg sys selv at en hest skal have lov til at springe engang i mellem og ride tur......
jeg har selv en pony som jeg rider dressur på 3 eller 4 gange også springer jeg fast Tirsdag og rider ca hver anden uge i skoven.

Knu$$ moi
0
0
Svar på denne tråd

Varieret ridning
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 19:29
Ingen hest har godt af at lave det samme dag ud og dag ind...
Her om vinteren, hvor der ikke er så mange muligheder for eks. at ride ture, må man bare sørge for at variere sin dressurtræning fra dag til dag.

Ellers løber hesten jo sur i det hele, og mister glæden ved ridning.

Så til dit spørgsmål jo jeg synes egentligt det er synd at man rider sandkasse-ridning hver dag. Stakkels hest, den må da kede sig gevaldigt.

Men jeg synes ikke det er synd at man hyggerider uden sadel, og alligevel får hesten til at gå til biddet.
En hest kan også godt gå afslappet til biddet, og det er meget sundere for ryggen at den går i holdning, i stedet for at hovedet flagrer afsted højt oppe i luften.
Jeg hyggerider da også nogle gange uden sadel, så laver vi lidt sjovere ting og rider lidt mere frit end ellers, -men jeg rider ham da til biddet for det meste alligevel. Det er da ikke synd ?:)

Man bliver nødt til at ride varieret, så man ikke løber sur i det hele :)

Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~

♫♪Joooohnny Fuup, Joooohnny FUP :P ♫♫♪
0
0
Svar på denne tråd

********Derfor*********
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 19:32
D R ikke syndt nej, men jeg sys det er syndt hvis det er det eneste man laver andet end dressur og det kun er hver 3 måned...........

Knu$$ moi
0
0
Svar på denne tråd

jeg rider selv
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 19:52
jeg syntes det er enormt syndt KUN at ride dressur, dressur og dressur! En på min rideskole gør det, det R det samme ALTID! "lidt" syndt!

Jeg rider selv 3-4 gange dressur (blandet hvad vi øver) 1-2 spring, og 1-2 gange hygge/ponygames.. rimeligt varieret syntes jeg selv ;)
0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 20:09
Mener selv at en hest ikk skal lave det samme hver dag.

Mener at hesten højst skal gå dressur 3-4 gange om ugen, men man kan jo nemt holde den smidig og i form ved longering, spring, i køreliner osv.
Dressur i skoven, er os' et godt alternativ.
Synte os' at det er synd for hesten, hvis der slet ikk er mulighed for at den kan komme i skov, blir kedeligt for de fleste heste i længden.

Mener heller ikk at hvis man har en springhest at man skal springe hver dag. Dressur er os en STOR del af springning.
Mener kun at man skla springe 2-2 gange om ugen, derudover dressur, skovtur osv.

Hmm...ville lige sige at få hesten til biddet IKKE er en straf, men noget rart for hesten.
Så ser intet problem i at hesten skulle søge ned på skovtur eller andet.
Dog tror jeg os' at hesten ville syntes om at kunne strækker hovedet når man rider i skoven.

Min egen hest trives slet ikk hvis jeg kun rider dressur på ham hver enetse dag. Så blir han træls og irriteret, og føler ikk den helt store glæde ved arbejdet mere (dette sker over en længere periode)
Så jeg rider i skoven en eller to gange om ugen, longere, har ham i køreliner, en fridag osv.

:-P Mvh. Maj Nordstrøm :-P
0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider western
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 20:36
Men jeg har redet dressur i laaaaaannnng tid. Og jeg synes en hest skal have lov til at have en fridag. Hvis man ikke gider ride i skoven. så lad den komme ud i længere tid en dag og lad være med at ride.
Et liv uden træmmer ønsker vi alle. men kan vi gøre det for vores heste?
-Stine
8-)

Min nye hp (Prøv den)
0
0
Svar på denne tråd

Synd !!!
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 21:18
Ja jeg synes det er syndt, hvis en pony/hest skal gå det samme dag ud og dag ind.. Man skal varriere træningen godt, især her om vinteren, hvor man tit ikke kan ride ude i skoven o. lign.

Jeg er jo selv dressur-rytter, men jeg springer dog mine ponyer én gang om ugen, og to dage i den uge har vi midt i dressur-træningen også sprunget og trav trænet over nogle bomme.. Det giver lidt forskel, og ponyerne nyder det..

Lige så snart det er vejr til det, skridter jeg en tur ud, det elsker de...
Især "min" ung-pony, sørger jeg for at får noget varieret træningen, med longering, forskellig ridning og sprigning ;) !!
~Jannie&Bozze~

Bozze = Min guldklump

Tjek min hp
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 21:25
Jeg syntes det er fint nok, at ride dressur, 4-5 gange om ugen, bare hesten har en fridag.. ;-)

Bare min mening...

// Out Kira

Msn: Miss_kira89@hotmail.com
Arto bruger: Only-Bitch >o<

Smil gir' smil :-D
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa....
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 21:26
Ja jeg sys at det er meget syndt at ride dressur hver dag. Det er da faktsik mange der gør oppe på min rideskole. Óg hvis de ikk gider at ride en dag og hestepasseren ikk kan komme, Ja så står de sku inde. Jeg rider dressur 4-5 gange om ugen. Skovtur spring, fridag og !MEGET! fold. I syss nok at 2 timer er for lidt fold, men jeg har ikk mulighed for mere ude på min rideskole. Nogle gange kan hun gå ude i ca 5 timer! Det nyder hun:) Jeg kunne ALDRIG finde på at lade min hest stå inde hele dagen lang! Det sys jeg sku er syndt:(!
¤~Katrine & Latent Lafaette~¤

Livert er ingen fest uden jordens bedste hest, Latent Lafaette!

Min rideklub¤ :-D***MIN NYE HJEMMESIDE!!KIG*
0
0
Svar på denne tråd

Synes......
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 21:27
Boy får altid 1 springdag og mindst 1 tur dag, om ugen! ;) Og så får han en fridag og så rider vi dressur de andre dage!

;D :-P Hilsner fra Catja & Boy :-P ;D
I love :D (y) Boysi (y) :D
0
0
Svar på denne tråd

jeg rider FORSKELLIGT
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 21:45
hey...

Jeg sys ikk en hest skal ride dressur ALTID! og min gamle pony kedede sig da totalt! Så nu har jeg fået min nye pony som jeg laver alt muligt med! ligefra western til dressur! Og selvom jeg rider 2 dage hyggeridning, går hun ligeså godt og måske bedre end hvis jeg træner hårdt dressur HVER dag. Og sådan går det også til stævner, jeg træner og træner og lige pludselig gider hesten ikk mere, og stævnet får helt i kage. Så jeg træner ik så meget til stævner, jeg rider bare og det gir da tit pote! Men jeg rider nok dressur 2 gange om ugen, 2 gange springning og ellers bare hvad jeg kan finde på, f.eks. En tur i skoven, til stranden, western eller en tur i grime og træktov.

Knuz fra lille mig 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Lidt variation er godt...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 22:46
Tjaa.. se overskrift...

Jeg rider dressur 4-5 gange om ugen på mine to uddannede ponyer. De får altså resten af dagene fri eller vi går/rider en lille tur. Jeg synes ikke det er synd, hvis en hest ikke springer - det er jo ikke sikkert hesten synes om det. Men helt klart - man skal give hesten fridag. Dette synes jeg specielt er vigtigt, når man rider mange stævner, så hesten lige kan få et lille pusterum og den får lidt tid til at genopbygge musklerne...

På min tre-års rider jeg kun 3 gange om ugen - simpelthen for ikke at trætte hende. jeg synes en ung hest har krav på mange fridage, så den ikke løber sur i det..
Besøg min hp:http://www.dressage.tk
Rigtige piger rider dressur! >o<
0
0
Svar på denne tråd

Varieret...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2004 10:23
..skal det være!

´Jeg rider selv 3-4 gange om ugen dressur, 1-2 gange spring, 1-2 longe.

-Og selvfølgelig tur, når det er godt vejr.

(Det skal lige siges at når jeg rider dressur, skal jeg til et ridehus, og det er 3 km. væk. Det kan man vel osse kalde tur ;-) )

Line&Darling&Queen
Nogen der har en gulerod?
Citat: Darling.
0
0
Svar på denne tråd

Som andre også..
Forfatter: 
Dato:  26-01-2004 11:53
Hey...
Som mange af de andre også mener, synes jeg også at man skal gøre sin ridning varieret!
Hesten skulle jo nødig blive træt af, at blive brugt!

;-DHilsen Stina og Olando-hypzen ;-D
:{-(Olando er halt :{-(
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider