Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

en hest der stejler..??
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 21:07
Hey...!!

Hvad gør i med heste der stejler og stikker af..??
Det er pisse irreterene..
Jeg laver en masse halve pareder, men den er pisse ligeglad..
Har i nogle gode råd..??
Kram Laura
0
0
Svar på denne tråd

ja hvis jeg var dig....
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 21:09
ville jeg søge proffecionel hjælp, inden det blev farligt! lyder ikke rart!

*~*Den, der mener han*~*
*~*er færdigudlært,*~*
*~*er ikke udlært*~*
*~*-men færdig*~*

*~*Pas godt på dine venner*~*
*~*for uden dem er du intet*~*

*~*Stutteri F. Damgaard, Holstenere i topklasse*~*
0
0
Svar på denne tråd

Finde......
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 21:12
Finde en hest, som du kunne magte ;)

Hvis hesten er din egen, er det jo selvfølgelig ikke så nemt... Eller hvis det er en halvpart... Så vil man jo ikke af med dyret :P Så burde du nok have tænkt dig om inden købet.... Nu må du bare punge ud, og få en proff. til dyret ;)

Stejleri er ikke noget man spøger med ;)

8-) Mvh. TosseTheis 8-)
Har du nogensinde tænkt på
At sælen er en giftig slange?

>o< HættemågeGuden >o<
0
0
Svar på denne tråd

d r ik min egen..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 21:20
det r en jeg rider på ude på min rideskole..
den stejler når man spaker t den..!!
0
0
Svar på denne tråd

stejleri
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 21:21
Når, eller hvis Chester stejlede med mig på. Så ville jeg læne mig godt frem, give tøjler, og så rappe den en i røven...

;-D KyZ - |Chester|/Vixen ;-D
En sand ven er en, der tror på en, når man selv er holdt op med det.
- ukendt.
2003's JHNand * 2003's JHNklubnisse * 2003's skøreste julesignatur
:-P chester89_14@hotmail.com :-P
0
0
Svar på denne tråd

Proff, hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 21:21
Jo hvis man ikke selv kan magte det, skal man have en proff ud.

Min gamle islaender stejlede og bukkede og loeb af med mig, men jeg var lige saa staedig som hun var.

Jeg fik et godt gammel islandsk raad, det er barskt og ikke noget man skal ud oeve selv medmindre man ved hvad man laver og er lynhurtigt. Man skal simpelthen vaelte hesten.

Der er to maader, den "nemme og blide", hvor du hiver i den ene side af toejlen, ikke flaar i hesten, men som om du vil dreje den, og saa laegger du alt din vaegt i den side og bruger benene til at presse den ogsaa - saa den til sidst vaelter.

Den anden er, lige saa snart hesten stejler, hopper du bagover hesten og "hiver" den med dig - saa den vaelter bag over. Hvis man kan goere det, stejler hesten kun en gang. Skal helst goeres uden sadel.

Vil dog ikke anbefale dig at goere nogen af de her, da jeg ikke ved hvor god du er til at ride og saadan.

Proev evt. at ride med martingal, gjorde jeg, hjalp lidt.

Men, er det en stor hest? Lille pony? Hvornaar goer den det? Hvornaar begyndte den? Er det din egen? Hvor lang tid har du redet den? Hvor stor er du og ponyen?

Rollo - nu uden Rollopigen :{-(
3 tamme renracede hankaniner bortgives til godt hjem. Gaar sammen uden at slaas, halvt aar gamle, 2 bure medfoelger. 2 dvaergvaedder og en hermelin.
Min hjemmeside | HorseLand
0
0
Svar på denne tråd

rytcher
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 21:25
Hvis det bare er når du sparker til den, så prøv at klemme i stedet, samt drive godt med sædet i stedet... Det kan være den har spændninger så det faktisk gør ondt?

8-) Mvh. TosseTheis 8-)
Har du nogensinde tænkt på
At sælen er en giftig slange?

>o< HættemågeGuden >o<
0
0
Svar på denne tråd

Gi den en i ..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 23:08
Hovdet med en springpisk! Eller ligesom Chester sadge...

Det hjælper faktisk med piske i hovedet, men kun hvis den er helt gal...
¤~Katrine & Latent Lafaette~¤

Livert er ingen fest uden jordens bedste hest, Latent Lafaette!

Min rideklub¤ :-D
0
0
Svar på denne tråd

Chester---
Forfatter: 
Dato:  16-01-2004 23:59
lyder da GODT Nok voldigt.. SÅ hest stop med at Stejle.. SLAM! en i hovedt !? :-(

Æhm- Hvad hvis hesten stejler fordi den er bange for schenklerne!? det er lige nmeget, den skal bare have med Pisken i hovedt eller i røven!?

Puha, ville jeg god nok ikke gør.. så heller lave volter hver gang den bare lægger an til at stejler-- men komme rjo også an på HVORFOR den stejler!??
-- Cille --

~ SSKMSS :-D ~

Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser 8-)
0
0
Svar på denne tråd

¤Katrine&Lafaette¤
Forfatter: 
Dato:  17-01-2004 09:30
Slå den med en pisk i hovedet?! Helt ærligt, tror du så hesten for mere tilid til dig fordi du slår den? også oven i købet i hovedet?

:-D M.V.H ToSsEn :-D
Alle der ik' øjeblikkeligt falder for ♥Felix♥,
Må ha' været mus i et tidligere liv!
8-) Alting har en ende :-(
0
0
Svar på denne tråd

tralalalalalala
Forfatter: 
Dato:  17-01-2004 10:05
Det lyder sørme ik rart!
du skriver når "dur sparker" til den.. røv at prikke/klemme den frem... dete r den rigtige måde at gøre det på....

Katrine¤lafaette: slå den i hovedet med en pisk????
det tror jeg ik lige frem...! så mister hesten tilliden til menneskerne, hvis det vil forekomme!

Jeg har hørt (jeg ik ALDRIG prøvet KUN hørt) at hvis den stejler og er meget slem til det. skal du ta' et rå æg og kaste i hovedet på den. BLØDT så det ik gør ondt. Men så det smadre og viden og blommen løber gennem hovedet. For så tror den at den bløder. og vil holde op med det ?:-) ik hænge mig op noget.. bare noget nogen har fortalt mig ;)
-Zazs- :)
-Og de 2 pruh ponyer Misha & Bandit-
>o<-Jeg er gudinde- >o<
0
0
Svar på denne tråd

heyheyhey
Forfatter: 
Dato:  17-01-2004 10:15
JEG sagde ikke i hovedet, men en i røven, så den kom fremaf, og "ned på jorden" igen.

;-D KyZ - |Chester|/Vixen ;-D
En sand ven er en, der tror på en, når man selv er holdt op med det.
- ukendt.
2003's JHNand * 2003's JHNklubnisse * 2003's skøreste julesignatur
:-P chester89_14@hotmail.com :-P
0
0
Svar på denne tråd

Helt ærligt...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2004 10:45
Jeg sagde jo også at du kun var hvis den var HELT galt.. Helt ærligt.. Hvis jeg skal have tillid tl hesten skal den sku også have til mig og ikk stejle rundt med mig! Det er sku et stort dyr en hest og en dag 'går det sku galt.. Når i nu skriver at det syndt at slå den i hovdet pleejer i jo nok at jorde til den med piske på røven, for ellers ville i jo nok ikk skrive det sårn.. HVEM har sagt at man skal JORDE til den i hovedet? Et lille dask vil jeg sku ikk håbe den mister tilliden til, men blot lære at respektere sin rytter... Nu stejler min hest h eldihvis aldrig..
¤~Katrine & Latent Lafaette~¤

Livert er ingen fest uden jordens bedste hest, Latent Lafaette!

Min rideklub¤ :-D
0
0
Svar på denne tråd

aeg tricket
Forfatter: 
Dato:  17-01-2004 14:31
Ja det trick med aegget skulle vist virke... Fik det aldrig gjort paa min ismule, forestil jer et styk ismule med MEGA man og pandelok og aeg ud over der? Arj tak ;) Tror ikke hun vil have kunne maerke det...

Rycther: Der maa vel vaere nogen paa din rideskole, som saa kan hjaelpe dig? Har du faaet sadlen checket efter osv.?

Det med at piske i hovedet, den fungere ikke. Lyder maaske barskt, men jeg har proevet. Min ismule var saa skoer, at der intet kunne goeres for at faa hende ned naar hun var gaaet i gang.

For det foerste, er det ikke nemt at naa det - og du skal bestemt ikke give dig til at piske hesten i hovedet hvis den er nede igen.

Men soeg hjaelp paa din rideskole...!!! Der maa helt bestemt vaere nogen som kan hjaelpe dig.

Rollo - nu uden Rollopigen :{-(
3 tamme renracede hankaniner bortgives til godt hjem. Gaar sammen uden at slaas, halvt aar gamle, 2 bure medfoelger. 2 dvaergvaedder og en hermelin.
Min hjemmeside | HorseLand
0
0
Svar på denne tråd

et andet....
Forfatter: 
Dato:  17-01-2004 16:19
råd jeg har fået af en der har haft en hest der stejlede er:
når den stejler så skal du få den rundt i en ganske lille volte mindre end en 10 meter volte. for så har den ikke balance nok til at stejle. Men det kan jo også være at i bare ikke passer sammen. Det gjorde de to jeg lige har fortalt om ikke, så selvom det var hendes egen hest var hun nødt til at sælge den. Den går perfekt med dens nye ejer.
- hvis du er nødt til at flå i bidet så flå ellers hjælper det ikke. og jeg er enig med Katrine med at det hjælper med at slå i hovedet. men hvis det var mig ville jeg nok bare have flad hånd og så mellem ørene. men hvis du ikke har en så god balance så brug pisken men husk ikke særlig hårdt.

;-) : Oliver undervisnings hest... ;-)
:-D : Philip: passerhesten... :-D
{> Hatti Claus: min dejlige part {>
;-D Rigtige ryttere rider med hjelm ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider