Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

er det normalt? (klippet pony problem)
Forfatter: 
Dato:  02-01-2004 14:26
Hej alle, jeg håber der er nogen der kan svare mig på dette.
Min pony blev jo opereret her i efteråret, derfor var hun jo blevet pletvis barberet, så blev der rigtigt vådt i vejeret i november,og hun var drivvåd i flere dage, det endte med at vi barberede hende og gav hende dækken på.
Hun ser ud til at kunne lide at være "korthåret" hun har ikke sat meget pels.

Men her den sidste uge er hun begyndt ar opføre sig mærkeligt, hun er blevet "overfølsom" på manken, d.v.s selv den mindste berøring af manken får hende til at ryste over hele kroppen, ligesom når der sætter sig en flue på hende. Hun bliver ved med at ryste og begynder at hoppe så længe hun kan mærke noget, det er ret træls når man skal sadle op/af, give dækken på, og forestil jer hvad der sker når jeg rider og tager hænderne lidt ned så enten tøjlen eller mine hænder berører manken.

Jeg har aldrig haft en klippet hest før, men kan det tænkes at pelsen lige nu har en længde, så den står lige ud i luften og gør hende "overfølsom"?

jeg håber at der er nogen der kan svare mig på dette.

p.s. hun har ikke ondt i ryggen, og hendes sadler ligger også rigtigt.

knuz Camilla ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

hi hi hehe
Forfatter: 
Dato:  02-01-2004 15:23
Hej jeg vil bare lige sige hej selvom det ikke har noget med det at gøre...

knus

Sofia og freja min pony

:-P
0
0
Svar på denne tråd

Tja......
Forfatter: 
Dato:  02-01-2004 15:45
Jeg har aldrig selv fået klippet nogen af mine, men jeg har da redet en del heste, som har været klippet. Og ingen af disse har opført sig sådan.
Men du kan jo eventuelt bare vente et par dage, og se om det ikke går over af sig selv? ;)

8-) Mvh. Theis 8-)
Men en skildpadde ligner jo også lidt en hjort
~ Kåret som 2003's humoristiske julenisse ~
{> Buller&Theis {>
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider