|
|
| Dressurtæning (Billeder) ->> Sig din mening |
|
|
Var lige ude og ride lidt dressur på Action i dag. Det blev lige til lidt billeder. Kritik modtages, eller gør mig gerne opmærksom på ting der ser forkert ud når jeg rider. Han ahr en go´ gang ikk?
Her er de så:

Trav, Og ved jeg skal kigge op, men man kan jo være ukoncentreret

Her går han da en lille smule under? (!)

Skridt.

Den pony har udstråling

Ooooog trav..
Håber i kunne lide dem
-/ Team Juelsgaarden /-~ ♥ Lad være med at gå bag mig, jeg er ingen leder. Lad være med at gå foran mig, jeg er ingen taber. Gå ved siden af mig, for jeg er din ven. ♥ ~ Msn: Ice_Cream1992@hotmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *hoster* |
|
|
Har lige en kritik til din ridning.
Ponyen går ike korrekt på biddet. Den går i teorien slet ikke til biddet.
Det der vises på billederne er at din pony bøjer i halsen, i den korrekte ridning skal den bøje i nakken. Desuden går den alt alt for langt under lod.
Eller en rigtig fin pony, den er bare lækker
Glædelig Jul&Godt Nytår |Chester| / VixenHvordan skulle man indbilde sig, at en anden vil kunne holde på ens hemmelighed, når man ikke selv kunne holde på den? - La Rochefoucauld Chester89_14@hotmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hejsa... |
| Forfatter:  |
Line... |
| Dato:  |
29-12-2003 14:55 |
|
Utrolig skøøøøøn hest! Uden tvivl.. Virkelig ikke til at stå for, synes måske bare han går en smule for meget under biddet...
Knus Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RE: Chester |
|
|
Chester: Okay, Hvordan skal jeg så gøre? Bare så jeg ved hvad jeg så skal??
Julie: Nogenlunde, hvis man tager kortere tøjler ryger hans hoved direkte op med giraf hals, så er han ikke nem, men han lægger sig selv  Min underviser siger jeg skal holde tøjlerne der
-/ Team Juelsgaarden /-~ ♥ Lad være med at gå bag mig, jeg er ingen leder. Lad være med at gå foran mig, jeg er ingen taber. Gå ved siden af mig, for jeg er din ven. ♥ ~ Msn: Ice_Cream1992@hotmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alt for meget under lod |
IIMalouII |
29-12-2003 15:08 |
|
Han går ALT for meget under lod, på mange af billederne ligner det at hans hovede næsten rører bringen! Hestens næseryg skal den stå lodret "op", og gerne en lille smule foran lod. Actions hovede går MEGET under lod, som du kan se.
Han skal rides mere frem til hånden så han kommer længere op mod lod og stå med hovedet.
Det ligner du har lidt en tendens til at læne dig en lille smule for langt tilbage. Prøv at koncentrere dig om at sidde mere lige op, så kommer dine hænder også automatisk lidt frem så Action får lidt mere tøjle. Og hænderne må måske gerne komme lidt mere op.
Men han er en lækker pony, og du skal nok få noget fint ud af ham en gang.  Bare klø på.  Håber ikke du bliver ked af det eller vred over min "kritik", men du bad jo selv om det. Har forsøgt at fortælle konstruktivt hvad jeg mener du skal ændre på.
Fortsat god dag!
Nytårshilsener fra Anne & Savannah! ~ ...And a happy new-year! ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| RE: Malou |
|
|
Det er helt iorden..  Vil bruge din kritik til noget fornuftugt, nej bliver ikke sur! Det er jo godt med nogle til at hjælpe en  Så man får rettet på sine fejl!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RE: Julie |
|
|
Ups, fejl, mente hvis man giver ham længere tøjler, skrev forkert, mente længere IKKe korter, sorry..  Jeg er ikke ude på at kvæle min hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undervisning... |
|
|
Vi kan ikke sidde og skrive sådan præcis hvad du skal gøre for at den går i lodplanet.
Men en ting er sikkert: Den går slet ikke til biddet- men den går alt alt alt for kraftigt under lod, faktisk totalt underbrækket, og knækker fuldstændigt sammen fortil! Det, du laver på den, har virkelig intet med dressur at gøre!!
Det er noget dig og din underviser skal have væk nu! For hvis du bliver ved med at ride den på den måde, skal for den simpelthen skader af det! Ked af at sige det på denne her lidt hårde måde, men det er et kæmåe problem, som skal væk nu, inden det bliver en vane for dig og den stakkels hest. hvis din din underviser syns, at det er ok, den går så knækket sammen, så syns jeg ærligt talt, at du skal finde dig en ny hurtigst muligt.
Håber ik du bliver stødt, men det gør helt ondt i mit hjerte, at se en hest gå SÅ forkert!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Tak.. Men ved ikke.. Knækker jeg den? På nogle af billederne ja, han går under lod men han suger sig skide meget fast der nede en gang i mellem og jeg aner ikk hvad jeg skal gøre..  Jeg har altså ikke særlig meget erfaring i dressur så kan godt blive lidt ked af den måde nasta_second skriver det på..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Store HN...... |
|
|
Har svaret på det "store" HN..
Læs svaret dér. hvis det har interresse
- Caterpillar -Sensational. And rational, Of all the muses who have tried, to change the hardly changeable. Dont you know there is no other one. Take a bite of every shit to come, and I sure will bite it too... Swallow all, the good in you.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Ja, ved han går under lod, men det er skam ikke min underviser der er noget galt med. Hun tænker ikke p at den går til bidet, men jeg er IKKE rutineret i at få min hest tilbiddet/bukke nakken, derfor går han ikkekorrekt men jeg arbejder jo på det og gør havd jeg kan. Bare så ikke tror det er mi underviser.. Men vil prøve at arbejde på det, man han er ikke bare lige nogen nem hest at ride.. Han er lidt sær, men gør hvad jeg kan..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sød ponz.. |
ZilDe |
29-12-2003 15:40 |
|
Føårst, en rigtig dejlig hyp!  Han går ret meget under, hælene ned og hovedet op.. Så skulle den være der!  Go'e billeder..
M.V.H Julemanden Alle der ik' øjeblikkeligt falder for ♥Felix♥, Må ha' været mus i et tidligere liv!Julen er over osS <-- Jubii!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
Dressur-Louise |
29-12-2003 15:42 |
|
Som så mange har skrevet går din pony tydeligt bag ved det lodrette plan. Det kan den også sagtens gøre når du varmer den op, men du skal så ride den mere op til hånden når den er løsgjort.
Jeg tror det vil hjælpe at give ponyen lidt mere frihed fortil, for den går (så vidt jeg kan se) fint frem til tøjlen. Så: Rid den lidt mere "op og ud" i nakken. Det kan du gøre ved at ride godt fremad også slække tøjlen gradvist, så den selv søger op til lodret. Men det er vigtigt at du stadig bevarer kontakten til tøjlen, du skal hele tiden have et "sug" i hånden...
...Ellers en fin pony...
Jeg håber du forstår hvad jeg mener...
MVH
Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RE: Louise |
|
|
Tusind tak, forstår hvad du mener, så vil jeg gøre det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit første indtryk var... |
Anne (Dajana) |
29-12-2003 15:58 |
|
... Om den pony da overhovedet kunne se hvor den gik da øjenene jo nærmest var placeret midt inde på bringen :S
Anne (Dajana) De som siger intet er umuligt har aldrig smækket med en svingdør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kritik og ros. |
|
|
Rigtigt dejlig pony.
som de andre siger går den alt for meget under lod. og det ikke helt så godt...
Tag evt. en snak med din underviser om det..
Du har det med at læne dig tilbage. ret ryggen så du få en lige linge.
Hælene ned, og husk at ride med undersiden af schenklen.
Du skal samle dine hænder, og få dem på højkant, evt. hæve dine hænder en lille smule så man kan se dem.
Husk højre hånd til højre, og venstre hånd til venstre.
Og kig op..
Ellers ser det rigtigt godt ud..
Og virkelig en dejlig pony du har dig.
Hilsen marlene
Endelig nye billeder af willie på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak! Vinder af krikkepokalen 2003
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nasta ting..... |
|
|
Rooooolig, knækker og knækker. For mange er dette stadiom bare en fase i rytterns uddannelse.
Det der kommer efter er at hun lære at drive kraftiger på, og hesten vil kommer højere op med hovedet, begynde at bøje nakken istedet for halsen, OG komme rigtigt bagfra. Det skal nok komme helt af sig selv.
Med hensyn til tøjlelængde, jeg syntes den er fin.
Og det er bedre at du læner dig lidt bagover for at drive, end at læne sig forover, tag det roligt. Det kommer altsammen
Godt Nytår!! |Chester| / VixenHvordan skulle man indbilde sig, at en anden vil kunne holde på ens hemmelighed, når man ikke selv kunne holde på den? - La Rochefoucauld Chester89_14@hotmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Re: Tak alle |
|
|
Tak alle.. Jeg kan forstå hvad i mener og vil arbejde på det! Jeg vil ikke gøre min pony fortræd eller skade den, jeg vil ride dressur så det er behageligt for mig og min pony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej nej nej! |
anne sofie n. |
29-12-2003 16:47 |
|
det er en flot pony, men den går alt for meget til biddet. rid den mere frem og træk hans hovede lidt op. han får da ondt på et tidspunkT!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Min underviser |
|
|
Det er skam ikk min underviser der er noget i vejen med, det er jo min ridning  Men jeg har aftalt med hende at få undervisning på torsdag, så må jeg se hvad hun siger, kan godt skrive det hvis i vil ha det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En........ |
Ida(Halifax) |
29-12-2003 17:27 |
|
...dejlig pony
Synes ligesom Fnuller, at det er flot du kan tage kritikken til dig, -de fleste bliver bare snotfornærmede..
Så ros til dig, og held og lykke med den videre træning, I skal nok blive et godt par
Og husk, -hellere lidt over lod end lidt under. Så selvom han måske bare tager næsen i vejret når du giver mere tøjle, så skal det hele nok komme, når du får bagparten mere med.
Mvh. Ida & Halifax ♥ ~ Fjordpower! ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min kritik........... |
TonePetersen |
29-12-2003 17:33 |
|
din pony går alt for dybt på alle billederne, dens næse ryg skal være lodret! og så skal du side mere op og ned, din lænd er det man kalder antrukken! ellers flooot pony!
*~*Den, der mener han*~* *~*er færdigudlært,*~* *~*er ikke udlært*~* *~*-men færdig*~*
*~*Pas godt på dine venner*~* *~*for uden dem er du intet*~*
*~*Stutteri F. Damgaard, Holstenere i topklasse*~*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Alt..... |
Pernille&Baronen |
29-12-2003 18:03 |
|
Ponyen går alt, alt for langt under lod. Du skal have den bedre op og gå, og være smart. Det er ikke pænt at den går med hovedet næsten ned i jorden, og det er også alt forkert.
Du skal have kontakt til ´ponyen, og få den op og gå, og være smart. Det ligner lidt at du hiver i den, og den bare går lidt i mod, og bliver alt for stærk fortil, og går på forparten.
Til dig selv: Ret dig op, schenklerne ned.
Men udemærket pony. Snak med din underviser.
*Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør. Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige.*Min HP - E-Mail - MSN
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Som de.... |
|
|
andre allerede har skrevet, går din pony ALT for dybt.
Du skal ride lidt mere med schenklerne og sædet, så du ride den frem og op.
Jeg synes egentlig ikke at dine tøjler skal være så meget længere, da du bare risikere at den så dykker længere ned i stedet for frem.
Jeg vil bare anbefale dig at finde en god dressurunderviser, så skal det nok komme
Med venlig hilsen Natasja *** "Military Ridningens Formel 1" *** |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smuk pony!!!!!!!!! |
P.U.S.H. -og guitaren!!!:0) |
29-12-2003 18:25 |
|
rigtigt rigtigt smuk pony ka godt li dens bygning! (rimelig kraftig!) det er da helt klart en pony dommerne bemærker!
Den går en del under lod men det tror jeg efterhånden du har fundet ud af!  kig op og driv godt frem med sædet så skal den nok få hovedet på plads! husk hælene ned! hold hænderne lidt højere og pas på med at læne dig forlangt tilbage med mindre du vil ned og sove på hestens ryg!
men endu en gang super smuk pony og du ridder iøvrigt rigtigt godt bedre end de fleste 11 årige! 
og held og lykke fremover med din ridning!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej................. |
Ann 27 |
29-12-2003 18:27 |
|
Jeg må indrømme at jeg gøs ved mange af billederne, men billede nummer 2 er AFSKYGELIGT. Det kan ikke siges anderledes fra min side. Uff, jeg får altså kuldegysninger af at se sådan noget "ridning" (læg mærke til "")
Undskyld det sure opstød, men havde det virkelig sådan...
Vær du glad for at jeg ikke var en der stod og kiggede på, for så var jeg da blevet stiktosset.
Sig hvad i vil, det gjorde jeg også.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som.... |
|
|
.. De andre. For at hjælpe dig, så gi den meget længere tøjlere, ret dig op, benene ned, kig frem, brug benene, sæt dig ned sårn så han går på bagparten i stedet for forparten. Det skader hans ryg. Og husk: For at en hest går til´bidet, skal næseryggen være lige.
Håber du kan tåle det. Ellers lækker pony.
Knus
Mvh.De 4 M'er Magic, Marco & Molly, de bedste ponyer MSN: Marie_Andersen9@hotmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejlig hest |
|
|
men den går lidt under...
Knuz Sofie Husk: Hestens fejl er rytterens fejl!Hvorfor ride racerene heste når en blanding er lige så godt?Min mailMin hp
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sød pony! |
¤Katrine&Lafaette¤ |
29-12-2003 18:58 |
|
Din pony ser rigtig sød ud!
En pony ude på min rideskole har en MEGET kortg hals og går næsten på samme måde med hovedet.. Dog ikke helt så dybt, men ved jo heler ikke hvor lang dens hals er?
¤~Katrine & Latent Lafaette~¤
Livert er ingen fest uden jordens bedste hest, Latent Lafaette!Min rideklub¤ 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RE: Annka |
|
|
Han sugede sig fuldstændig fast der på det billede, han gør det tit og jeg gør alt hvad jeg kan for at få ham op igen, synes da heller ikke selv det ser særlig fantastisk ud! Jeg er ikke sur på dig, du sagde din mening og den kan ikke være anderledes. Ponyen går af lort og jeg ved det, men jeg arbejder altså på at få ham til at lade være med at suge fast der nede..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Team...... |
|
|
Når den gør det skal du klemme til den og prøve på at ride den frem. Prøv evt at ride med en dressurpisk.
Med venlig hilsen Natasja *** "Military Ridningens Formel 1" *** |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Team Juelsgaarden |
Vibeke (Diamond) |
29-12-2003 19:15 |
|
Rigtig dejlig pony  Han er virkelig skøn! Hvor høj er han? Går ud fra han er en springpony?
Gider ikk' skrive nogen kritik, DET er der vist allerede blevet gjort. Ville bar' lige give dig et råd, har nemlig en pony der nogen gange gør lidt det samme
Jeg tror måske, at grunden til at han går så dybt, er at han mangler bæring. Det gør min pony i hvert fald. Så ligger den sig på tøjlen, så du bliver nødt til at "bære den" så at sige i hovedet.
Det jeg gør, når han går helt ned og "lukker", er at jeg løfter ham op med min hånd og med mine ben. Driver og giver efter igen.
Håber du kan bruge det
Vibeke og Diamond Diamond - a girl's best friend  Jamen det' jo jul - ho ho ho?  Hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til team juelsgaarden |
|
|
hvor er det dejligt at du tar din kritik så flot.. det tar jeg hatten af for...
Synes det dejligt at du lytter til kritikken, og tar den til dig.. PERFEKT!
alt tar tid. men jeg vil vædde med at om nogle måneder, så har i styr på dressuren, og så skal det nok gå fremad.
Men held og lykke.
det hele skal nok gå
Hilsen marlene
Endelig nye billeder af willie på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak! Vinder af krikkepokalen 2003
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jah det er sQ |
|
|
mega flot ... især annka's kritik ..som er lige lovlig hård!!! BRAVO!! hvis vi alle kunne gøre sådan ville det sQ vare dejligt!!!!
Ankka>> Man kan sagtens sige sin menning på en pænere måde end det du kom med- og selvfrølgelig er det okay at sige sinmenning- forudsadt man kan sige den pænT!
Team>> SUPER flot taget !!!!  !!! !!!hehe.. *Kanon!* Monster fin pony!! ..
Tjah, mener du har fået det kritik du havde brug for  har i hvertfald ikke mere at sige.. !! men jah!! *BRAVO*
-- Cille --
~ SSKMSS ~
Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen såå |
StellaRene |
29-12-2003 19:41 |
|
Hej hej
det er en meget fin pony du har!
Men den går desværre LIDT meget under lod!!!!
Så prøv at lave en lille smule længere tøjler og drev den fremad hele tiden så skal du se!!!
held & lykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hehe |
|
|
Tak venner..
Vibeke: Han har ikk sprunget så meget men er ganske fin sys jeg! Han er 139 cm.
Tak fordi i sys jeg er god til at modtage kritik
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rigtig flot Pony |
Sidsel&Harlekin |
29-12-2003 20:02 |
|
ja den er bare fin Men som du selv siger går den under lod men det kan du jo sagtens rette op på:)
Hep-Hey
DeR r BiLledEr Af MiG & Min SmukkE Harlekin På MiN PræS. Og De nyste R Taget d. 27/12
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| gyufdhgfkasdg |
Ann 27 |
29-12-2003 20:34 |
|
Cille Chimano: Jeg siger hvordan jeg har det med billedet, var det ikke det hun bad om?  Jeg sad virkelig og sagde UFF hvergang der kom et nyt billed frem, ikke med vilje. Det er min mening at skrive det sådan, for det var sådan at jeg havde det med de billeder... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nasta_second |
Super speedy |
29-12-2003 20:38 |
|
Jeg kan ikke se hvorfor du synes det er et kæmpe problem...... er dressur måske så vigtigt for dig at din hest altid skal gå samlet og til bidet. lige meget hvad du laver? Det er hvad jeg kalder synd for en hest. Måske har Team Juelsgaarden bare en hest der går sådan. min er nem at få til bidet og går stabilt. men han skal ikke gå sådan mere. Dressur handler ikke om at tvinge hesten til at gå ned med hovedet. men om at få den til at gå korrekt.
Og til Team Juelsgaarden så prøv at slippe tøjlen lidt. hvis den sår går op med girafhals, så driv den fremad og prøv igen og igen at få den ned. Udvendige med anholdninger og indvendige løs med små anholdninger. Bliv ved ind til det ser rigtigt ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| AnnKa... |
IIMalouII |
30-12-2003 12:31 |
|
Der er noget der hedder KONSTRUKTIV kritik. Det som du lukker ud, det kan hun jo ikke bruge til noget. Andet selvfølgelig end at blive ked af det.
Som det tydeligt kan læses ud fra Team Juelsgaarden's indlæg, så vil hun jo gerne gøre det rigtigt! Fint, nu har hun fået noget konstruktiv kritik, og er i gang med at arbejde på det sammen med sin underviser!
Kritik er fint, så længe det er konstruktivt! Og det er dit ikke i det her indlæg, derfor synes jeg du skulle tie stille indtil du har lært at viderebringe kritik til andre, uden at såre dem.
Nytårshilsener fra Anne & Savannah! ~ ...And a happy new-year! ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Min mening |
skøre_line |
30-12-2003 12:50 |
|
Den under lod!! Du skal ride den mere frem til biddet så blir det rigtig fint.. Den er rigtig charmerende at se på og det ville blive endnu bedre hvis den gik på lod.. og det ville også hjælpe på at han fik en endnu bedre gang.. Du sider fint hvis du bare retter ryggenblidt mer! Så blir det hele *super*
Hans gang ser rigtig fin ud!
Heste-hilsner Line og hendes pony Freia
Vi ønsker alle et godt nytår
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 5 min på nettet |
|
|
Har kun en halv time på nettet engang imellem, så har ikke læst alle trådene, kun lige de første og har lige en lille kommentar:
En hest skal rides i følgende rækkefølge:
Fremadgående
Smidig
Eftergivende
Samling
Du må ikke springe det første over, da det danner al den anden ridning... Og hvis hesten tager hovedet op og laver 'girafhals' når du slækker tøjlen, så er det fordi hesten overhovedet ikke går til biddet eller er smidig, næh så er den bare knækket ind!
Vil ikke sige mere og kan IKKE svare på dette, da jeg ikke kommer på nettet ret tit, men hvis der er noget, så skriv en besked ...
Mvh. Anna
Blindhed er Guds barmhjertighed Først når vi bliver i stand til at opfatte verden At se den og høre, stille spørgsmål Da bliver vi skyldige og er vidner til alt onde Det onde vi selv begår men til tider ikke forstår Det kaldes vist verden? Jeg kalder det helvedets forgård
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|