Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

De konstante spark i Dressur. Ahgr!!!!
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 21:57
Det kan irriterre mig noget så grusomt at se en rytter "ride" en hest ved disse konstante spark i takt med hestens gang. HVAD SKAL DET TIL FOR?

Hvis det er for at holde hesten i gang, så må de da bruge benene ordenligt. Klemme. Og give et spark når den skal igang, og bibeholde farten ved at klemme med underschenklerne. Det andet gør hesten fuldstændig schenkeldøv... Hvad gør i??

0
0
Svar på denne tråd

sidder stille
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 22:01
for på den jeg rider for tiden skal man ikke bevæge benene, så er den gået og det i meget høj fart...
Grunden til at mange sidder og sparker til hesten i takt med traven er jo at de ike er i stand til at sidde helt stille med benene, dog mener jeg at man sagtens kan sidde lidt uroligt med benene sålænge man ikke generer hesten, dvs sålænge man ikke hele tiden rammer den med hæl/spore.

Line og Tempo

Den hvide hest i parken er måske bare en zebra der har synkroniseret sig med hegnet.

-Subjektivitet er at aflæse et solur med en lommelygte
-Faber est suae ciscuae fortunae
0
0
Svar på denne tråd

thdjtrjuyujk
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 22:15
Line: Der er også nogel der gør det bevidst... Ahgr... Det gør mig så sur at se på det. De ødelægger jo hesten!

0
0
Svar på denne tråd

AnnKa mæ Dytte!!!
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 22:20
ja, det gør de. Men vi har jo alle været urutinerede engang, det skal man ikke glemme. selvfølgelig er det forkert og jeg forstår ikke at træneren ikke siger noget til det, for det er da det vedkommende får penge for? men mange kan ikke sidde stille og må have hjælp på mere eller mindre hårde metoder...

Selv lærte jeg det vedat mine stigbøjler blev bundet fast til gjorden, så kan man ikke gøre andet end at sidde rigtigt og stille...

Line og Tempo

Den hvide hest i parken er måske bare en zebra der har synkroniseret sig med hegnet.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 22:24
en ude ved mai på min rideskole.
Hun sidder konstant og sparker i hårdt, hun gør det bare lidt hårdere end at prikke.
Jeg sys dete r lidt synd vi yntes jo os dete r irreterene hvis nogen prikker til os konstant i en hel time ik? jo det gør vi :P
men så heller bruge benene ordenligt en gang og så igen måske 5 min. efter ik en takt men hvis du forstpr?

hmm selv bruger jeg benene utrolig lidt da misha er selvgånede.... :)
-Zazs- :-)
-I'm not always right, but i'm never wrong- 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Uvidende? Bestemt nej!
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 23:03
En af mine veninder goer de bevidst, og hun er bestemt hverken uvidende eller en daarlig rytter, saa er det sagt.

Det er for at holde en takt, saa hesten holder en takt ogsaa. Det er svaert at forklare, men det goer hverken hesten doev eller noget som helst.

Det hjaelper paa fremaddriften, og det er ikke loegn. Naar jeg rider paa hendes hest, skal jeg ogsaa lige vaenne mig til det og finde hestens takt - ellers kan man maerke den gaar i staa, og ligesom bare "trasker" der ud af.

Og min veninde rider meget dressur, og har faaet meget undervisning og er en kanon rytter.

Undskyld mig meget, proever at holde tonen her. Men hvor kan det irritere mig at man bare sidder og siger "at det er kun uvidende og nybegyndere" som goer den slags. Og "vi har alle vaeret nybegyndere" - ja og? Dvs at nybegyndere er dyremishandlere eller hvad?

Som sagt, undskyld! Men det er for provokerende for mig, er i forvejen godt sur paa kaeresten, nok derfor det kan irritere mig lidt mere.

Vi har alle en opfattelse af tingene, men hold dog op med at lav en fjer til fem hoens, uden at kende baggrunden for det.

Jo der er nogen som sidder og sparker for haardt maaske, men der er faktisk nogen som kan goere det rigtigt...

Vi har alle laert at ride paa forskellige maader, og har maaske hver vores smaa ting som "hjaelper" os.

Lad dog vaere med at halse dem ned, inden I kender helt til dem :)

Vinter mulenuflinger Rollo :-P
Jeg vil ha' sneeee!
3 tamme hankaniner bortgives t. godt hjem.
Mangler du en annonce paa DBA? Har fri adgang til 28. December! :)
Min hjemmeside | HorseLand
0
0
Svar på denne tråd

selvgående..
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 23:11
jah vil sige min hest er ret selvgående.. og det er absolut ikke fremad driften der mangler .. tvært imod ;-) .. så mine schenkler ligger også helt stille - eller så stille som jeg kan holde dem jo .. 8-)

Hvis han kommer ud af takt el lign. så klemmer jeg da bare lidt til ham og driver med sædet eller laver en halv parade og driver videre frem ad med sædet efter den halve parade..

hvis jeg skal have ham mere frem i en gangart/øgning.. så er det hovedsagligt for sædet.. selvfølgelig bruger jeg også schenklerne .. men deter mere npr han skal flytte sin R*V og krop.. ( schenkelvigning, for/bagparts veninger, versader etc.)

Her de sidste dage har jeg styret rundt på banen udelukkende for sædet .. syntes det er en ret lærerig øvelse og vi er nået så langt at i dag lavede vi indtil flere parader udelukkende for sædet ..

Men ryttere som sidder og banker til hesten hele tiden.. tjah nogle har en grund til det .. andre kan ikek holde benene stille .. nogle gange kan det også bare se ud som om at de gør det fordi de gynger lidt med i hestens takt.. men uden de rammer hesten!?

Ellers god debat (y)

-- Cille --

~ SSKMSS :-D ~

Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Grisling
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 23:13
"Undskyld mig meget, proever at holde tonen her. Men hvor kan det irritere mig at man bare sidder og siger "at det er kun uvidende og nybegyndere" som goer den slags. Og "vi har alle vaeret nybegyndere" - ja og? Dvs at nybegyndere er dyremishandlere eller hvad?"

Den der tror jeg lidt at du udledte fra mit indlæg og vil da gerne lige have lov at forklare at jeg absolut ikke mener at begyndere er mishandlere, for jeg mener ikke at man mishandler hvis man ikke ved hvad man gør galt. derimod mener jeg at mange begyndere af meget god grund har svært ved at holde deres ben stille, det tager jo lang tid at lære og er noget af det sværeste overhovedet.
Så den spand lort du der var tæt på at hælde i hovedet på mig må du meget gerne lige hælde et andet sted hen.

Det er fint at din veninde har lært det, men det forhindre jo ikke at vi andre har lært det modsatte og eventuelt erfaret at det virker bedre for os? Til det skal lige siges at jeg til dato ikke har set en kritik hvor urolige ben ikke er kommenteret. Og det er ikke fordi jeg ikke har redet meget dressur, for det har jeg.
Men hvis det virker på hendes så ok, det var jo heller ikke noget rettet mod hende som person AnnKa bragte på banen, hun kan bare ikke klare at se at nogle siddder og losser hesten i siden for hvert skridt med det resultat at hesten bliver schenkeldøv. da dette ikke er resultatet af din venindes ridning havde det altså ingeting at gøre med hende.

Line og Tempo

0
0
Svar på denne tråd

jeg må ærligt indrømme....
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 23:13
at jeg nogle gange os selv gør det, men jeg gør det ik for at min hest skal holde "takten"
Nej det er fordi mine ben ik kan forstå at de skal være stille !!! grr dumme ben :-* hehe, ej men det ved jeg ik det er en dårlig ting, men heldigvis gør jeg det ik særlig tit (mere) men hvis jeg gør kan jeg os li love for at min ridelærer minder mig om at jeg gør det ! :-)
;-D køss marieke ;-D

Det er aldrig for sent, at være den du kunne have været

Med store evner, hører et stort ansvar !
0
0
Svar på denne tråd

siger heller ikke
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 23:22
at jeg var ved at haelde en spand lort, i hovedet paa dig. Nogen kan ikke holde deres ben stille, rigtigt. Siger heller ikke at Annka direkte angreb min veninde, for hvor pokker skulle hun kende hende fra?

Siger, at vi har alle laert forskellige ting!

Nogen har erfaringer med det virker, andre har ikke!

Og hvis du har laert at holde benene stille, ved at have din stigeboejle bundet fast!? Hvilket er noget jeg ihvert fald har laert er paent farligt, jamen saa er det vel din erfaring.

Jeg siger bare, at nogen bruger benene og nogen goer mindre! Og der ingen grund er, for at rakke dem ned som goer, for det goer man altsaa lidt, naar man sidder og siger, f.eks: Men vi har jo alle været urutinerede engang, det skal man ikke glemme.

Og det kan, altsaa diskuteres til evighed, hvor vidt det er godt eller skidt.

Rider ikke selv ligefrem meget dressur, men kender mange som goer, og nogle enkelte af dem, bruger da ogsaa den maade.

Men maaske det er mere den "gamle" maade.

Vinter mulenuflinger Rollo :-P
Jeg vil ha' sneeee!
3 tamme hankaniner bortgives t. godt hjem.
Mangler du en annonce paa DBA? Har fri adgang til 28. December! :)
Min hjemmeside | HorseLand
0
0
Svar på denne tråd

Grisling - Rollo
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 23:30
jeg mener nu ikke at det er nedsættende på nogen måde at man skal huske at vi alle har været urutinerede engang. Den var egentlig netop myntet på at jeg syntes at AnnKa var for hård og dømmende, så hun kunne komme til at ramme folk, men hun skulle ikke glemme at hun heller ikke altid har kunnet sidde stille.

At ahve bundet bøjlen fast er ikke farligt, min fod var jo ikke bundet og heller ikke mine ben. selvfølgelig er det ikke skide behageligt og jeg kan da berette om at jeg ikke red ret godt den ene gang det skete, men det virkede og idag er jeg i stand til at holde benene stille.

Selvfølgelig har vi lært noget forskelligt, ridning er jo en religion ligesom alt muligt andet. hvad er det du mener er den gammeldags måde? det forstod jeg ikke.

Men det er jo noget man kan diskutere til en evighed ligesom tysk og engelsk springstil.

Line og Tempo

0
0
Svar på denne tråd

jwrjrrur
Forfatter: 
Dato:  27-12-2003 10:26
Alså ved ikk hva andre folk gør men...

Man kan ikk 'ride' Junker uden ben, hvis du ikk bruger ben ja, så laver han 'jernhals' og tro mig han HAR virkelig jernhals når man først rider uden ben.. Det gjorde jeg i starten da jeg ikk havde 'lært' at ride med mine ben osv.

Nu skal jeg støtte ham med benene, dvs. når han skal bøjes osv. hele tiden støtte med indvendige ben.

Lidt efter lidt af den times ridning bliver han helt selvgående på bagparten, som skal RIDES igang, det er ingen selvfølge at han arbejder med sin bagpart, der skal dælme arbejde til fra rytterens side...

Det er simpelthen en dejlig følelse når han er selvgående, så skal jeg ikke arbejde så meget med mine ben, men stadig ha ben ved.

F.eks. i galop, hvis jeg ikke HELE tiden har ben ved, så skifter han galoppen eller tar ned i trav, så fortæller han lissom én at man ikke gør det rigtigt...

Ligesom når man rider, hvis man ikke har ben ved laver han jernhals, det fortæller jo også en at man ikk gør det rigtigt...

Jeg prikker med benene, ikke sparker, det er lidt 'svært' at sparke med en spore på 2cm

Han skal rides med benene og sædet, andre heste jeg har redet skulle kun rides med tøjlen og sædet, næsten ikke ben..

Det er jo så forskelligt fra hest til hest, men har da set nogle sidde og skubbe helt vildt i sædet mens hesten får en med pisken i takt til at benene hakker ind i siden på hesten for at holde den igang, det ser godt nok heller ikk lige så harmonisk ud:S

Min signatur

0
0
Svar på denne tråd

Re: De er IKKE uvidene!
Forfatter: 
Dato:  27-12-2003 10:48
Sådan LÆRER de at RIDE! Der hvor jeg har lært at ride, lærte alle at ride sådan! Ridelæren sagde at hesten ikke var ordentligt i gang så vi skulle bare gå til den. Så en af de dygtigste piger på rideskolen red altid sådan, Hun hakkede den uafbrudt i siden (kraft underme om hun ikke gør det stadig!!) og lille dumme mig synes det var det eneste rigtige for hun var jo blevet klubmester, JA! JEG BEGYNDTE AT RIDE SÅDAN! Og jeg har fortrudt det! Det er forfærdeligt! Heldigvis kort efter flyttede jeg Action, som stod dernede, hjem til min anden hest Locky hos min mormor. Jeg skiftede til en rigtig dygtig underviser, Anne som lærte mig at jeg da fandme ikke skal ride sådan! Såå.. nu gør jeg det ikke mere! Er da ikke helt stueren angående det med at holde benene stille! Men det arbejder jeg meget på nu..

Helt ærligt, den rideskole er en gang bræk! Alle mine venner + en der har fået springundervisning der nede siger at, DEN ER KENDT FOR AT ALLE RYTTERE STRITTER MED TÆERNE FOR AT RAMME HESTEN MED SPOREN!

-det er rædsomt 8-) Ak og ve.. !
-/ Team Juelsgaarden /-
~ ♥ Lad være med at gå bag mig, jeg er ingen leder. Lad være med at gå
foran mig, jeg er ingen taber. Gå ved siden af mig, for jeg er din ven. ♥ ~
Msn: Ice_Cream1992@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

hehe sidder stille.
Forfatter: 
Dato:  27-12-2003 12:05
ja jeg sidder stille med mine arme, ben og krop.

hehe men der er nogle der ikkehar rytmen inde i kroppen til at kunne ride. og ja det er skide syndt for hesten. men det lige så syndt for rytteren der bare ikke kan sidde stille, fordi hun ikke kan finde takten, og kommer til at flagre med arme og ben.
Det lige som nogle som er boldspadser, der bare ikke kan sammen med en bold, eller løbe osv. ja nogle kan ikke ride. :-)

Jeg ved ikke om der er nogle der gør det bevist, men man af de ryttere jeg har set sidde meget uroligt, og når de får undervisning, de knokler virkelig for at sidde stille, men det kan bare ikke. nogle kommer til at sidde rigtigt flot fordi de virkelig har arbejdet med det. :-)

Hilsen marlene

Endelig nye billeder af willie på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak! :-)

Vinder af krikkepokalen 2003
0
0
Svar på denne tråd

JEG GØR DET OSSE!!!!
Forfatter: 
Dato:  27-12-2003 18:21
Og jeg gør det for at holde takten. Hvis man ser på dressur rytterne, så sidder de nogen gange og nikker med hovedet, og det er for at holde takten. Andre bruger bare benene istedet, og man behøver jo ik sidde og sparke man sidder bare og gir dem et lille klem..
MIN MENING!!

;-D ♥ -*KnuZ Nina & Flicka*- ♥ ;-D

***Vinder som Årets Springrytter 2003***

0
0
Svar på denne tråd

Med risiko for at få tæsk
Forfatter: 
Dato:  27-12-2003 18:55
Hej.

Jeg har set hvordan nogen sparker deres heste hårdt, for hvert skridt, hader også at se det! Især når de rider med sporer.

Men jeg må da indrømme at jeg også selv bliver nødt til at gøre det på fx Lucas. Han skal bare holdes igang og han skal holdes vågn, ellers så falder han simpelthen i søvn. Så er det den eneste måde jeg kan gøre det på. Men jeg sparker ikke, jeg klemmer mere... jeg rider også med sporer, men rører ham stort set ikke med dem...

Hvis det også er en unghest er det også en meget god idé at skubbe lidt til den for hvert skridt, så den kan holde takten, og så den kan fastholde koncentrationen...

Men jeg sparker ikke, jeg klemmer nok lidt mere...

Hilsen Heidi
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider