Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Racist? Hvad er udlæninge? [OT]
Forfatter: 
Dato:  22-12-2001 21:58
Nu har vi jo haft en del debat om udlæninge osv.
Og det er da fint at nogle er racister - vi er alle forskellige.

Men hvad ser i som udlæninge? Kun farvede? Kun tyrkere?
For, da jeg var på Island må jeg jo have været udlæninge, right? Og nu er min snefar jo islændinge, og bor i DK så han er vel også udlæninge? Ville racister så hade ham?

Bare lidt spørgsmål herfra.

Glædelig Jul.

Rollo.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Racist? Hvad er udlæninge? [OT]
Forfatter: 
Dato:  22-12-2001 21:59
udlæninge = udlænginge (Sorry)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-12-2001 22:17
jeg tror at rasiter, (også lidt mig) "hader" mest tyrkere og sorte!! Det er nok mest udseeendet der gør det, selvom hvis jeg bor i _Sverige, er jeg jo s´ådan set også udlændning....
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-12-2001 22:25
Hmm... jeg tror racister ville trække på skuldrene, med mindre de har noget imod, at folk kommer fra Island.

Racister har vel egentlig ikke noget decideret i mod udlændinge. De har noget imod dem fordi de har en anden hudfarve, religion osv.

Jeg ser udlændinge som alle der kommer udenlands fra. Deraf betegnelsen. *G*

Peace.

-+-KNA. Innocent Sithling, igang med en alt for fed bog af Anne Rice.

When it's Christmas, remember that all shadows of the underworld would like a seat next to the warm fire... because only then, will we embrace the year to come and the year gone by.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-12-2001 22:27
Giver nok *Joze* ret.

Grunden til JEG ikke kan lide udlæninge, er fordi de laver herværk her i Danmark !
De kommer til Danmark, for penge og et sted og bo men alligevel laver de herværk og voldtager Danske piger. - Både ulækkert og svinsk !

DERFOR kan JEG ikke lide udlæninge.

Knuzer *Smile*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-12-2001 22:35
Har samme mening som Smile!! *S*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-12-2001 22:56
Stadig enig med *Joze* !

KyZ *Smile*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-12-2001 22:56
Smile chat?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 09:20
Hejza !!!

Jeg tror også at racister mest hader "sorte" udlæninge. Hvis der fx. kommer en tysker, kan man (som regel *SS*) ikke se at det er en tysker, man kan kun hører det på sproget, og på "sorte" kan man jo se på lang afstand at det er en udlæninge.

Knus og Kram fra
Sofie.
0
0
Svar på denne tråd

Re: For lige at klare nogle ting op...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 13:52
Jeg synes altså det lyder sjovt, når folk herinde siger de er racistiske. For det lyder ikke sådan, ud fra de indlæg de laver.

Det er ikke at være racistisk, hvis man hader udlændinge fordi de laver balade. :) Det er sund fornuft, kan da personligt ikke klare dem, som bare lever i Danmark uden at forsøge at tage det danske til sig.

Det er at være racistisk, hvis man hader dem fordi de er mørke. *stor forskel* Forhåbenlig ville man vel også hade balademagerne, hvis de var hvide udlændinge.

Hvis man render rundt med en forestilling om, at sorte mennesker skal leve kummerligt fordi de er sorte, og ikke have nogen som helst menneskerettigheder, så er man racist.

Det er ikke racistisk at sige, at flygtninge skal sendes hjem til deres eget land fordi det er der de hører til.

Det er ikke racistisk at mene, urostiftere bør have højere straf.

My two cents,

-+-KNA. Innocent Sithling.

Gyldendals Danske siger: Racisme: Den anskuelse at raceforskelle bør bestemme forskelle i sociale og politiske rettigheder.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 14:08
Jeg er sådan en her person, og nu prøver jeg ikke at formidle ordene, jeg siger det som jeg siger det herhjemme:

Jeg kan ikke lide pergere (Ja, sådan snakker jeg !) fordi de som tidligere nævnt laver herværk, og voldtager danske piger *Bvadr* de siger danske piger kun er omkring en 25 øre hver.
Jeg er lyshåret, og en gang sagde en mand på 40 år det her til mig "Hvad så blondie, du ser godt ud!, 40 år !

-- *Smile*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 14:13
Ok, Smile. Så er du heller ikke racist. :) Hvilket er godt, eftersom det kun er snæversynede folk, som er racister. Har aldrig tænkt at du var snæversynet. *G*

Men lige en lille notits: Det med at kalde folk perkere, er ikke med til at skabe en bedre stemning i Danmark - og du kan godt regne med, at det er en del af grunden til, nævnte udlændinge render rundt og er kriminelle.

Til tankerne,

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 14:36
KNA- Ja, det ved jeg godt ! Kunne bare ikke styre mig *GG*

-- *Smile*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 16:44
Altså jeg mnener lige som Smile, det har Smile og jeg også haft en lille debat om i tivoli!! *GG*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 17:01
Smile: Hehe... nej, jeg kender det godt. Ikke lige det med perkere, men snarere det med, ikke at kunne styre mig. Man kan let komme til at poste indlæg man fortryder bagefter. *tænker på en gammel tråd fra HN*

Grunden til jeg skrev det sidste er, at jeg kender en gruppe andre adopterede unge, som helt seriøst er utrolig tæt på at være racistiske.

Deres holdning mod "hvide piger" var dybt skandaløs, og jeg må ærligt indrømme, at sidst jeg var sammen med dem (til et specielt træf), satte jeg mig til at læse, kort efter vores første samtale - kunne overhovedet ikke sætte mig ind i deres tanker. :(

Det skal så siges (hvis der var nogen der ikke fik fat i det) at disse unge har boet i Danmark hele deres liv, og har danske forældre. Så det er ikke religionen eller påvirkning fra eget land der er skyld i deres holdninger...

Peace out.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 17:28
Jeg tror at hvis f.eks. islændninge var sorte, ville de blive "modtaget" på samme måde som dem der er sorte!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 17:32
Jeg vil lige forsvare udlændingene lidt. Når man læser i avisen ser man altid at der er en udlænding der har voldtaget en pige/lavet hærværk eller begået indbrud, men det er sgu kun fordi de ikke skriver ret meget om de danskere der laver de samme ting. Jeg vil gerne indrømme at jeg bliver utryg hvis jeg går alene på en mørk gade, og så ser en udlænding, men det er pga. alt det aviserne skriver.

Hilsen den anti-racistiske Sofie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-12-2001 18:19
Jeg synes bare Pia Kjærsgaard har den rigtige udlæninge politik, hvor en anden del af hendes politik ikke er så god !

Men mig og *Joze* har som tidligere nævnt haft en lille debat om det inde i Tivoli *GG*

Knus *Smile*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-12-2001 15:06
Smile- jah og det var åænt hygZomt!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-12-2001 15:26
Jeg giver Sofie og Luna ret !!

Danske drenge, er heller ikke et hak bedre. - Jeg synes på en måde, at det er " for dårligt ", det stort set kun er om udlæninge, der bliver " hængt op " i aviserne & nyhederne.

Der er fandeme også Danske drenge, som gør de samme DUMME ting. - Vi Dansker er ikke hellige selv. - Er der ingen som er !!

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har de bedste minder, omkring udlæninge ( drenge ) - Men det er " fortid ". - Jeg har ikke " problemer " med at gå på gaderne en mørk aften. Altså i " frygt " for, at der er en 5 stykker, som springer ud fra en busk, og synes at en lyshåret pige, skal turen i gennem.

En ting, jeg IKKE kan klare, det er: At de ser lyshåret piger, som en dukke. Som de bare kan behandle som de vil. - Der har jeg fået ntryk af, at det mest er, udlæninge som mener det. - S'følig er der også Danske drenge som mener det, men ...

... Jah. Sån' er det bare. - Jeg synes bare ikke man skal dømme dem alle, når man ikke kender dem alle. - De er alle sammen forskellige. - Jeg kender nogle som bestemt IKKE er sån' !!

DØM IKKE FOLK PÅ DERES UDSEENDE. ELLER PÅ HVAD I HØRER OM DEM !!

Man skal IKKE udtale sig om noget, man ikke kender til. - Eller er stort set 110 % inde i. - Ja, det var bare det jeg ville sige.

Sorry, hvis dette inlæg, ikke passer 110 % ind, her. - Kan godt se, at det ikke helt gør det. - Så, " SORRY " :-/

Nå, men kan i alle have det godt.

Glædelig jul alle sammen.

- Camilla. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider