Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Til folk der har oplevet døden tæt på..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 19:52
...har jeg ikke ret i, når jeg siger at man først rigtig finder ud af hvad personer, ting, dyr o.s.v. Betyder for en når man mister dem?

Sådan har jeg altid oplevet det. Efter at have haft døden tæt på så mange gange, begyndte jeg at få mareridt. Jeg drømte at min lillesøster på 11 år døde, jeg var simpelthen sådan ude af den, jeg skreg og græd konstant. Da jeg vågnede kunne jeg mærke at jeg havde grædt mens jeg havde haft marridt. Jeg fik bare lyst til at løbe ind, vække hende, og give hende et kæmpe knus og bare råbe :"Jeg elsker dig overalt i verdnen!!"

Jeg har selv mistet mange som jeg skrev. Og har været meget nede sommetider også. Havde bl.a. en episode med en lærer på min gamle skole. Hvor at Ditte Pedersen var død, det havde jeg selvfølgelig været kanon ked af, selvom jeg ikke kendte hende. Så jeg gik sommetider ud for at græde, var på et tidspunkt nød til at blive hjemme fra skole fordi jeg efterhånden kun hørte om død, både tæt på, og ude fra.

Så skete det forfærdenlige at min storebrors bedste kammarat bliver dræbt i et trafik uheld, og jeg går helt black out. Jeg gik bare rastesløst rundt derhjemme, kunne ikke fatte det.

Så i skolen, var vi til fysik, og det hele går langsomt op for mig hvad der egenlig er sket. Og jeg kan bare mærke de forbandede tårer komme, kan slet ikke kontrollere det. Jeg styrter ud til min lærer og siger at jeg simpelthen er nød til lige at gå udenfor døren et øjeblik, og gæt hvad kællingen siger?!
"Nej, du sætter dig sQ bare ind på din plads NU!" - og jeg sagde bare, jamen ved du hvad, min storebrors kammarat er lige blevet dræbt!!! - hun var SÅ ligeglad. NØJ hvor var jeg gal, også sagde hun som om resten ikke var nok: "nu har du sQ tudet over hende der den hesttøs der døde, nu ikke også det her, ind med dig!" - F*ck jeg kunne have stukket hende en flad....

Har i haft den slags oplevelser?

Men det egenlige spørgsmål i dette indlæg var: Har jeg ret i når jeg siger at man først finder ud af hvad personer og ting betyder rigtigt for en, når man mister dem?

Sådan har jeg oplevet det hele....undskyld dette ligegyldige tossede forvirrende indlæg.....

:-o |Chester| :-o
At vide hvad man ikke ved, er dog en slags alvidenhed!
- Piet Hein
*~stolt medlem af Julerensdyrsklubben, navn: VIXEN~*

0
0
Svar på denne tråd

Hmm.....
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 20:00
Det vil jeg give dig ret i!

Man indser det først når de er væk...

Drakkar blev givet væk for ikke så lang tid siden, der er utrolig tomt i stalden nu...Selvom der står 4 andre heste...

En dag var Lokka ved at blive kvalt i sin grime... Det skete heldigvis ikke, men først efter det går det op for en hvor meget man elsker hesten...

Sådan er det vel...

Men @!#$ en lærer du har! Du skulle have stikket hende den lige i fjæset!(undskyld mit sprog, men hvis man er ked af det SKAL man ud med det...Ellers lukker man sig inde og bliver meget fraværende...Det er bedre at græde, man får det også bedre...)

:-) Anne & Cerruti :-)
0
0
Svar på denne tråd

Crazy~Drakkaer~
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 20:03
- nemlig, - du gav et kanon godt eksempel med Lokka, det er det jeg mener. Når man er lige ved at miste en ting/person, eller mister dem. Så går det virkelig op for en hvad de betyder for en.

- Piet Hein

0
0
Svar på denne tråd

Harj..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 20:05
Altså det var den 22 januar 2002(?).. Min veninde havde føzdag og lige præsis den dag dør vores fælles byggerkanin Pjevs. Det vidste vi ikk før onsdag hvor jeg ikk var med til begravelsen og min veninde ringede og fortalte den var død... Samme nat sover min klasselærer stille ind(dør).. Hun døde af kræft og lærene på skolen fik det afvide klokken 2 og vi havde fri klokken et..
Så fredag morgen glæder vi os til at se vores klasselærer(vi så hende to gang om ugen fordi hun skulle have medicin) og der står blomster på bordet...go vi er en intetanende klasse og så møder alle vores lærer op+skoleinspektøren og han siger lige foran os at vores klasselærer er død.. Darjlig start på dagen*NOT*! :{-(Vi får en hel fridag og det var lige præsis den dag jeg skull have ny kanin.. Rigtigt darjlidt*NOT*!
Tro mig det var en hård uge jeg kom igennem græd det meste af tiden.. Men var oss lyklig over min nye hunkanin Pist som nu er død... :{-(

Skrydning og vrinsk fra Anza :-D
Så er det snart jul! :-D
Stolt med medlem af Rendyrsklubben navn Rensdyret Pist :-D
Msn cool_anza@msn.com og hp vores-verden.ridesiden.dk :-D

0
0
Svar på denne tråd

Du har helt ret ...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 20:11
Skrev et(to) digt om det engang:

Et sidste ord

Et sidste ord
Inden havet opsluger mig
døden nærmer sig
men lad mig sige
bare et sidste ord

Jeg fandt dig
elskede dig i mit hjerte
men jeg glemte at fortælle
fortælle hvad jeg følte
nu er det for sent

Vi giftede os
den daglige rutine
glemte at fortælle
glemte at elske
nu er det for sent

Jeg tog af sted
et afskedsord
”vi ses”
men vi ses ikke igen
mit liv er snart forbi

Jeg vil sige
bare et sidste ord
et ord jeg aldrig fik sagt
et ord jeg glemte
et ord der blev overskygget

Tilgiv mig
husk mig for mine gode sider
glem mine dårlige
husk de gode minder
græd ikke
glæd dig
over at jeg endelig
fik sagt et ord
ordet fra mit hjerte

Jeg elsker dig!

Det glemmer vi bare så tit at fortælle!

Mvh. Anna
Blindhed er Guds barmhjertighed
Først når vi bliver i stand til at opfatte verden
At se den og høre, stille spørgsmål
Da bliver vi skyldige og er vidner til alt onde
Det onde vi selv begår men til tider ikke forstår
Det kaldes vist verden?
Jeg kalder det helvedets forgård

0
0
Svar på denne tråd

hyp-elskeren
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 20:13
Rigtig søde digte, har vist også selv lavet et, hvis jeg kan finde det, 2 sek.

- Piet Hein

0
0
Svar på denne tråd

her er det....
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 20:25
kærlighed
At elske før det er for sent er svært. For vi opdager først når ting er væk, hvor meget vi egenlig elsker dem. De personer der fylder vores liv med glæder, bliver hevet fra os. Uden grund.

De personer vi elskede blev væk, . Sorgen ramte os som et slag i maven, og tankerne går på, hvad vi ikke nåde. Hvad vi ikke fik fotalt. Alt det vi skulle have gjort. Hvorfor ikke bare sige før de forsvinder, Jeg elsker dig?

Vi ved ikke hvornår vi mister dem. En dag. En dag er de væk. Kommer aldrig igen, også er det for sent. For altid.

-darkness

Jeg hedder darkness inde på digte.dk ...

- Piet Hein

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 20:48
Chester det gør mig meget ondt at du har mistet nogle som du holder af :(

jeg har selv mistet: min kanin (Mille), Mine Katte (Pjevs & Pelle), mine to veninder (Elisa & Regitze <- holder stadig kontarkt med Regitze!), dén pony jeg red på engang (Emil), Min hund Trille (som jeg holdt mega meget af) & til sidst min bedstefar som døde d.24 dec.! <-- verdens værste juleaften.... jeg har holdt mig selv inde i lang tid og jeg har heller aldrig fortalt nogle at jeg har det skidt med at alle dem jeg en gang (og gør stadig) holdt af er væk/døde!. jeg savner dem men det hjælper sQ at græde en del som ~Drakkar~ siger!, og du må endelig ikke lukke det inde i dig selv for så sker der bare det samme for dig som skete for mig... og det behøves fler mennesker altså ikk gennemgå!...

Hilsen Prinsessen & Co
= M@th!ld£ & F£d£ M!§

I Ønskes én MeGa GoD JuL, HeRFrA!
Al PoweR Til SSKMSS :P ;D
0
0
Svar på denne tråd

Prinsessen & CO
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 20:56
nemlig... man er bange for at andre bare siger et e´ller andet med at man er pivet, så lukker man sig inde, og nævner det ikke....selvom man har det skidt med det......sådan havde jeg det også, eller, det har jeg stadig, derfor er jeg glad for at kunne snakke ud herinde på JHN....

- Piet Hein

0
0
Svar på denne tråd

Ja men periode/perioder
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 21:30
Ja jeg har været udsat for det alt for mange gange! Først dør min elskede halvpart Stella fordi en fucking hingst bryder ud af sin boks og stella stod i spiltov! så den blev jo nærmest voldtaget! Det gik i hvert fald så voldsomt til at den sku aflivesTUD! Nå men det var en dag der sku have været sjovt fordi der var fastelavns ringridning! Og der var en anden gang hvor min fætter på 15 døde!
Og mn onkel på 40 tror jeg! Og så min oldemor! Så jeg har haft nogle svære tider!

KyZ KyZ GiTtE!
ElSkEr MiNe DYr!
ElSkEr MiNe VeNnEr De StØtTeR En!!

SSKMSS!! THE CLUB!!! tihi SYgt nOjk
0
0
Svar på denne tråd

Det må vel siges at jeg også har prøvet det...!
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 21:32
Dengang jeg var 10(næsten 11), mistede jeg min far. Jeg var ked af, men ikke så ked af det endda. Jeg forstod det ikke rigtigt, først nu, 3 år senere, er det gået op for mig. Det er frygteligt, men jeg kan sagtens tale om det.

For inderst inde ved jeg at han altid lever videre i vores tanker, jeg taler endda sommetider med ham.

Rest in piece!

- :) Malle (Mizett Solvang) 8-) -

-Målet er ikke målet, målet er vejen til målet!

0
0
Svar på denne tråd

Chester ;
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 21:45
JeP, jeg er også ret så bange for at hvis jeg siger dét til en så vil personen bare grine af mig og sige: "HaHa, det jo længe siden" <- YaH Right, det er kún 2-3 år siden alt dette skete!.

Hilsen Prinsessen & Co
= M@th!ld£ & F£d£ M!§

I Ønskes én MeGa GoD JuL, HeRFrA!
Al PoweR Til SSKMSS :P ;D
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 22:14
Kender det.. -FOR godt..
Har opvokset med hunde.. Over 20 hunde aflivet..
Fåed 2 aflivet.. -heste..
Og en jeg passede blev slagtet...
Kender det... -FOR godt..

God bedring til alle jer!

|~DaRKy~|

|~Ho Ho Ho~|

|~Go Jul Til Alle JHN'eR :-D~|

|~& GoDt TuB'åR TiL aLLe JHN'eR :-P~|

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har desværre os prøvet det... :(
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 22:16
Min elskede Bedstefar fik en hjerneblødning for 7 år siden og har siden ikk kunne snakke eller gå.
I september døde han så, og jeg græd og græd...
Jeg græd ikk om dagen hvor alle kunne se det, men om natten i min seng.
Jeg lærte ham aldrig og kende...
Jeg kan ikk huske ham fra dengang han kunne tale.

Igår så jeg nogle billeder af mig og ham...
Jeg græd så længe...

SAVNER HAM VIRKELIG!!!

Har slet ikk snakket med nogen om det...

Ikk engang min bedste ven...

Jeg kan simpelthen ikk...

Kan ikk snakke om ham uden og græde...

Jeg var virkelig indelukket i noget tid, men nu går det bedre.
Jeg har det dog stadig ikk helt godt.
Kan stadig græde over ham, og jeg tror aldrig jeg ville kunne komme mig over tabet af ham...

|Chester|: Ja... Sårn har jeg det i hvert fald...
Jeg vidste ikk hvor meget jeg egentlig holdte af ham.
Han lagde jo bare derinde i sin seng og sagde ingenting andet end når han skulle tise eller have mad sagde han: heaeah...

Undskyld hvis jeg har kedet jer med min historie...

Måtte bare ud med det...

QnuzzZ
Rikke og Jalle

:-D Ønsker alle en god jul :-D
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 23:18
Har ikke oplevet DØDEN tæt på...
Men har lige mistet tilliden til en veninde, der ikke for noget i verden vil lytte til mig...
Det er jeg fandme ked af, men det var åbenbart sådan det skulle gå...

Mvh. Anna/Rensdyret Dasher!

;) Du ønskes en glædelig jul -
Fra Anna, Musse, hendes skizofrene
rensdyrskikkelse, Dasher! ;)
0
0
Svar på denne tråd

Malle&Mizett
Forfatter: 
Dato:  30-11-2003 08:04
Stakkels dig. For bare nogen måneder siden mistede min veninde hendes far. Og lidt tid efter det bliver en af mine allerbedste veninders far dræbt lige udenfor deres indkørsel. Da det skete var de 13, og 14 år.

Kender mange der har mistet nogen. Bla. også min allerbedste veninde, hendes far begik selvmord, og hun fandt ham...

- Piet Hein

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2003 08:37
...har også selv mistet mange (eller lige ved) I har ret mht at det først går op for en, hvor meget man elsker dem, når man er ved at miste dem.. :-(

-min bedstefar havde kræft i halsen (han overlevede heldigvis, og han lever stadig i dag :-D )

-min mormor døde af kræft.

-min bedstemor havde kræft (hun overlevede heldigvis, og lever stadig i dag :-D )

-en fra min klasses mor blev mast ihjel af en lastbil (kendte hende meget godt)

-2 af mine 'venner' (ældre venner) gik borte for ½-1 år siden.

-min storesøsters vens søster begik selvmord.

-en hest fra rideskolen blev aflivet.

hmm.. kunne nævne flere, men sidder næsten og tuder.. HADER DØDEN!!!

Jeg ville godt nok oss have smasket din lærer i fjæset, hvis hun sagde sådan :-P sådan gør man bare ikk.. hvis man skal græde, så skal det ud, for hvis man holder det i sig, bliver det bare værre, og man kan få en depression ------> staves??

;-D Efterligneren af V.L.L ;-D

-og er stolt!!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også mistet.....
Forfatter: 
Dato:  30-11-2003 08:56
Både min Mormor og Morfar, og Farmor og farfar er døde :(

Min farfar har jeg aldrig set, min mormor døede da jeg var 6 år, jeg gik total i sort! Jeg ville ikke snakke om det, og begyndte at få ondt i maven og andre ting, fordi jeg ikke kom ud med, at jeg var ked af det.
En aften havde hun det underligt/hostede og sådan noget, så tog hun på hospitalet, og 3 timer efter var hun død :( Hun døede af en lungebetændelse.
Min morfar døede ca. et år efter. Han havde været syg længe, så det var ikke ligeså "slemt".

Min farmor døede den 21 sep. her i år. Hun havde været syg inde i hovedet i perioder, og snakkede om folk der lå under sengen og andre underlige ting. Hun var næsten lige kommet på et aflastninghjem, ca. 1-2 uger efter dør hun.
Min søster havde været til stævne den dag, da vi var kommet hjem på gården, og havde fået læsset Boy ud, ringer min farbror og siger at min farmor er død.
Jeg kan ligeså tydeligt huske hvordan min far kom ud og sagde det. "mor er død" :( Min søster og mor begyndte at græde, jeg sagde ingen ting. Jeg viser ikke jeg er ked af det, hun inden i mig selv.
Dagen efter skulle hele famillen ud og se min farmor, undtagen mig. Jeg ville ikke.
Jeg hader og snakke om døden.

Håber I gad læse mit lidt lange svar, det var rart at komme ud med.

Carina :)
~Dunja, Monse & Boy~
- 3 ponyer med power ;D
0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  30-11-2003 09:21
har mistet min farmor mellem venner familie og bekendte kaldt bedste...
Hun havde fået konstateret lungehinde betændelse og det blev værre og væære så onsdag den 1. october bliver hun akit inlagt på amager hospital
som sender hende akut til rigshospitalet.Hvor hun ligger til torsdag..
om formidagen er mine fastere der inde og snakke med hende
og det sidste de høre fra hende er " vi ses senere" men vi så hende aldrig sige mere.... hun døede under oprationen af en forblødning fordi hun havde en udposning på hovedpuls åren...
Tror i at det var hårdt?
Jeg var ved og jaaa gøre det samme som hende fordi jeg ville op til hende.....

Nå men puhha
Der er billeder af hende på min præs.

•♥• Med Venlige Vrinsk Fra Malou •♥•
Som ønsker alle en glædelig jul

0
0
Svar på denne tråd

Harj...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2003 09:42
Hmm... jeg har aldig haft mennesker tæt på som døde - heldigvis! men jeg var meget ked af dengang Ditte Pertersen og Brita Andersen døde! - jeg har kun haft dyr som døde for mig! og hold da op det gør sku ondt! vi have bla. 2 små hunde den ene blev aflivet som 13 årig fordi den have kraft i det ene bagben og den anden fordi at den have fået en masse naver og al det vand den drak røg lige igemmen den! den blev aflivet som 15 årig! nu ka' man selføglig sige at de have et langt godt liv - men allievel!!! hmm... der har også været en kalv der døde mens jeg snakket med den! den var meget syg! jeg satte mig ind til den vi have fået fat i dyrlægen men han kom for sent! hold kæft hvor jeg tudet!... der er også en masse andre dyr der er død for mig - men det har næsten kun været alderdom så det ka' jeg sådan set gå med det - men alligevel... det er sku søveligt! - og trist... men i andre har sku nok haft detværer...
{~ KnuZz & KyZz TanZen ~}
8-) 8-) 8-)

[!] :-P JeG eR mYsTiSk :-P [!]

MSN: TanZen2@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

jeg er så, så heldig....
Forfatter: 
Dato:  30-11-2003 10:20
...At jeg har mine bedste forældre stadig. Og ingen af dem lider af nogen form for sygdom. Til gengæld har jeg mistet en onkel jeg først lige havde lært at kende inden han døde. Der var jeg også meget ked af det.

Jeg har simpelthen mistet SÅ mange, og der er ikke engang talt dyr med i det...Jeg har heldigvis aldrig oplevet at have en hest der er blevet aflivet. Men jeg har solgt mange, det gør nu også lidt ondt.

- Piet Hein

0
0
Svar på denne tråd

Harj..
Forfatter: 
Dato:  30-11-2003 12:25
Jeg glemte at nævne at jeg har en død farfar.. Han døde før jeg blev født så jeg har ikk rigtigt savnet ham da man ikk kendte ham. Han døde af mavekræft. Jeg har en farmor der oss har haft kræft.. Overlevede..
Nu har min morfar kræft og er bange for at han sover ind!

Skrydning og vrinsk fra Anza :-D
Så er det snart jul! :-D
Stolt med medlem af Rendyrsklubben navn Rensdyret Pist :-D
Msn cool_anza@msn.com og hp vores-verden.ridesiden.dk :-D

0
0
Svar på denne tråd

Kender det....
Forfatter: 
Dato:  30-11-2003 13:18
Min mors far er død min mors mor er død min mors bror er død.... også kan man ikke lade være med at tænke på om min mor også dør... :{-(
0
0
Svar på denne tråd

Har mistet...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2003 13:38
Min farmor for 3 år siden.... Jeg fattede ikke en skid da min far kom og sagde: Farmor døde i eftermiddags... Det var først da vi kørte hjem fra begravelsen jeg fattede at jeg aldrig kom til at se hende igen...Og så tudede jeg ellers!!

Alle frygter døden...Ja! Derfor skal vi huske at nyde livet! Vi skal ikke gå og frygte døden...! Man skal huske at fortælle dem man holder af, at man holder af dem...Og man skal huske at få undskyldt for dumme ting man har gjort...Man ved aldrig om man lever imorgen, men man skal huske at leve livet mens man har det!!

:-D Flügger&Co. :-D
~Sorg er ikke en sygsom~
♥|Kærlighed ved første blik?!|♥
Pip-pip-fuglen

0
0
Svar på denne tråd

jah. .may be?
Forfatter: 
Dato:  30-11-2003 16:00
hmm..har mistet... Ja... min lærer var bare bedre til at håndtere det... jeg fik lov at gå ud på gangen og græde når jeg havde brug for det og efter lidt tid kom hun og trøstede mig..
Din lærer burde ik have et arbejde der havde med menensker at gøre! :(

Jeg har mistet:

Min far >Var 4 år ca da han døde.. døde af en voerdosis.. han var narkoman!

Min morfar >var så lille så jeg ik kan huske da han døde

Min mormor >nogle år siden. .og @!#$ hvor jeg savner hende! Hende elskede jeg bare SINDSYG højt! Kan stadig huske dagen jeg fik det af vide, hendes begravelse og alle de mange blomster! Og besøget på hospitalet i weekenden før hendes død. Da vi var på besøg LOVEDE hun mig altså ikke at dø.. -barnligt at tænke sådan, men er ligeglad! Hun lovede.. og jeg troede på det! MEn hun fik en uventet blodprop i hjertet! :{-(

Min farmor >Hun døde af kræft.. holdt VIRKELIG meget af hende os selvom jeg ikke så hende så tit. Rigtig dejligt mennesker, kun et smil væk! :-(

Min farfar >Egentlig var jeg glad da han døde.. For hans egen og fam. skyld. Lyder ondt, men han var senil. Han kunne ikk kende sin søns (min farbrors) kone, mig elelr nogen! Han ku huske ting han havde lavet med dem/os og vidste vi eksisterede men kunne ik genkende sig! Han kunne heller ikke huske hvad han havde lavet i løbet af dagen hvis man spurgte ham! Han døde i år!

Jah.. har mistet mange.. flere end disse.. men ser ingen grund til at remse flere op.. Nu ved I jo jeg har været igennem det..
jeg ved at nogle af dem jeg elsker ALLERMEST snart forsvinder også :{-(

nå.. men.. har oplevet døden tæt på.. men har altid holdt mine sorger for mig selv næsten.. pånær da min bedste døde! Da græd jeg.. når jeg var alene.. talte ik med nogen om det!
Kan bedst lide at dele det emd mig sel vog ingen anden!

-Men alle sørger forskelligt og det burde ALLE tage hensyn til! :)

{>♥Julie&Bacardi Breezer♥ {>

(i)"Hvis man kunne krydse et menenske med en hest, ville mennesket forbedres, men hesten forringes" (i)

Årets pony-rytter (delt)
Årets springrytter (delt)
Årests Ekvipage - spring :D
Årets JHN-Bruger *weee* :D
-Tak alle!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet