Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

stem på den bedste KLUB
Forfatter: 
Dato:  20-11-2003 22:38
hejsa....

Du har 3 stemmer.
Du må ikke stemme på din egen klub, og du må ikke sætte alle stemmerne på samme klub.

Klub nr.1:

Først vil jeg fortælle om der hvor min hest står nu, det er ikke nogen klub men privat sted.

~hvilken facelliter har din klub.

der er ridebane, et meget lillet ridehus, og så har vi en giga stor skov.

~hvad står hestene i? ( spiltove el. bokse. små el store.:
Hestene står i bokse, og de er vel i normal størrelse.

~er der mulighed for fold? -hvis ja hvor mange timer kan de så komme på fold om dagen?:

Ja de kommer ud hver dag fra kl 7-17

~hvorfor man sys en klub er god:
Hmmm??? vi har et godt sammenhold.

~hvor tit bliver der holdt aktiviter??:

Aldrig.

Min anden klub jeg er medlem i er allerupgaard rideklub:

2 dressurbaner, 2 springbaner, et ridehus.

~hvad står hestene i? ( spiltove el. bokse. små el store.):

de står i store bokse.

~er der mulighed for fold? -hvis ja hvor mange timer kan de så komme på fold om dagen??:

Ja der er små løbefolde, og så har du fællesfolden, men du skal sel lukke ud. og tage ind.

~hvorfor man sys en klub er god..
Fordi der er kanon undervisning, og alle snakker godt med hinanden.

~hvor tit bliver der holdt aktiviter??
uhh mange gange om året.

og så er det en lille klub jeg er medlem i der hedder krikkerne.. hvor der er en dressur bane og en springbane, de holder stævner 4 gange om året. man kan ikke have heste opstaldet, da det bare er en lille klub. men et dejligt sted, hvor folk bare hygger sig.

fra Marlene

Klub nr 2:

Hvilken klub?

Hylke og omegns rideforening.

-Hvilken faceliteter har din klub?

Der er et helt nyt 20¤60 ridehus og et 20¤40 ridehus.
Der er en lækker dressur bane og en KÆMPE springbane.
Der er en lækker opvarmet rytterstue.
Der er mange specielle og flotte spring.
Der er god undervisning.
Der er vaskeplads.

-Hvad står hestene i bokse eller spiltove?

De står i begge dele. I boksene er der et vindue så hestene kan få hovedet ud.

-Er der mulighed for fold?

Ja både græs og jord.

-Hvor tit bliver der holdt aktiviteter?

Der er en masse rytter aftener hvor der f.eks. kommer en og fortælle om noget forskelligt. Der er klub og disktrik stævner. Der er mulighed for ridemærke.

-Hvorfor syndes du det er en god klub?

Jeg syndes der er et utroligt godt sammenhold. Og selv om du har en lille tyk fjordhest er den lige så god som en stor friser hingst. Der bliver ikke gjordt forskel. Alle har det sjovt og hyggeligt der oppe. Og de har alt fra nybegynder til landshold rytter. Så der er plads til alle.

Så stem på min klub..!!!

fra Gribaldi

Klub nr 3:

>>Hvilken faciliteter har din klub?<<

Tja, der er 2 ridehuse (20*60 og 20*40), 2 udendørs dressurbaner, 1 udendørs springbane, 29 bokse fordelt på en ponystald (hvoraf mange af dem er helt nyopførte bokse) og en heste/rideskolestald.

>>Hvad står hestene i? (spiltove/bokse, små/store)<<

Alle privatheste står i (store) bokse samt nogen af rideskolehestene. Resten af dem står i store spiltove.

>>Er der mulighed for fold? Hvis ja, hvor mange timer kan de så komme på fold om dagen?<<

De kommer på fold MIN. 2 timer om dagen om formiddagen, og så kan man selv lukke dem ud om eftermiddagen.

>>Hvorfor synes du din klub er god?<<

Vi har et enormt godt sammenhold derude, vi har nogen af Danmarks bedste undervisere og vi har mange aktiviteter for ryttere på alle niveauer

>>Hvor tit bliver der holdt aktiviter?<<

1-3 gange om måneden
fra Vibeke

Klub nr 4:

hvilken facelliter har din klub.

Vi har et ridehus på 20 x 40, med helt ny ridehusbund
Så har vi en dressurbane på 20 x 60 som er omringet af flotte store træer
Så har vi en berider til spring og dressur
Så har vi også mulighed for at ride 40km. i skoven hele vejen.
Så har vi en rytterstue som snart skal laves om.!

~hvad står hestene i? ( spiltove el. bokse. små el store.)

Hestene og ponyerne står i store bokse med vinduer.

~er der mulighed for fold? -hvis ja hvor mange timer kan de så komme på fold om dagen??

Ja der er mulighed for fold på både græs og jord -fold, og det er lidt forskelligt hvor meget de kommer ud, men mindst to timer hver dag.

Jeg synes min klub er en rigtig god klub, da de mennesker der er der nede er super søde, og der er rigtige gode og store bokse, og så er der verdens bedste skov.

Der bliver holdt stævner tre gange om året både dressur og spring-stævner. Så er der også ridemærkeundervisning, og juleture.

fra Linus

Klub nr 5:

Hvilke faciliteter har rideskolen?

- to ridehuse... ved ikke helt hvor store de er, men de er da i rimelig god størrelse!!! 2 udendørs dressurbaner, 1 bane med 'hegn omkring' udenfor... Springbane -den er ret stor!!! Stalde til hestene... Folde... -har ikke styr på hvor mange!!!

Hvor står hestene?

Alle privatheste (på nær 2) står i bokse... De er i en god størrelse, ved igen ikke størrelsen præcis! 5 af elevhestene står i boks (i samme størrelse som privathestene)... Resten af elevhestene står i spiltove der er så store at de nemt kan ligge ned om natten!!!

Er der muligheder for fold, og hvor lang tid kan de komme ud om dagen?
Privathestene kan blive lukket ud om formiddagen hvis ejeren ønsker det... Elevhestene er ude MIN.2 timer om dagen!!! Om sommeren er de ude om formiddagen, rider timer om eftermiddagen, og bliver lukket ud om aftenen!

Hvorfor syntes du din klub er god?

For det første bliver hestene behandlet godt!!! Der er et godt sammenhold, og man kan altid finde hjælp eller bare snakke med én eller anden!!! Undervisningen er god, og stedet er generelt bare et dejligt sted at være!!!

Hvor tit bliver der holdt aktiviteter?

Egentlig ret tit... Juniorudvalget arrangerer f.eks en masse ting for rytterne... Den 13.12 er der juleshow og vi har lige haft pudsedag, og i weekenden var der en western-underviser ude i stalden !!!
Klubben holder ikke en hel masse stævner, men det gør heller ikke noget, for der sker så mange andre hyggelige ting !!!

fra Kalina

Klub nr 6:

Mine heste står ikke opstaldet på en rideskole eller rideklub, men på et privat sted.

Der er plads til 25 heste på stedet.
Vi har et ridehus på 20*40 meter og en dejlig udendørs bane på 20*60 meter.
Derudover har vi nok Danmarks flotteste TERRÆN-/MILITARYBANE, hvor der bl.a er blevet afviklet EM for ponyer.
Der er så en MASSE KÆMPE græsfolde, som er lidt kuperet (bakkede).
Vi har også en "galopbane", hvor man kan "galoptræne". Og så ligger stedet omringet af Gribskov, som er Danmarks næststørste skov.
Så er der også vandspiltov, solarie og LØBEBÅND til hestene.
Og så har vi opvarmet sadelrum og rytterstue, samt mulighed for super undervisning.

Som sagt er der 25 bokse, og alle hestene/ponyerne står i boks! De fleste af dem har så vindue, hvor de kan stikke hovedet ud.
De fleste af boksene er 3,5 meter* 3,5 meter, men der er også en del af dem, som er 4,5 meter* 4,5 meter. Det er altså store bokse.

Alle hestene kommer på fold hverdag. Man kan så selv vælge om man vil have dem ude fra kl. 08.00 til 13.00 eller fra kl. 08.00 til 18.00.
De bliver både lukket ud og ind.

Jeg synes at det er et super sted! Alle er søde ved hinanden, og hestene har det rigtig godt der. Og så har vi RIGTIG gode fasciliteter. Kort sagt er det et virkelig dejligt sted!!!

Det er ret forskelligt hvor ofte der bliver holdt stævner, men der bliver holdt Landsstævner i military hver år.

Hvis i vil se billeder fra det sidste landsstævne i military kan i gå ind på denne side:
http://www.holte.rideklub.dk/
Og derefter ind under military.
Grunden til at der er billeder på Holtes hjemmeside er, at de er med til at arrangere stævnerne.

fra Natasja

Klub nr 7:

-Et ridehus på 20*40 m
-To dressurbaner 1 på 20*40 og en på 20*60
- En springbane, og en stævnespringbane
- Der er ca. 1 km. væk, et sted med små og store bakker hvor der er en terrænbane
-En stor skov ca. 1,5 km. væk også med natturforhindringer
- Opvarmet sadelrum og rytterstue. Der er også et sadelværksted.

- Der er en ponystald med 9 bokse og 8-10 spil tove. Der står elevponyerne (tre af dem står i spiltov) og der kan også være privatponyer i den stald hvis man gerne vil hav sin pony med elevponyerne ud. Boksene er normal størrelse.
- Så er der den gamle stald (den er altså ikke specielt gammel) der er ca. 10- 20 bokse. og de er middelstore.
-Også er der den nye stald. Der er nye flotte bokse og de er store og lyse. Der står privatheste. Der er plads til ca. 10-15 heste.
-Til ponystalden hører det lille sadelrum til og til de store stalde hører det store sadelrum til.

~er der mulighed for fold? -hvis ja hvor mange timer kan de så komme på fold om dagen??
Der er tre kæmpestore folde og en jordfold. Hestene blver lukket ud mindst 4 timer dagligt.

-Fordi der er vildt hyggeligt. Lige meget hvadfor en hest man har er alle søde...

Det ved jeg ikke, men der bliver afholdt 2 Regionsstævner og min. et klubstævne om året.
Og der bliver holdt små jagter. og også udflugter.

fra charlotte

Klub nr 8:

~hvilken facelliter har din klub?
vi har en 20¤40 ridehal og En 20¤60 ridehal
en lækker dressur udendørs-slagger-bane på en 20¤60 meter (tror jeg.. er rimelig sikker på den er 20¤60) vi har også en 20¤40 udendørsspringbane. En dejlig opvarmet rytterstue man kan købe slik i og der er blade og en opslagstavle hvor der er champinatsliste og forskellige efterlysninger, reklamer for rideting, salg af hest osv.!!!
Der er ikke fantastiske turmuligheder men der er et eng hvor man kan jorde ikke langt derfra (men ellers intet rigtig galop/skov mulighed)
for ikke at forglemme de 10000 millioner katte..

~hvad står hestene i? ( spiltove el. bokse. små el store.)?
de står i dejligt store bokse!!!
der er plads til nogle og 30 tror jeg!! der er både inde og ude bokse og det kun et år siden der kom nye bokse!!!
(Rideskolehestene fylder cirka 14-15 af boksene)
kan ik huske præcis hvor store boksene er men en stor hest kan uden besvær vende sig i dem..!
der er i inderboksene gitter for men et stort vindue i gitteret som du kan lukke for hvis hesten irritere den hest du står og strigler på staldgangen men de lukkes altid op bagefter så hesten frit kan se ud fra boksene.
og i ude-boksne er der helt frit oven over stalddøren..!

der er 4 meget meget store folde med græs på og 1 jordfold...! der er dog nogle gange en lille fold i den store som er ælukket af hvis fx. en ehst har hævet ben og skal ud men ik må løbe osv.!!!
Askur en privatejet islænder fra rideskolen står ude året rundt, og de fleste heste står også ude døgnet rundt om sommeren medmindre ejeren ik vil ha det!! og ellers bliver de vel lukket ud om formiddagen og taget ind om eftermiddagen!! de kan stå ude i lang tid så det er næsten op til ejerne bare at sige hvor lang tid den skal stå (selvfølgelig ik fx. en halv time efter de andre.. men hvis den skal ind lidt før eller ud lidt efter kan de for det meste osse finde en som den kan stå sammen med på folden)

~hvorfor man sys en klub er god..?
en god klub har gode facilitests muligheder og gode heste..! men det vigtigste synes jeg er at menneskene der er (både dem der ejer og dem der har hest) derude er flinke!! det er det på NSRK!!! her er det bare fedt for ridelærene er søde og sjove og der er intet "jeg-har-hest-så-er-bedre-end-dig" over privatrytterne!!!
privatryttere og rideskoleelvere går faktisk sammen..!
Har været et sted (var ude på en vens rideskole) hvor at alle priavtrytterne var snobber.. det var ik rart..!)

der er vidst 4 rideskolestævner på et år og så er der juletræsfest og fastalavnsfest og der er også fx. championatsfest!!!
der har også været tur til galopbanen og ridemærkeprøver osv.!! der kommer lidt forskellligt!!!

fra mefeniro

Klub nr 9:

Vi har 3 udendørs dressur baner. 1 udendørs springbane + en spring bane på græs som kun bruges til stævner...
Vi har 3 ridehuse, det ene er en bane A, det andet en bane B + et lille ridehus som er lidt mindre end en bane B (bruges mest til at longere osv.)

Der er ikke opstaldning, men de fleste af rideskolehestene står i spiletorv, der er dog nogle som står i boks...

Rideskole hestene kommer på fold, de komer på fold om morgen og kommer ind omkring kl 2...

Hmm, aner det ikk

Ret tit, dliver holdt ret mange stævner, nogle kurser og så selvfølgelig ridemærke prøver osv...

fra Julles

Klub nr 10:

Ridebane..

Rimeligt store bokse

De kommer ud fra klokken 7 om morgenen, og så kan de jo blive taget ind og blive redet... Men alle blir lukket ind samlet ved en 7-8 tiden sååeh...

Sys især Kildalsgaard er en god lille hyggelig en..
Et sted hvor ingen lyver, og bagtaler..
En lille gård, hvor alle er venner, og elsker bare at gå at snakke, og hygge med hestene...

Jaaeh... Næsten aldrig, men det er jo en lille privat gård..

fra darky

Klub nr 11:

vil fortælle om den klub jeg er tilmeldt: SÅBY

der er ingen muglighed for opstaldning men vis man har betalt kan man frit bruge faciliterne!

en god stor spring bane ( gras ) en 20+40 ridehus med rytterstue og spring i et rum man lige ka hente!...

og spejl i ridehuset..

ikke så stor parkerings plads men det går...

en 20+60 udendørs ridebane og to folde ( den ene lidt meget tilvokset )

og her er en grund til hvorfor SÅBY rideklub skal være ""den bedste"" en lille klub men der forgår et eller andet NÆSTEN hele tiden... selv om det er en lille klub holder de stadig stævner og de har meget godt styr på tingene jeg sys de fortjener det!!
fra zummer babe

Klub nr 12:

Jae, min rideklub er Herning. Forkortelse: HER

Af faciliteter kan de tilbyde, én lille ridehal og én stor ridehal men de bygger snart en mér stor ridehal.
Inde i den store ridehal har de 2 store spejler, og bunden er kanon at ride i!
Udendørs har de både spring baner, og dressur baner og så har en en park ved siden af som de også må ride i. Samt en stor skov som de også må ride i!
Parkering er der masser af! De har store arealer hvor men må parkere, både med bil, lastbil og trailer!

Hestene står opstaldet i store fine og lyse bokse. Spiltove har de, men de bliver ikke brugt!

De har osse omkring 6 store folde, og så en KÆMPE stor fold. Hestene må gå ude så længe som de vil. Men på den store fold går ALLE heste sammen!

Herning Rideklub er rigtig god til at holde både distrikt, lands og osse klubstævner SAMT mini-stævner. Og det holder de temmelig tit! Orienterings møder bliver der holdt hvergang der sker noget nyt i klubben, så man er altid godt informeret!
Og til jul og påske samledes alle ude på rideskolen en weekend(foreks) eller én dag, og så klippe og klistrer de til rideskolen ser rigtig jule-agtig ud eller påske-agtig ud

Hvorfor Herning Rideklub skal vinde???
Jamen jeg synes de skal vinde, for de har kanon gode faciliteter, og de kan tilbyde en masse!
Herning rideklub går også meget op i deres pony-ryttere(mange rideskoler gør ikke) også fordi at der er rigtig mange gode ryttere derude, og vi får fuld opbakning derude fra!
Desuden er der INTET snobberi derude! (dejligt )
Det kan jeg i hvert fald love jer der ikke er!
Alle er velkomne derude, og man bliver modtaget med store arme!
Desuden behandler de hestene derude rigtig godt, og der bliver muget ordentlig ud og fodret rigtigt!!
Alt IALT det er en kanon god klub, og der findes ingen bedre!!

fra nina

Klub nr 13:

Liiie den rideskole jeg er medlem på... Sao

Stor ridehal, lille ridehal, 2 udendørs Dressur baner, 1 udendørs spring bane, 1 udendørs spring græs bane, en almindelig ridebane, en military bane og fri adgang til poulstrup sø!

Nogle i spiltov.. Andre i bokse.. Men tilgængeld er begge dele MEGET store

Man skal selv lukke dem ud, men der er fri adgang til 3 forskellige.. 2 græs og en jord fold...

Det er et hyggeligt STORT sted.. Dejligt sted..

Hver måned...

fra Darky

STEM SÅ :-)

Denne gang skulle alle gerne være med!

Med venlig hilsen
Natasja
;-D *** "Military Ridningens Formel 1" *** ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Jeg stemmer på:
Forfatter: 
Dato:  20-11-2003 22:43
Rideklub nr. 12! HER!

Herning!

Jeg er dog uenig i én ting: Der findes ÉN bedre, nemlig Ikast Rideklub, IRK! He he...
Det kan ikke diskuteres.. Hver mand mener selvfølgelig, at hans/hendes klub er bedst.

Men rideklubben lyder rigtig dejlig, og jeg ville være stolt af at være rytter der.

Man kan vende det om og sige, at jeg også er MEGET stolt af at gå på IRK... :-)

De fedeste julehilsner;
Tina med Kalle

--En MeGeT okay ekvipage--

Tag hesten fra rytteren, og rytteren er et menneske. Tag rytteren fra en hest, og hesten er den bedste gave til menneskeheden - en hest.
0
0
Svar på denne tråd

Til Grynet......
Forfatter: 
Dato:  20-11-2003 22:46
Du skal stemme på 3 forskellige.....
Med venlig hilsen
Natasja
0
0
Svar på denne tråd

hva.............
Forfatter: 
Dato:  21-11-2003 12:03
var det ikke min afstemning???
Vrinsk fra Frederikke & hendes dyr 8-)

:-D Grin, så griner Verden til dig :-D

Livet er som en kloak, hvad der kommer ud af det af hænger hvad men kommer i det.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-11-2003 13:43
Nr. 3

Nr. 6

og Nr. 12

Men var det ikke Frede ´s afstemning ?:-)

Charlotte
Ronja: Springeren

Pelle: Shetlænderen

Oliver: Parten

Min e-mail
Min Rideklub
0
0
Svar på denne tråd

jo det var det, men
Forfatter: 
Dato:  21-11-2003 13:56
hun kunne ikke finde ud af at tage alle klubberne med, så derfor lavet jeg en ny "tråd" hvor de alle sammen kom med.

Med venlig hilsen
Natasja
0
0
Svar på denne tråd

Tak Tak.........
Forfatter: 
Dato:  21-11-2003 17:09

alle kan vel lave fejl.............
Vrinsk fra Frederikke & hendes dyr 8-)

:-D Grin, så griner Verden til dig :-D

Livet er som en kloak, hvad der kommer ud af det af hænger hvad men kommer i det.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider