Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

indvandre debat læs=DEBAT!!!
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 21:37
dav JHNÆnder.. :-D
ja ved at emnet har været oppe men nu bryder jeg isen og tager det støvede dokument frem fra kisten.. eller noget.. :-P
når men vi trænger sku til en go debat med 100 svar :-P her kommer det...:

Først husk: Det er en debat...! vi må ik bruge store ord så bliver vi smidt på porten 8-)
weelll... min holdning:

har ikke noget imod indvandre... har noget imod perkere..!!!!!
der er stooor forskel på disse to ord!
er ikke racistisk og indvandrere har lov til at komme til vores land og leve et liv her.. ingen problemer der!! sys faktisk det er synd for indvandrere at perkerne giver dem et så dårligt ry.. 8-)
weell.. det begyndte nok lidt at gå op for moi idag *hurtig 8-) * da en PERKER fra min klasse snakke med en..:
"jeg hoppede bare op på en dør og så kommer hende der Dorthe Toft (lære) og siger jeg er en lille abe der burde sidde i bur..! man jeg er så ligaglad jeg siger til min fætter han skal smadre hende!!"
så noget fatter jeg ik..! æhm.. hvis jeg gør ham noget eller sir noget han ik vil ha ska jeg så glo mig tilbage hele tiden for at værer sikker på hans fætter ik nakker mig bagfra?? ?:-)
Sys han er en være drengerøv når han ik kan klare sine problemer selv men er nød til at fortælle sin fætter det som et grædende barn der ik kan løse noget selv!!!
jeg siger ik han skalsmadre mig selv hvsi i forstår.. :-) men han ku sku da snakka med personen istedet for at luske hen til sin fætter æhm.. 8-)
Han prøver virkelig at leve op tiol sit ry!!!
han prøver at spille sej og være PERKER agtig!!!!
Ved ik hvorfor han gør det.. ?:-) der er mange venlige indvandre men han skal spille en af de "seje2 der som aklder på deres fætter der så nakker personen... kan virklig ik se det!!!
Det kan da godt være man kalder på alle i sin familie der så kommer og smadre personen i Irak, men så må han da hellere lige prøve at kikke i loven.. eller noget.. 8-)
ved godt at der osse er mange der stjæler og slår der er danskere så måske er jeg en smule racistisk tænkende??
selvfølgelig er det heller ikke fair hvis en dansker siger så noget.. men sys bare aldrig de gør det???
og de fleste kliker på min skole har da mindst 3 perkere med!!!!!!!!!!!!!!!!!!
når kan ik skrive mer nu.. men håber da der er nogle der vil debatere?????

:-)VrinZk fra *MeFeNiRo* :-)
♥ Og de skøre ponzer Felix, Nikki & Robin! ♥
Man kan ikke prygle noget ind i ponyer,
>o< men man kan klappe meget ud af dem! >o<
○Citat: Frit efter Astrid Lindgren○
0
0
Svar på denne tråd

Jep...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 09:15
Ventede på at emnet kom op...
Jeg har det ligesom dig, jeg har bare en kategori ekstra... Invandrere, perkere, og negere. Jeg kan ikke helt finde ud af det med dem...

Her i lørdags var to af mine storebrors venner nede i byen(det var om aftenen), og så bliver den ene (Lars), overfaldet af 5 perkere og 1 neger. De kan så ikke tæve ham med de bare næver, for han er stærkere end dem *Ynkligt i sig selv at over falde folk, og så ikke kunne tæve dem 8-)* Så fik de andre åbenbart et hysterisk andfald, og begyndte at smadre flasker, og bruge stumperne som knive. Så løber kammeraten (Simo), op i en opgang, hvor han kender nogen, og ringer efter poilitiet. MEN! Politiet har kun en patruljevogn på gaden , en lørdag aften vel at mærke, så de kan ikke komme... Alligevel råber Simo ud af vinduet at politiet er på vej, og så får de så benene på nakken, og smider deres smadrede flasker.
Simo, og dem der bor i opgangen løber ned til Lars, som ikke har lagt mærke til at han er blevet skåret på maven.
Glasset var gået igennem 1 vindtæt snowboardjakke, af vildt god kvalitet, 2 store skaterbluser, 1 t-shirt og alligevel havde han et lang rift på maven, to steder faktisk!
Sådan nogle perkere skulle altså ud!
Det kan godt være de synes vi er racistiske, men det er de så sandelig os'! Lars havde ikke engang kigget på dem. De går jo heller ikke og overfalder andre perkere, så der er så sandelig også omvendt racisme til stede!

Det her ved jeg godt er racistisk, men... Det er altså os der boede i Danmark oprindeligt, jeg kan ikke se hvorfor der ikke kan komme et amerikansk fodboldhold, og giv sådanne grupper, sådan en røvfuld, at de hverken kunne høre eller se i flere dage efter!
Det er simpelthen for meget! Også at der ikke er politi til det. Og det kan vi jo "takke" regeringen for!
Tak Anders Fogh, og alle jer andre! Vi "elsker" jer, oge r glade for at der er penge til overs til politiet!

Tjek forresten lige denne side: skodregring.dk
Undskyld jeg ikke kan lave links! Min com vil ikke!...

Mvh. Anna
-Døden er værst for de levende
citat -ukendt-

0
0
Svar på denne tråd

Harj..
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 16:52
Jeg har ikk noget imod "mørke" eller "indvandre" bare de er opfører sig som normale danskere.

Altså ikk noget med æresdrab, overfald, voldtægt og mord..okay nogle danskere laver oss overfald, voldtægt og mord, men hvad?
Hvis de bor i Danmark kan de lige så godt glemme deres "lands traditioner"(hvis man kan kalde det det) og leve som normale danskere.

Altså ville jeres far måske dræbe jer eller kærsten fordi han føler det er forkert valg, ikk bryder sig om kærsten eller du er lovet væk til en anden(som du sikkert ikk er)?
Det er lidt grænsen at lave æresdrab f.eks. var den der pige(hvad er det nu hun hed) der blev fundet i en havn(vistnok?)..

Og piger der skal gå med tørklæde for at lade vær med at "tiltrække" drenge. Piger der ikk må vise deres krop i badedragt i svømmehallen eller på stranden.
Okay.. 8-)

Det er sådan lidt anderledes fra os der godt må...

;-)Skrydning fra Anza ;-)
Jeg er ikke perfekt, men den jeg er 8-)
Hvis nogen har såret dit hjerte så lad være med at såre andres. Du ved jo selv hvor ondt det gør 8-)
MSN: cool_anza@msn.com HP: vores-verden.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Fido-link!
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 17:39
her er det lnik du ville ligge ind!
skodregering.dk

hilsen simone..
0
0
Svar på denne tråd

Anza...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 20:37
Hmmm... Jeg synes det er en lidt mærkelig holdning at have... Men jeg lader dig have den...
Jeg synes det er i orden at muslimkse piger går med tørklæder og sådan, for de er ikke tvunget til det...
Regeringen vil jo helst være fri for at se tørklæder, men det er jo det samme at bede en jøde om at smide kalotten.
Synes dog heller ikke at man skal begå æresdrab og alt det der.

Men jeg ved ikke hvor vidt jeg ville synes det var fedt, at hvis jeg kom til arabien, eller et eller andet, så blive bedt om at tage mit normale tøj af, og blive klædt som dem. Eller hvis jeg troede på gud (hvad jeg ALDELES IKKE gør), blev bedt om ikke at gå med kors...

Mvh. Anna
-Døden er værst for de levende
citat -ukendt-

0
0
Svar på denne tråd

Min holdning
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 20:54
Det er iorden:
-at de går med tørklæder (helt ærligt, kan det virkeligt genere nogen ?:))
-at de ikke vil spise svinekød
-at de har en anden opfattelse af fester/drenge/tøj osv.
-at de er mere religiøse end de fleste danskere, beder mere osv.
-at de holder Ramadan
-at de kommer til Danmark for at komme væk fra deres krigshærgede lande
-at de kommer til Danmark for at skabe en bedre fremtid

Det er ikke iorden:
-at de begår meget kriminalitet
-at de ødelægger større områder som Gellerup og Vollsmose
-at de mener danske piger er billige

Med andre ord:
Deres tøj, religion (og hvad der følger heraf), kultur osv. det er da virkeligt noget de selv må bestemme! Man må give plads til nye generationer, plads til forskellighed osv.
Det rager mig en papand om de går med tørklæde og snabelsko. Kan ikke forstå det irriterer folk.

Til gengæld irriterer det mig meget, at hårde grupper skal ødelægge områder som Gellerup og Vollsmose.
Og det er ikke bare noget jeg mener -det er sku sandt nok desværre. Min storesøster og hendes mand boede i Gellerupparken -i mindre end en måned! Så havde de fået nok. Lejligheden kunne knapt forsikres -ingen selskaber ville forsikre i kernen af parken. Manden blev slået ned i en bus, fordi han ikke ville give nogle drenge hans telefon. Brækmærker efter kojern på døren og jeg kunne blive ved... (n)

Det synes jeg er lidt ærgeligt.. at de ikke kan samles i store grupper uden nogle skal finde sammen og lave kriminalitet. Det giver immervæk et forfærdeligt dårligt billede af indvandrere. For det er jo en minimal del af alle, der er hårde og kriminelle.

Vi havde engang et mmatematikprojekt om statistik. Nogle fra min klasse ringede så til Nordgårsskolen, der ligger centralt i Gellerupparken ang. hvor mange penge de brugte på reparationer af hærværk på skolen.
Påden skole brugte de 10 gange så mange penge årligt på hærværksreparationer! Det er fan... mange penge til forskel. Og hvorfor mon den forskel er der ?:)

Øh ja, som I kan høre har jeg absolut noget imod Gellerup. Det er lidt skræmmende synes jeg. Med al den kriminalitet. Det er ærgeligt :(

Racist vil jeg bestemt ikke kalde mig :) Jeg er ganske åben overfor nye kulører til Danmark, og har intet imod en udlænding bare fordi den har andre kulturer og en anden hudfarve. Kriminaliteten derimod .... (n)

Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~

0
0
Svar på denne tråd

Forresten...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2003 21:03
....vil jeg da lige anbefale en bog.
Den er skrevet af Rushy Rashid og hedder "et løft af sløret"
Rushy blev kendt som den første TV-vært med indvandrerbaggrund.
Bogen er en selvbiografi og handler hermed om hendes liv. Kriserne med familien, kultursammenstødet mellem det danske hvor hun rejste til, og det pakistanske hvor hun kom fra. Om ægteskaber og traditioner, hvordan det var at være muslimsk pige i skolen (=anderledes).
Den er super god, og giver et flot indtryk af hele proceduren fra en indvandrers side. Hun tager hverken dansk eller pakistansk parti -og valgte også at leve på "den danske måde" fremfor den pakistanske i modsætning til hendes familie.

Læs den! Og få meget mere viden om "DEM". I stedet for alle de fordomme.... det er det hele værd..! (y)

Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet