Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Din dag med hesten?*Debat*
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 12:07
Hey!

Tænkte lige på, det kunne da være hyggeligt hvis i gad skrive hvordan jeres dag med hestene foregår? Altså bare en helt alm. dag. Fks. igår eller idag.
Fks. om ponyen kommer på fold før ridningen og om i muger ud hver dag, alt muligt.
Så kunne vi også lave en lille debat; hvor tit er mest rimeligt for hesten at der bliver muget ud?Hvor tit skal seletøjet ordnes? Hesten strigles? Osv...

(Måske keder jeg mig bare psyko meget? Kan ikke vente til i eftermiddag. Der vil jeg ta op til mine to passerponyer nemlig ;-)*Spændende hva?*)
:-) Anne & Cerruti :-)
0
0
Svar på denne tråd

Min dag.....
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 12:22
Tjoo.. altså Boy går jo i løsdrfit, så ja - han går på fold inden jeg rider ;) Der bliver muget i løsdriften hver dag (det er ikke allle dagene mig, der gør det). Nå, men så tager jeg ham ind og strigler/nussepusser og hvad jeg nu ellers gør ;) Så sadler jeg op, og går ud og rider. Bagefter slipper jeg ham løs i ridehuset (hvis der ikke er nogen), så han kan rulle sig og hvad han nu vil :)
hvor tit er mest rimeligt for hesten at der bliver muget ud?Hvor tit skal seletøjet ordnes? Hesten strigles? Osv...

Jeg synes personligt at der skal muges hos hestene HVER dag, det gør jeg da! (de står på spåner).
Jeg synes også at de skal strigles hver dag... Seletøjet hmm.. hver 14. dag? ;) Eller noget :D

Qnus Carina ;D
♥ Dunja og Boy kan ikke købes for penge - men i mit hjerte er de købt ♥
~Ha' 1 godt efterår~
0
0
Svar på denne tråd

jeg gør somregel således :p
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 12:26
Jeg muger min 1-2 gange om ugen.. men muger når det trænger! :)

Bacardi står på fold om hverdagen fra om morgenen ved 7-9 tiden til om aftenen ved 6-8 tiden... -Hvis jeg ikke har været derude altså!

Elelrs komemr han ud om morgenen og jeg henter ham ind om eftermiddagen..

Derefter er det forskelligt hvad jeg gør..

Nogle gange får han bare en hurtig striglning, rensning af hovene og så sætter jeg longen i grimen og går ud og laver noget forskelligt fra jorden som Anna/Hyp-Elskeren har vist mig :)
Derefter gør ejg enten:
1) Sætter ham ind og giver ham grundig striglning og renser hove
2) sadler op og rider ½-1½ times tid..

Nogle få gange rider jeg også emd det samme! :)

Jeg springer ca. 1-2 gange om ugen, hvoraf den ene gang er undervisning!

Æhh... hvad skal jeg ellers skrive? :-P

{>♥Julie&Bacardi Breezer♥ {>

(i)"Hvis man kunne krydse et menenske med en hest, ville mennesket forbedres, men hesten forringes" (i)

Årets pony-rytter (delt)
Årets springrytter (delt)
Årests Ekvipage - spring :D
Årets JHN-Bruger *weee* :D
-Tak alle!
0
0
Svar på denne tråd

det skal lige siges...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 12:29
at jeg jo ikke hver dag, går ud og rider. Han har jo også fri, og nogle dage træner jeg HMS, og sådan lidt forskelligt! :)

Qnus Carina ;D
♥ Dunja og Boy kan ikke købes for penge - men i mit hjerte er de købt ♥
~Ha' 1 godt efterår~
0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh....d
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 12:30
starter med fodring hverdage kl 6.30 også udlukning kl 7.15 ca. skole skole skole til kl ca 13.55 nogen gange før/efter. Så er der udmugning 4 bokse, strøelse, også ridning Edna en smule dressur træning/en lille tur. Athene longering og skridtur, Gamina Strigling nusse hygge. Cassio Longering, løspringning og gå tur.
Efter alt det så er det tid til at hælde foder op, også er det ind med hypperne, også skal Athenes mug lige behandles, og de får lige en hurtig strigle tur..
Hååård dag...Dog går det sQu ikk altid sårn for det meste når jeg ikke at ride, højst at Longere Cassio og gå en tur med dem, det er skønt at ahve mange heste men det sgu ikk altid tiden rækker til dem alle. Men hva selvom de godt kunne bruge fast ridning hver dag så er hovedsagen sQu at de blir passet i hoved og røv og det kan man vidst godt sige :-)

Lærke (Athene)

og de tilhørende hyppere -> Edna, Cassio og følle pigen Gamina.
0
0
Svar på denne tråd

Min dag med hestene...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 12:45
Klokken 07:00 bliver mine kære pusser fodret. Derefter for de hø også skal jeg ind og i skole.
Hestene blive lukket ud ved 12 tiden.
Når jeg kommer hjem fra skole, ca. kl. 14.30 - nogle gange lidt før andre gange senere. Muger jeg de to bokse, strør, og ligger hø. Lukker ind og går i gang med at ride Jason i dressur. Freja bliver bare striglet og nusset.
Derefter er det blevet tid til at lave lektier også skal jeg spise, og derefter skal hypperne fodres.

Pyh.

Knuzz Cecilie.

<3Jason og Freja<3

prupony@sol.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hmm.. normalt..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 13:32
hehe tager bussen der ud... så lukker jeg tit Chimano og sisse ( min og nathalies heste..) på fold. Imens de er ude spiser jeg, muger ud, giver hø og evt giver min nye sadel fedt. så kommer de ind igen og så rider jeg dressur el tur.. spirng når det er muligt. Så kommer han ind og stå i den rene boks! :-P og så får han klid før jeg smutter igen. :-D

Men det er meget forskelligt .. nogle dage gør vi også sådan at jeg lukker 4 heste ud .. så når Ida halifax el. en af de andre ejere kommer lukke de dem ind.. :-D som end meget smart...

med hensyn til det med udmugning:

Syntes det er forskelligt.. nogle heste har behov for det hver dag, andre kan nøjes med 2-3 gange om ugen. Min egen har klart bedst ved at blive muget ud ved hver dag da han sviner..

strigling:

Min bliver striglet hver dag før jeg rider og lidt efter jeg rider.. i hvertfald får han renset hove efter ridning.. men -- Han bliver også striglet :-P hvis han kommer på fold efter jeg har redet(striglet) og jeg er der når han kommer ind fra folden plejer jeg lige at strigle ham over for alt mudderet ,, :-P

Det var sådan et udpluk af min dag..

KysS Cille! ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Ikke så meget....
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 13:50
Jeg rider ikke ret meget, på hende, har ikke lyst..

Men passer hende godt.. Hun bliver striglet og nusset

Og for det meste også motioneret.. :)

-Malle 8-)

Someday i'd like to forgive you
Someday i'd like to regret
Someday i'd like remeber the good thing
That I seem to forget

-Ét godt eksempel er bedre end 1000 argumenter-
0
0
Svar på denne tråd

min daglig dag
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 14:04
Altså alle mine heste kommer ud mellem kl. 10-12 hver dag (( på nær hvis det virkeligt er noget lorte vejr )) også når jeg kommer hjem rider jeg sådan ca. på 2 heste, trækker en tur med 1 af dem jeg ikke rider også kommer de ind... gi'r halm og fodre... og nuZer med dem... jeg muger ud 1 gang i ugen da mine heste står på madrass...

{~KnuZ, KyZ og Krammer Tanja~}
;-D ;-D ;-D

MSN: TanZen2@hotmail.com
E-Mail: TanZen2@hotmail.com eller PonZer@e-mail.dk
0
0
Svar på denne tråd

vi tager bare den dag jeg har part!
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 14:52
Jeg tager ud på gården hvor jeg så henter bandit fra folden (hvis han er ude), så tager jeg ham ind og strigler ha i ½-1 time, så lægger jeg bandager på og så sadel og trense, så skal jeg havde undervisning (ca. 1-2 gange om måneden får jeg det) men først varmer jeg op i en ½ time og så komme min underviser og underviser i en ½ time, så skridter jeg af.
jow å går vi ind i stalden og sadler af og gnider ham med halm, og prøver ta få ham tør for sved, så står han i boxen i ca 15 min smommetider længere med et tæppe så kommer han på fold og så er det det :)
|Zazs_& Bandit| :)

Den darjligste pony hedder Bandit
|i'm not always right but i'm never wrong|
0
0
Svar på denne tråd

Re: Min dag ved hestene
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 15:03
Min dag ved hestene
Når jeg får fri tager jeg op og lukker de 3 krikker ind. De to af dem mine og den sidste min venindes som hun har opstaldet ved os. Så får de mad og jeg sadler Action op. Så rider jeg op til den bane jeg låner og træner dressur/spring. Og ja så, rider jeg hjem igen, sadler af og giver hø. Så cykler jeg hjem og kl er ved at være 5 - ½ 6..!!

8-) Mvh. Team J(uelsgaarden) 8-)
;D Claudia, Action og Juelsgaardens Locky
ønsker hele HNJ en glædelig jul og et godt nytår ;D
(y) |Div. udstyr sælges|Årets Julehest| (y)
0
0
Svar på denne tråd

Er det ok
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 15:10
Hej.

Her passer jeg jo ikke en hest, så jeg håber det er i orden, at jeg svarer for hvordan jeg passede Lena, Donamia og Sisja i sommers, ellers må I lige springe indlægget over:

Jeg tager derud ved 2-tiden, nogle ganeg først klokken 3. Så starter jeg med at muge ud i Lenas spiltov har jeg mere tid, så tager jeg også Donamia og Sisjas bokse med, har jeg endnu mere tid, så tager jeg hele stalden (5 spiltove, 4 bokse). Så henter jeg Lenas striglekasse og træktov i rytterstuen og sætter striglekassen på gulvet, hvorefter jeg henter Lena. Hun kommer ind på staldgangen, og jeg strigler hende. Først gummignubber, så plastikstrigle, så risbørste og til sidst kardæsk, lille til benene, stor til kroppen og en hovedbørste til krydderen. Så får pussen renset hove, hvor jeg også lige føler benene efter. Så går jeg ind i rytterstuen, hvor jeg tager overtøj på, og tager hendes sadel og trense. Det smækker jeg så på hende (og hun gaaaber, når hun ser trensen ;-) ). Så er vi klar til ridning :-) Der var dage, hvor jeg ikke red hende selvfølgelig, men vi lavede noget andet, det var sjældent. Ofte red vi også uden sadel. Vi red helt klart mest tur, ofte sammen med min bedste veninde på Mirabel.

Så kom jeg hjem fra rideturen, og sætter Lena ud på folden igen. Så sætter jeg Lenas ting på plads, og henter Sisjas. Hun står uroligt på staldgangen, og jeg får med møje besvær sadlet hende op. Så tager jeg longepisken og går udimod ridebanen. Stødet fra, og Sisja ind på banen. Så går det i 5 minutter på hver volte i skridt og trav. Hun får lov til at få sadlen af, og jeg sætter mig op på hende, og så får hun lov til at gå lidt rundt. Til sidst åbner jeg hegnet, og rider hende over til stalden, eller folden.

Det er ved at blive lidt sent nu, og jeg sætter Sisjas ting på plads, og henter Donamias striglekasse. Hun følger glædeligt med, for hun tror hun skal ind og have mad nu. Da det viser sig at hun skal stoppe på staldgangen, bliver hun utålmodig, og skraber med hoven. Hun bliver striglet grundigt, og får ordnet hove. Enten vasket eller smurt med hovtjære eller olie.

Så hjælper jeg med at tage alle hestene ind og fodre dem...

Det var en typisk dag i marts/maj for mig... Ak if I could turn back the time :{-( :{-(
Men det kan jeg ikke...

Sisja er desuden også blevet solgt...

Jeg synes at udstyret skal ordnet hver måned, det gjorde jeg somregel, der skal muges HVER dag og hesten skal strigles hver dag, gerne et par gange om dagen. Ikke grundigt hver gang, vel og mærke. Bare sådan hyggestrigl.

Hilsen Heidi UDEN Lena, Sisja og Donamia........
0
0
Svar på denne tråd

Min dag.
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 17:39
Er faktisk lige kommet hjem fra Annabella.. ;-)

Men da jeg kom, ved 13:00 tiden, begyndte jeg at muge ud. Dvs. jeg sorterede det våde, og det klamme væk, og det rene halm gemte jeg så. Da jeg havde kørt alt sammen ud, strør jeg boksen med nye halm, hele boks gulvet er dækket med et lag halm, også for hun en masse hø også, som bliver lagt ved siden af krybben.

Så henter jeg nyt vand i en spand, (vandkopperne er ikke heltfærdig-installerede endnu! Stalden er helt ny, så det hele er ikke helt færigt endnu!)

Bagefter det, går jeg ud på folden efter Annabella. Hun gider ikke ind, vender bare r*ven til, og løber væk.. Jamen okay så.. Går ind i stalden efter en lille gulerod, og ud igen. Gir Cilvia et lille stykke, og lidt efter kommer Annabella. Hun for så den anden halvdel af guleroden, jeg sætter grimen på, trækketovet i grimen, og trækker dyret ind i stalden.

Så strigler jeg hende, renser hove, og putter solsikkeolie i hendes hale, ved haleroden. Hun klør den nemlig, også er det godt med lidt solsikkeolie.

Efter det, putter jeg sadlen på hende, sætter trensen på, giver hende et uld-dækken på, tager selv ridehjelm og handsker på, og trækker ud på banen. Tar uld-dækkenet af hende, strammer gjorde, tager stigbøjlerne ned, og sidder op.

Træner en time, sadler så af igen, strigler, renser hove, fodrer, cykler hjem :-D
~ Kh Alice ;-D
~ & Hyppen Annabella♥
~ Miss you Futte♥ :{-(

EFTERLYSNING - HVOR ER FELIX?
0
0
Svar på denne tråd

Jo jo jo!!!
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 18:09
Tjaaah, mine dage er meget forskellig eude hos ponyerne, imorgen feks. cykler jeg over på rideskolen til Bozze ved en 2 tiden, lukker ham ud, henter mine ridestøvler, ridehjelm og cykler over til Bommerang ovre på gården.. Jeg sørger ikke for hans udlukning, men imorgen har han været ude når jeg kommer. Jeg strigler ham, og ligger sadel osv. på. Så longerer vi ham lige lidt da han jo kun er 4, også rider jeg ca. 10 minutter. Bagefter skyller jeg hans hove af for skidt, sætter ham ind i boksen og strigler og nusser om ham :) Ved ikke om jeg skal muge ud hos ham ?

Så cykler jeg tilbage til rideskolen, og venter til kl. 4 med at lukke Bozze ind, sååååh. Skal jeg så springe!

Men ellers er en normal, hverdag hos Bozze forskellig!

~Jannie&Bozze~
Måske er Bozze ikke lige så meget værd som de der
|Blue Hors-hingste, men for mig er han verdens mest værdifulde lille guldklump|

Tjek min hp
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider