Hej.
Her passer jeg jo ikke en hest, så jeg håber det er i orden, at jeg svarer for hvordan jeg passede Lena, Donamia og Sisja i sommers, ellers må I lige springe indlægget over:
Jeg tager derud ved 2-tiden, nogle ganeg først klokken 3. Så starter jeg med at muge ud i Lenas spiltov har jeg mere tid, så tager jeg også Donamia og Sisjas bokse med, har jeg endnu mere tid, så tager jeg hele stalden (5 spiltove, 4 bokse). Så henter jeg Lenas striglekasse og træktov i rytterstuen og sætter striglekassen på gulvet, hvorefter jeg henter Lena. Hun kommer ind på staldgangen, og jeg strigler hende. Først gummignubber, så plastikstrigle, så risbørste og til sidst kardæsk, lille til benene, stor til kroppen og en hovedbørste til krydderen. Så får pussen renset hove, hvor jeg også lige føler benene efter. Så går jeg ind i rytterstuen, hvor jeg tager overtøj på, og tager hendes sadel og trense. Det smækker jeg så på hende (og hun gaaaber, når hun ser trensen

). Så er vi klar til ridning

Der var dage, hvor jeg ikke red hende selvfølgelig, men vi lavede noget andet, det var sjældent. Ofte red vi også uden sadel. Vi red helt klart mest tur, ofte sammen med min bedste veninde på Mirabel.
Så kom jeg hjem fra rideturen, og sætter Lena ud på folden igen. Så sætter jeg Lenas ting på plads, og henter Sisjas. Hun står uroligt på staldgangen, og jeg får med møje besvær sadlet hende op. Så tager jeg longepisken og går udimod ridebanen. Stødet fra, og Sisja ind på banen. Så går det i 5 minutter på hver volte i skridt og trav. Hun får lov til at få sadlen af, og jeg sætter mig op på hende, og så får hun lov til at gå lidt rundt. Til sidst åbner jeg hegnet, og rider hende over til stalden, eller folden.
Det er ved at blive lidt sent nu, og jeg sætter Sisjas ting på plads, og henter Donamias striglekasse. Hun følger glædeligt med, for hun tror hun skal ind og have mad nu. Da det viser sig at hun skal stoppe på staldgangen, bliver hun utålmodig, og skraber med hoven. Hun bliver striglet grundigt, og får ordnet hove. Enten vasket eller smurt med hovtjære eller olie.
Så hjælper jeg med at tage alle hestene ind og fodre dem...
Det var en typisk dag i marts/maj for mig... Ak if I could turn back the time

Men det kan jeg ikke...
Sisja er desuden også blevet solgt...
Jeg synes at udstyret skal ordnet hver måned, det gjorde jeg somregel, der skal muges HVER dag og hesten skal strigles hver dag, gerne et par gange om dagen. Ikke grundigt hver gang, vel og mærke. Bare sådan hyggestrigl.
Hilsen Heidi UDEN Lena, Sisja og Donamia........