Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

DEBAT: Hvad er dyremishandling?
Forfatter: 
Dato:  31-10-2003 19:46
Hejsa..

For noget tid siden diskuterede min far og jeg hvad dyremishandling egentlig er..
- Vi havde meget forskellige meninger, derfor vil jeg gerne høre JERES meninger.

Mit svar: Dyremishandling er når man påføre et dyr unødig smerte!

Knus Ditte :)

{> Ditte med ponz'erne: Anne, Pippi og Signe {>
0
0
Svar på denne tråd

Dyremishandling...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2003 20:55
Jeg synes dyremishandling er hvis man gør noget på hesten, som den IK kan li, uden grund....
Fx synes jeg egentligt lidt det er 1 form for dyremishandling, altså ik direkte, at man SKAL ride med spore til de store dressurstævner. Hvis der ik er brug for det... Det er jo egentligt at påføre et dyr smerte der ik er grund til. Jeg ved godt at man selvfølgeligt ik bare "hakker" sporene ind i hesten, men man kan jo ik undgå at lige komme til at røre den lidt...
Og jeg tror da hvis man spurgtr 1 hest ville den da sikkert vælge ingen spore. Jeg mener ik det er forkert at bruge sporer, for jeg gør det også selv, men hvis der ik er nogen grund til det.....
{> Hilsen Katrine & Early {>

0
0
Svar på denne tråd

Øhm... early...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2003 23:24
det gør jo ikke ondt på hesten når man rider med sporer, hvis man kan finde ud af at ride og styre sine spark... Jeg rider feks. selv med ret lange hestesporer i hverdagen... ;-)

{> ;-DVar Den Første På Ryggen Af Zorro Den 27 Oktober!!!!!!! ;-D {>

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-11-2003 10:16
Jeg er rimlig enig med Heste-Ditte, men med den undtagelse at det ikke kun er smerter, men også hvis den f.eks ikke har adgang til vand, hvis den ikke bliver fodret ordenligt, hvis der aldrig bliver muget ud i dens boks. etc.
Og så vil jeg også mene at det ikke kun er fysiske smerter, men også psykiske som f.eks stress.

-Signe

~No man is an island~

citat en klog man
0
0
Svar på denne tråd

Dyremishandling!!
Forfatter: 
Dato:  01-11-2003 17:57
Efter min mening så sys jeg overe hovedet ikk det er mishandhandling!
Hvis det var mishandling så måtte man nok ikk ride med spore!
Jeg sys dyremishandling er at køre dem til bla. italien uden de får mad og drikke!
Og at sulte dem og ikk passe dem og faktisk at de ikk kommer ud!
Jeg sys sku det er plat at ikk lukke sin pony ud!
Den er vel ikk lavet af glas vel---> NEJ!

KnuZ Linette

{> Sascha {>
Rigtige ryttere rider og HELT rigtige rytter springer
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider