Jeg tvivler på, at du kan få din hest til at æde ren hvidløg sådan uden noget til
Du kan putte noget hvidløg i foderet, så æder de det. Hvidløgspulver er det bedste, det er lettere at have med at gøre, og det er mere koncentreret.
Hvis du giver din hest rå hvidløg, skal du nok have fat i en hvidløgspresser. Jeg kan ikke helt huske hvor mange fed de skal have, men 5-6 fed tror jeg, -uden at være sikker

Så skal man til at pille dem, presse dem, få den dumme, stinkende saft på fingerne osv. (ER afprøvet

)
Så jeg vil nok foretrække hvidløgspulver, de skal bare have 1-2 skefulde eller sådan noget, men det står uden på bøtterne hvor meget de skal have
Hvidløg skulle virke fint -min hund får selv et par fed om ugen. Det skulle holde skovflåter væk, og det virker tilsyneladende -både på flåter og myg
Et andet og mere effektivt middel mod fluerne, skulle være at blande halvt eddike halvt citronsaft og presse nogle fed hvidløg i, jeg har fået det anbefalet af en ven, der siger det virker ganske godt.
Så putter man det i en blomsterforstøver eller sådan noget, og kan spraye det på hesten.
Det er endnu ikke afprøvet, men jeg har lige lavet en blandning herhjemme -det lugter, og jeg ville i hvertfald holde mig langt væk hvis jeg var en flue
Knus Ida
MSN: halifax_ida@yahoo.dk