Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

NoHats, tid og lidt af hvert
Forfatter: 
Dato:  29-06-2003 18:44
Hej Alle!!

Hvordan går det? her er alt fint!!

Jeg er blevet afhægnig af det lille spil NoHats :-) som kan prøves her! det er mægtig hygsomt!!

Jo så tænkte jeg på, hvis i havde en hest tilsalg hvornår ville i så helst ringes op ad en evt. køber?? (dag, tid) og hvornår ville i helst have dem til at komme og kigge??

Så lige et spørgsmål: hvad gør man hvis ens hest hele tiden trykker på biddet så den er ved at få små sår i mundvigerne?? hvad smører du med?? jeg brugte Kopattesalve eller Yvercreme med vil godt vide lidt!!

Nå jo!! hvad gør du imod fluer der hele tiden irreterrer hesten når du rider eller hesten er på fold?? jeg har hørt man kan fodre med hvidløg men er det så rå hvidløg eller hvad??

Det var lidt fra mig!!

Fortsat god sommer!!

:-) Vrinsk P!nky og Fanta :-)

:-) SMIL! så blir' du glad :-)
citat: Mig selv

0
0
Svar på denne tråd

Svar...............
Forfatter: 
Dato:  29-06-2003 18:58
Vil lige prøve spillet..... ;)

Men ville nok helst have folk sendte en email!
Og de skulle helst komme og kigge inden kl. 12.00

Man kan godt bruge rå hvidløg. Men man kan også købe hvidløgspulver.

:-* //Ludvig :-*
Min drømmehest er en ukendt sjæl, uden hjem, uden hvile, men vil dog altid følge mig.
{> Ludvig {>

*Pas godt på dit udstyr - Du ved aldrig hvornår du får brug for det*
8-) MSN: Marshall@mail-online.dk 8-)
0
0
Svar på denne tråd

hvis den får sår i munden
Forfatter: 
Dato:  29-06-2003 19:26
Skal du være meget opmærksom på om bidet er slidt, der hvor ringene sidder fast i bidet, kan der dannes meget skarpe kanter som 'skærer' hesten i munden. En anden årsag til sår kan være et for lille bid, det skal stikke ½-1cm ud på begge sider. Det kan også være at bidet ar strammet for meget, du skal når næsebåndet er løst kunne trække bidet 'ned' så det slipper i mundvigen. Hvis næsebåndet sidder for langt nede kan det også være at huden ligesom kommer i klemme når du tager i tøjlen. Endelig kan det være at du er for hård i hånden, der skal dog ret meget til at hive hul i munden, så det tror jeg ikke.
Har aldrig hørt am at hesten kan tygge på bidet på en måde som gør at den får hul i munden.
Jeg ville hvis jeg var dig, først finde ud af hvad der giver hul i munden, og så fortsæt med at smøre. Kopattesalve er udemærket, jeg bruger selv zinksalve. En mulighed er også skin healer fra blue horse.
Hvis din hest har tendens til tørre mundvige, det gør at der lettere går hul, så smør den dagligt før rideturen med mælkefedt eller vaseline.

Line og Tempo

-Man skal ikke acellerere geologiske objekter, når man selv residerer i et fragment transperant domæne
-Subjektivitet er at aflæse et solur med en lommelygte
0
0
Svar på denne tråd

Alohaa
Forfatter: 
Dato:  29-06-2003 19:37
Hvis det var min hest ville jeg nok smørre med noget Helosan som vist nok også hedder kopattesalve men det hjælper i hvert fald for jeg har selv prøvet det ;-)
Og så til dit andet spørgsmålom salg af hest. Så ville jeg nok helst have at de skulle komme deromkring middag/eftermiddag en dag i wekenden <-- (staves!?) og så ville jeg nok helst blive kontaktet via e-mail og så bagefter telefon :-D
Og så det 3. 8-)
jeg syntes fluerne er ret så irreterende så jeg gir Fonzie sådan noget hvidløgspulver når fluerne er virkelig slemme og det virker (y)
Når men det var så det !!!
Knuzzer og krammer
Misen og Fonzie

`smil det smitter´
0
0
Svar på denne tråd

10 tegn...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2003 20:31
kan man give hesten det rå hvidløg ligesådan som hestebolsjer og hvor meget skal den have??

:-) Vrinsk P!nky og Fanta :-)

:-) SMIL! så blir' du glad :-)
citat: Mig selv

0
0
Svar på denne tråd

Pony-P!nky [Fanta]
Forfatter: 
Dato:  30-06-2003 12:38
Jeg tvivler på, at du kan få din hest til at æde ren hvidløg sådan uden noget til :D

Du kan putte noget hvidløg i foderet, så æder de det. Hvidløgspulver er det bedste, det er lettere at have med at gøre, og det er mere koncentreret.
Hvis du giver din hest rå hvidløg, skal du nok have fat i en hvidløgspresser. Jeg kan ikke helt huske hvor mange fed de skal have, men 5-6 fed tror jeg, -uden at være sikker ;)
Så skal man til at pille dem, presse dem, få den dumme, stinkende saft på fingerne osv. (ER afprøvet :P)

Så jeg vil nok foretrække hvidløgspulver, de skal bare have 1-2 skefulde eller sådan noget, men det står uden på bøtterne hvor meget de skal have :)

Hvidløg skulle virke fint -min hund får selv et par fed om ugen. Det skulle holde skovflåter væk, og det virker tilsyneladende -både på flåter og myg (y)

Et andet og mere effektivt middel mod fluerne, skulle være at blande halvt eddike halvt citronsaft og presse nogle fed hvidløg i, jeg har fået det anbefalet af en ven, der siger det virker ganske godt.

Så putter man det i en blomsterforstøver eller sådan noget, og kan spraye det på hesten.
Det er endnu ikke afprøvet, men jeg har lige lavet en blandning herhjemme -det lugter, og jeg ville i hvertfald holde mig langt væk hvis jeg var en flue ;D

Knus Ida

MSN: halifax_ida@yahoo.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider