Hej..
Lige en lille debat om hvorvidt ens humør smitter af på hesten.
Jeg har altid ment, at man skal kunne styre sit temperament når man rider.. Men jeg må nu indrømme at jeg ikke altid selv er så god til det, eller det har jeg ihvertfald ikke været..
Men idag gik det virkelig op for mig hvor meget det betyder, at kunne bevare roen, og at have en forventning om hvordan ens ridetur skal være. For da jeg kom ud på banen idag med Boney, var jeg lidt "halvsur".. Ved ikke hvorfor, men det var jeg bare.
De første 20 min. af ridningen gik det virkelig skævt. Jeg kunne hverken få Boney til det ene eller andet, og var til sidst ved at opgive. Men så kom jeg til at tænke, at det sikkert var min skyld at det gik så dårligt, for det var jo mig der havde sat mig op helt uforberedt, og halvmuggen.. Så jeg blev enig med mig selv om at nu måtte jeg lige tage mig sammen. Jeg skridtede lidt imens jeg blev enig med mig selv om hvad jeg ville træne, og hvad jeg ville opnå inden rideturen var færdig. Tænkte også på hvordan jeg gerne præcis ville have Boney til at gå.
Og da jeg havde gjordt det, gik det hele som en leg, eller sådan føltes det ihvertfald.. Boney lavede fine overgange, parader, tilbagetrædninger og schenkelvigninger ( det var det jeg ville træne )
Og da jeg travede ham af, var han helt løs og smidig
Så jeg tror at hvis men bare " planlægger " sin ridetur, istedet for bare at sætte sig op og ride uden egentlig at vide hvad man vil, Så kan man få meget mere til at lykkes..
Men hvad synes i?
Har det også sådan at hvis jeg indtil videre har haft en rigtig dårlig dag, og ikke rigtig gider noget. Så rider jeg en skovtur ( selvom jeg burde ride dressur ) For man får alligevel ikke rigtig nået ud af dressuren, hvis man ikke er veloplagt!!
Har i det også sådan ??
Pyha det var en ordenlig smøre, men kom med nogen svar så vi kan få en debat igang
- Fie !
~Livet er let at leve, det er os selv der gør det svært~>o<
Tjeck også lige min Hp: www.cheval.webbyen.dk
~verdens bedste pony= BONEY~