Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Ridning-Indstilling..!
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 20:17
Hej..

Lige en lille debat om hvorvidt ens humør smitter af på hesten.

Jeg har altid ment, at man skal kunne styre sit temperament når man rider.. Men jeg må nu indrømme at jeg ikke altid selv er så god til det, eller det har jeg ihvertfald ikke været..
Men idag gik det virkelig op for mig hvor meget det betyder, at kunne bevare roen, og at have en forventning om hvordan ens ridetur skal være. For da jeg kom ud på banen idag med Boney, var jeg lidt "halvsur".. Ved ikke hvorfor, men det var jeg bare.
De første 20 min. af ridningen gik det virkelig skævt. Jeg kunne hverken få Boney til det ene eller andet, og var til sidst ved at opgive. Men så kom jeg til at tænke, at det sikkert var min skyld at det gik så dårligt, for det var jo mig der havde sat mig op helt uforberedt, og halvmuggen.. Så jeg blev enig med mig selv om at nu måtte jeg lige tage mig sammen. Jeg skridtede lidt imens jeg blev enig med mig selv om hvad jeg ville træne, og hvad jeg ville opnå inden rideturen var færdig. Tænkte også på hvordan jeg gerne præcis ville have Boney til at gå.
Og da jeg havde gjordt det, gik det hele som en leg, eller sådan føltes det ihvertfald.. Boney lavede fine overgange, parader, tilbagetrædninger og schenkelvigninger ( det var det jeg ville træne )
Og da jeg travede ham af, var han helt løs og smidig :)
Så jeg tror at hvis men bare " planlægger " sin ridetur, istedet for bare at sætte sig op og ride uden egentlig at vide hvad man vil, Så kan man få meget mere til at lykkes..

Men hvad synes i?

Har det også sådan at hvis jeg indtil videre har haft en rigtig dårlig dag, og ikke rigtig gider noget. Så rider jeg en skovtur ( selvom jeg burde ride dressur ) For man får alligevel ikke rigtig nået ud af dressuren, hvis man ikke er veloplagt!!

Har i det også sådan ??

Pyha det var en ordenlig smøre, men kom med nogen svar så vi kan få en debat igang :)

- Fie !

~Livet er let at leve, det er os selv der gør det svært~>o<

Tjeck også lige min Hp: www.cheval.webbyen.dk

~verdens bedste pony= BONEY~
0
0
Svar på denne tråd

Humøret...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 20:34
Mit humør svinger altid meget i hverdagene - men jeg er generelt altid i godt humør når jeg rider, fordi det får mig til at glemme, hvorfor jeg egentlig var irriteret i første omgang.

Jeg har en relativt kort lunte, så min tålmodighed kan godt være lidt tynd - men de gange jeg har været virkelig sur under ridningen har det smittet af på min ridning - og hesten, i sidste ende.

Så jeg tror det er vigtigt at være konstruktivt når man rider, og koncentrere sig om hesten og ikke om de ting der kan generer en andetsteds. I hvert fald hvis man, ligesom mig, har lidt af et hvid-glødende temperament. ;)

-+- Zip.
0
0
Svar på denne tråd

Min mening!!...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 20:48
Jeg mener selv at ens humør smitter af på hesten!!
Også hvis jeg overhovdet ikke kan få Glit til noget
og så jeg bliver hidsig/iriteret kan jeg også mærke
på Glit at hun bliver mere træls!! Så det er med at bevare sit gode humør selvom alt går galt når man er ude at ride, så bevar sit gode humør i stedet for at lave mere rav i den!! Det er ihvertfald min mening!!

|~Amanda-Glit~|

:-D *Jeg vil smitte hele verden med mit gode humør* :-D
~"Man kan tvinge hesten til truget men man kan ikke tvinge den til at
drikke"~
[Rigtige ryttere rider hesten der passer dem]
0
0
Svar på denne tråd

ja..... (10 tegn)
Forfatter: 
Dato:  13-06-2003 19:43
ja....sådan tror jeg os' det hænger sammen...

idag gik det virkelig dårligt...

jeg var sur og ked af det pga. min x'....

og hesten villr hverken det ene eller det andet...

Og min tålmodighed er rigtig dårlig...og endnu værre når jeg er i det humør...

hvis jeg er i godt humør, så går det hele sikde godt...ig jeg blir mer' glad...

men nogen der har nogle gode idé'er til hvordan man tænker positivt, når man skal til at ride, så jeg ikke ødelægger det hele...??

nogle gange kan jeg godt ta' mig sammen og blive i godt humør, fordi jeg ved det vil gå bedre ...andre gange er min lunte bare så kort, at jeg gi'r op....

Omgangen med heste skal bestå af lige dele tålmodighed og blidhed, fasthed og kærtegn.
Alle delene blandes med en knivspids sund fornuft, som hesten så skal have en portion af hver dag

;-D *Moulin Rouge* Styrer for vildt ;-D

MSN: snullergoej@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

Jep det tror jeg det gør
Forfatter: 
Dato:  13-06-2003 22:39
lige et eks:
En dag jeg var i gang med at fodre...... Hestene var alle syge efter at komme ind, og det hele blev lidt hektisk! - Så kom en af mine veninder for at hjælpe mig, hun var ENOOOOORM træt ( og på den måde rolig/afslappet)!!! - Hestene blev hurtigt roligere og meget nemmere af have med at gøre....

~Kald mig bare tosset :-P -jeg selv kalder mig
HESTETOSSET :-D ~

{> Hilsner fra mig og Fancy!! {>

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider