Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Efterskole? - Med heste? Hvad mener I?
Forfatter: 
Dato:  05-06-2003 22:34
Hej alle

Jeg står overfor et ret svært valg. Jeg ved simpelthen ikke om jeg skal tage på efterskole eller ej. Og der er mange gode grunde til både hvorfor jeg gerne vil, og hvorfor jeg ikke vil.

Hvorfor jeg gerne vil: Vil helt vildt gerne ud og prøve noget nyt, komme lidt væk hjemmefra og så kender jeg utrolig mange, som synes det er vildt fedt.

Hvorfor jeg ikke vil: Kommer til at savne det hele herhjemme så utroligt meget, og selvom det kun er et år, tror jeg jeg vil få meget svært ved at komme tilbage igen. Der vil jo være sket så meget herhjemme, og alting vil nok være forandret. Mine venner, vil have fået nye venner og jeg ville ikke kende halvdelen af dem i den "kreds" jeg går i.
Ville savne mine venner helt vildt meget, og min familie.

Nu er det så, at jeg gerne ville vide - har I været på efterskole? Eller skal I? Og hvad syntes I om det?

En ekstra oplysning: Jeg ville tage Falima med.

:-) Knus Trine og Falima SS :)

*Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør. Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige*

FU*K JANTELOVEN!
0
0
Svar på denne tråd

ta afsted.....
Forfatter: 
Dato:  05-06-2003 22:42
JEg syens du skal tage afsted!

HAr godt nok ikke selv været på efterskole endnu... men...

Du skriver at et af modargumenterne for det er, at dine venner får nye venner.. Ja.. Måske..men det gør du jo også ikke? Og du ka jo ikke beholde dine gamle venenr 4-ever når i flæytter til vher sin ende af landet osv...

Og du v savne alt derhjemme.. det er rigtigt.. men det er jo en forberedelse på at flytte RIGTIGT hjemmefra ikke? Og uden den forberedelse blir det endnu sværere når tidne nræmer sig og du ska hjemmefra!

{> ♥Julie&Bacardi♥ {>

☺♦☻Hvis man kunne krydse et menneske med en hest, ville mennesket forbedres, men hesten forringes!☻♦☺

Oprindeligt citat: Mark Twain
0
0
Svar på denne tråd

Helt klart: GØR DET!!!
Forfatter: 
Dato:  05-06-2003 22:43
Hej Trine ;-)

Jeg vil selv på Efterskole...Men uden Nuggi..Det er for dyrt..Vil fordiu at det er fedt og man kommer hjemme fra møder nye mennekser, og det er jo ikke kun dine venner der får nye venner, det gør du også ;-)

Held & Lykke...Men helt klart gør det her fra ;-D

~Peace out~

~Malle~

-Im just wanna be my self!

"If there's a hope there's a heart, and that's the way it been from the start 'cause if your love is strong on the weakest day
Then you got a will and a way!"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg valgte det fra
Forfatter: 
Dato:  06-06-2003 00:00
Jeg tog ikke på efterskole, da jeg ikke ville få det ud af det jeg ønskede. Jeg ville komme til at klø r** hele året. Og det der med 'medbring din egen hest' det kunne da være meget sjovt, bortset fra at det var det sidste halve pony år, og så skulle ponyen jo sælges mens jeg var der og hesten skulle også med.
Har hørt meget godt om efterskoler, men også meget skidt. Husk på at et 'fri år' foringer dine chancer for at gennemføre videre uddannelse med 50%, det er bevist på KU, men har ikke lige undersøgelsen her.

Line og Tempo

-Subjektivitet er at aflæse et solur med en lommelygte
-Jo flere tæsk man får, des mere elsker man smagen af blod
0
0
Svar på denne tråd

efterskole
Forfatter: 
Dato:  06-06-2003 00:18
hej Fnuller!

Ja, der kan være rigtig meget at tænke over når man tager på efterskole, mere end man tror før man er taget afsted...

Jeg sidder nu hjemme og når jeg tager afsted mandag aften, er det for at opleve de 2 sidste uger af mit andet efterskole ophold. Jeg har været en af de heldige som har fået hele to år. Hvilket dog godt kan virke noget uoverskueligt engang imellem...

De fleste personer jeg har oplevet med tildens til hjemve, er kommet meget hurtigt over det igen. Ogd et har kun været de ekstreme tilfælde der er kommet til udtryk.
Dette er jo en af dine tvivler... Og der er intet at være bekymret for (medmindre du er en af dem der stadig for tørret R.. af moar (sorry udtrykket))

De første par uger sker der så meget at de færreste overhovedet når at tænke, bagefter er man ved at falde godt til, og det bliver ens liv...

Dine venner får måske nye venner også, men tro mig du får nogle venner der varer får livet, ikke bare nogen man vokser fra... Grunder er at man simpelthen har været for meget i hinandens liv til at det bare kan løbe ud i sandet.

Og chancen får at du mister dine venner er ikke så stor, for hvis de lader det løbe ud, hvor meget venner var de så?
Kontakten bliver mindre, men den skal nok blive der...

der er så meget godt ved et efterskole ophold, at du ikke skal lade sådanne ting bremse dig...
der er så meget godt at jeg ikke kan skrive det ned, i hvert fald ikke i øjeblikket. Tænker jo selv meget over det for tiden.

Glæder mig selvfølgelig meget til at komme hjem igen, to år er meget...
Men det har også fyldt meget, det har jo været næsten hele mit liv. Og om to uger er det bare slut...

Vi skal godt nok lave nogle opvisninger i efteråret men så er det også det, det kommer aldrig tilbage...

Du får så meget ud af dit ophold hvis du tager afsted, mere end du fatter, selv når du er der. Det vil også være rigtig trælst engang imellem, men sådan et år går hurtigere end man tror... Og jeg vil næsten garantere dig at det vil blive et af de bedstei dit liv...

/CBK
0
0
Svar på denne tråd

Line_Tempo
Forfatter: 
Dato:  06-06-2003 17:20
Et efterskoleår er aldeles ikke noget "fri-år". Der er skam meget arbejde. Det siger jeg uden selv at gå på en efterskole, men jeg kender efterhånden en del, der går på efterskole.. Jo.. Såå..

Sommerlige hilsner fra Katrine og Signý!

Danmark er et frit land - ...Hvis du er hvid.

Præsentation --- Mail
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider