Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

HVAD ER DIN MENING..??
Forfatter: 
Dato:  19-05-2003 17:09
hej jeg ville bare høre din mening om slagtere.
ikke kun heste men også køer,grise høns osv.

syns du de er dumme,søde,gode,åndsvage eller har de intet hjerte du bestemer selv skriv din mening jeg vil meget gerne høre om den...

mvh. Mia ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Tja.....
Forfatter: 
Dato:  19-05-2003 17:22
Ham vi købte vores hund af, var slagter. Han var mægtig flink ;)
Det er jo bare et job, som så mange andre.

-//Eminem 8-)

MSN: Marshall@mail-online.dk :D

♥Mange drømmer om et evigt liv, selv om de ikke ved, hvad de skal foretage sig en regnfuld søndag eftermiddag♥
0
0
Svar på denne tråd

Slagtere..
Forfatter: 
Dato:  19-05-2003 17:26
...Tja, hvad synes jeg om slagtere?

Altså slagtere er jo et stort begreb.

De ting de gør er vel okay.

Altså, det er jo bare et arbejde, men det er absolut ikke et arbejde jeg vil kunne udføre.

Du spørger om vi synes slagtere er onde? Nej, det synes jeg ikke, for hvad skulle vi gøre uden dem?

Kan du ikke præcisere hvad det er du vil have os til at tage stilling til?

:-) M.v.h. Punktummet :-)

Lad os se, sagde den blinde til den døve. ~ Den som ler sidst tænker mest langsomt.
0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  19-05-2003 17:27
Hej.

Det er forskelligt. Nogel tænker på dyrene som penge, andre behandler dem værdigt. Den slagter jeg kender, behandler dyrene bedre, end mange af deres tidligere ejere!

Hilsen Heidi
0
0
Svar på denne tråd

jeg sys´ ...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2003 17:28
...det er ÅnDsVaGt at der findes noget som hedder slagter... altså HESTE-slagter... ;-) Altså jeg kan jo godt li´ kylling og sådan noget ik´, men jeg sys´ da os det er syndt for dyrene, men det smager jo godt... men det er også syndt for dyrene (får, geder, høns, grise, køer osv.) (jeg har IKKE smagt hest, og det har jeg heller ik´ lyst til... har I smagt hest???)... sååå jeg har ik´ rigtig nogen mening om slagtere, andet end jeg sys´ det er AnDsVaGt at de slagter heste når man kan ride på dem i stedet :-P

VrinZk Cille

Rasmus gør en forskel...! {>
:-D Og han er CuTe

*Gb* - Mail
0
0
Svar på denne tråd

det kommer helt an på...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2003 17:42
... hvordan de er!
jeg var til roskilde heste mog kræmmermarked der var en slagter (det stod i hverfald på hans lastbil)
han havde en rampe hvor der var mindst 60 cm hestene skulle hoppe for at komme op i bilen og de landede jo på en ustabil rampe!

mn slager ja... i det store hele bryder jeg mig nok ik om dem!

men det er jo nok deres job der gør det!
:-(
*ELSK DIN HEST*
*SÅ ELSKER DEN DIG*
{>
0
0
Svar på denne tråd

ehh?
Forfatter: 
Dato:  19-05-2003 18:10
Underligt indlæg.. Nå men altså.. Kan ik se noget galt i slagtere.. Hvad ville vi gøre uden? Være vegetarer alle sammen.. Nogen er måske lidt "Kolde" Men altså, ... ?

Og så til "Cille & Ralle" Nogen kan jo godt lide hestekød (har aldrig selv smagt det) Sååh.. Det er jo også somregel gamle eller syge heste der bliver slagtet.. Det kan jeg altså ik se noget galt i!
*Giv hesten frihed, frihed til at vælge, så vælger den dig*

{>Elsk mens du kan, lev mens du gør det! {>

KnusS Camilla - og mine to dejlige heste Ilana og Errolfina ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Hmm
Forfatter: 
Dato:  19-05-2003 18:39
Det er da helt klart at man bliver nødt til at slagte dyr inden man spidser dem!! Hvad skulle man ellers gøre? Kød bliver vi jo nødt til at ha´. Men man skal gøre det ordentligt så dyrene ikke lider inden de bliver slagtet.
Jeg har ikke noget imod man slagter en hest hvis den ikke lider og den bliver spist bagefter. Så har den da været til gavn.
For et stykke tid siden var der en forfærdelig dokumentar i TV, der handlede om hvordan heste, uden mad og vand og med lort til benene, blev transporteret hele vejen ned gennem Europa for at blive slagtet. DET ER SYNDT!! Det har ingen ret til at gøre mod et levende væsen. Men som sagt hvis man gør det uden lidelser er der intet galt med slagtning, og det i øvrigt helt nødvendigt at vi får noget kød.
0
0
Svar på denne tråd

Camilla Darell.....
Forfatter: 
Dato:  19-05-2003 19:25
Camilla Darell: Der er nok en, der er wanna-be Gitte Naldal dér hva?! *Ha ha*

~Peace out~

~Malle~

Mennesket er ikke intelligent - det lader bare som om :-)

Citat: Mig selv ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Slagtning -synd?
Forfatter: 
Dato:  19-05-2003 19:38
Hvorfor skulle en slagter være dum? Tåbelig? Uden hjerte?

Det er jo bare en job ligesom alle andres.
Jeg synes da heller ikke læger er onde. De kan jo også komme til at skulle skære et hjerte ud af en død person, eks.

Jeg kan ikke se, hvorfor de skulle gøres onde? De udfører et erhverv ligesom de fleste gør.
En slagters job går jo bare ud på at slagte de dyr, som landmændene kommer med, så vi andre kan få vores kød.

At transportere slagtedyr levende til udlandet, er noget helt andet, det er fuldstændig absurd og burde slet ikke være lovligt.

Til Cille&Ralle:
Du synes HESTEslagter skulle være forbudt. Hvorfor?
Hvad er det, der gør en hesteslagter værre end andre slagtere?
"Det er synd for dyrerne, men det smager jo godt", skriver du.
-SYND? Hvad er det, der er synd for dyrerne? Jeg synes ikke det er spor synd. Dyret er dødt.
Det mærker ikke en dyt.
Jeg går da heller ikke og har ondt af mig selv, fordi jeg engang skal DØ og brænde op og ende som aske i en krukke. Jeg er stendød og mærker overhovedet ikke noget.
Jeg synes heller ikke det er synd for de mennesker, der ligger under jorden på kirkegården og rådner op.

Hvis jeg synes der var noget, der var "synd", så ville jeg overhovedet ikke støtte det, eks. ved at købe produktet.
Æg fra burhøns -og burhøns generelt- synes jeg er noget bæ. Så disse produkter går jeg bare en stor bue udenom.

Men generalt synes jeg ikke det er synd for et slagtedyr. -Hvorfor det?
Jeg synes ikke kød er det bedste der findes. Jeg spiser helst grøntsager, ris, pasta og andre kødfri retter. Absolut ikke, fordi det er synd for dyrerne, men fordi jeg synes det smager bedre.
Og jeg er absolut heller ikke vegetar, det ville jeg overhovedet ikke kunne blive. For selvfølgelig spiser jeg kød, bare ikke det helt vilde.

Om det er åndsvagt at slagte en hest, når man i stedet kan ride på den, det ved jeg så ikke helt.
De heste, der bliver slagtede, kan være syge dyr (som ikke har en sygdom, der går ud over kødet eller smitter). For eksempel en hest, der er kronisk halt, har en svær ryglidelse eller andet. Heste, der ikke kan rides, og som lider og derfor bør aflives/slagtes.

~Ida

MSN: halifax_ida@yahoo.dk
0
0
Svar på denne tråd

Uhhhh *GYS*
Forfatter: 
Dato:  19-05-2003 19:56
Jeg rider forbi en slagter hver dag, og jeg kan BESTEMT ikke li´ det!!! Det er nok fordi man kan høre grise skrige og hvine..... Uhhh *GYS*
Det er altså ikke særlig rart!!!

Det værste er at slagteren ikke kan forstå at det ikke er alle der ser på dyr med samme øjne som ham...

Der var engang hvor der lå en *DØD* hest lige på et hjørne af en mark vi skulle forbi.. Urhhh
Man kunne se at den var blevet skudt midt i panden... Det lignede næsten et mord.... :{-( Det var ellers en stor og flot rød hest...
Det værste var at den lå der i flere dage.... Uhhh

Der har også en gang ligget en død hund.. :-(

Og her fornylig her der ligget to små Lam (Ræven havde dræbt dem) i en ræve fælde, men de lå også lige der hvor vi skulle forbi med vores heste....

Og de heste har aldrig været glade for at gå forbi... Så det var svært at få dem forbi...

Der ligger og så nogen gange fåreskind, rygmage og knogler midt ude på stien....

DEt er selvfølgelig ikke alle slagtere der er sådan, men denne her slagter er.... >:-(

-
Livet er et stort forhindringsløb,
så snart man har overvundet den første
kommer den næste...
:-P

*SØGER PART* i nærheden af Slangerup kig på min præs. for mere info....

Allround hoppe på 9 år efter May Sherif til salg... (25000DDk)
0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2003 19:58
Først: En slagter er ikke mere ond end en forretningsmand. Eller en frisør. Eller en butiks-assistent.

Hvis der ingen slagtere var, måtte vi nedlægge vores kød selv og skære for os af retterne - ikke noget jeg ville have lyst til at besvære mig med.

Så er der det med det etiske.

Hvor jeg faktisk er enig med Ida.

Det ville være åndsvagt at skrive det samme en gang til, så det gør jeg ikke.

Vil kun sige, at når man er død er man død - og så kan det heller ikke være "synd" at bruge kødet bagefter.

Man kan synes det er uappetitligt, men i den sammenhæng er man så ofte tit vegetar. :)

-+- Zip.
0
0
Svar på denne tråd

Ida(Halifax)
Forfatter: 
Dato:  19-05-2003 20:38
Hey Ida
jeg skrev ikke at en HESTEslagter skulle være forbudt...
Det jeg mener med at det er syndt for dyrene er at hvis det lever og har det godt og ikke er sygt, så sys´ JEG at det er syndt sådan bare at skyde dyret...
Men hvis det lider og har ondt vær dag, så syntes jeg at det ville være rimeligt at AFLIVE dyret, men ikke skyde det!
Altså vi ser jo alle sammen forskelligt på det ik`?? Og jeg kan ik´ samligne at aflive et dyr med at skyde et dyr.
Når man afliver et dyr så er det vel fordi dyret er såret eller bare ikke har det godt.
Når man skyder et dyr så er det vel fordi at man har brug for kødet eller skindet eller noget andet... sådan opfatter jeg det altså...
Og jeg kan godt give dig ret i at det var mærkeligt det jeg skrev, men jeg mente nu altså at det synd for dyret når man skød det ikke når man spiste det for der kan det jo (ligesom du sagde) ikke mærke en dyt.
Jeg håber ik´ at du opfatter det her som om jeg er sur på dig for det er jeg ikke :-)

VrinZk Cille

Rasmus gør en forskel...! {>
:-D Og han er CuTe

*Gb* - Mail
0
0
Svar på denne tråd

tja.........
Forfatter: 
Dato:  20-05-2003 09:31
jeg synes at så længe de har deres moral i ordnen........så er det fint med mig!

~~Zybbie~~

*What comes around goes around*

^^ Rolando the greatest horse in the world ^^

Stop lange dyretransporter!!
0
0
Svar på denne tråd

.......
Forfatter: 
Dato:  20-05-2003 15:41
Det samme som Ida...

Min far er landmand og ja han afliver de dyr der er sårede/syge (altså de små grise) ved at knække ryggen på dem (tror jeg).
Det har jeg intet imod. De ville ha flere smerter hvis de levede videre.

Slagtere har jeg intet imod hvis de har rent mel i posen....

Knus og kram fra Heste-Julle :-) Mischa ;-D og Ranja ;-)

Mennesket er frit som fuglen i et bur.
Man kan bevæge sig inden for visse grænser.

-citat- J. C. Lavater ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider