Ja, lad os alle sammen sætte hjælpetøjler og tortormidler på vores heste såsnart der er et lille problem!
det løser det nok!
Vi prøver kræfter med hesten og når man endda sætter et skarp bid i kæften på den og en martingal på, samt træner sine overarme, kan man da sagtens holde den! Så er problemet bare løst

Smart ikk!?
DET HANDLER OM SAMARBEJDE!!!
det handler IKKE om at bruge kræfterne, det handler om at bruge HJERNEN! For vi kan ikke klare os i styrkeprøver mod en 500 kg. hest, men vi kan klare os med HJERNEN!
Hvis du smækker et skarpt bid i munden på ham eller en martingal får du bare en styrkeprøve ud af det og den taber du en eller anden dag! Og hvis du ikke gør, knækker du bare din hest, så den ikke er en hest, men en maskine! er det det du ønsker? En hest uden vilje eller glæde? Så bare smæk torturredskaber på ham!
Jeg foreslår en masse grundridning, arbejde fra jorden, løsspringning og TÅLDMODIGHED!!!
Start med at løsspring ham og skridte ham over bomme indtil han slapper 100% af og han lytter efter dig.
Stop ham med SÆDET lige inden bommene og stop ham efter, lav volter foran dem osv. SÅ HAN HELE TIDEN LYTTER! UDEN du sidder og flår i ham...
Når han lytter efter dig og slapper af, kan du begynde at trave. lav de samme numre og lav senere små serier af skridt/travbomme og når han gør det og ikke løber for dig, kan du lavenogen galopbomme.
Hvis han begynder at løbe igen, går nu et skridt tilbage, men bliv ALDRIG sur eller irriteret!
Når han skridter/traver/galoppere afslappet og du har kontrol over ham, er du noget et godt stykke UDEN TVANG!
Så kan du begynder at sætte 1-2 spring på en 20 m. volte SMÅ spring. Hvis han løber der, starter du med bomme og sætter dem laaaaaangsomt op ... Sæt evt. en galopbom foran når han kan springe de SMÅ spring i TRAV.
Inden du begynder i galop, øver du dig i at få ham til at trave/galoppere efter springet på DIN komando!
Så kan du begynde ligeså stille med at lave lige tilridninger, men husk at gå et skridt tilbage hvis det går galt igen, så du har lagt bunden!
På den måde, får du en hest der er GLAD, der lytter og I kommer til at kunne komunikere rigtig med hinanden!
Så hvorfor sætte torturredskaber i kæften på ham?
Mvh. Anna
Tjek min side her! Alt om springning
Jeg er en del af et team.
Teamet består af mig og Shanya.
Da vi slog os sammen som teamet, blev jeg leder, men hun rådgiveren.
For i vores team, er der ikke kun lederen der bestemmer!
- Vi står sammen og tager beslutningerne sammen!!