Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Gymnasiet
Forfatter: 
Dato:  16-05-2003 08:20
Hey alle der går i gymnasiet eller skal begynde her efter sommerferien!!
Hvad ville I sige hvis der er i jeres klasse der kun er 15 år, fordi hun har sprunget 9 klasse over.
Det tænker jeg nemlig på at gøre.
Jeg har ”fået lov” af rektor som tror det er en god ide. Jeg er langt forud, og har fået 9 klasses bøger med hjem af mange af lærerne og jeg kan sagtens følg med. Sidste gang vi fik karakter havde jeg et gennemsnit på 10,3.
Men kan jeg komme med socialt eller vil alle bare synes jeg er en lille lort?? Hvad tror I?

0
0
Svar på denne tråd

...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2003 08:46
Hej Ida!

Såvidt jeg har forstået går du i 8.klasse???

Egentlig så synes jeg ikke det lyder som en helt fantastisk idé.
Kan du ikke efter sommerferien begynde i 10.klasse i stedet for 9., hvis du er så langt foran.

Og så skal man jo også gå i skole et vidst antal år, har du overhovedet opfyldt din undervisningspligt, hvis du går ud af folkeskolen efter 8.klasse?

Desuden skulle du jo også have søgt ind på et gymnasium for længst, hvis du skulle begynde efter sommerferien (sådan har jeg forstået det, men ret mig lige, hvis det er forkert).
Du skal også have gået til folkeskolens afgangsprøve for at kunne fortsætte på en gymnasialuddannelse, hvilket du jo ikke sådan lige har mulighed for, hvis du går i 8. og tænker på at begynde efter sommerferien.

Alt i alt synes jeg ikke det lyder som en god idé, men jeg er heller ikke sikker på om jeg har forstået dit indlæg helt korrekt, men har opfattet det som om du går i 8. og gerne vil på gym. efter sommerferien???

Med venlig hilsen
Krestine

Rigtige ryttere rider dressur jævnligt. Grundpillen for al videre ridning.

præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Jamen, det kan du da godt...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2003 12:15
Det kommer helt an på hvad du selv synes.

Jeg bliver sproglig student til sommer og er altså færdig med mine tre år på gym. Da vi startede i 1.g var den yngste i min klasse 14 år (hun fyldte 15 september i 1.g) og dermed noget yngre end os andre. Selv var jeg 16 år og kom direkte fra 9. klasse - den mest almindelige alder er 16 eller 17 år fra start. MEN selvom min klassekammerat ikke var så gammel (hvilket hun er blevet drillet riiigtig meget med - dog kun for sjov 8-)) har hun sagtens kunnet klare det. Hun er en af dem, der har det højeste gennemsnit og hun har altid været meget aktiv til fester og andre aktiviteter. Faktisk har hun været vores allesammens "mor", når det kommer til at få alting ordnet til tiden og den slags - fx har hun stået for at leje lastbil til os til 18. juli og meget andet.

Så alderen behøver altså ikke at betyde noget, HVIS du er forberedt på at du måske skal arbejde hårdere end de andre i din klasse, fordi du simpelthen mangler et år af folkeskolen (hvis du springer 9. klasse over) og desuden vil mange af dine klassekammerater være nogle år ældre end dig, så det kan jo skabe problemer mht. interesser og den slags - det kan være, at du får svært ved at passe ind i fælleskabet.

Men det skal da 100% være din beslutning - dog skulle du nok have meldt dig til for et stykke tid siden, men det kan da være, at de bærer over med det og lader dig komme ind alligevel. Dog er der jo lige den med din 9. klasses afgangseksamen, som Krestine skriver - kan du springe den over ?

Forårshilsner fra Sine og muledyrene
*Haflinger - en pony med power !*
0
0
Svar på denne tråd

Hmm
Forfatter: 
Dato:  16-05-2003 12:27
Hej.

Jeg starter på Gymnasiet efter sommerferien, der går jeg ud af skolen 10. klasse. I 8. klasse, forstod jeg det man læste i 10. klasse, men alligevel blev ejg i 9. med - det synes jeg også at du skulle gøre. Ellers bliver det nok en for stor mundfuld, hvis jeg kender folkeskolens 8.klasse ret. Men altså - jeg ved det ikke, jeg kender dig jo ikke.

Desuden ved jeg ikke hvordan forholdet til de andre i klassen vil blive.

Jeg ville nok lige glo en ekstra gang, hvis jeg så en på 14 i min klasse. Men jeg ville da respektere det, en af mine bedste veninder er 14 år.

men det skal selvfølgelig være dit valg 100%

Hilsen Heidi
0
0
Svar på denne tråd

Ærligtalt...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2003 12:32
[jeg taler rent ud af posen i dette tilfælde]

Jeg ved for det første ikke, om det er lovligt.

Karaktere (fra folkeskolen, ovenikøbet) er én ting.

Det handler også om, at man selv har ansvar for egen læring.

Jeg har intet imod den 87'er vi har i vores klasse, fordi hun er 87'er.

Men jeg har noget imod hende, fordi hun opfører sig som en.

Hvis du vil i klasse med en masse mennesker, som er 2-3 år ældre end dig, så må du være forberedt på, at de forventer du har ligeså meget ansvarsfølelse som dem. Og hvis du ikke har det, så bliver der set ned på din alder.

Sådan er det i hvert fald i min klasse. Man kan sagtens være moden og vældig ansvarsfuld, selvom man er den yngste, det har intet med det at gøre.

-+- Zip.
0
0
Svar på denne tråd

hvis du er moden nok!!!
Forfatter: 
Dato:  17-05-2003 17:22
hvis du er moden nok er det da det samme som de umodne på 1-2 år ældre..
Livet er et stort forhindringsløb,
så snart man har overvundet den første
kommer den næste...
:-P

Allround hoppe på 9 år efter May Sherif til salg... (25000DDk)
0
0
Svar på denne tråd

julles:
Forfatter: 
Dato:  17-05-2003 22:45
julles: Jeg er ikke sikker på, om den var rettet til mig.

Men for en sikkerhedsskyld;

- Jeg regner folk for umodne, hvis de ikke er ansvarlige mht. gruppearbejde og hjemmearbejde.

- Jeg regner folk for umodne, hvis de ikke har fattet, gymnasiet er et uddannelsessted og ikke en legeplads.

Jeg kalder generalt ikke folk for umodne, det ville i sig selv være... temmelig umodent. ;) Men jeg ved med mig selv, at jeg i 9. klasse manglede det ekstra år, som 10. klasse kan give - ikke for uddannelsen, men for udviklingen.

Og jeg ved at der er MANGE i min klasse, som skulle have taget det ekstra år.

Igen siger jeg; det har intet med alder at gøre. For min skyld må du være 10 år og komme i samme klasse som mig. :) Og jeg har intet at skulle have sagt, overfor andre elever i min klasse med henblik på alder og andet.

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

Zip og Julles
Forfatter: 
Dato:  17-05-2003 22:53
Som skrevet har den pige, der går i min klasse udviklet sig præcis i takt med os andre, så selvom der er en aldersforskel på min. 1 år mellem den yngste og den næstyngste i klassen har det fungeret okay. Jo, hun er lidt mere pjattet end gennemsnittet, men det er der sgu så mange der er ! Når I kommer i 3.g vil I også kunne se, hvor små 1.g'erne er uanset om de er 15 eller 17 år - det kommer næsten ud på et, hvis man ser det 'udefra'. Og det er altså ikke for at virke belærende eller overlegen ;-) I vil selv kunne se det, tro mig.

Men det er rigtigt, at det kommer an på hvor moden man er. Dog skal det lige siges, at man ikke skal forvente/grue for at folk er enormt voksne og seriøse bare fordi de går på gym. - selvom man er 20 kan man stadig godt lave madkamp i kantinen (=jeg har set det ske !). Men cheer up og husk at der skal være plads til os allesammen uanset om man er en pjatrøv eller ej ;-)

Forårshilsner fra Sine og muledyrene
*Haflinger - en pony med power !*
0
0
Svar på denne tråd

Vent et år
Forfatter: 
Dato:  17-05-2003 22:58
jeg syntes helt klart du skal vente et år. nu går jeg jo i den "ældste" 1.g, og er selv 18, men der er en som lige er fyldt 15 år. Hun er meget ambitiøs, men hun har svært ved at forstå det at lige pludselig så skrider karakteren en del nedad. du skal jo huske på at der er en væsentlig forskel på 9. klasse og 1.g, og en kæmpe på 8 og 1.g

Qnuz Camilse

selv om hestene er små er det bedre end at gå;)
Don't horse around, get a welsh
Den mest ukloge er den der ikke lytter til andres råd
Til alle der har lyst SKRIV I MIN GÆSTEBOG PLEASE
"Together we stand, Devided we fall" Citat Pink Floyd, The Wall

Tjek lige min HP ud. www.saxonia.ridesiden.dk den er godt nok ikk helt færdig endnu
0
0
Svar på denne tråd

Sine:
Forfatter: 
Dato:  18-05-2003 11:32
Sine: Jeg er helt enig med dig. :)

I min klasse har vi desværre bare haft et halvt skoleår, hvor 80 procent af klassen udviste en uhyrlig mangel på seriøsitet.

Men samtidig er klassens mest seriøse pige et år yngre end mig.

Igen - alderen har ikke nødvendigvis noget med det at gøre. *G*

-+- Zip.
0
0
Svar på denne tråd

ANG. Zip
Forfatter: 
Dato:  18-05-2003 16:49
Du skal forresten have bestået 9. klasse dansk og engelsk, og så skal du have taget eksamen i matematik og fysik og kemi for at komme på matematisk, og i et andet fremmedsprog for at komme på sproglig, så den går vist ikke lige helt med at springe 9. klasse over.

Qnuz Camilse

PS: desuden skal du jo allerede for to måneder siden have sendt ansøgningen for at blive optaget...

selv om hestene er små er det bedre end at gå;)
Don't horse around, get a welsh
Den mest ukloge er den der ikke lytter til andres råd
Til alle der har lyst SKRIV I MIN GÆSTEBOG PLEASE
"Together we stand, Devided we fall" Citat Pink Floyd, The Wall

Tjek lige min HP ud. www.saxonia.ridesiden.dk den er godt nok ikk helt færdig endnu
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider