Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Bange??!?
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 14:46
Hejsa alle JHN'ere!

Har tænkt på en ting ret lang tid!
Er jeg den eneste på 13 år - og andre aldre - der bliver bange når man hører at feks en morder er fri... Ligesom der med Susan sagen for et par år siden!
Der blev jeg VIRKELIG bange... Og det har påvirket mig ret meget!
Forstår ´bare SLET IKK at man kan voldtage og dræbe en pige på den alder som de fleste her inde på heste-nettet er!
Men det kan godt være at det bare er mig!
Nogle gange når jeg ligger i min seng og det er HELT mørkt og jeg er ret træt... Falder det mig pludseligt ind at TÆNK HVIS DET VAR MIG! det kunne det jo lige så godt have været!
Hvad syntes/mener i???
;D ~ Den zmukke tøZ! ~ ;D
Teenie
{> I Shagall! {>

I selv de sværeste siturationer - Må man tænke klart!
Citat: Moi :D
0
0
Svar på denne tråd

..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 14:51
Sårn er der mange der har det tror jeg!
Jeg bliver nu ikke bange.....!
:-D Hilsen Flüg :-D
~Hvem styrer verden? Det gør mine ismuler og Shane~
Man skal ikke begå fejl,man skal lære af dem!
Citat: Mig selv!

0
0
Svar på denne tråd

Okay!
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 14:57
Okay...!
Men syntes bare det ville være lidt mærkeligt hvis jeg var den eneste pige på vores aldre der har det sådan... Forstår du???
Teenie
{> I Shagall! {>

0
0
Svar på denne tråd

HVem er susan?
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 15:12
Jeg kan da også godt få det sådan, men det er heldigvis sjællendt...

Hvad r det for en sag om en der hedder susan...???
Livet er et stort forhindringsløb,
så snart man har overvundet en kommer en ny...
:-P
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænker mere...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 15:27
på at manden (eller kvinden) der gør det er pervers og er sindsyg! Jeg går ik lige frem rundt og er bange...

I'm not always right, but I'm never wrong 8-) -Citat Garfield
Hilsen Lisa med
♥Ódin♥ , ♥Þrymur♥ & ♥Flash♥
0
0
Svar på denne tråd

bange
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 15:35
Jeg er ikke bange, jeg tror at de sager mest sker mellem nogen der kender hinanden.. Altså seriemordere er jo ikke lige hvad der er flest af i danmark, så jeg er faktisk ikke bange for at blive dræbt på den måde.. Jeg tror mere jeg er bange for at Saddam Hussein eller hvem det måtte være, ville slippe kemiske våben/kemisk stof ud så alle mennesker ville blive syge eller hvad det nu måtte være..

Men kan da godt forstå du synes det er uhyggeligt og bliver lidt bange, jeg ville nok ha gjort det samme i din alder!

-Bene
Hvis nogen sparker dig bagi, kan du trøste dig med, at det er fordi du ligger forrest.
Tænkt kan siges, men sagt kan ikke forties.
0
0
Svar på denne tråd

Hmm..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 15:38
...Jeg går heller ikke rundt og er bange...men man kan da godt blive lidt utryk når sådan noget sker.

F.eks. sagen med hende Susan som blev fundet i en kælder..efter den episode var jeg ikke så meget for at gå ned i vores kælder da jeg bor i et lignende boligkvarter..

Sådan noget som Peter Lundin -sagen..Det er vel og¨å ret skræmmende.

Her for et godt stykke tid siden blev en pige i Aalborg, (jeg bor lige udenfor Aalborg) slået ihjel... Hun var "på vores alder"..skummelt.. Jeg kendte hende ikke, men jeg kender en lidt som gjorde...det kunne ligesågodt have været hende, da hun bor i samme område og går på samme stier mm.

I sådan en situation kan man da også blive lidt halv-bange...Men jeg går ikke og er bange sådan til hverdag hvis i forstår.

Lad os se, sagde den blinde til den døve. ~ Den som ler sidst tænker mest langsomt.
0
0
Svar på denne tråd

forresten..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 15:39
...så er SARS da også ret uhyggelig eller er det bare mig? Pesten2?

Lad os se, sagde den blinde til den døve. ~ Den som ler sidst tænker mest langsomt.
0
0
Svar på denne tråd

Jo!
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 15:58
Jeg er skam heller ikke bange hver dag! Det er ret sjældent! Men hvis jeg så bliver bange... Bliver jeg RIGTIG bange!
Men den der Susan sag var hvist en 13 årig pige - tror jeg - der forsvandt... Så blev hun efterlyst og efter lang tid hvor folk i hele danmark fulgte med i hvad der skete... Blev hun fundet dræbt og voltaget i morderens kælder... Ret scary!
Syntes og at ´det der med SARS er ret uhyggeligt... Men jeg er ikke ligefrem BANGE for det... Men håber da på at det ikke kommer til Danmark, hvilket jeg Ikke tror at det gør...!!!
Til bage til morderne osv...
Man bliver jo også mere skræmt end i andre lande fordi det er SÅ sjældent at folk bliver virkelig bange... Ellers ville vi nok bare tænke: 'et til mord... det er alligevel så normalt her i danmark at det er ligemeget!'
Men sådan er det HELDIGVIS ikke her i Danmark!
Men er glad for at de fleste 'sjældent' har dte på samme måde som jeg!
Teenie
{> I Shagall! {>

0
0
Svar på denne tråd

Naboen..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 16:46
Det ryster mig mest med, at det var hendes nabo. Har sQ også en skummel nabo, og jeg tænker tit på det samme.
Men han kunne heldigvis aldrig finde på at gøre noget mod mig, for jeg tror han hadere mig så meget :D
Hver gang han kommer, skælder jeg ham ud og sier han godt kan smutte.. Kan bare ikke fordrage ham.

Men har også tænkt meget på det, da jeg var 13 år..

~Fjordsnuden! Nordens Varmblods Snude~

MSN :
Smirnoff_Ice_88@Hotmail.Com
'

0
0
Svar på denne tråd

Pjat...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 17:00
Ej, undskyld mig, men på en måde, så er det jo lidt pjat, kan godt forstå at der er mange der bliver bange og sådan, men meget af det er nok hysteri...Kan godt huske sagen om Susan, hvis jeg tænker over det, så tænker jegikke på, hvis det nu var mig,men påhendes familie og venner - altså de pårørende....

Har haft det lidt sådan da jeg var mindre, den gang der var rejseholdet, jeg turde ikke gå op ad trappen til mit værelse bagefter,´sådan har jeg det slet ikke mere, det var jo også bare hysteri, ikke andet ;-)

~Peace out~

~Malle~

Mennesket er ikke intelligent - det lader bare som om :-)

Citat: Mig selv ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Tjah
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 18:10
Det er da skræmmene, når unge piger (og alle andre mennesker) bliver voltaget og/eller dræbt af sådan nogle psykopater.

Men nej, det er ikke noget jeg gå og tænker over.
Der bor 6 millioner mennesker i Danmark, og jeg føler mig ikke spor mere udsat end dem. ((og det er ikke meget))

Jeg bor tæt på et større Psykiatrisk Hospital, og der er da også en lukket afdeling med div. underlige personer.

Jeg kendte faktisk en pige, der ikke måtte tage bussen forbi 'sindsygehospitalet' "for man ved jo aldrig"

Men man kan bare ikke gå og gemme sig og være bange for sådanne ting. Jeg kører da tit med pågældende bus, jeg går tit igennem psykiatrisk hospital, jeg går tit tur med min hund i parken, hvor nogle af de sindslidende også kan gå.
Og ja, -der er vel nogle mindre rare folk på et Psykiatrisk hospital, men langt de fleste er altså bare almindelige mennesker ligesom os selv! De fleste har jo bare et psykisk problem med dem selv, som de får hjælp med. Det er overhovedet ikke noget at gå og være bange for.

På et tidspunkt var der en eller anden børnelokker-ting, der havde forsøgt at lokke nogle børn med sig. Han stod tæt op ad vores skole.
Det var ret ulækkert, og jeg fik af vide (vi fik et signalement) at han var en gammel mand. Det syntes jeg da var ret vammelt, at han sådan luskede rundt lige i nærheden.
-Men jeg turde godt gå igennem skolen samme aften, da jeg kom hjem fra stalden.

Jeg har aldrig i mit 14-årige liv mødt personer af værre karakter end de hjemløse tiggere i Århus.

Derfor kan jeg ikke se grund til at jeg skulle gå og gemme mig, og kigge mig over skulderen for at se om jeg nu blev forfulgt af en spooky mand.
Selvfølgelig passer jeg på, og smutter da også over på den anden side af gaden, hvis der eks. går en fuld og underlig mand på fortovet ved siden af mig.
For man ved aldrig hvad der sker, og det bryder jeg mig ikke helt vildt om.

Susan-sagen var da helt klart forfærdelig. Men jeg har aldrig tænkt over at det kunne ramme mig, og gået og passet på det.
Jeg har da også gået alene rundt i nogle lejligheder, og omdelt sådan nogle kaffe-poser :D (Susan solgte lodsedler eller sådan noget)

Men det er ikke noget jeg går og tænker over til daglig.

Til det med SARS.
Jeg synes det er en ret uhyggelig sygdom, men jeg tror den moderne teknologi er så langt fremme, at den aldrig vil nå at udvikle sig til "pest2".
Man skal lige huske:
-Sygdommen er brudt ud i et af Verdens tættest befolkede områder.
Alligevel drejer det sig om et en-cifret antal tusinde, der er smittede.
Hvis det var "pest2" havde den sandsynligvis smittet mange flere mennesker, og sygdommen ville være meget mere udbredt.

Desuden er vi bedre forberedt på sygdommen, end de i sin tid var på pesten.
Og så har jeg læst, at 90% af alle dem der får SARS overlever.

Så jeg tror (og håber) ikke den når at udvikle sig mere :)

~Ida

MSN: halifax_ida@yahoo.dk
0
0
Svar på denne tråd

Kendte Susan!
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 20:22
Lige det med Susan, var jeg lidt røstet, for en dreng jeg går i klasse med var ret gode venner med hende!

Han havde det også lidt svært og det var entelig lidt mærkeligt at det kan ske for alle!

Kram Sandy :)
0
0
Svar på denne tråd

Okay!
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 20:42
hejsa!
Kan godt forstå hvad du mener med hysteri, *Frigge Musen*!
Men alligevel er det altså skræmmende!
men når jeg bliver bange bliver jeg tit hysterisk og så bliver det jo MEGET værre og sådan fortsætter det... Så fortælles det videre... Og ænder nærmest i en katastrofe fordi den første var blevet så hysterisk eller overreagerede! selvfølgelig mener jeg ikke at man skal gå rundt og være bange for fremmede mænd og for den sags skyld også kvinder, men det er måske meget godt og se sandheden i øjnene og være parat til det værste uden og tænke for meget over det!
Det prøver jeg i vertfald på... og det hjælper faktisk!
En af mine tidligere veninder gik altid rundt med en kniv i sin taske for hvis der nu lige pludselig skulle komme en morder eller voldtægtsforbryder... Det er jo også 'BARE LIGE' sådan en man møder hver dag på gaden, ikke???
Det var så RET hysterisk og ret latterligt! Men sådan er der jo nogle der er og det har jeg en MEGET stor respekt for... for alle er jo forskellige!

Teenie
{> I Shagall! {>

0
0
Svar på denne tråd

Manden i den hvide varevogn!
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 21:37
Ja her i lille Tommerup og omegn var der for ca. et år siden en mand der kørte rundt og kiggede på børn,holdte flere timer uden for folks huse og i mit tilfælde RINGEDE PÅ DØREN!
Ja en dag da jeg var alene hjemme holdte der pludselig en hvid varevogn uden for min dør.Manden passede til den beskrivelse der var i nyhederne :-@ Jeg skyndte mig at gå oven på og lade som om der ikke var nogen hjemme. Jeg stod i vinduet ud til vejen og da manden kom tilbage til bilen, røg hans blik op på mig :-(Han rystede på hovedet og gik ind i bilen. Han holdte stille lidt og kørte så. Jeg var vildt bange :-@ Så låste jeg døren og ringede til min mor ;-)

Det var godt at jeg ikke åbnede døren!

For ikke så lang tid siden var det i nyhederne at en far hvis datter var blevet gramset på af den mand der, havde skudt ham.Han er død nu ?:-)

;-D MøZz Anzo & Drakkar ;-D

;-) Og Elliemusen + Lokkamulen ;-)
:-) Et STORT velkommen til Fahrenheig :-)

(y) Ha´det godt, dér (y)
0
0
Svar på denne tråd

SARS
Forfatter: 
Dato:  23-04-2003 22:32
Med hensyn til SARS:

Ida(Halifax)skriver: Jeg synes det er en ret uhyggelig sygdom, men jeg tror den moderne teknologi er så langt fremme, at den aldrig vil nå at udvikle sig til "pest2".

Teenie skriver: Syntes og at ´det der med SARS er ret uhyggeligt... Men jeg er ikke ligefrem BANGE for det... Men håber da på at det ikke kommer til Danmark, hvilket jeg Ikke tror at det gør...!!!

Tja.. Måske når sygdommen ikke at udvikle sig til "pest2" -måske gør den. Jeg har hørt fornylig at der kan gå op til to år inden man kan vaccinere mod SARS.

Og hvorfor skulle SARS ikke komme til lilla Danmark? Jeg undrer mig faktisk over at her ikke har været tilfælde endnu...Det har der da været i b.l.a. Tyskland og Sverige..

Men nu vil tiden vise..

0
0
Svar på denne tråd

Grunden
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 14:52
Punktummet: det kan godt være med hensyn til SARS at der kommer et par tilfælde... Men hvis der gør bliver de jo fundet med det samme og isoleret for resten af befolkningen! Når man har SARS får man det jo rigtig skidt og det mest sandsynlige er nok at man så ringer eller tager hen til et hostital/en læge...! Men man kan jo aldrig vide som du siger! Jeg siger bare at jeg IKKE tror at den blievr lige så ukontrulert som i Kina og Hong Kong... Hvor den jo startede! Men inden længe finder man nok en medicin og så tænker man nok ikkke så meget mere på den sygdom... eller hvad???

*Drakkar*: Skræmmende!
Teenie
{> I Shagall! {>

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2003 15:59
...Jeg ved ikke hvad jeg skal synes om SARS.. jeg synes egentlig bre vi skal bekymre vores små hovede om noget andet.. Heste f.eks?

0
0
Svar på denne tråd

øhmm
Forfatter: 
Dato:  26-04-2003 09:53
jeg bliver aldrig bange... Ikke af det jeg Har prøvet. Jeg er 11 år gammel
:-D Vrinsk MiniPige :-D

;-D Hvem er de bedste? ;-D
;-D Det er heste! ;-D
:-P Polly hun er sød :-P
&
:-P Mini hun er blød :-P
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

:-D Sort Per er den Dejligst :-D
:-D Ismuler!!! :-D

:-P Motto: Nå nøden er størst :-P
:-P er hestene der først :-P
0
0
Svar på denne tråd

Tjah..
Forfatter: 
Dato:  26-04-2003 10:55
Jeg ved det ikke helt - Jeg forsøger nemlig så vidt muligt ikke at spekulere så meget over den slags. :)

Jeg har godt nok også mødt nogle såkaldte "mærkelige mænd" gennem tiderne, men ikke så tit og ikke i så høj grad, at jeg ikke tør at gå udenfor en dør...!

Mht den dér Susan-sag.. Jeg tænkte ikke så meget over det den gang, da den kørte (...eller hvad det nu hedder), jeg var jo ikke så gammel, - det er efterhånden lidt længe siden - og jeg synes egentlig, at det er lidt dumt at hive den op igen som et eksempel, da jeg mener at Susan's efterladte skal kunne komme til sig selv, og leve et normalt liv igen.

Men.. - Selvfølgelig synes jeg da, at det er skræmmende at tænke på, - selvom jeg ikke ligefrem ligger søvnløs om natten af frygt. :)
;D Katrine og Signý ;D

"Fyld ikke dit liv med dage - fyld dagene med liv ! (...Og det skulle komme fra mig... ;))

Rideudstyr Sælges - Mail
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider