Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Er liiidt chorkeret .. !?
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 16:18
Hejsa !!

Læste lige et indlæg nedenunder, vist nok noget om hestens program eller noget lign. - Pyt med det - men så skulle man svare på hvor lang tid man rider hesten.
Rigtig rigtig mange af jer rider jeres heste/ponyer helt op til 2 timer om dagen, det er vildt lang tid syntes jeg.

Forestil dig at du skulle lave gymnastik i 2 timer ..
Altså jeg mener hvis det er hver dag.
Ikke fordi det gør det værer hvis det er hver dag for så har hesten kondien til det, men der imod hvis man gør det et par gange ugentligt så er hesten jo ikke i nær så god form.

Blev lidt forbavset, syntes det er lang tid at ride hver dag. Jeg beskylder ingen for at være hård ved hestene eller dømmer NOGEN !
Men jeg selv rider kun ½ time - 45 min. om dagen.

Måske skulle jeg have skrevet det nede, men vil nu hellere starte en debat omkring ridetiden af en hest.

Prøv at tænke hvor meget kondi hesten får når den bliver redet så lang tid, til sidst bliver det jo umuligt at få hesten gjordt træt.

Kom med jeres meninger :-)
Hvorfor rider I så lang tid ??

Mange Hilsner fra
Julie & Josca

~ De som er kloge og som har hjerne, begriber aldrig nogen ting ~
Citat : Peter Plys

0
0
Svar på denne tråd

..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 16:27
Kan godt se dit synspunkt! Men det kommer an på hvorn du rider jo! Og du kan absolut ikke sammenligne et menneske med en hest! Heste er meget stærkere end et menneske,de kan holde til meget mere!
Hvis man rider med måde kan de sagtens klare det! Tænk på konkurence heste hvor meget de bliver redet hver eneste dag!

:-D Hilsen Flüg :-D

Pafi & Gauti= *MuMs*
Man skal ikke begå fejl, man skal lære af dem
Citat: Mig selv!
www.magic-hp.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tjaah...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 16:29
Altså når jeg læser sådan noget så tænker jeg da ikke liiige på at man så traver og galoperer HELE tiden! Når man skriver at man rider 2 timer om dagen så er meget af det vel oss' skridt! F.eks. så kan jeg sagtens bruge en time på bare at skridte rundt og prøve at få hesten jeg rider på til at gå pænt til biddet!

>>Prøv at tænke hvor meget kondi hesten får når den bliver redet så lang tid, til sidst bliver det jo umuligt at få hesten gjordt træt.<<

--> Hmm.. Altså jo mere den bliver redet jo hurtigere bliver den vel træt eller hvad??

>>Forestil dig at du skulle lave gymnastik i 2 timer ..Altså jeg mener hvis det er hver dag.<<

--> Altså hvis man ikke bare traver og galloperer helte tiden så er det okai at ride sin hest 2 timer om dagen! Os mennesker kan jo oss' sagtens holde til at gå en tur der varer ca. 2 timer ikk'??

Håber i kunne bruge mine svar!

-HesteNuzz:)
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor --- Derfor!
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 16:30
jeg rider nogen gange op til 2 timer og om sommeren op til 3 timer og det er bare på grund af at jeg jo både starter

-Spring stævner
-Langdistance
-Jagter

Fx. til et langdistance stævne kan du risikere at du skal ride en rute på 3-4 timer afhængig af hvor langt du skal ride!

og en god jagt tager mindst 2 timer og det er jo i galop med enklete skridt pauser og hesten skal være i form til at springe alle forhindringerne unden at blive træt!

men når man rider så lang tid er det jo også vigtigt at fodre der efter for den kan jo ikke kun nøjes med lidt havre den skal have noget nærende og konsentrerede foder!

selvfølgelig rider jeg ikke hård dressur i 3 timer bare rolig så kombinere jeg det lidt fx. 1 time i skoven 1 time hård dressur og ½ time hygge dressur og ½ time i skoven igen

hvis jeg skal springe så rider jeg ½ time dressur 1 time spring også måske en lille skovtur ned til stranden og bade...

Knuzzer Step...

**Rigtige piger rider hver dag..!!**

Ponznet Step2002 Step2003
0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 16:32
Jeg synes ikke man skal sammenligne heste og mennesker på det punkt. Heste er store dyr, 300-600 kg., og de kan altså klare mere end et menneske, og det er ikke små porcelæns-ting, de kan altså sagtens holde til det, medmindre de selvfølgelig er i dårlig kondi/ikke vant til at blive redet så meget.

Jeg synes ½ time er meget lidt tid at ride. Jeg rider ca. en times tid, men Coco kan sagtens holde til mere. Jeg kan sagtens ride f.eks. en ½ times seriøs/koncentreret dressur og så samme dag tage en times tid i skoven, uden at hun viser tegn på træthed. Det plejer jeg så ikke at gøre, men hun har smaddergodt af det. Og når hun har gennemført en Hubertusjagt med opløb, så tror jeg nok også at hun kan holde til 2 timers ridning.

Så jeg synes ikke 2 timer er alt for meget, men det kommer også lidt an på hvad man rider. Synes ikke man skal køre hesten træt, og man kan heller ikke ride helt vildt koncentreret og seriøst i 2 timer, eller springe rundt hele tiden. Men man kan altså sagtens ride 2 timer, hvis hesten er i god kondi. Men jeg ville nu ALDRIG ride en hest i 2 timer, hvis den var i dårlig kondi, eller vant til kun at blive redet ½ time eller noget...

- Mange dejlige pæretærtehilsner - Dræberkyllingen :P

SLAM-BAM SAGDE BAMSEN !! ;-D

Rideudstyr sælges - se her
0
0
Svar på denne tråd

Nej som mulle coco siger
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 16:36
Jeg kunne heller aldrig finde på at ride en hest i 2 timer som kun var vandt til at blive redet i ½ time det er noget de langsomt skal trænes op til!

Knuzzer Step...

0
0
Svar på denne tråd

!
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 16:48
Ja det kommer an på hvor hårdt man rider mener jeg!

Altså hvis hesten tøffer rundt i skridt og luntetrav 2 timer er det intet problem!

Jeg rider somregel 45 min. - 1½ time!

Afhængig af hvor hårdt jeg træner!

Det der fik mig til at svare var faktisk dette du skrev: "...når den bliver redet så lang tid, til sidst bliver det jo umuligt at få hesten gjordt træt"! WHAT? Hvorfor er det nu NØDVENDIGT at få gjort hesten træt? Hvorfor er det slemt man ikke kan gør eden træt? DET ER VEL IKKE MENINGEN MAN SKAL GØRE DEM TRÆTTE ER DET????

Forstå mig nu ret: JEg er enig... 2 timer lyder af meget... Men derfor synes jeg du skriver noget forkert der til sidst!

~Julie :-P

-Livet er en lort >:-(

Hvis man kunne krydse et menneske med en hest,
ville mennesket forbedres, men hesten forringes! :D

Oprindeligt citat: Mark Twain
0
0
Svar på denne tråd

HELT ÆRLIGT!
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 16:52
Jeg er bare SÅ træt af alle de pusse-nusse ponyejere som kun rider deres ponyer en halv time om dagen, og de skal gå med dækken, og skal have smurt hove hver dag, og de skal og skal!
ALtså HALLOOOO???
Heste er faktisk et arbejdsdyr, altså de skal faktisk trænes ret meget hver dag, for at leve op til naturens regler!
Så bare kom ud og rid din hest!
Og heste er ikke en eller anden porcelænsfigur..
0
0
Svar på denne tråd

ikke for.....
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 17:01
..at være en sladder taske men jeg kender en der ridder sin ene hest 10 kilometer i galop/skridt det tager omkring en 2 timer og så rider hun hvad hun kalder normal ridning (altså spring og trav) 1 time og hun skridter også men hun siger hun rider 3 timer på hver af sine heste (hun har 2 heste at ride) det er springheste og i top form, hun springer også helt vildt højt når hun "skridter" en tur for en af sine søstre (de har også heste), det wsyntes jeg er for hårdt selv om hun en konkurece rytter så syntes jeg det er lang tid.
jeg ridder da også længe men ikke så hårdt jeg galoppere ikke halvt så meget og springer overhovedet ikke (hesten er lidt for høj til at jeg vil springe med den, den springer også kun høje spring (meget høje)
men forstår hvad du mener.

P.s syntes nu ikke det er hårdt med to timers gymnasyik, da jeg gik til fodbold var vi engang imellem til træning i tre timer med meget få pauser.-vrinsk Astrid ;-)

det eneste man behøver for at være en god filosof er evnen til at undre sig..
oprindeligt citat:
Jostein Gaarder (Sofies verden)
0
0
Svar på denne tråd

Blomsten!
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 17:11
Må en pony nu ikke gå med dækken? jeg er ikke nogen pussenusse pony ejer men mine ponyer havde da dækken på hele vinteren fordi jeg var nød til at klippe dem fordi jeg træner dem så hårdt at de sveder og hvis de ikke lige har nået at blive 100% tører og man så lukker dem på fold kan de faktis få nyrer slag o.ling.

Knuzzer Step...

0
0
Svar på denne tråd

60 min
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 17:53
Hey..
hm, rider selv omkring 60 min, nogle gange lidt længere tid. Mine heste er også i form, og rider endel stævner. Men syntes egentlig det er meget forskelligt for hest til hest.. :-D
¤¤Vrinsk Og Knus fra Mille & Monique(♥)¤¤

En amerikansk statsborger kan overtage enhver ukendt,
ubeboet ø,
så længe der er fugleklatter på den
~ Lov fra USA

Søger part!
0
0
Svar på denne tråd

Gi´r shakirea ret
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 18:04
Øvvvvvvv tuder snart..
Nu havde jeg lige siddet og skrevet et langt indlæg til det her og så sletter min dumme computer det bare
*sur numse*
Nå men for at gøre det lange indlæg kort vil jeg bare sige at jeg sys ikke at man er en pusse nusse en hvis man bare rider en halv time..
jeg rider omkrin en time..
Nogen gange er han irriterende og andre gange er han sød..
Men jeg rider også hver dag..
Og han er den pony med bedst kondi i ROAGERS omkreds vil jeg bare lige sige......okey det var bare for sjov. men det tror jeg at han er.

Ømmm hvor er det møj irriterende at jeg ikkke kan huske hva jeg skrev men det havde noget at gøre med at jeg red hver evig eneste dag dressur men ikke når jeg har spring under visning som jeg har en gang i ugen..
Men jeg kan bedst lide spring..
men jeg kan også lide dressur.
Men det er bare ikke lige så fedt når Harlekin går og øffer over det for han kan også bedst lide at springe"
Nå ja men det var ærgeligt jeg ikke kunne huske resten for det var en ret fin historie

DeR FiNdEs KuN 1 *sTjErNe I VeRdEn Og DeR eR HaRlkIn. ;-D

Sol, sol kom igen
For du er min
bedste ven
Sky, sky gå
din vej vi har
ikke brug for dig

KnuSer SiDsEl
0
0
Svar på denne tråd

Tjah!!
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 18:05
Bozze bliver redet ½-1 time om dagen men i den hele 1 er der også skridt med..
Men for det meste bliver han redet 3 kvarter!!

Såååh...

~ Jannie&Bozze ~

Verdens mest værdigfulde guldklump er - Bozze
0
0
Svar på denne tråd

Jeg sys...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 18:11
det er ok at ride sin hest 2 timer hver dag..! Hvis hesten har kondien til det og ikke er ved at falde om..!

Selvfølgelige kommer det også an på hvordan man rider sin hest. En masse skridtpauser så hesten kan få pusten igen er da kun passende. Men alle skridtpauser behøver jo ikke være med lange tøjler? Hesten får jo også pusten igen selvom man arbejder med den i skridt.

KramZ LBfoxxyStar

"Mødet mellem hest & Rytter, er som mødet mellem 2 kemiske stoffer! Er der en reaktion, vil de begge forvandles"
{>

Min Email..!
0
0
Svar på denne tråd

sidseljuel...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 21:30
hmm.. Hvorfor rider du så meget dressur?? altså 6 dage om ugen dressur ca. 1 time?? så spring en gang om ugen?? hvorfor rider du ikke turer?? det er IKKE MENT SURT!!! men.. undrer mig bare..

hmm.. ridre selv en pony 2 nogan gange 3 dage om ugen... det er kun mig der rider hende.. ellers går hun på fold sammen med en anden hest døgnet og året rundt--- hmmm.. nu må i ikke tro at hun bare tuller rundt og keder sig osv. der er jo en anden hest.. hun får mad 2 gange om dagen omsorg.. halm og hø.. Og vand hehe... men Til sagen Cille.. Når jeg rider Bimba (som ponyen hedder) rider jeg hende ca. 1 time.. hmm.. altså det er så med skridt... for og af+ trav "for" og af. det vil sige... jeg kræver at hun "arbejder" seriøst omkring ½ time..- 3 kvarter.. kan godt ride over 1 time.. men så er det meste skridt... og >Ikke kun dressur.. så rider vi tur o.lign.

men kan ikke forstå hvorfor nogen lader deres heste gå så meget dressur?? ved fra Bimba at hvis hun ikke laver andet end dressur køre hun simpelt hen sur i det... ja og det er jo ikke sjovt for nogen af os.. derfor rider jeg tur min. 1 gang om ugen... også er det varigerne hvor seriøst jeg rider og hvor længe .. og hvor..

nå..

Hilsen Cille

Smil til verden :-) og verden smiler til dig

Hellere 1 ord før ...
End 10 ord efter ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar >>
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 21:34
Hejsa !!

Ja okay, kunne godt se at det måske var lidt forkert at sammenligne hesten med et menneske, men det var bare for bedre forståelse.

Ja selvfølgelig kommer det an på hvad man laver, men koncentreret arbejde i 2 timer ( alle gangarter ) er jo også hårdt arbejde.

Julie:
Du behøver ikke at råbe eller blive hidsig, kan sgtens forstå dig.
nej, man behøver ikke gøre den træt, men det må jo være det der er meningen med at ride i så lang tid !?

Blomsten:
Jeg er ikke nogen nuzzepuzze-dims omkring min pony, fordi jeg rider den ½ time dagligt, hvis jeg synets min hest får nok motion af det er det vel fint.
Jeg skrev dette indlæg for at få svar på hvorfor man rider så lang tid.
Med hensyn til dækken og påsmøring af hove, så er der jo forskellige meninger om det.
Jeg kan ikke se hvorfor det er forkert at smøre hove ofte, det kommer an på hvad man bruger hesten til.
Jeg kan jo ikke gøre for du er så alternativ !?
Og jeg skal bare kommer ud at ride min hest ?
Det skal du da vist blande dig helt uden om, det er da godt du behanlder din hest så helligt.

Ja, hvis hesten har kondien til det.
men f.eks. hvis man starter stævner, så skal man opvarme 1 ½ time før at hesten er rigtig redet igennem og varm.

Mange Hilsner fra
Julie & Josca

0
0
Svar på denne tråd

1 Time?
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 21:43
Ja - Jeg rider selv en time. Og i begrundelsen er det faktisk forkert. For hesten bliver ikke redet ordentligt. Til jer der rider i 30-45 min. Hvordan kan i ride hesten ordentligt når over de 30 minutter skal bruges på at skritte. Ja efter min mening skal hesten skridtes i 10-15 min. 2 gange. Når man lige er startet og lige er sluttet. Også skal den jo også have lov til at skridte en gang i mellem. Så hvis det er rigtigt, Var det jo faktisk bedst at ride i 1 ½ time? Jeg rider dog kun en time, For mit eget bedste. Jeg plejer jo ikke at ride hver dag. Men efter jeg fik Action skal det jo gøres. Der kan jeg jo ikke kun ride en gang om ugen....

-Me(Action)-
~Islænderen, Nordens Fuldblod~
"Himlen har stjerner, Piger har hjerner, Guitaren har strenge, Men hva' har drenge?"
Citat: ?
0
0
Svar på denne tråd

Hmm
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 22:23
Jeg rider i 45 min. på min ene pony PT. Men ellers 1 time.

Men på en af de andre ponyer, rider jeg da i 1-1½ time på, men IK hårdt i den halvanden times tid.

Ellers ret enig med dig, men min spring pony skal være i FORM, og det kan den ikke blive af 30 min. hver dag!!!

Så min spring pony er i rigtig god kondi, og det er vigtigt.

Men lad nu folk om hvor lang tid de rider deres heste. Hvis de eks. rider i skoven i 2 timer, er det sQ da fint nok....

0
0
Svar på denne tråd

1 time.
Forfatter: 
Dato:  21-04-2003 23:47
Altså jeg rider 1 times tid hverdag, hvor min. 20 minutter af det bare er skridt (Op til ridehuset!)

Men altså 2 timer er vel ikke så meget, heste er store dyr med store muskler, og hvis en hest først er i topform er det vel bedst for hestens eget bedste at fortsætte med at ride 2 timer hver dag?

Ellers enig med Mulle(Coco)

Knuz *Smile*
En rigtig hoppe skal hedde URSULA!:-P

0
0
Svar på denne tråd

HeY ..
Forfatter: 
Dato:  22-04-2003 14:59
Me(action) :

Jeg kan agtens nå at ride min pony igennem, men ordentlig opvarmning !!

Jeg skridter i ca. 10 min. opvarmer i skridt og galop 10 - 15 min. skridter til ehsten har fået pusten og rider så samlede øvelser o.s.v. i 10 min. traver af i 10 min. og skridter til hesten har fået pusten ...

Måske rider jeg lidt mere end ½ time, men max 1 time.

Det er jo ikke meningen man KUn skal ride samlet o.s.v. i 1 time, det kan ehsten jo ikke holde til, det er rigtig hårdt !

Blomsten : Jeg venter spændt på svar :-)

Mange Hilsner fra
Julie & Josca

0
0
Svar på denne tråd

Skridtpauser?
Forfatter: 
Dato:  22-04-2003 15:20
Når jeg rider, plejer jeg at skridte ca. 10 min., så begynde jeg at opvarme i trav og letridning hvor jeg bøjer hende af på alle leder og kanter, i ca. 10-15 min., skridter måske LIDT engang i mellem, men ikke sådan for lange tøjler. Så noget trav i nedsidning, og galop, hvor jeg stadig bøjer hende godt af... så samler jeg hende lidt sammen, og begynder at lave øvelser osv., og så tager jeg nok lige en galop til, og så traver jeg af og så skridter jeg af i ca. 10-15 min.

Coco kan sagtens holde til det, uden skridtpauser, altså, hun får selvfølgelig skridtet før og efter ridningen, og så får hun nok en lille pustepause midt i ridningen... men ikke for meget, for så bliver hun svær at ride, keder sig osv., hun elsker at arbejde og vil helst lave noget hele tiden, ellers keder hun sig... og prøver at løbe med mig osv. - så jeg er færdig med at pylre sådan om hende. og hun viser aldrig tegn på træthed.
Og alle de skridtpauser er der overhovedet ikke brug for, medmindre ens hest altså er i dårlig kondi.

- Mange dejlige pæretærtehilsner - Dræberkyllingen :P

SLAM-BAM SAGDE BAMSEN !! ;-D

Rideudstyr sælges - se her
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider