Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hestemishandling!
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 20:38
Alle herinde, hader vel det ord!
Har i nogle oplevelse fra jeres eget liv??
Ikke her, men min kusine ( Frede-fup!), som har givet idéen til dette indlæg har oplevet dette:

Der var den her hest, som hed Bennie! Han var blevet mishandlet meget slemt! Han kunne til sidst slet ikke rejse sig op! Han var kommet til slagteren, hvis ikke det var fordi at Frede, og hendes mor var kommet forbi, og så ham! De købte ham for sølle 1000 kr.! De nussede om ham, og gjorde ham mennskevant igen, da han var blevet meget sky. Idag ?? år efter, vandt han et klubmesterskab i spring år 2002!

Har nogen oplevet noget lignende??
Eller har i set en mishandlet hest?-Hvis ja, anmeldte i det?
Eller kender du ligefrem nogen som har gjordt det!

Lige et indlæg fra, HesteNuzz & Frede-Fup! ( selvom vi sidder ved hver vores computere!)
0
0
Svar på denne tråd

Lige noget mere:
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 20:39
Der hvor der står ?? år, skulle der istedet for stå 1 år!
Støt IraQ krigens ofre, med 100 kr! Ring 90 56 56 00!

Du kan gøre en forskel!
0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 20:44
Heldigvis har jeg aldrig stået i den situation hvor jeg har set en hest blive mishandlet, men jeg har haft en pony der havde været mishandlet...Hun havde INGEN tillid til mennesker da vi købte hende, og da jeg solgte hende var hendes tillid så stor at hun fulgte mig over alt og gjorde alt for mig. Hun var en dejlig hest, desværre kom en gammel skade i hendes skulder op senere da jeg havde hende... :-(
Det er så træls at høre om alle de heste der bliver msihandlet rundt omkring... hvorfor køber folk dog et dyr hvis de ikke gider passe det? det forstår jeg simpelthen ikke!!
♥Qnuzzer fra Mayze og Dream♥

my2dream ;-D

Prøv den, den er go (y)
0
0
Svar på denne tråd

Ej hvor godt! - Blondie og Fáni
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 20:44
At de redet Bennie, hvis man kan sige det sådan.

Ved ikke om man kan kalde det for mishandling, men ham jeg købte Fáni af, var hestehandler, og havde ikke fodret Fáni ordeligt! Hun var en ren Knoglearaber *for sjov*.. Det var forfærdeligt!

Blondie var også blevet mishandlet, af en hestehandler. Hun havde ikke fået mad, striglet og var hovedsky pga. slag. Så en gammel dame købte hende, fordi hun havde ondt af Blondie.

~Hjælp til at finde din Islandske Hest's famile? Kontakt mig~

MSN :
Smirnoff_Ice_88@Hotmail.Com
'

0
0
Svar på denne tråd

Blondie
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 20:48
Du tager fejl, når du siger at hestehandlerne er dem der mishandler dem, det troede jeg også i starten, da det var dér alle de misrøgtede heste stod, men det er faktisk dem hestehandleren får/køber dem af der har mishandler dem eller ikke har fodret dem ordentligt! grunden til mange af deres heste er tynde, er nok fordi hetsehandleren ikke har haft nok tid til at opfodre dem...

my2dream ;-D

Prøv den, den er go (y)
0
0
Svar på denne tråd

My1Dream
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 20:53
Det siger jeg heller ikke, men jeg siger MINE heste blev MISHANDLET af hestehandler..
Jeg ved da godt der findes grusomme og gode hestehandlere :)

MSN :
'

0
0
Svar på denne tråd

...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 20:53
Nej har ikke oplevet det, men gud hvor skønt at han kom på benene igen og at han har vundet klubmesterskab...WOOOWWWW siger jeg bare..... blir bare så glad for at høre sådan noget :-D
Bare at der var flere af den slags.
M.V.H
Tine

(")(")
( '.')
(")(")

**Vær dit eget ikon**

præsentation"

0
0
Svar på denne tråd

Blondie
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 20:55
oki...Hvad for en hestehandler købte du den af?

my2dream ;-D

Prøv den, den er go (y)
0
0
Svar på denne tråd

My1Dream
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 21:01
Fáni's hedder : Søren Lauersen
Blondie's hedder : ?

Aner ikke hvad Blondie's hedder..

Man de er ikke Låsby Svendsen ;)

MSN :
'

0
0
Svar på denne tråd

@!#$..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 21:04
Ja, jeg kender en pige, der virkelig mishandlede sin hest :( Hun red den virkelig hårdt. Det var det første sted jeg havde min hest stående, og der er faktisk sket nøjagtigt det samme der hvor jeg står nu.

Hun tvang den i holdning, og hold konstant hård kontakt til biddet imens hun savede, og gav aldrig efter.
Hun piskede den, og hamrede bare lange sporer ind i siden på hesten, imens hun hev og savede som en sindsyg i munden på den. Det var virkelig groft.

Hun spændte den ind med glidetøjler, og red næsten altid med dem.

Hun slog den i hovedet, også tit med tøjlen når hun red.

Det var uudholdeligt at se på, og på et tidspunkt sagde en, at hun ville melde hende til Dyreværnet - eller rettere sagt, en veninde og jeg sagde det. Pigen der gjorde det er 16. Vi fik hendes mor på nakken ?!

Helt ærligt, man kan da ikke ride i ridehus med en der er sådan over for sin hest, jeg kan godt forstå den stejlede, bukkede, og var til fare for alle andre omrking den, når hun gjorde sådan ! Det var syndt for hesten, den var så sød.

Hesten blev værre og værre at ride på. Nægtede simpelthen at gå i holdning, og samarbejde. De fik chekket sadlen, munden, benene, ja, alt. Og fik så en dyrlæge til at undersøg den grundigt.

Hesten må nu aldrig mere gå i holdning. Den er ødelagt af hendes ridning. Hun må godt ride i skoven på den, men aldrig få den til at gå i holdning. Forfærdeligt !

Hvad lærer man af det ?

Tving aldrig en hest til at gå i holdning, hvis i godt vil kunne ride den i dressur fremover. Hesten er vidst 8-9 år. Og allerede ødelagt.

Jeg er ked af at sige det, men jeg har ikke det mindste ondt af pigen. Vi sagde det til hende, ja, der er mange der har sagt det til hende. Hun vidste det jo godt, det sagde hun også selv, hun gad bare ikke at gøre noget ved det.

Men til gengæld har jeg virkelig ondt af hesten. Den var så glad, hoppede rundt af glæde på folden, stadig ung og fuld af energi og viste store evner, men det er spoleret nu. Hesten er blevet utroligt sur, og går jo med store smerter. Hver gang der går en hest forbi, farer den frem og blotter tænder. Der er nu lukket for vinduet ind til hesten. Det er virkelig sørgeligt !

♥ Knuz Nicole og Tarzan ( Aslam ) ♥

Læreren: Nåh lille Finn, kan du sige noget der rimer ? Finn: Jaaa ! SLAM-BAM SAGDE BAMSEN !! ;D

Hvad er Jeg ? <---- Klik !
0
0
Svar på denne tråd

WeZ..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 21:12
@!#$ @!#$ hvor er det synd for den hest.. Jeg fatter ikk hvordan nogen kan være så ond imod noget dyr.. Jeg kunne ALDRIG få mig selv til at være ond imod noget dyr..

Altså hvis jeg skal "straffe" min hest, hvis den fx har bidt eller sparket (det har den aldrig gjort, men hvis den gjorde) så ville jeg da nok bare gi den et klask på halsen eller på røven.. (Med min hånd selvfølgelig, hvis nu nogen skulle tro at jeg ville piske den.. Hehe..)

Qnuz *Camilla & Sweety*..!

Eminem Styrer KLODEN..!

Rigtige Ryttere Springer..!

0
0
Svar på denne tråd

...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 21:43
bennie der. han have en stålvejer groet ind i halsen/nakken, så dyrlæden måtte skære den ud, men det kunne hun først 2-3 måneder efter vi havde købt ham, da hun var bange for at han aldrig ville vågne op igen.
han var hingst og skulle jo blive til vallak men det kunne hun heller ik af sammen ordsag.
da vi fik ham kunne han ikke finde ud af at spise korn så det var svært at få han i normal foderstand igen.

ham hestehandlern sagde ham var 5år gamle og var fint tilredet. dyrlægen sagde derimod at han var 2år gammel, så vi sendte han til nogle af vores venner som så havde ham i et år.

nu er han lige blevet 5år, og lidt småtyk:-) han er vildt rolig og er en rigtig god begynder pony. da jeg er lidt for stor til han rider en pige som hedder louise på ham, de er blevet rigtige gode!!! og blev klubmester for ponyer i spring 2002

lige lidt mere om Bennie

**frede-fup**
0
0
Svar på denne tråd

Billeder af Bennie..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 21:54
..har I/Du det..?

MSN :
'

0
0
Svar på denne tråd

Wezoriny:
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 21:58
Sikke da en skræklig historie! Sådan at ødelægge en hests liv, det er bare det værste jeg ved! Godt at den blev fjernet fra hende! Har virkelig, VIRKELIG ondt af alle de heste, som bliver mishandlet af deres ejere:-(! Gid at man kunne stoppe det.......

_HesteNuzz:( :-(

Du kan gøre en forskel!
0
0
Svar på denne tråd

Blondie...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 22:03
Frede er lige gået, emn hun har skrevet i en besked ( for jeg spurgte oss' om hun havde nogle billeder af ham)... at hun ikke lige har nogen inde på computeren lige nu! Men hun ville prøve at få dem scannet ind! Engang jeg var ovre ved hende så jeg et af de billeder hvor de lige havde købt ham---Forfærdeligt, er det eneste jeg har at sige til det! Jeg er også bare så glad for at han er blevet 'god' igen! Og jeg kan godt stemme under på at, han er blevet rask! Jeg mener, han kan ivetifald godt lave bukkespring osv.. Har prøvet det på ham!

_HesteNuzz:)
0
0
Svar på denne tråd

Lige lidt mere!
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 22:27
Jeg surfede lige lidt på nettet og fandt nogle små 'historier og sætninger om heste der er blevet mishandlet/vanrøgtet!

1) Hesten var blevet skudt op igennem mulen og havde lidt en hel nat, inden den døde.
Den er bare grusom! Nu tænker nok; hvorfor finder hun dog alle de dumme historier og sætninger, hende der HesteNuzz? Jeg vil bare lige vise jer at selvom, at i passer godt på jeres heste, så er der mennesker derude som ikke aner en SKID om det ansvar at have levende væsner gående! Så undskyld igen hvis det her støder jer!

Chili!
Klik på linket ovenover og læs historien om hesten Chili!

Forholdene for de 15 heste var, ganske som anmelderen fortalte, ubeskriveligt grusomme.
Flokken bestod af en hingst, 3 plage, 3 føl og 8 hopper. Hestene var udmagrede og udslukte. De var fyldt med sår og hoppernes pelse var hullede og miserable.

De tre føl var magre og vaklede rundt i jordfolden efter deres mødre, som knapt havde mælk i yverne til dem.
Dyrene gik i en indhegning mellem meterhøje dynger af affald og møg. Der var ikke skyggen af foder i indhegningen, og i en stor høhæk lå noget stråfoder som var gråt og muggent at se på. Vejret havde på dette tidspunkt været vådt og regnfuldt i en længere periode, og stråfoderet var vådt, klasket og aldeles uspiseligt.

Hmm.. det bliver da værrere og værrere!

.To brogede heste med deforme hove, tydeligt vommede og utrivelige. Han sagde selv, at de havde orm.

En rød radmager hest, hævet under kæberne, grønt snot flød ud af næsen, hesten var påfaldende sløv, havde antagelig kværke.

Et lille lysebrunt ponyføl med rallende vejrtrækning, grønt snot ud af næsen, betændelse i øjnene, lange hove. Sløv.

De syge heste stod ude i øsende regnvejr uden læskur

Jahh, det her var noget en af dem der kører med slagteheste sagde! Hmm....

Den rødbrogede hest lå udstrakt på den vintervåde mark. Døende.
Hesteflokken samledes nysgerrigt omkring den. Dyret havde ligget under åben himmel i næsten to døgn uden at få vådt eller tørt. Vejret skiftede mellem frost, regn og blæst. Den rødbrogede lå i et sort mudderbælte. Jorden var blødt op af regn og dyrets egen varme. Sparkende havde den gjort forgæves forsøg på at komme op at stå.

Det er fra det samme som det ovenover! Når jeg tænker på de stakkels heste:(............

Hmm, sådan er det åbenbart nogle steder i Danmark! Håber ikke at i får traumer af disse sætninger/historier, og må jeg lige minde om at alt her er atget fra virkelighedens grusomme verden!

-HesteNuzz...Som er i sorg!
0
0
Svar på denne tråd

Læs og se billeder..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 23:21
..om heste-mishandling : Tryk her

~Fjordsnuden! Nordens Varmblods Snude~

MSN :
'

0
0
Svar på denne tråd

Blondie..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 23:28
...Det er oss' der jeg har hentet mine sætninger fra! Det er en rigtig fin side hvis man gerne vil vide noget om det!

-HesteNuzz:)

Du kan gøre en forskel!
0
0
Svar på denne tråd

Tjaa...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2003 10:15
Jah..

altså det er en pige på 11 år der har en utrolig flot friser hoppe, den står på en gård ikke særlig langt væk fra hvor jeg bor..
Hun købte den af en dame, der ikke havde tid til den længere, og pigen lovede at hun ville passe godt på den. Det gjrode hun os i starten, den havde det fint og fik ordenlig mad, vand, halv og blev redet godt.

Men så begyndte hun til en anden sport og så havde hun ikke tid til hesten, og på den der gård skal man selv givge halv , hø osv. og selv sørge for at den kommer på fold. Mad fik den, men da hun ikke havde tid til den, skar hun den ned i foder, for at den ikke skulle blive for fed. til sidst fik 0,5 havre og 0,1 müsli. Den stod bare og gloede og blev tyndere og tyndere, der begyndte at vokse mug på den.

jeg ringede tit til hende om jeg ikke skulle tage mig lidt af hendes hest, men nej, hun skulle nok komme senere, men hun kom aldrig. Til sidst var den stakkels hest så svag. da hun så endelig kom derud, snakkede jeg alvorligt med hende. Hun sagde at hendes hest ikke fejlede noget. Jeg råbte så af hende og sagde at det gjorde den *******. Og så tog jeg en alvorlig snak med hende, og hun sagde at den alligevel skulle søælges for hun havde mistet interessen for den. Hun har nu sorlgt den, for 3500. kr. den bor hos en pige nu som passer den godt. det er 2-3 år siden det er sket det her. Hesten idag er 15 år..

sys bare lige i skulle høre min historie os..

Ive got demons inside me
and sometimes they need to speak..

~Dead_Bjork
0
0
Svar på denne tråd

Ik min historie...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2003 11:54
men jeg havde høre at der engang var en pige som havde en hest gik på fold døgnet rundt, og da hun en morgen kom ud for at hente den så hun at den lå ret underligt på marken. Det viste sig så at der var en der havde stukket en kniv i ryggen på den!! Hvad er det dog for en verden vi lever i?! >:-( Jeg mener at hesten overlevede!

Så var der os i en by ik så langt fra hvor jeg bor, hvor der var to fulde mænd som havde set "blinkene lygter" (den der film) og så ville de da godt prøve at skyde en ko som de gør i filmen. De kom så forbi en hestefold, og skød en hingst lige under det ene øje. Og da ejeren kom ned på folden næste mogen så hun så at den lå og havde blødt, og hestens heste ven stod og puffede til den :{-( Hesten var selfølgelig død af det...Den havde ellers fået spået sig rigtig god som alvshingst!

Og så læste jeg os om en pige der havde en hest i Jylland, som fandt sin hest om morgen med halsen skåret over!! Så er man altså sindsyg når man render rundt og laver sådan noget!!

I'm not always right, but I'm never wrong 8-) -Citat Garfield
Hilsen Lisa med
♥Ódin♥ , ♥Þrymur♥ & ♥Flash♥
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider