Ja, jeg kender en pige, der virkelig mishandlede sin hest

Hun red den
virkelig hårdt. Det var det første sted jeg havde min hest stående, og der er faktisk sket nøjagtigt det samme der hvor jeg står nu.
Hun
tvang den i holdning, og hold konstant hård kontakt til biddet imens hun savede, og gav
aldrig efter.
Hun piskede den, og hamrede bare lange sporer ind i siden på hesten,
imens hun hev og savede som en sindsyg i munden på den. Det var
virkelig groft.
Hun spændte den ind med glidetøjler, og red næsten altid med dem.
Hun slog den i hovedet, også tit med tøjlen når hun red.
Det var uudholdeligt at se på, og på et tidspunkt sagde en, at hun ville melde hende til Dyreværnet - eller rettere sagt, en veninde og jeg sagde det. Pigen der gjorde det er 16. Vi fik hendes
mor på nakken ?!
Helt ærligt, man kan da ikke ride i ridehus med en der er sådan over for sin hest, jeg kan godt forstå den stejlede, bukkede, og var til fare for alle andre omrking den, når hun gjorde sådan ! Det var
så syndt for hesten, den var så sød.
Hesten blev værre og værre at ride på. Nægtede simpelthen at gå i holdning, og samarbejde. De fik chekket sadlen, munden, benene, ja, alt. Og fik så en dyrlæge til at undersøg den grundigt.
Hesten må nu
aldrig mere gå i holdning. Den er
ødelagt af hendes ridning. Hun må godt ride i skoven på den, men
aldrig få den til at gå i holdning. Forfærdeligt !
Hvad lærer man af det ?
Tving aldrig en hest til at gå i holdning, hvis i godt vil kunne ride den i dressur fremover. Hesten er vidst 8-9 år. Og allerede ødelagt.
Jeg er ked af at sige det, men jeg har ikke det mindste ondt af pigen. Vi sagde det til hende, ja, der er mange der har sagt det til hende. Hun
vidste det jo godt, det sagde hun også selv, hun gad bare ikke at gøre noget ved det.
Men til gengæld har jeg
virkelig ondt af hesten. Den var så glad, hoppede rundt af glæde på folden, stadig ung og fuld af energi og viste store evner, men det er spoleret nu. Hesten er blevet utroligt sur, og går jo med store smerter. Hver gang der går en hest forbi, farer den frem og blotter tænder. Der er nu lukket for vinduet ind til hesten. Det er virkelig sørgeligt !
♥ Knuz Nicole og Tarzan ( Aslam ) ♥Læreren: Nåh lille Finn, kan du sige noget der rimer ? Finn: Jaaa ! SLAM-BAM SAGDE BAMSEN !!
Hvad er Jeg ? <---- Klik !