Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

At være stævnehjælper *Suk*
Forfatter: 
Dato:  09-04-2003 20:50
Tillader mig lige at lave et til indlæg idag :) Er så sjældent på :( (Onde mor!!!)

Anyways, her i søndags ringede min onkel og hev mig op af sengen - han havde fødselsdag, så hvad gør man ikke for at sige tillykke ;) Nå, men han fortalte at min mormor alligevel skulle der op til frokost, så om jeg ikke ville med og hjælpe ham til et stævne. Fintfint, ville jeg da gerne - elsker at være med til stævner :)

Så vi kørte der op - havde nogle heftige diskussioner undervejs med min mormor, om hvor vidt Rollo skal stå uden eller med dækken om natten! (Jeg stemmer for med dækken, det er sq da minus grader!!!)

Vi kommer der op, spiser lidt frokost, diskutere efterskoler og sådan lidt... Og så skal vi til at gøre hestene klar.

Min onkel skal have Laurine og Ramal med. Så jeg begynder at sadle Ramal op, det går fint. Så skal vi ordne Laurine (Der kommer min onkel og hjælper) Og Laurine er rimelig nervøs *Suk* Så jeg får langt om længe sat gamacher på ham, hvilket ikke er nemt med en onkel som konstant vrisser om "ikke være nervøs" hvilket faktisk bare gør hesten nervøs 8-) Så flipper min onkel ud - jeg har sat gamacherne forkert. De små skulle være forrest og de store bagerst. Han tvinger mig så til at ta' dem alle sammen af - så han kan måle dem... Og guess what - de var selvfølgelig sat rigtigt på! Min onkel har bare sådan en idé at jeg ikke kan gøre noget omkring heste rigtigt, fedt.

Anyways, vi trækker dem så om til traileren (Under store formaninger fra min onkel om at jeg skal holde godt fast, da Ramal med garanti vil løbe fra mig. Ramal? Løbe fra mig? VI BLEV OVERHALET AF EN SKIDE SNEGL PÅ VEJ DER OM!) og får dem læsset ind uden problemer...

Jeg skal så binde dem der inde, og havde lukket døren op og ikke fået den lukket igen - regnede da med jeg skulle ud igen 8-) Og får så bundet hestene, med lidt kamp + råb fra min onkel. Og her sker ''ulykken'' så, det blæser pænt meget - så vinden tager døren og smækker op og rammer uheldigvis min onkel. Øøørj en gang ballade jeg fik, han flippede totalt ud - og da vi satte os ind og begyndte at køre begyndte han at ævle om "ansvar omkring heste, og jeg ikke ku klare at få kritik osv." - øøøh jow, det var jo bare en skide dør...

Nå, vi kommer endelig frem til stævnet - bare et lille lokalt klubstævne. Og vi skal lige rundt og kigge før vi skal have hestene ud, så min onkel vil lige kigge ind til dem - han går op i traileren, og hvad gør han? Lader døren stå åben!!! - sagde intet, tænkte bare "Yearh right, husk lige dit ansvar omkring heste - FISTER!" :-P

Nå vi går rundt og kigger lidt og han får betalt sin start osv.

Så går vi ud efter hestene og trækker dem ind i opvarmningshallen. Han skulle så starte på Ramal, så jeg skulle trække Laurine. Og Laurine kan godt blive rimelig nervøs og ophidset til et stævne + han er IKKE sjov at trække med... Og der var mange mennesker inde i den lille hal :( Men jeg begyndte at traske med ham, og det gik egentligt fint - han var rigtig sød at gå med faktisk! Selv efter alle min onkels forudsigelser med at han ville både løbe fra mig når han så prøvespringene, og når de andre red ved siden af os osv. - han var bare så sød at gå med :) Så vi gik... og vi gik... og vi gik... Og så skulle min onkel på banen med Laurine! 0 fejl i tiden 46.2 - weee :D

Nogle ekvipager efter skulle han så starte med Ramal, så vi byttede hest - og jeg gik, og jeg gik, og jeg gik... 0 fejl i tiden 46.8! KANONT!

Jeg havde ikke fået set nogen af klasserne, havde min mormor så heldigvis. Hun fortalte, at hun havde stået bag ved nogen som sagde noget med, at det var altid sjovt at se min onkel ride. Og at engang til et military stævne, var hanblevet diskvalificeret under dressurn pga. han red letridning - han havde så sagt til dommeren at sådan var hans nedsidning altså bare :-D

Skulle bagefter trække videre med Laurine, og en anden trak Ramal mens min onkel kiggede bane. Selvfølgelig ikke uden ldit brok - Laurines tæppe var åbenbart ved at hænge lidt for meget ned i den ene side 8-)

Men han sprang lidt igen, klarede det fint på Ramal og skulle slutte klassen på Laurine. Jeg trak så Ramal et par runder og smed ham ud i traileren og rendte ind for at se den sidste klasse. Fed dag - havde trukket heste uafbrudt i 1½ time, og har dårligt knæ - hurraaa... Men, render op for at se den sidste klasse. Oh hvilken klasse, LOL! Min onkel kunne ikke få Laurine over det første spring! Okay, banen var elendigt bygget - det hele stod for tæt og for kikset, virkelig elendigt lavet :( Og dobbeltspringene stod mega tæt! Nå, men han fik ham over og, ja de kom over lidt spring men det kiksede... Så han blev disket. Men vandt på Ramal :)

Da vi så kommer ud til bilen, skal der selvfølgelige lige brokkes lidt mere over diverse småting. Hvor efter han gør dør-tricket 3 gange i streg. UH hvor var jeg ved at være træt af ham... Og ikke for at lyde grisk, men - plejer normalt at få nogle penge af ham for det, og ku altså meget godt bruge dem lige for tiden, hehe. Men hvad stak han mig!? Den gave han lige havde vundet - og hvad var det? En elendig plastic øl oplukker med en salt/peber bøsse inden i... Og jeg drikker kun ting med skruelåg på - hurraaa :-( Her havde jeg trukket heste for ham hele dagen, og hørt på hans brok og mit knæ gjorde vanvittig ondt - og skal endda hjælpe ham igen til et større stævne her sidst på måneden. Han sagde ikke engang tak! ÆV altså...

Men ellers havde det nu været en meget hyggelig dag, fik snakket lidt med Laurine og Ramal *Gg* Og fik "bondet" lidt med Laurine, så vi lærte hinanden lidt at kende :) Selv om folk stirrede surt hver gang han lavede sit raslen med bidet, så ryster han bidet heeelt vildt i munden, ser ret komisk ud :-D

Men ville lige "lette mit hjerte" her inde, hehe...

;-D Finurlige hilsner, Grisling - Rollo! ;-D
*Gør livet til en fest, rid irsk hest*
Snup et kig på min hjemmeside, med månedens bog, race eller hest og meget andet. Eller kig engang på HorseLand, en verden af heste!
Min hjemmeside | HorseLand
0
0
Svar på denne tråd

nøj
Forfatter: 
Dato:  09-04-2003 20:59
hvor havde jeg skabt mig hvis det havde være t mig, hader når folk er så uretfærdige over for en...er lige ved at tro jeg ikke gad tage med, man er da ikke med til stævne for at trakse med heste heele tiden, ok du var hjælper men alligevel...hvor tæt lå de klasser khan skulle starte op ad hinanden??

hæhæ, den med hans "letridning" der fniste jeg tememligt højt...og fik et surt blik af katten, ja gud bevares undskyld kong gulerod at jeg forstyrede din skønhedssøvn :-D

B-) hellere en pisk i hånden end sporer på støvlen :-D

Hjælp hestene på Rømø Ranch HER

pist, kender du hovhavenrideklub? så skriv lige..

(I) http://www.thilles-oase.webbyen.dk (I)
0
0
Svar på denne tråd

Stævne
Forfatter: 
Dato:  09-04-2003 21:29
Hejsa

Hvor var i til stævne henne?

m.v.h. Randi
0
0
Svar på denne tråd

Hæ hæ.....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2003 21:39
HmmMmmm... ligner da ik dig ikke at brokke dig?? hæhæ...
Er da med glæde hjælper til stævner og sårn, men @!#$ hvor ville jeg brokke mig!!

Hva klasser startede han??

Knus og kram fra Heste-Julle :-) Mischa ;-D og Ranja ;-)

Mennesket er frit som fuglen i et bur.
Man kan bevæge sig inden for visse grænser.

-citat- J. C. Lavater ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Hammerum
Forfatter: 
Dato:  09-04-2003 21:46
Furio: Det var oppe i Hammerum :)

Sillemussen: Det var bare nogle små klasser, så i den ene var der ca. 10 rytter i mellem ham, og i den anden kun 5-6 :) Så det gik meget hurtigt - men der røg alligevel 1½'s trasken af til mig *Gg*

Ja var selvfølgelig med til at hjælpe, det var jo også det jeg gjorde :) Og alt det brok kan jeg leve med - har jeg hørt på i over 15 år nu. Men at jeg ikke engang får et tak, det fik jeg flip over... Overvejer at sige jeg ikke vil med der sidst i april - men min bedste veninde skal også med som hjælper, sååå :)

Hehe ja næste gang min onkel skal til military vil jeg ta' et billede af ham under dressuren, han laver nemlig også mega morsomme ansigter!!! Han ser kanon anstregnt ud - det er mega grineren :-D
Snup et kig på min hjemmeside, med månedens bog, race eller hest og meget andet. Eller kig engang på HorseLand, en verden af heste!
0
0
Svar på denne tråd

Hæ hæ
Forfatter: 
Dato:  10-04-2003 15:45
Hi hi...hvor må du ha frydet dig da han lavede de samme "fejl" med døren som dig *Gg* ;-D Men fuk hvor ville jeg har brokket mig hvis det var mig der skulle høre på alt det pladder han fyrede af *Gg*

Jaaa sæt endelig nogen billeder herind af din onkel, vi har brug for noget rigtig morsomt ;-D :-D

I'm not always right, but I'm never wrong 8-) -Citat Garfield
Hilsen Lisa med
♥Ódin♥ og ♥Þrymur♥
0
0
Svar på denne tråd

Grisling..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2003 16:03

Var du til stævne i Hammerum??? Hvornår?

Ive got demons inside me
and sometimes they need to speak..

~Dead_Bjork
0
0
Svar på denne tråd

Eeej
Forfatter: 
Dato:  11-04-2003 20:35
Så slem er din ONKEL sq da ikke. Han er da mega sej.

~Hjælp til at finde din Islandske Hest's famile? Kontakt mig~

MSN :
Smirnoff_Ice_88@Hotmail.Com
'

0
0
Svar på denne tråd

Julle & Blondie
Forfatter: 
Dato:  11-04-2003 21:14
Julle: Hehe... Mig? Brokke mig? Aldriiiiiig... ;) Okay indrømmet, jeg ER et brokhoved *Gg*

Han startede LB og LA - det var til et lille bitte klubstævne, og han rider normalt MB og MA til landsstævner - underligt noget *Gg*

Blondie: Du kan fint synes han er sej, du har ikke kendt ham hele dit liv...!!! :) Han KAN altså godt være skide irriterende, tro mig!
0
0
Svar på denne tråd

Grisling
Forfatter: 
Dato:  11-04-2003 23:28
hvad hedder han?

I'm not always right, but I'm never wrong 8-) -Citat Garfield
Hilsen Lisa med
♥Ódin♥ og ♥Þrymur♥
0
0
Svar på denne tråd

Grisling
Forfatter: 
Dato:  12-04-2003 18:50
Hmf! Jaja okay har ikke kendt ham i hele mit liv, dog ikke :) Men jeg syntes nu det er en fin onkel du har, og han virker flink :D

Kom så Julle! ;)

~Hjælp til at finde din Islandske Hest's famile? Kontakt mig~

MSN :
Smirnoff_Ice_88@Hotmail.Com
'

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider