Ja, som overskriften siger "Stakkels Fáni", er det stakkels Fáni

Vi havde lige skridtet en rigtig god tur, op af bakker og ned, og hun var i godt humør og glad.
Så red vi ind på ridebanene, hvor vi ville springe.
Hun plejer aldrig at, ville ride "langosm" galop, men det gjorde hun. Hun var åbenbart i virkelig godt humør "som jeg dog ikke var, men blev"!
Jeg satte springet op, og vi sprang. Det var simpelhenen af de bedste rideture jeg havde redet på banen - indtil vidre!
Men....
Mne da jeg lige havde sat hende af, over springet, fik hun bommen ind under forbenene, og det gik ned af.
Pludselig "gongede" hun hovedt i jorden, og jeg røg forover - med Fáni.
Da jeg var kommet op at stå igen, lå Fáni ned.
@!#$ tænkte jeg, nu er der vel bare ikke sket hende noget. Hun rejste sig op, og jeg gik et par skridt tilbage, for jeg tænkte, at nu vile hun nok sparke ud efter mig, som mange heste dog gør.
Men hun stod helt stille. Hun rystede sig ikke, men stod bare helt stille og kiggede på mig.
Jeg kunne ikke lade være med at græde, hvor havde jeg dog ondt af hende.
Hun havde blod på benene, og det havde jeg også.
Jeg gik strak hen til hende, og trøstede hende. Jeg tog fat i tøjlerne, og gik. Hun gik langsom efter mig. Bare hun ikke var halt, men det var hun ikke.
Så kom jeg i tanke om, at hun havde slået kæben. Jeg så ind i munden, men den var ful daf jord

Så vi skyndte os ind i stalden, og ransede munden og hendes knæ.
Jeg blødte også på fingerne.
Der er heldigvis ikke sket noget ret slemt, men jeg ved jo ikke, med mundne
Men jeg er bare bange for, at hun ikke tør "springe" mere, for vi skal jo til jagt på søndag
Håber virkelig ikke, at min lille spring hest blev alt forforskrækket.
Men havde virkelig ondt af Fáni.. Stakkels lille Fáni.