Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Lige et spørgsmål:
Forfatter: 
Dato:  25-02-2003 18:42
Harj alle...

Jeg har lige et spørgsmål:?:-)
Hvad skal man gøre, hvis at man nu har to heste, og så når man trækker den ene ud for at ride , mens den anden bliver inde i boksen og går fuldstændig amok. Og den man så trækker ud, bli'r også lidt urolig. Det er lidt irreterende... Kan man vænne dem til at bare fordi den ene skal ud, så betyder det ikke at den anden oss' skal ud?? Har i selv prøvet noget lignende? Det er ikke mine heste, men kunne bare godt tænke mig at vide det!!
Håber i kan hjælpe!!

QnuZ HesteNuzz.......... ;-)
Heste er det bedste!
;-D
0
0
Svar på denne tråd

Re: Lige et spørgsmål:
Forfatter: 
Dato:  25-02-2003 18:47
Prøv med at trække den ene ud, lad den stå ved bokslågen. Træk den så lidt længere væk. Bare stille og roligt. Et skridt af gangen. Når den anden bliver urolig, går du tilbage med den anden hest, til den anden er rolig. Og sådan bliver du ved, til du kan trække den helt væk. Og så igen, bare hvor det er den anden hest der bliver trukket :D

Held og lykke med det! Og husk ros er bedre end skæld ud :)

Vrinsk Ludvig
Den skøre tøz, som hellere vil lege Hestehvisker, end at ride

Trofast medlem af TBHT
JHN's hesteracekender nr. 1

Jeg får ikke hesten til at gøre hvad jeg beder den om. Jeg får den til at kunne tænke sig at gøre hvad jeg beder den om ! :D

Westernsadel sælges! Se Præstentation.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-02-2003 19:15
Okay...
Det prøver jeg!!!

TAK!!!

Qnuz HesteNuzz
Heste er det bedste!
;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-02-2003 15:20
Tja, mit råd ville nok være at ignorere det... 8-) - Har selv prøvet det hvor den ene af mine heste flippede ud hver gang jeg skulle ud at ride - men jeg ignoredere det bare :-)

*KnuZar*

Når du kigger på dine fødder, behøver du bare
at beslutte dig for hvilken som er den højre, så kan du være sikker på, at den anden er den venstre.
Citat: Peter Plys 8-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-02-2003 15:33
Hmm.. Ville nok gøre som Zar, men de tLudvig siger lyder rigtigt! Prøv det!

~Julie
:{-( Pigen der stadig savner Tasia! :{-(

Vinder af JHN's Højdespringning på Tasia

Hvis man kunne krydse et menneske med en hest, ville mennesket forbedres, men hesten forringes!

Oprindeligt citat: Mark Twain
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-02-2003 21:41
Hej.

- Har også prøvet det! Og det er langt de færreste heste, der skaber sig særlig meget. Jeg kender en der gør, og et par føl, men for de fleste heste går det over lidt efter lidt.

Eller prøv at give den noget at æde (Hø, ensilage eller måske foder?)

Sylvana flipper altid ud når en af de andre bliver taget ud, men 10 minutter efter er hun rolig!

Hilsen Heidi
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-02-2003 19:05
Jeg ville gøre som Ludvig siger, det lyder rigtig fornuftigt !
Men ja, husk at rose !
Skæld endelig ikke nogen af dem ud, så får de en dårlig erfaring ud af det !
Kan du ikke holde hesten, el. lign., så skynd dig hellere ind og få den beroliget.

♥Lærke

"Snip, Snap, Snude, Åndsbollen er ude !"
Citat; Chandler, FRIENDS.

Husk at kigge på min Præsentation: http://www.heste-nettet.dk/lodge/16702, og skriv i gæstebogen !
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-02-2003 19:18
SPRING IKKE OVER DET HER!!!!!

Kan den ikke stå på marken?
Det er noget med afvænding og tid..
Kan du ikke prøve tag hesten ud lige ved siden af lågen... lidt tid. og hvis hun er rolig lidt længere væk. og lidt længere væk.. altså ikke på en dag med lidt om dagen. Men kom ikke tilbage med hesten ind i boksen hvis den i boksen ikke er fladet til ro. Da den så lærer. "Hvis jeg bare tænder af kommer min ejer galloperene hen til mig med hesten igen" Men start langsomt og lidt ad gangen.
Eller også kan bare tage hesten væk. stille den på en mark eller binde den. og lad dem blive væk fra hinanden mindst en halv time. HVIS hesten ikke gør skader på sig selv. Men hvis du hele tiden kommer løbende tilbage med hesten efter et halvt minut når den slet ikke at tænke sig om.
Knuzer fra Rebecca
Men jeg ville bare ride væk. og efter et stykke tid falder den til ro. Ja ingorere det.
Hvis du hele tiden tænker på det forsvinder det ikke hvis du forstår.
jeg var lige i praktik her i denne uge. Ved Ute Lehmann PNH instruktør. Parelli Natural Horsemanship instruktør. Jeg red rundt med rebgrime og hvcer gang jeg satte i trav blev hun sur og lagde ørene tilbage. Så sagde Ute. Sæt hende i trav. Lad hende trave i 10 min uden skridt stop hende i 2 min og trav hende igen i ti min. og stop hende igen. og gør det indtil hun ikke er sur. Det gjorde jeg så. og efter to gange var hun helt glad med ørene fremme og hun bukkede ikke med mig. Men jeg synes jo at det var kedeliugt at bare trave rundt i så lang tid uden at arbejde med hende. hun bestemte selvc vejen. Så sagde hun det. Tænk pæå noget andet ellers forsvinder det aldrig. Og det er jo rigtigt. Hvis man synes tiden går langsomt og hele tiden tænker på den. går den ikke spor hurtigere. men føles længere. hvis man så laver noget andet imens går den meget hurtigere. så jeg vil bare sige rid og kom tilbage tideligst en halv time efter.. http://www.rebecca-hesten.sunet.dk
Jeg hedder Rebecca og jeg er er født d. 02-09-89 og er helt vild med heste og dyr. Jeg rider dressur, spring, laver horsemanship, løtspringer, skovture og meget mere. I kan læse om mig hjemmeside, men den er lidt i krak. Husk: Når man føler hvor lidt man når men sin slid.
Er det vigtigt at mindes at
TING TAR TID.

Tag den tid ting tar, så ting tar mindre tid...!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider