Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

For stor til at ride pony?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2003 14:33
Hejsa :-)

Hmm.. Det her er egentlig mest et spørgsmål til ponyryttere, men jer hesteryttere må da også godt svare. ;-)

Der kommer lige et par spørgsmål:
1) Mener I, at jeg er for stor til at ride pony? (1´er på 148 cm.) Altså, jeg er 165 høj ca., vokser max. 5 cm. mere, er måske lidt mere bredrøvet end gennemsnittet... ;-)

Det skal lige siges, at jeg er 14 år gammel og må ride pony helt indtil år 2007 begynder.. (Jeg har nemlig fødselsdag d. 5 januar, og må jo ride pony året ud.. hæhæ)

2) Hvad mener I, at en 16 årig pony som er A-pony i dressur, har placeringer på både distrikts- og landsplan skal koste?

Da ponyen jo kan alle de svære øvelser (passage, piaffe osv.), ville det jo være en genial lærepony for mig. Det er MEGET svært at finde en hest, som kan disse ting, indenfor den prisklasse som jeg kan købe hest/pony i...!

Hjælp mig.. Ponyen ser kanon lækker ud, men jeg er meget i vildrede! Vil jeg være for stor til den/se for stor ud? ARGH! Bare jeg dog var 10 cm. mindre.. Suk. ;-)

Skal jeg bare tage ud og prøve den, eller hvad?

Hilsen Anne!
Den som tager sorgerne på forskud, lider under dem to gange. ;-D
B. Porteus
0
0
Svar på denne tråd

Re: For stor til at ride pony?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2003 15:08
Hmm... Ved det ikke er ikke så meget inde i sådan noget med højder osv. ;-)
Desværre kan jeg ikke hjælpe dig, men det er der sikkert nogle herinde fra som godt kan :-)

*KnuZar*

Når du kigger på dine fødder, behøver du bare
at beslutte dig for hvilken som er den højre, så kan du være sikker på, at den anden er den venstre.
Citat: Peter Plys 8-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-02-2003 16:48
Hejsa!

Jeg rider Islændere & Fjordheste, så det er lidt svært for mig at se, at en størrelse betydre noget for hesten.

Jeg syntes jo sagsten man kan ride Pony, om man er lille eller stor. Men det er vel fordi jeg rider 2 racer, som ingen højde at tage hensyn for.
Bonnie and Clyde

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-02-2003 16:53
NEJ jeg syndes ik du lyder for stor overhovedet men nu har jeg ikke set dig i IRL. det kunne være du skulle spørge en ven om svaret ellr din ridelære!!

ingen pony'er er ens,
men vi siger dog af ligevel at de ligner
hinanden? :D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-02-2003 16:53
Rider en pony der ikke er særlig stor er 1.54 cm. ca. Jeg må gerne ride hende endnu hun er en 2'er pony I think so.....?! Men Hmmm så længe dine ben ikke er alt for lange så går d vel. D kommer osse an på om den er gammel eller ung og om den er stærk bygget osv. Rider selv mine islændere dejligt man aldrig bliver for stor!
Hader når man bliver for stor til en pony! *Snøft* Dør ved tanken om jeg snart er for stor til Tulle på rideskolen! D er sørgeligt at skulle stoppe med at ride ens ynglings hest eller egen hest! D er lidt lissom at 'sælge' den.....

Men tror godt du kan ride den lidt endnu. Men øhm tænk på til konkurencer på hvordan d ser ud bare et tip.....

~♥~Kram fra £ærke~♥~
-Ishypze & Westlife freaken!

Du har kun et liv så få d bedste ud af d!
Citat: Shane Steven Filan.

♥Gauti & Pafi de bedste islændere (i følge mig) på hele denne dejlige jord♥
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-02-2003 18:02
Prøv da at tage ud og prøve ponyen, og se hvordan det føles, og få dine forældre til at tage nogle billeder (Nemmest hvis i har digikamera) og så kan du jo selv se om du syntes om det ser harmonisk ud... ;)
:-P Hestehilsner fra gogo! :-D

:-) Hvem er verdens sødeste pony?
-Selvfølelig, ♥Iris♥ {>

Min ICQ ~ 179318573

EMINEM rocks that funking world! *yeaRh*
Check lige dette her billede med Eminem og en hest!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-02-2003 18:56

1)
Det kommer helt an på hvordan ponyen er bygget!!
Jeg er selv 163 og har en pony på ca. 146 i stg. Den er normal bygget, så jeg tror ikke der skulle være nogle problemer med dig og hesten!!!

-Luna
0
0
Svar på denne tråd

IKKE 2007
Forfatter: 
Dato:  23-02-2003 20:48
som jeg også har skrevet på HN må du kun rie år 2005 ud. du har kun 2½ år tilbage

Line og Tempo

-Subjektivitet er at aflæse et solur med en lommelygte
-Jo flere tæsk man får, des mere elsker man smagen af blod
0
0
Svar på denne tråd

Re: IKKE 2007
Forfatter: 
Dato:  23-02-2003 21:24
Hejsa!
Jeg er selv 14 år(Bliver 15 i år) og må ride pony til og med 2004.
Jeg har bare et problem... Jeg er 173-174½ cm så ponyerne er allerede kvittet. Normalt ville jeg godt stadig kunne ride pony! Men jeg har ret lange ben, så jeg har 2 heste i stedet. Jeg er dog blevet spurgt om jeg vil springe en connemara pony "Til" og det skal jeg nok. Jeg er dog springrytter, så det er ikke SÅ slemt når jeg rider en pony!
Jeg tror ikke at du ville være for stor til en stor 1'er, men det skal nok prøves!
MHT. prisnivau syntes jeg at 20000-30000 ville være rimligt.
MVH Sofie Lysebrunspringsadel m. flatback og flatseat søges!!;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider