Hej med jer...
I sidste uge skrev jeg at jeg skal til at have ismuler, min mor skal have en og jeg skal have en. Hvad jeg ikke skrev er at min mor og jeg skal til island i morgen og se på heste i weekenden!!!
Jeg har arbejdet med islændere i 4 år, og har virkelig fået lyst til at få nogen selv.
Om mig:
18 år, redet fra jeg kunne gå, islændere i 4 år, hjælper pt. med træning af islændere 1 gang om ugen. 172 cm høj, 59 kg, tør (næsten) alt med hestene, der ikke er dumdristigt...!
Jeg vil gerne have en hoppe, ca. mellem 6 og 9 år, ca. 140 i stang, gerne femgænger, men ikke nødvendigvis trænet i passen, gode gangarter. Konkurrenceemne!
Om min mor:
48 år, 164 cm, 65 kg, redet i mange, mange år, først islændere, så varmblod, og nu islændere igen. Er lidt usikker, men rigtig dygtig.
Min mor vil helst have en hoppe, men er lidt ligeglad. ca. 135 i stang, 4-gænger, sikker i gangarterne, 100% trafiksikker, GOD tölt.
Her er dem jeg skal kigge på:
Dette er en 6-årig hoppe, efter en hingst der hedder Varði. Hun er femgænger, men redet som 4. Hun har meget vilje, er nem at skifte gangarterne på og har en blød galop. Tölt er foretrukken gangart. Hun er 139 i stangmål. Hoppen hedder Vifta.
Dette er Kría, en seksårig firgænger. Hun har et flot løft i tölten som er hendes bedste gangart og helt taktren med godt tempo, men også traven er god. Rigtigt godt sind, om kort tid vil også en begynder kunne ride hende. Hun er 138,5 cm i stg.
Dette er Elding. Hun er 9 år, 4 gænger med masser af tölt. Efter Lettir fra Flugumyri, ifolet med Farsæll fra Ibisholi. Hurtig og sikker hest, ikke bange for noget. 142 cm. Er udholdende og elsker lange rideture. Kan rides af alle der ikke er bange for fart.
Dem her har min mor kig på:
Eir er 11 år, og er meget smuk. Alle kan få hende til at tölte, og hun traver også fint. Kan rides af alle. Hårdtarbejdende turhest. 135 cm. 4 gænger. Efter 1. klasses hingst.
Perla er 10 år, 134 cm i stang, blodrød. Hun er firgænger og noget ivrig, men blød og nem at stoppe. Desuden er hun bygningskåret med 7,81 i total.
Hrimfaxi er sekårig firgængervallak, med en smuk farve. Kan rides af enhver, mangler endnu lidt tölttræning. er 134 cm høj. Er emne til lettere konkurrence.
Skíma er en 136 cm høj hoppe, født i 1996. Hun er ifølge ejerne bombesikker, aldrig bange for noget. Hun er let at ride, blød og let at samle. Er firgænger, med god tölt med masser af aktion. Er efter Freyfaxi frá Þóreyjarnúpi. Mangler dog endnu tempo i tölten.
Hvad synes I? Lyder det ikke spændende. Hvad synes I om de enkelte heste? Jeg skal selvfølgelig tage min egen beslutning, men det er jo altid interessant at høre andres meninger!
*SSSS*