Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Islændere! lidt langt
Forfatter: 
Dato:  20-02-2003 21:34
Hej med jer...
I sidste uge skrev jeg at jeg skal til at have ismuler, min mor skal have en og jeg skal have en. Hvad jeg ikke skrev er at min mor og jeg skal til island i morgen og se på heste i weekenden!!!
Jeg har arbejdet med islændere i 4 år, og har virkelig fået lyst til at få nogen selv.
Om mig:
18 år, redet fra jeg kunne gå, islændere i 4 år, hjælper pt. med træning af islændere 1 gang om ugen. 172 cm høj, 59 kg, tør (næsten) alt med hestene, der ikke er dumdristigt...!
Jeg vil gerne have en hoppe, ca. mellem 6 og 9 år, ca. 140 i stang, gerne femgænger, men ikke nødvendigvis trænet i passen, gode gangarter. Konkurrenceemne!
Om min mor:
48 år, 164 cm, 65 kg, redet i mange, mange år, først islændere, så varmblod, og nu islændere igen. Er lidt usikker, men rigtig dygtig.
Min mor vil helst have en hoppe, men er lidt ligeglad. ca. 135 i stang, 4-gænger, sikker i gangarterne, 100% trafiksikker, GOD tölt.

Her er dem jeg skal kigge på:

Dette er en 6-årig hoppe, efter en hingst der hedder Varði. Hun er femgænger, men redet som 4. Hun har meget vilje, er nem at skifte gangarterne på og har en blød galop. Tölt er foretrukken gangart. Hun er 139 i stangmål. Hoppen hedder Vifta.

Dette er Kría, en seksårig firgænger. Hun har et flot løft i tölten som er hendes bedste gangart og helt taktren med godt tempo, men også traven er god. Rigtigt godt sind, om kort tid vil også en begynder kunne ride hende. Hun er 138,5 cm i stg.

Dette er Elding. Hun er 9 år, 4 gænger med masser af tölt. Efter Lettir fra Flugumyri, ifolet med Farsæll fra Ibisholi. Hurtig og sikker hest, ikke bange for noget. 142 cm. Er udholdende og elsker lange rideture. Kan rides af alle der ikke er bange for fart.

Dem her har min mor kig på:

Eir er 11 år, og er meget smuk. Alle kan få hende til at tölte, og hun traver også fint. Kan rides af alle. Hårdtarbejdende turhest. 135 cm. 4 gænger. Efter 1. klasses hingst.

Perla er 10 år, 134 cm i stang, blodrød. Hun er firgænger og noget ivrig, men blød og nem at stoppe. Desuden er hun bygningskåret med 7,81 i total.

Hrimfaxi er sekårig firgængervallak, med en smuk farve. Kan rides af enhver, mangler endnu lidt tölttræning. er 134 cm høj. Er emne til lettere konkurrence.

Skíma er en 136 cm høj hoppe, født i 1996. Hun er ifølge ejerne bombesikker, aldrig bange for noget. Hun er let at ride, blød og let at samle. Er firgænger, med god tölt med masser af aktion. Er efter Freyfaxi frá Þóreyjarnúpi. Mangler dog endnu tempo i tölten.

Hvad synes I? Lyder det ikke spændende. Hvad synes I om de enkelte heste? Jeg skal selvfølgelig tage min egen beslutning, men det er jo altid interessant at høre andres meninger!

*SSSS*
0
0
Svar på denne tråd

Re: Islændere! lidt langt
Forfatter: 
Dato:  21-02-2003 08:15
Uhh.. Jeg kan bedst lide Skíma. Men hun er måske lidt lav for din mor!?!? Ej, ved det ik.. Jeg ved ik heeelt hvor meget de kan bære.. Kun at de kan "bære en voksen mand"....

Af "dine" kan jeg bedst lide:
Tjaaeee.... V d faktisk ikke... Er ik så vild emd nogen af dem... Sorry...... Af udseende nok nr. 2... Men af "oplysninger" nr. 1 tror jeg....

:D

~Julie
:{-( Pigen der stadig savner Tasia! :{-(

Vinder af JHN's Højdespringning på Tasia

Hvis man kunne krydse et menneske med en hest, ville mennesket forbedres, men hesten forringes!

Oprindeligt citat: Mark Twain
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-02-2003 12:31
*uuuhm* guf :-D Jeg synes at Kría og Hrimfaxi er smadder kønne :-D Men jeg synes hende den øverste ser så bred ud?! Eller det er måske bare mig?!
Jeg skal os selv ud og se på hest på søndag, bliver vildt spændende ;-D
Men held og lykke til dig og din mor ;-)

Mange muntre
hilsner from
Lizamontella und Skattemumsen ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-02-2003 13:15
Jeg syntes de ser søde ud allesammen. Husk d er d indre der tæller! Havde engang en smuk islænder på prøve! Den var rigtig smuk og gik dejligt, men den var ustyrlig!

~♥~Kram & Knuz fra £ærke~♥~

P!nk humor med grønne prikker styrer!

Du har kun et liv -Så få d bedste ud af d!
Citat: Shane Filan.

0
0
Svar på denne tråd

Ok
Forfatter: 
Dato:  21-02-2003 15:27
Hej Victoria.

Jeg syntes, at hestene ser smukke ud.
- Men, hvordan kan det være, du ikke bare køber hest i Danmark?
Det er ikke så langt, og du kan vælge en hest uden "sommer-eksem"!

Bare..ja..lige det jeg ville kommatere..
Bonnie and Clyde

0
0
Svar på denne tråd

Enig
Forfatter: 
Dato:  21-02-2003 17:10
Er 100% enig med Love-Blondie.

Og hvorfor købe en ældre hest og importere ned!?

Desuden, vil du ikke nok være sød at holde dine indlæg samlet for det er vildt frustrende at der på én side ligger omkring 3-4 indlæg fra dig om islændere. Ikke fordi jeg vil være en gammel brokmås - det er min en lille kommentar :)

Held og lykke, håber du finder hesten som passer til dig. Men håber ikke du køber "min" hest, for han er stadig i Island, hæhæ.
Mange øf'r, Grisling :-)
(y) Rigtige mænd får tvillinger (y)
Jeg er født skør :-P
*Gør lidt til en fest, rid irsk hest*
Min website | HorseLand | Vi er IKKE underlige
0
0
Svar på denne tråd

Re: Enig
Forfatter: 
Dato:  21-02-2003 19:34
Hej Victoria !

Ej hvor er du bare heldig ! Jeg er også skudt i de skønno isdyr - har selv 2 stks. ( Eistla & Fylkir ) og venter føl efter min hoppe her til maj.

Jeg synes da at I begge skal prøve alle de heste, som I har kig på. Sælgerne kan jo let have fusket noget bedre ind i salgsannoncerne, så læg ikke for meget i det... Selv kan jeg bedst lide Kría & Vifta af "dine" heste, og Eir & Perla af "din mors"... Men det kan jo gøre ligemeget med hvad jeg synes ;-)

Mht. importering : Jo selvfølgelig er der en chance for at hesten for sommereksem, men det kan ( næsten ) lige så vel være, at en dansk islænder for det ... Jeg kan godt forstå at du gerne vil have en "rigtig" islænder - de har jo trods alt bedre heste deroppe ! Går selv og håber på at jeg en dag vinder i lotto, så jeg kan tage derop, og nuppe et par dejlige krikdyr med hjem ;-) Der er heldigvis en lille mulighed for at jeg kommer derop i år, fordi min storesøster skal derop og arbejde i et halvt år fra Juli/August :-) xxxxx´er fingre for at det bliver til noget !!

-Lise
0
0
Svar på denne tråd

Re: Enig
Forfatter: 
Dato:  22-02-2003 18:35
jeg er vild med Skíma! jeg synes at den er vildt køn :D

er du til fest eller er du til hest?

:P Et mega knus fra Ann-Sofie og Bobby :P
:D verdens bedste HEST er Bobby :D

Hvor godt kender du mig og Bobby?

chek min hjemmeside her

nu er der billeder i min præsentation (i)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider