|
|
| En dag ude hos hypsen... |
| Forfatter:  |
-dixie- |
| Dato:  |
17-02-2003 15:00 |
|
Jeg synes bare disse indlæg er så hyggelige - håber I også vil svare, selvom det har været oppe flere gange  Svarer lige selv...
Det er en hverdag i Februar, lidt overskyet og kold luft. Du skal ud til hyppen - hvad tager du på?
Strømpebukser, ridebukser og ridesokker. Så en bluse og en varm sweater udover, ridejakke og staldstøvler + leggins.
Du er nu ude hos hyppen og er klar til at sadle op. Hvad giver du den på?
Først lægger jeg mine (bordeaux) Eskadron dressurgamacher på forbenene, og måske også på bagbenene. Så lægger jeg hendes Kieffer dressur/kombi sadel på. Tager hendes hovedtøj og lægger det på, derefter tager jeg mit dejlige skridttæppe som er fyldt med hø, halm og Coco-hår (hæhæ) og smider det på, og så trækker jeg ned i ridehuset og rider
Hvad med jer??
- Mulle & Coco - Smååååkaa'...
Rideudstyr sælges - se her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: En dag ude hos hypsen... |
-dixie- |
17-02-2003 15:05 |
|
Øøøøh, nå ja, før jeg trækker ned, smækker jeg selvfølgelig også en ridehjelm på knolden og handsker på nallerne *LOL*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
17-02-2003 16:05 |
|
Det er en hverdag i Februar, lidt overskyet og kold luft. Du skal ud til hyppen - hvad tager du på?
Gamascher (eller strømpebukser o.l) inderst og så mineeee sorte ridebukser.
Og så nogle strømper og mine dejlige ridestrømper udenover.
Og så en masse bluser + min vest. Og min nye blå ridejakke. Og så leggins og staldstøvler.
yes-yes..
Sadel, hovedtøj og bordeaux skridttæppe.
~Ida
Ondskaben er et bjerg. Hver og en bestiger sit eget for at udpege de andres. ~ Afrikansk ordsprog ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
-dixie- |
17-02-2003 16:08 |
|
Ida : JHN chat - nu ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
CBP |
17-02-2003 16:59 |
|
Strømpebukser, mine ridebukser. 1 inder bluse og så en sweeters og min jakkke..
Starter med af lægge sadel på og derefter hovedtøj. så ligger jeg skridt tæppet på og gå... (med hesten...hm..*gG*) - CBPSom leder efter en HESTLe ikke af alderdommen, men håb af du selv når den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Blimmer |
17-02-2003 17:18 |
|
Jeg tar mit skiindertøj på. Derefter tykke størmper, så mine dejligt beskidte ridebukser og så ridestrømper.
Så en langærmet t-shirt + en flistrøje. Tilsidst min dejlige toggijakke.
Jeg giver Nico mine sorte gamacher på. Så sadler jeg ham op(sadel + hovedtøj) og så giver jeg ham mit dejlige blå skridttæppe på Frede og NicoVi elsker at springe og gør det med stil. (næsten)Se mit logo herQnuzz og kolbøtter fra os
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Wezoriny |
17-02-2003 17:23 |
|
- Mine sorte Ridebukser, ridesokker, min sorte trøje, og min vest og ridejakke..
- Først lægger jeg mine sorte Eskadron Dressur eller Springamascher ( Afhængigt af hvad jeg skal *Gg* ) på alle 4 ben, og klokker. Min Ken Taur Dressur eller Springsadel, Mit grå, blå, grønne eller lyseblå skridttæppe på. Derefter lægger jeg hovedtøj på *Gg* ♥ Knuz Nicole og Masta ♥*Gør livet til en fest - Rid en Hest !*Hvad er Jeg ? <---- Klik !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Boyzen |
17-02-2003 18:14 |
|
1. tager langeunderbukser, ridebukser, ridestrømper, bluse, staldstøvler, vinterrideovertræksbukser, vest(fordi at min ridejakke er gået lidt i stykker), ridejakke, pandebånd, ridevanter.
2. Først strigler jeg ham. Så lægger jeg gamacher på. putter jeg hovedtøj på. Og trækker ind i ridehuset!
Hestehyg fra ♥Catja & Boy♥ I LOVE BOY Præsentation Mail Hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Det er en hverdag i februar, lidt overskyet og kold luft. Du skal ud til hyppen - hvad tager du på?
Mine lange underbukser, ridebukser og ridesokker. En varm bluse, min ridejakke, og staldstøvler, vinter ridebukser. Hue/pandebånd, vanter osv.
Dunja:
Hvis jeg skal på tur; Sadel, hovedtøj og martingal. Så mit ridedækken. Hvis det er i ridehuset så nogen gange ikke sadel og hovedtøj (bare grime), og så mit lyseblå skridttæppe.
Boy: Sorte Eksadron dressurgamacher, hovedtøj, og nogen gange sadel. (her i genoptræningen).
Knus fra Carina, og vrinsk fra ♥Boy♥ & ♥Dunja♥
~En ko er go', men heste er de bedste ~
Mail Hjemmeside Præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Heidi&Lena |
17-02-2003 19:18 |
|
Først et par bordeauxrøde Catagoridbukser med knæskind, en varm swatshirt og et par uldsokker eller mine ternede knæstrømper fra Hööks.
Derefter tager jeg min DC sport dunjakke på, et par Elte ridehandsker og en hue.
Hvis det er frost har jeg Montar ridesko og Arpaci leggins på ellers et par ridestøvler.
DU er nu ude hos hyppen og er klar til at sadle op. Hvad giver du den på?DU er nu ude hos hyppen og er klar til at sadle op. Hvad giver du den på?
Lena får sin Hubertussadel på med et (for tiden er det det underlag) cremefarvet sadelformet underlag fra Hööks, og et tykt skum sadelpad.
På benene får hun et par sorte gamacher.
Trensen er en sort kobineret uden næsebånd, med gummitøjer, almindeligt trensebid og pandebåndet er et "mønsret sort/hvid" af velour fra Hööks.
Sylvana får samme sadel som Lena, men en kombineret trense med kædepandebånd i sølv, og ingen gamacher.
Hilsen Heidi og Lena
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Scoretrold |
17-02-2003 19:29 |
|
Det er en hverdag i februar, lidt overskyet og kold luft. Du skal ud til hyppen. Hvad tager du på?
Mine grå yndlings ridebukser, mine smukke ridesokker, en bluse, en sweater og min varme toggi-jakke.
Ridehjelm, vanter (hvis jeg ka finde dem) og de dejlige "øreklapper"
Du er nu hos hyppen og er klar til at sadle den op.
Hvad giver du den på?
Dundee: Hvide eskadron springgamasher, springsaddel,
Martingal (kun hvis vi springer) hovedtøj m. trensebid og det blå og det brune skridttæppe.
Timmy: Blå eskadron springgamasher, kombisaddel, fortøj (hvis vi springer) hovedtøj m. muffebid, det grønne og det blå skridttæppe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Ridebukser, ridehjelm, ekstra tøj og vinter ridestøvler
Du er nu ude hos hyppen og er klar til at sadle op. Hvad giver du den på? hovedtøj...!!
Chek lige min hjemmeside Min MailSkriv i min Gb eller send en mail
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
ridebuksre, tynde peter plys, tykke ride sokker, termoridebukser stalstøvler.
t-shirt, en sweater og mon ride jakke, hue og hansker
DU er nu ude hos hyppen og er klar til at sadle op. Hvad giver du den på?
saden, gemsher, hovdetøj, skrittæppe og en plys ting på mulen så den ikke fryser...
Der findes ikke noget bedre end heste i hele verder heste er sempelthen det bedste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Smile* |
17-02-2003 20:18 |
|
Ridebukser, lange strømper, T-shirt, striktrøje, sweater, North Face vest, Hue, og mine dejlige rideluffer.
Mit mørkeblå velour underlag, lammeskindunderlag, dressur eller springsadel, mørkeblå Eskadron gamacher, Trense, Golden Stripe tæppe, og mit mørkeblå Capriati dækken med guldkant.
Knuz *Smile* En rigtig hoppe skal hedde URSULA!:-P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Chili-Willy* |
17-02-2003 20:34 |
|
Ridebukser, ridestrømper, en tynd langærmet bomuldstrøje, en fleece trøje, og en striktrøje der matcher til bukserne  Til sidst Jakke, hue og handsker!
Reflekser, kieffer springsadel med et gult/beige underlag (med snurresnup), et grønt fleece dækken og et olivengrønt uld dækken med beige/guld kant, kieffer trense..
~Qnus *Chili-Willy*
*Rigtig piger rider, seje tøzer springer*
Tænkt kan siges, men sagt kan ikke forties.
Jeg har en HOPPE og jeg er stolt af det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Først tager jeg en t-shird på, så mine ridebusker, dernæst et på termosokker, og en dejlig varm trøje og ridestøvler og ridejakke
Først ligger jeg gamacher på...(hvis jeg har tid da han ikk behøver dem) så sadle, dernæst skrittæppet og så hovedtøjet!!!! Qnuzzzer & Ponysavl Fra Julie & Pickwick Hjemmeside Præsentation
Vi er ikke holdt op med at lege fordi vi er blevet gamle; Vi er blevet gamle fordi vi er holdt op med at lege!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Pernille&Happy |
17-02-2003 22:35 |
|
Min blå ridebusker, min staldstømper og mine staldsko eller min læderidestøvler, og min blå staldjakke 
Og svinger moi på min cykel og cykler..motion skader jo ikke hehe..
Jeg tager aller først min læderidestøvler på..nåh.vidre.
Jeg ligger mine eskadron dressur gamacher på forebn & så tager jeg mine kieffer dressur gamacher på bagben, og mine eskadron klokker.
jeg har også andre gamacher så det er lidt forskelligt hvad jeg ligger på...og hvis jeg skal springe ligger jeg min eskadron spring gamacher på bagben og mine stygegamacher på bagben og eskadron klokker.
(skal siges at jeg også ligge bandager på nogle gange)
Så tager jeg min Kieffer dressur sadel og mit lyseblå dressur underlag eller mit grønne stübben underlag, eller andre, så tager jeg min sorte Stübben dressur gjord og spænder.
så tager jeg mit Golden stripe skridtæppe og min dressur trense og ligger på Happy og et tot lammeskind ved lukningen af trensen.
og nogle gange lammeskind ved gjorden.
så tager jeg min ridehjelm & handsker og trækker i ridehuset og tænder musikken og rider dressur springer jo også nogle gange eller rider i skoven...og når vejret er til det så er det bane ridning..heheh...
*Rigtige Rytter* *Rider Dressur*Præsentation Mail Hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
prupony |
18-02-2003 10:46 |
|
Heheh ok så svarer jeg også selvom det var igår du skrev indlæget, så svarer jeg lige hvad jeg lavede igår!
Varme sokker, mine brune golden dress ridebukser, en grøn pikeur t-shirt, en mørke grøn adidas tyk trøje, mine dejlig varme Moutain Horse stald/ridestøvler + mine Pikeur leggings. (Når jeg skal ride tager jeg min sorte Pikeur GPA ridehjelm på!) + et nogle dejlige vanter.
Først bliver den striglet - Selvfølgelig!, så giver jeg ham sine grønne Ekskadron gamacher på forbenen(Med lammeskind i) og sine grønne strygelapper på bagbenene, også for ham sin sorte Trainers springsadel på og et grønt bucas skridttæp, derefter for han sit sorte kieffer hovedtøj på, også er vi klar til at ride ud! Bye..
~~Prupony~~Psst.. ICQ: 204352124
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Zar* |
18-02-2003 10:52 |
|
Strømpebukser, Ridebusker, T-shirt, Sweater, Ridesokker (To par  ), Ridehjelm, Halstørklæde, Thermoridestøvler og RideHansker
Gamacher (Kan ikke huske hvilket mærke), Sadel, Hovedtøj. *KnuZar*
Når du kigger på dine fødder, behøver du bare at beslutte dig for hvilken som er den højre, så kan du være sikker på, at den anden er den venstre. Citat: Peter Plys
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Cillerpigen |
18-02-2003 11:59 |
|
Det er hverdag i Februar, lidt over skyet og kold luft. Du skal ud til hyppen - hvad tager du på?
stømpebukser inderst og ridebukser uden på.
så tager jeg en sweater ud over min t-shirt.
og uden over den en tyk bluse.
og til sidst min ridejakke.
også selvfølgelig nogle tykke strømper og ride støvler.
en sadel.
et hovedtøj.
og måske et skridt tæppe.
også rider jeg en tur eller op på banen.
Heste vriinsk fra Ciller og Razzedrengen.
Roser er røde og Heste er søde. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
undskuld men syndes at det er ved at være lidt overdrevet....
for man kan da saktens lave sådan et indlæg og svare normalt...men det er jo entelig ik det der bliver gjordt... alle skrive alle deres mærker på det de targ på eller giver hesten på..syndes det er lidt snobbet at man feks. skriver: og så targ Jeg min GPA pikuer ridehjelm på og mine golden dress ridebukser på med skindbag.
og så får han sin nye stübben sadel på og sin hubertus transe på....
syndes ik det er spor hyggelig at høre om hvem der har det dyreste udstyr det syndes jeg er barnligt.
J er ikke sur men det er bare min mening, i konkurer næsten om hvem der har det dyreste,jeg Ved ik om det passer eller om det bare er mig men jeg syndes det er snobbet.
Håber ik i bliver sure på mig fordi jegf siger det jeg lige har skrevet.
OG DET HER SKRIVER JEG IKKE FORDI JEG ER JALOUX FOR JEG HAR SELV EN HEL MASSE MÆRKE UDSTYR SÅ DET ER IKKE DERFOR.
HilseN Liv ingen pony'er er ens, men vi siger dog af ligevel at de ligner hinanden? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Hvad Jeg tager på:
Dressurstøvler med sporer, bord. ridebukser, bordeaux sweater og sort vest, sorte læder handsker, Toggi dunjakke og bord. kasket på knolden...
Hvad Atigon får på:
Ben: Bord. Eskadron gamasher/bandager forben + Sporte Eskadron neopren-klokker
(bagben, hvis det er tur ell. spring - ik i dressur)
Hubertus dressursadel med bord. stubben underlag og lammeskindspad mod ryggen + blød neopren gjord
Sammensat-af-mange-forsk-dele-hovedtøj med lammeskind med nakken og filt med næseryggen... Til sidst et stort goldstripe tæppe eller dækken m. bringelukning...
Hvis det er skovtur: Springsadel, dressurhovedtøj, 4 x gamascer, 2 x bord. lændedækkener og en ridehjelm til mig... nasta_second in motion KRAT.dk
At vove er at miste fodfæstet et kort øjeblik. Ikke at vove er at miste livet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Jeg tager først en t-shirt på (ud over undertøjet), så tager jeg strømpebukser på. Derefter tager jeg mine mørkeblå Sans Pareil fløjlsridebukser på. Derefter capriati sokker, og min lyseblå Diesel trøje. Inden jeg smutter ud af døren tager jeg mine blå Aigle staldstøvler på, mit AGF (de styrer) halstørklæde, og min blå Equipage jakke på.
Først så tager jeg dens blå Eskadron gamacher og propper på alle 4 ben. Derefter tager jeg dens vammelfarvet brune Hubertus kombi sadel med det fede nye orange underlag, eller dens blå velour underlag med guldkant på, lammeskindspad og lægger det hele på. Så strammer jeg min Equiguard gjord fra Hööks, med lammeskindsovertræk på. Så får den lige sit blå Capriati (Godt skridttæppe du har *Smile*) fleece skridttæppe på med guldkant. Og til sidst tager jeg min hjelm på, og varmer dens bid. Så får den sit Kieffer Ulla Salzgeber hovedtøj med guldpandebånd og guldnæsebånd på. Så trækker jeg ind i hallen og er klar til endnu er udfordrende ridetime!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
-dixie- |
18-02-2003 18:36 |
|
Liv: Jeg skrev måske Eskadron gamacher, og Kieffer sadel. Men ellers prøver jeg at undgå alt det der mærke-fis.
Altså, jeg ville ikke ligefrem skrive:
Først propper jeg mine nye Eskadron dressurgamacher på for og bagben. Så tager jeg sadlen (Kieffer sadel), tager hendes trense med sølvspænder og Jacson-pandebånd, og smider mit Golden Stripe-tæppe på (jeg rider ikke med det, jeg rider med mit andet dejlige fleecetæppe, da mit Golden Stripe er for stort - det er min mormors gamle - men skrev det bare for at det lød ekstra blæret...)
- Det ville jeg nok ikke lige skrive. Men jeg skrev godt nok Eskadron gamacher, og Kieffer sadel, i stedet for bare gamacher og sadel, sorry...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Hey there!
Jarh jarh:)
Jeg tager et par strømpebukser/skiundertøj lign. på, et par ridebukser, to fleecetrøjer, og min elskede gamle dynejakke, som jeg brugte i skole sidste år. Den er godt nok ved at falde fra hinanden men WHAT EVER! Den er varm!
Gamascher på forbenene, og min kunststof Wintec sadel, et hovedtøj og et skridttæppe. En ridehjelm, mine støvler og så er vi KLAR!:)
VH Christina med Major & Rocky
"Jeg holder meget af lange gåture, især hvis de foretages af nogen, jeg ikke bryder mig om." Citat: Fred Allen ~* Gør livet til en fest/pest, rid frederiksborgerhest Citat: mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Mulle/dixi: det vare heler iK rigtig dig Jeg sage det til for det du sagde var ikke snobbet det vare bare ja "normnalt" men vil du ik give mig rat i at MAnge folk overdrive måske lidt?!:)
Håbr iK du R sur?! ingen pony'er er ens, men vi siger dog af ligevel at de ligner hinanden? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Donia (Athos) |
18-02-2003 19:39 |
|
Hvad jeg får på:
Golden Dress fløjlsbukser, en masse bluser og en Pikeur jakke, samt Soubirac læderstøvler, med sporer på og en Pikeur kasket. Hvis det er koldt- Pikeur ørevarmere/pandebånd. Jeg har forresten også Roeckl handsker og en pisk med.
Hvad Athos for på?
Athos får sin Stübben Tristan dressursadel, med Christ lammeskindspad, og Eskadron underlag på. Desuden får han et blåt Eldorado fleecedækken på, og en sort dressur Kieffer trense.
Skal vi springe, eller i skoven:
Så får han sin Stübben springsadel på, med Christ lammeskindspad under, og Topsport underlag. Han får desuden et Bucas ridedækken på, og blå Eskadron gamacher på alle 4, samt en Chetak martingal, og Chetak trense.
Jeg får en hjelm på, bytter sporene ud med en lille springpisk, og ifører mig endnu mere tøj *Gg*
Det er godt når det går bedre, men det er bedre når noget går godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Pernille&Happy |
18-02-2003 19:51 |
|
Dixie. Jeg ved ikke helt om det er en hentydning til mig: Ang Golden stripe tæppet & kieffer sadel samt eksadron gamacher.
Fordi så kan du godt droppe det syntes jeg , for det er dig selv som laver disse her indlæg og du skriver selv mærker osv, så lad hver med at skriv så det lyder som om at det er alle os andre ikke ikke dig selv TAK.
Surprise: ENIG..Skriver også mærker fordi alle de andre også hvad gjort..men enig, med at det er et blære indlæg når det skrives sådan.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Liv: Enig!
Synes det lyder lidt dumt: "Min kieffer gjord og mit mørkegrønne Eskadron dressurunderlag på".
Sorry men plejer underlaget og gjorden ikke og sidde på sadlen?!? (bare et eksempel) Det gør mit da!
Jeg er IKKE sur, men undre mig bare.
Ved godt jeg også selv skrev Eskadron dressur gamacher!
Knus fra Carina, og vrinsk fra ♥Boy♥ & ♥Dunja♥
~En ko er go', men heste er de bedste ~
Mail Hjemmeside Præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
-dixie- |
18-02-2003 20:02 |
|
Pernille: Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt, at det kun er jer andre, der skriver mærker. Jeg skriver det også selv, og det er vel lidt blære-indlæg.
Så rolig nu...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Boyzen |
18-02-2003 20:03 |
|
Jeg sys også at det er for meget! Alt det der med: Så tager jeg mit underlag så min lammeskindspad og så min kieffer-saddel, så tager jeg min læder-gjord på og spænder. Så tager jeg mit fx. golden stripe skridttæppe eller blå med guldkant på! Hvorfor skal man nævne fx. det?! Bare et spørgsmål! Hvorfor?! Hvorfor ikke bare skrive Så tager jeg min saddel på, så skridttæppe og så mit hovedtøj??
Og putter i/nogen først underlag på og så saddel??? har i/nogen ikke det HELE samlet??
Er ik' sur, bare nogle spørgsmål! Hvorfor ?!?!?
Hentyder ik' til nogen specielt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Boyzen |
18-02-2003 20:05 |
|
det er bare et "hygge-indlæg" men nu går det altså hen i mærker!!!!! Hvorfor?!?!?!?!?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
-dixie- |
18-02-2003 21:02 |
|
OKAY! SKal vi så ikke bare droppe det her, hvis det er sådan et stort problem?
Boyzen: Hehe, jo, jeg har det hele samlet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Pernille&Happy |
18-02-2003 21:40 |
|
Dixie..Er helt rolig..måske bare dig som har liiiiidt får travlt..ja sorry, men det mener jeg altså.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Chili-Willy* |
18-02-2003 22:16 |
|
Oki det der mærkefis er liiidt plat, right? Men altså, hvis man skal ud og ride er det sgu da ganske normalt at ligge sadel og hovedtøj på, ikk??
Så det ville være meget logisk at man skrev fx. Stübben sadel og riders company hovedtøj... ? Det er da kedeligt at alle "bare" tager sadel på!
Det er slet ikke fordi jeg ikke kan følge jer, men altså i sådan et indlæg vil det være svært at undgå mærker indblandet...
Måske i stedet for at skrive :
Det er ikke et dårlig spørgsmål, OVERHOVED! Men det leder altså samtalen hen på mærker! Så måske skulle man skrive noget lignende:
Det er en dag i februar, og du vælger at ride ?
Eller måske noget helt 3..
For alt det mærke lort er jo totalt belastende, right???
Håber ikke jeg ramte nogen, for det var slet ikke meningen.. OKI?
~Qnus *Chili-Willy*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Wezoriny |
19-02-2003 10:19 |
|
*Nicole læner sig tilbage, skruer op for musikken, og henter nogle minpastiller... Og blander sig uden om  ) ♥ Knuz Nicole og Masta ♥*Gør livet til en fest - Rid en Hest !*Hvad er Jeg ? <---- Klik !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Wezoriny |
19-02-2003 10:23 |
|
Ej, jeg må lige blande mig !!
Jeg synes fandme det er hyggeligt, at høre på hvad andre har... Så kan man altid lave den der "Moar, prøv lige at se, hvilket udstyr DE har !!".. Høhø.. Det var sådan jeg fik alle 4 Eskadron Dressurgamacher ♥ Knuz Nicole og Masta ♥*Gør livet til en fest - Rid en Hest !*Hvad er Jeg ? <---- Klik !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Hejza!!
Chili-Willy: Er fuldstændig enig med dig. Man tager jo automatisk sadel og hovedtøj på. Og jeg synes ikke at det er et blære indlæg, og selvom det var, hvad er der så galt i det??
Et blæreindlæg ville f.eks. være hvis man skrev: Så tog jeg min splinternye sorte Kieffer Action dressursadel som jeg fik af min mor og min far og som havde kostet 12.000 kr., med nye Stübben stigremme og nye HS-sprenger stigbøjler, en splinterny Kieffer lædergjord med det nye dyre lammeskind til 400 kr.,!!
Jeg synes da at det er dejligt at høre hvad udstyr de andre har, så kan man jo se om det er noget man kunne tænke sig at købe fordi der jo så er en der "reklamere" for det!!
Qnuzer fra *Zippen & Oliver*!! 
http://www.olli-bolli.subnet.dk/ <--- under konstruktion!!;-):-P
Kieffer hovedtøj sælges!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
-dixie- |
19-02-2003 14:17 |
|
*Chili-Willy*: Er fuldstændig enig med dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
-dixie- |
19-02-2003 14:29 |
|
Det er lidt for meget, hvis man f.eks. skriver sådan her:
"Først tager jeg mine Eskadron senebeskyttere med lammeskind, strygegamacher med lammeskind, derefter tager jeg mit blå Eskadron underlag med navn broderet i guld, derefter min lammeskindspad og så min splinternye "Stübben Siegfried" kombi-/springsadel til 10.729 kr, spænder min Stübben gjord med lammeskindsovertræk. Lægger mit Golden Stripe tæppe med bringelukning på. Til sidst tager jeg min sorte Stübben trense med guldspænder, guldbid og guldkædepandebånd med diamanter og putter på."
Men kan ikke se noget galt i:
"Først tager jeg mine Eskadron senebeskyttere og strygegamacher med lammeskind, derefter tager jeg min Stübben spring-/kombisadel med lammeskindspad og blåt Eskadron underlag med navn broderet på. Lægger Golden Stripe-tæppe på. Til sidst tager jeg min sorte Stübben trense med guldspænder, guldbid og guldkædepandebånd og putter på."
- Måske liiidt blæret, men så får folk da et indtryk af hvordan ens udstyr ser ud *G*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Chili-Willy* |
19-02-2003 15:26 |
|
Det er nemlig rigtigt!! Jeg elsker at høre hvilket slags udstyr alle i andre har, men det er i disse indlæg jeg får totalt >>BLIK<< på hvem der godt kunne være liidt sobbede
Det sgu fint nok at have udtyret i orden, men altså alligevel nej! Det handler vel i al almindelighed at være sammen med dyrene? Kan man kun ride hvis ens sadel er Stübben og har kostet mange penge? Skal hovedtøjet været sort med guldspænder?? Er det klamt at have et ganske almindeligt sort hovedtøj? DEt snart så overdrevet at jeg vil spørge; Skal man til at gå med >>rideuniform<< eller hvad?
Desuden er ALT med lammeskind blevet overdrevet populært! Personeligt synes jeg det er grimt hvis det er under sadlen, som underlag ved gamacherne, bag ørene på hesten, under næsenbåndet på hesten og i nogle tilfælde også om pude til sadlen! (På samme tid of course) Helt ærligt, så er det jeg spørger; Hvorfor i al verden køber man så ikke et får i stedet? Ej, forstå mig ret, lammeskind er da et enormt lækkert materiale! Ingen tvivl om det, men altså en fra min klub hun har det alle vejne!!! Hun bliver bagtalt en hel del og hun går som navnet "Fåret"!
Jeg vil ikke rakke ned på dem som godt kan lide lammeskind, jeg rider da selv med Lammeskind under sadlen og sommetider under næsebåndet... Men F*CK det, gudskelov har vi da forskellige holdninger!
Det er åbentbart også for meget hvis man ikke har ESKADRON eller hvad? Ej, men f*rh*lv*d* da også!!! Jeg har heller intet i mod eskadron, og nej heller ikke her er man snobbet fordi man køber "kvalitet"!
Jeg vil på ingen måde, nedgøre eller på anden måde latterlig gøre folk der rider med lammeskind eller eskadron, men nogle gange er vi hestemennesker sgu en smule overpyldrede med vores udstyr! Nogle gange burde vi lige se på os selv ... ! I stedet for selv at gøre opmærksom på vores nye underlag, hvad så med at gå hen til en anden og sige at den nye grime han/hun har købt er rigtig flot? Ville det ikke være federe hvis alle kom hen til en "flotte gamacher!" eller "Ej et lækkert hovedtøj!!!" eller hvad med "det underlag er bare helt kanont flot, og det er sgu sejt der står navn på også.. Sådan et vil jeg sgu gerne have!! Hånden på "hjertet", ville det ikke være skøøønt på den måde??
I må virkelig ikke tro at jeg hader folk med lammeskind og eskadron.. VEL?
~Qnus *Chili-Willy*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Hej!!
Jeg køber næsten altid mærkevare, og grunden til det er at hvis jeg nu f.eks. køber Eskadron gamacher, og jeg så bruger dem ganske normalt, og så elastikken i den f.eks. springer. Så kan jeg gå ind i min rideudstyrsbutik og med garanti få dem byttet til nogle nye. Det er ikke sikkert at jeg kan det med f.eks. "Noname" gamacher. Jeg har dog også mange ting bl.a. et hovedtøj og underlag som ikke er en mærkevare, men hovedtøjet har alligevel holdt 100 gange bedre end mit Kieffer hovedtøj!!
Så det kommer ikke kun an på mærket!!
Qnuzer fra *Zippen & Oliver*!! 
http://www.olli-bolli.subnet.dk/ <--- under konstruktion!!;-):-P
Kieffer hovedtøj sælges!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Chili-Willy* |
19-02-2003 16:07 |
|
Zippen - Nei da selvfølgelig jeg har sgu selv eskadron gamatcher og de er gode
~Qnus *Chili-Willy*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Pernille&Happy |
19-02-2003 18:25 |
|
Langt suuuuuuuuuuuuuuk..til dixie ATTER IGEN!!! Tjaa................hentydning til tæppe & gjord og andre ting eller...syntes bare du skulle stoppe....
*GaaB*SuuuK* sikke et liv..når ja hihi ups...
CeS..Skal ud til min darjlige hest og ride - sammen med min veninde..
Har sgu andet at tage moi til..
ikke undt men bare en hentydning..Nååå..jeg må heller lade hver..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
19-02-2003 20:32 |
|
Hvis man har problemer med at læse om andre folk, der skriver mærker på deres udstyr, -hvorfor så læse indlægget?
Jeg synes da også det kan blive liiidt overdrevenet, men hvilken forskel gør det lige på mig?
Det er vel op til personen der skriver det at overveje, om mærker skal på eller ej.
Så jeg synes det er lidt noget fis at diskutere, jeg synes mest det virker som misundelse og irritation over folk der sidder og blærer sig med deres mærker.
Så er det bare vi skal huske, at vi sidder på nettet og skriver svar til hinanden.
Når man læser svar fra andre, har man længere tid til at smage på ordende og tolke sætninger, før man selv skriver et svar.
Det er tit let at mistolke en sætning og få en forestilling om at personen sidder og skriver med en anden mening end det var tiltænkt.
Derfor synes jeg man skal passe lidt bedre på med hvad man beskylder folk for, for jeg tror da slet ikke nogle mener det som blær og HVIS de gør, -jamen så lad dem da have det sjovt med det
Bare min mening. Jeg har ikke noget imod at læse svar fra folk der skriver mærker, fortæller om hvor god deres hest har været idag, at folk ved stævnet snakkede om hvor god man var ect. Man har vel lov at fortælle sin glæde til nogle, ikke?
Ikke surt ment, heller ej ment som kritik af nogle!
~Ida
Ondskaben er et bjerg. Hver og en bestiger sit eget for at udpege de andres. ~ Afrikansk ordsprog ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
akela |
20-02-2003 09:11 |
|
Nå men altså:
Gamacher, Grønne ridebukkser med skind, rød bluse, mørke blå bluse, brun uld bluse med lynlås, strømper, lange sokker, ridesko, liggins, ride jakke (dun), varme ridehansker (sorte), GPA Ridehjelm.
Mørkeblåt spring underlag, sort Hubertus spring sadel, sort gjord, forøj m. martingal, sorte Eskadron spring gamacher, "spring" trense m. kryds næsebånd, TopSport (mener jeg) sort skridtetæppe med hvid kandt, og Golden stripe skridte tæppe.
Og så går jeg ud i ridehuset og træner (spring).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Vibeke~Inkatino |
20-02-2003 14:26 |
|
Wez: Hæhæ, skulle lige til at gøre det samme  Og du har helt ret! Det var faktsik også sådan jeg fik mine *biip* ridebukser med *biip*
Vibeke~Inkatino
"Det mest sikre tegn på, at der ikke findes intelligent liv andre steder i universet er, at de endnu ikke har prøvet at kontakte os." - Steen og Stoffer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
-dixie- |
20-02-2003 15:13 |
|
Pernille: Og mange tak for de søde ord!
Hvem er det lige, der starter de der latterlige rideudstyrs-indlæg !? Nå...
Nå, men jeg er jo ikke tvunget til at diskutere med dig, og der tror jeg faktisk heller ikke jeg gider.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Pernille&Happy |
20-02-2003 20:28 |
|
Dixie. Så hvidt af jeg ved er det dig.
Jeg lvaer nogle gange rideudstyrsindlæg inde på "OPSLAGSTAVLEN" og der har ikke været nogle problemer - så der kan du hvidst ikke lige sige noget.
Andet en hvis det gerne dig SÅ fryggeligt meget, men det må det jo ikke gør siden at du svare på mit indlæg.
hvad ord har jeg skrevt der gerner dig.
jeg ved at jeg IKKE er den eneste som er bælevet lidt træt af nogle bestemte ting, som jeg selvfølgelig ikke lige vil sige for åben dør, men hvis du vil have det af vide hvad jammen så er min mail persille@ofir.dk ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
-dixie- |
20-02-2003 20:58 |
|
Pernille: Som jeg har sagt, gider jeg ikke diskutere det. "Jeg har vigtigere ting at tage mig til".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
20-02-2003 21:31 |
|
Pernille:
>>jeg ved at jeg IKKE er den eneste som er bælevet lidt træt af nogle bestemte ting, som jeg selvfølgelig ikke lige vil sige for åben dør<<
Hvorfor vil du ikke sige det "for åben dør"? Hvis der er så mange der også er træt af dem, bliver du nok bakket op, eller?
Jeg er ikke træt af andre indlæg en Hp-reklamer og gentagne indlæg der lige har været diskuteret 
Og jeg synes indlæg som disse er rigtig hyggelige, hvis det er dem du hentyder til.
-Og det var så bare MIN mening og ikke ondt ment! ~Ida
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
*Heste-Ida* |
21-02-2003 18:21 |
|
 !! ~Ida
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|