Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Dressurkursus med Obersten...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 10:45
Heysa alle mine venner :-)
Her igår i denne weekend var/er jeg til dressurkursus hos/med en som vi kalder Obersten. Han er totalt god til heste! :-) Fredag aften fra kl. 19:00-21:00 gik med teori hvor han forklarede en del om dressur, om hvordan man skulle gøre forskellige ting, osv... 8-) Det var faktisk rimelig hygsomt fordi at han fortæller ting så man får lyst til at høre på dem ;-)
Så igår (Lørdag) så skulle alle tilmeldte til kurset ind og ride mens han underviste. Jeg var den første! *gOsH!* ;-)
Anyway, han viste mig en del ting og jeg lærte hurtigt at selvom jeg havde helt løse tøjler kunne jeg sagtens få Blackie til at søge efter biddet/min hånd :-)

Her idag (søndag) skal jeg også ind og ride igen :-) Jeg glæder mig helt vildt fordi at Obersten er virkelig flink :-)

Det var lidt om min weekend ;D
Hey forresten... Jeg skal lige spørge jer om jeres mening i denne sag:

I har jo sikkert hørt at før man kan springe så skal man kunne ride dressur!... Anyway, jeg har inden den jeg går på nu, gået på en anden rideskole. Der red jeg i ca. 2 år dressur.! Men der følte jeg ikke at jeg lærte så meget... Men efter det, gik jeg over til spring som jeg blev rigtig interesseret i.
Men jeg skiftede rideskole, og kom på et springhold.
Nu er det sådan at jeg har en meget springglad pony, og det er tit jeg ikke har den fuldstændig under kontrol når det er jeg springer med ham.
Så er det jeg spørger jer:

Skal jeg gå over på et dressurhold i et stykke tid så jeg kan få ordentlig 'undervisning' i dressur?

Eller skal jeg blive ved med at gå på springhold?

*KnuZar*

Når du kigger på dine fødder, behøver du bare
at beslutte dig for hvilken som er den højre, så kan du være sikker på, at den anden er den venstre.
Citat: Peter Plys 8-)

0
0
Svar på denne tråd

Re: Dressurkursus med Obersten...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 11:55
Hejsa :-)

Det lyder da sjovt nok - bare det var mig. ;-) Til gengæld var jeg med min veninde til militarykursus i går.

Hmm.. Kan du ikke gøre det sådan, så du springer hveranden gang? Sådan så du ligesom skiftes til det?

Hilsen Anne!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 12:05
Heysa Sara!
ØV! Hvor er det SNYD at du kan ride...jeg er stadig syg, men jeg har det dog bedre end i går....

hmmm....jeg ved ikke helt med et dressur hold...det er IKKE for at kritisere Tenna, men man lærer altså ikke det helt vilde....Så, det bestemmer du selv.

Vi sesser vel når di kommer over til mig i dag!

KraMaja-Tøzen

:-P Overdrivelse fremmer forståelse
:-P
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 13:17
Hej Sara!

Fedest at det gik så godt :)

Men, selv ville jeg nok få nogen dressurtimer inden jeg startede op på et springhold... I øjeblikket får jeg dressur og springundervisning en gang om ugen, fordelt på 2 forskellige dage ;)
Da jeg startede op efter at have brækket min arm, var jeg selvfølgelig ude af træning, og min dressur var svundet lidt imens jeg legede handicappet ( ;) ) så jeg havde lidt probs. med springningen i starten... Jeg fik aftalt med min træner om at vi lige kunne friske min dressur op et par uger inden, og derefter gik det hele MEGET nemmere...

Heldigvis havde jeg haft en anden til at ride Dajana inmens jeg var 'syg' så hun var jo i form...

Men det jeg prøver at sige er: Hesten er nød til at kunne gå ordenligt i dressuren FØR man kan springe ordenligt... Altså, få dig et par timer dressur engang i mellem ;) - så tror jeg at du får mere ud af din springning :)

~ ;-D Anne & Dajana ;-D ~
- Make a diffrence -
Rideudstyr sælges HER!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 15:09
Hej Zar.

Det lyder da rigtigt spændene & hyggeligt :-)
Jeg fik også lidt undervisning af min ridelære i går inden at hun skulle på ski-ferie, tro det var i Franki et sted.
Happy kom også til at gå vildt godt :-)

Jeg syntes at du skal øve dressuren lidt indtil du for styr på det, bedre at have 100% styr på det en kun 50% - så er man usikker..men du kan jo springe engang imellem.

"husk det kan hurtigt gå galt""

*Rigtige Rytter*
*Rider Dressur*

Præsentation Mail Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 16:45
Ok jeg vil svare på dit spørgesmål:

Jeg har ALDRIG reddet dressur før jeg begyndte at springe,for ca. 11 år siden.....har redet 12, hvilket jeg bedst kan altså springe.
Men det der menes med at kunne ride dressur før du begynder at springe er at man skal kunne lave halveparader, og kunne skifte galloppen.
Men det vil jeg sige at min personlige erfaring har gjord at det har jeg lært med tiden inden for spring, så tag det ikke så tungt, og fortsæt du bare din springning som du gør nu.
M.V.H
Tine

(")(")
( '.')
(")(")

**Vær dit eget ikon**
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 17:14
Kan du ikke gå på begge hold?
Det er nok det bedste!
Hestehilsner Teenie
~Selv i de sværeste siturationer- må man tænke klart~
På kloden lever mange heste... Og vi vil dem det bedste!
Citat: The Ponies!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-02-2003 21:32
jeg synes at du skal have styr på dressuren før du kaster dig ud i springningen!

er du til fest eller er du til hest?

:P Et mega knus fra Ann-Sofie og Bobby :P
:D verdens bedste HEST er Bobby :D

Hvor godt kender du mig og Bobby?

chek min hjemmeside her

nu er der billeder i min præsentation (i)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-02-2003 09:30
Ok, allesammen, tak for svarene.. :-)

Nu er det sådan at jeg desværre ikke kan gå 2 gange om ugen til ridning, pga. det er for dyrt 8-)... Men jeg har bestemt mig nu:
Jeg vil ride lidt dressur i et stykke tid :-D

*KnuZar*

Når du kigger på dine fødder, behøver du bare
at beslutte dig for hvilken som er den højre, så kan du være sikker på, at den anden er den venstre.
Citat: Peter Plys 8-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider