|
|
| fjordhesteman |
| Forfatter:  |
Jeanette |
| Dato:  |
15-02-2003 23:39 |
|
hejsa
ville lige høre jer hva i syntes om fjordheste med lang man..
min fjordhest har kortman men har nu ladet den vokse ikke at den hænger endnu, men stritter i alle retninger *ss* hun ser ret vild ud med den hva hun også er..
men hva syntes i om det..?
jeg syntes det godt kan se ret sjusket ud, men ved det ikke..
håber på nogle gode råd..
knus Jeanette og dixi
;-D smil det gør dig ikke fattigere men en anden rigere  Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst for da behøver jeg det mest." {>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: fjordhesteman |
*Ascha* |
15-02-2003 23:58 |
|
Aah, endelig ét indlæg UDEN flyvende stjerner *G* 
Jeg synes faktisk at det er lige pænt om manen er lang eller klippet. Men hvis den er lang, skal den ikke være fuldkommen tynd, det ser lidt...tja...sjusket...ud... 
Men fjordbasser er skøøøno uanset frisuren! ~♥Emilie og *Ascha*♥~
Vendte mig om Dén jeg mødte Borte i disen
- Haiku-digt -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Ascha* |
15-02-2003 23:59 |
|
UPS! SkøøønNo og ikke skøøøno!
~♥Emilie og *Ascha*♥~
Vendte mig om Dén jeg mødte Borte i disen
- Haiku-digt -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
~Fáni~ |
16-02-2003 01:10 |
|
Da jeg havde Blondie, var det pænt klippet "kort"! Men de mdr. hun skulle var syg i, ville jeg lade det være langt, så jeg havde mere man at klippe af, når hun skulle aflives. Men det så forfærdelig ud, da det var halt kort, og halt langt! Men jeg kan bedst lide Fjordheste man kort man. Det ser heller ikke så sjusket ud. Det er pænt med langt, men det ser sjusket ud. Ingen Blondie, Ingen glæde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
MiNiMuSeN !!! |
16-02-2003 09:51 |
|
Heii jeg passer en Fjordhest *gG* Buller han har sårn lidt lang men ikke tynd Han er sååR Cutie med det Såår det ville være grimt med kort til ham tror jeg
Knuz MiniHvad du ikke kan få Kan du ikke ModståMsn : mini-pigen@mail.dk Yahoo Messenger : Yappyulle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Zar* |
16-02-2003 10:09 |
|
Jeg synes at fjordheste skal have lang man  Det er ligesom deres 'look'... *KnuZar*
Når du kigger på dine fødder, behøver du bare at beslutte dig for hvilken som er den højre, så kan du være sikker på, at den anden er den venstre. Citat: Peter Plys
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
jeg synes den man klær hende hun ser sød ud.... 
(var der oppe i fredags) Qnuzzzer & Ponysavl Fra Julie & Pickwick Hjemmeside Præsentation
Vi er ikke holdt op med at lege fordi vi er blevet gamle; Vi er blevet gamle fordi vi er holdt op med at lege!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Stritman..! |
Camilla S |
16-02-2003 11:36 |
|
Jeg synes helt klart at fjordheste skal have stritman..!
EmInEm StYrEr BaRe KlOdEn..!
QnUzZeR CaMiLlA SøE Og SwEeTy..
RiGtIgE TøZeR- SpRiNgEr Da..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
16-02-2003 11:51 |
|
Tjaehh...
Jeg synes det afhænger lidt af hvilken fjordhest der er tale om.
Jeg kendte f.eks en fjordhest (hun er død nu  ), hun så forfærdelig bar ud med kort man!
Den lange man så helt klart bedst ud på hende, og ikke sjusket.
Men på Sisse ville lang man se forfærdeligt ud  Det kan jeg ikke forestille mig, og det vil jeg heller ikke forestille mig!
Som der er blevet skrevet, ser det for det meste sødt, men ret så sjusket ud med lang man på fjordheste. For deres maner er jo ret kraftige.
Så alt i alt synes jeg det ser pænest ud med kort man
~Ida
Ondskaben er et bjerg. Hver og en bestiger sit eget for at udpege de andres. ~ Afrikansk ordsprog ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
CBP |
16-02-2003 12:44 |
|
Kan godt lide fjordboller med lang man... uhh de ser så søde ud  mne de er oxo rigtigt flotte ud når de har stritman... så ser de mere stævne agtige ud syntes jeg... *gG* de er bare nogle søde dyr.. - CBPSom leder efter en HESTLe ikke af alderdommen, men håb af du selv når den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Heidi&Lena |
16-02-2003 12:50 |
|
Hej
Jeg har passet en del fjordheste, men ingen af dem har haft hængeman.
Nu passer jeg to, en på 8 og en på 3.
Jeg synes det er pænt med punkerman, det får ligesom fjordhesten til at se mere sporty ud.
Lena har punkerman, hvor jeg har klippet den, så det sorte går højere op end det hvide
Min veninde havde en fjordbolle der hed Sisse. Hun var meget kraftig og havde lang man - det var bare så sødt til hende, jeg kunne slet ikke forestille mig hende med andet
Hun blev da solgt, og blev ´klippet kort, det var også sødt nok!
Hilsen Heidi og Lena
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Zar |
~Fáni~ |
16-02-2003 13:09 |
|
Til Zar : SKAL? Look? Nej, det orginale er sq da strit! Det brugte de jo i vikingetiden, og det er deres rigtige "strit man"! Der er selvførlgelig ikke noget som hedder "rigtigt", men deres look er strit. Ingen Blondie, Ingen glæde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: STRITMAN |
LineogPiv |
16-02-2003 13:54 |
|
HEY!!
Jeg synes BESTEMT det er pænest til små fjollerbasser med kort man!! Hvis i er til stævne og ser en lille rund fjoller med ROSENKNOPPER ser det jo TOTALT sjovt ud ( efter min mening!) Jeg har selv passet(gør stadig) En 2 fjollere og en fjolleraber! Den ene fjoller ( Petruska) Har strit man! Men hendes man er også så tyk så den bare ikke kan ligge ned *S* ! Den anden fjoller hedder Frederik! Han har sådan en tynd man! Den kan simpelthen ikke stå op! Så hans er MEGA lang! Men så til stævner laver jeg et "NET" I stedet for rosenknopper! Og Fjolleraberen Hansi... Tja han har både haft strit og langt! Han så mest sporty ud med strit man! Men nu har han lang og nu ser han VILD ud!! Jeg tror også man længden har noget at gøre med hvad man bruger hesten til! Hvis nu det er en dressur hest vil man helst have manen "sat op" mens spring hestene... der synes man det er pænt med strit eller løs man! Det er et spørgsmål om temperement tror jeg! 
HUSK:
Hvad du gør, gør fuldt og helt.
Ikke stykkevis og delt!!!
>Citat Piet Hein<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: STRITMAN |
|
|
Hvis jeg skal være helt ærligt..
Sys jeg det er nowt underligt nowt at diskutere..
Hver har sin smag.. Fjordheste er dejlige.. Ingen tvivl..
men hvis jeg havde en, ville jeg være FULDSTÆNDIG ligeglad med om den havde lang eller kort man' der er jo ingen regler..
Hesten er en sjæl med føelser.. Stoler du på den, stoler den også på dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay |
Bjørg |
16-02-2003 15:20 |
|
Okay...så siger vi da det! Bonnie and Clyde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Okay |
^Barcadi^ |
16-02-2003 16:26 |
|
Jeg var i dag (og hele weekenden fra fredag - søndag) ude hos one of my venzer, og hun har en lille fjollerbakker ved navn Zenta. Zenta er 2½ år, og Susan (venzen) er elleve, og hun er begyndt at sidde på Zenta, mens Zenta bliver trukket. Der er selvfølgelig ikke brug af sadel !!!
Zenta har lang pjuske-man, men til hende er det jo meget kært ...
Jeg ved ikke, hvad jeg foretrækker ... Det er jo afhængeligt af bygningen ... i think ...
Vi ZeZ!
^BARCADI^
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Re: Okay |
Vibeke~Inkatino |
17-02-2003 20:02 |
|
Jeg synes også det afhænger af ponyen.
Hvis det ligger til dens natur at have lang man (hvis den fx er meget langpelset og ikke klippet), så skal den da ha' lang man.
Men jeg synes at fjordheste der bliver brugt til konkurence skal have kort man
Vibeke~Inkatino
"Det mest sikre tegn på, at der ikke findes intelligent liv andre steder i universet er, at de endnu ikke har prøvet at kontakte os." - Steen og Stoffer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|